Helsinki maailman kahdennaksi paras paikka maailmassa asua!

Jokainen sen tietää

Ei tosiaan ole ihme, että Helsinkiin on tunkua kepulandian surkeudesta ja toisaalta ulkomailta. Onnittelut Kapille asuinpaikan valinnasta ja samalla myös MPP´lle!

http://matkailu.fi.msn.com/nämä-10-kaupunkia-ovat-maailman-parhaat-paikat-asua-–-mukana-myös-helsinki

63

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, näyttää siltä, että Helsinkiä pidetään kansainvälisestä näkökulmasta erittäin hyvänä ja mukavana kaupunkina. Joidenkin täällä kirjoittavien kepulaisten mukaan Helsingin luulisi olevan surkein paikka, mitä maa päällään kantaa. Kansainvälinen ja metsäsuomalainen näkökanta poikkeavat siis jyrkästi toisistaan.

Itse olen ns. paljasjalkainen stadilainen, mutta en halua asettaa Helsinkiä mitenkään paremmaksi ja viihtyisemmäksi paikaksi asua kuin vaikkapa Tamperetta tai Turkua. Myös muualla Suomessa on mukava vierailla, mutta erakkomaisia ja kuolleen oloisia paikkoja vältän kyllä asuinpaikkanani. Olen sen verran sosiaalisen luonteeltani. Itse olen elämäni viihtynyt oikein hyvin Helsingissä ja sen liepeillä. Palvelut ovat hyviä ja niiden saatavuus helppoa. Erityisen ilahtunut olen siitä, että Tallinna on tullut lyhyen askeleen päähän Helsingistä NL:n hajoamisen ansiosta. Tallinnan vanha kaupunki korvaa sen puutteen, mikä Helsingissä on eli elävän vanhan kaupungin ja siihen liittyvän miellyttävän ja rennon ilmapiirin.

• Jokainen sen tietää

Itse olen kepulandiasta lähtenyt aika kauan sitten, ensin Turkuun ja oli erittäin hyvä paikka asua ja nykyään kymmenettä vuotta Helsingissä, ei tulisi mieleenkään enää muuttaa kepulandiaan. Pari eläkkeellä jäännyt työkaveria muutti takaisin kepulandiaan, toinen Suomussalmelle ja toinen Jyväskylän maalaiskuntaan, Suomussalmen kaveri tuli takaisin Helsinkiin reilun vuoden päästä ja Jyväskylän kaveri kuudessa kuukaudessa, vaikka rakensi omakotitalon Jyväskylään.. Kertoo aika paljon kepulandian todellisuudesta..

• Jokainen sen tietää kirjoitti:

Itse olen kepulandiasta lähtenyt aika kauan sitten, ensin Turkuun ja oli erittäin hyvä paikka asua ja nykyään kymmenettä vuotta Helsingissä, ei tulisi mieleenkään enää muuttaa kepulandiaan. Pari eläkkeellä jäännyt työkaveria muutti takaisin kepulandiaan, toinen Suomussalmelle ja toinen Jyväskylän maalaiskuntaan, Suomussalmen kaveri tuli takaisin Helsinkiin reilun vuoden päästä ja Jyväskylän kaveri kuudessa kuukaudessa, vaikka rakensi omakotitalon Jyväskylään.. Kertoo aika paljon kepulandian todellisuudesta..

Itselläni ei ole kategorisia ennakkoluuloja ns. Kepulandiaa kohtaan. Kun arvostan vireää ympäristöä ja olen tottunut palvelujen runsauteen, se asettaa rajan asettua asumaan haja-asutusalueille. Yllättäen lähipiirissäni on ihmisiä, jotka ovat lapsuutensa ja osan aikuusuuttankin asuneet Kepulandiassa eivätkä mistään hinnasta halua enää takaisin sinne. Kuten olen joskus kertonut oma vaimoni on mm. tällainen, kun olen joskus ehdotellut hänelle mahdollisuutta asua jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla.

Ylin peruste haluttomuulle on ollut asuinpaikan ahdistava ilmapiiri, kun naapureita kytätään eikä erilaisuutta hyväksytä sekä tietysti pinten paikkakuntien rajalliset mahdollisuudet monessakin asiassa. Minusta on kuitenkin ymmärrettävää, jotkut ihmiset viihtyvät tällaisilla pienillä paikkakunnilla ja heillä on siihen tietysti täysi oikeus. Varsinkin jos asuinpaikan valinta ei tapahdu muiden veronmaksajien kustannuksella.

• Jokainen sen tietää
        Mielipidepankki kirjoitti:

Itselläni ei ole kategorisia ennakkoluuloja ns. Kepulandiaa kohtaan. Kun arvostan vireää ympäristöä ja olen tottunut palvelujen runsauteen, se asettaa rajan asettua asumaan haja-asutusalueille. Yllättäen lähipiirissäni on ihmisiä, jotka ovat lapsuutensa ja osan aikuusuuttankin asuneet Kepulandiassa eivätkä mistään hinnasta halua enää takaisin sinne. Kuten olen joskus kertonut oma vaimoni on mm. tällainen, kun olen joskus ehdotellut hänelle mahdollisuutta asua jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla.

Ylin peruste haluttomuulle on ollut asuinpaikan ahdistava ilmapiiri, kun naapureita kytätään eikä erilaisuutta hyväksytä sekä tietysti pinten paikkakuntien rajalliset mahdollisuudet monessakin asiassa. Minusta on kuitenkin ymmärrettävää, jotkut ihmiset viihtyvät tällaisilla pienillä paikkakunnilla ja heillä on siihen tietysti täysi oikeus. Varsinkin jos asuinpaikan valinta ei tapahdu muiden veronmaksajien kustannuksella.

Näinhän se on, oikeassa olet. Sitä olen itsekin ihmetellyt, että millä perusteella kepulaiset valittavat siitä, että jos he välttämättä haluaa asua korvessa, niin muiden pitäisi maksaa siitä aiheutuvat ylimääräiset kustannukset ja vielä kuin itsestään selvyytenä?

• Sapiens dux

Aidot ja epäitsekkäät sosiaaliset suhteet ovat leimallisia paikkakunnalle, jossa asun.
        Tunnen myös jonkin verran Helsingin sosiaalisia suhteita ja ne vaikuttavat usein teeskennellyiltä.

• Ei palveluita

"Tallinnan vanha kaupunki korvaa sen puutteen, mikä Helsingissä on". Joo, täällä ei saa peräsintä yhtä helposti kuin Tallinnassa. Nyt sitä vielä koetetaan tehdä vaikeammaksi, kun ostokin kielletään.

• kiitosjanäkemiin
        Sapiens dux kirjoitti:

Aidot ja epäitsekkäät sosiaaliset suhteet ovat leimallisia paikkakunnalle, jossa asun.
        Tunnen myös jonkin verran Helsingin sosiaalisia suhteita ja ne vaikuttavat usein teeskennellyiltä.

Ilmeisesti asut jossain Kepulandiassa

• Hieno mielipide. Itsekin paljasjalkaisena stadilaisena arvostan kotikaupunkiani, ja tietysti hienoja kaupunkeja kuten Tampere ja Turku. Tuppukylistä en niin ole innostunut, koska museaalisuus ja alakulo jotenkin ahdistavat.

Tänään Helsingissä oli vilkas päivä. Mm. maratoonarit täyttivät Helsingin kadut. Itsekin ulkomailla kahdeksan maratoonia juosseena olisin halunnut olla reitin varrella. Vieraat kuitenkin ensin.

• kepulinen
        Sapiens dux kirjoitti:

pois pakkoruotsI

• Savi & kannot

Helsinki on hieno ja kasvava kaupunki.

Olen ihmetellyt kuinka stadia halvennetaan savisten hakkuuraiskioiden äärellä kuolevissa kyläpahasissa, vaikka Hesari veronmaksajat elättävät tämänkin kepulaisänkyräsakin.

• Sapiens dux

Ei täällä Tsadia halvenneta, realistisesti vain arvioidaan. Teidän näyttää olevan kovin vaikea ymmärtää, että kontaktit maalta Tsadiin ovat huomattavasti tiiviimmät kuin toisinpäin. Silloin myös syntyy kattavampi kokonaiskuva koko Suomesta.

• Sapiens dux kirjoitti:

Ei täällä Tsadia halvenneta, realistisesti vain arvioidaan. Teidän näyttää olevan kovin vaikea ymmärtää, että kontaktit maalta Tsadiin ovat huomattavasti tiiviimmät kuin toisinpäin. Silloin myös syntyy kattavampi kokonaiskuva koko Suomesta.

En tiedä, mistä kontakteista mahdat puhua. Tuskin nyt kuitenkaan tarkoitat sitä, että isäntämiehet käyvät stadissa kyselemässä seksipalveluja.

Muutenhan kaupungeista suunnataan maaseudulle varsinkin kesäisin mökkeilemään ja muutoinkin lomailemaan. Lisäksi edelleen monella on maaseudulla sukujuuret, minkä vuoksi sululoiminenkin on yleistä. maaseudun lapset haluavat toki kokea Linnanmäen riemut ja nähdä Korkeasaaren eläimet, mutta siinä ei paljon kontakteja kaupunkilaisiin synny.

• Fakta pukkaa

Vasta uutisissa kerrottiin paremman väen muuttavan Helsingistä pois.

• Kyllä tässä vanhan stadilaisen rinta kohoaa entistäkin ylemmälle kaarelle! Australian ja Kanadan kaupunkeja näkyy olevan monia kärkikymmenikössä, yhdessäkään niistä en ole sattunut käymään, joten omakohtaisin kokemuksin en voi tuota listausta niiltä osin vahvistaa. Eurooppalaisista kaupungeista ainoastaan Wien näkyy olevan noteerattu jopa Helsinkiä paremmaksi asuinpaikaksi. Siellä olen käynyt useammankin kerran, ja kyllä se ainakin kävijälle mielenkiintoinen ja viihtyisä kaupunki on, miksipä ei sitten asukkaallekin.

Hieman yllättää, ettei yhtäkään pohjoismaiden kaupunkeja ole arvostettu Helsingin vertaiseksi, ei edes Sveitsin, mikä on kenties vielä suurempi yllätys. Mutta mikäpä minä olen kyseenalaistamaan tuota arvostetun Economist Intelligence Unitin julkaisemaa Global Livability –raportia. Pidän sitä ainakin monin verroin luotettavampana kuin kepulaisten täällä toistelemia ”raportteja” Helsingin kurjuudesta; niissähän puhuu vain se syvä rintaääni, jonka ainoastaan täydellinen tietämättömyys asiasta voi aikaansaada. Samalta pohjaltahan kumpuavat myös monet muut heidän mielipiteistään.

Suurkaupungeissa – sellainenhan Helsinki on Suomen mitassa, joskin kaukana sellaisesta maailmanmitassa – on omat ongelmansa, mutta väkilukuun suhteutettuna ne samat ongelmat ovat suurempia syrjäseuduilla, siellä varsinaisessa Kepulandiassa. Hiljattain luin lehdistä – taisi niitä joku tuoda tännekin – tutkimuksiin perustuvia tilastoja, joiden mukaan perheväkivalta, väkivaltarikokset yleisemminkin, samoin seksuaalirikokset ja eräin paikoin jopa huumeongelmat ovat siellä yleisempiä kuin täällä. Samoin työttömyys ja syrjäytyminen, ja siitähän saamme todistetta tällä palstallakin; siellä näkyvät olevan ne kaikkein joutilaimmat a syrjäytyneimmät ihmiset, jotka palstaa uutterimmin päivystävät.

Yhdyn noihin viisaisiin mielipiteisiin, joita Mielipidepankki on maltillisella ja asiantuntevalla tavallaan esittänyt.

Tietenkin Helsinki on Suomen paras paikka, en kai muuten minäkään olisi tänne jo nuorukaisena tullut. Mutta ehkä sitenkin viettäisin talvet mielelläni Havaijin Honolulussa, ainakin jos olisin nuorempi, vaikka kaupunki näkyy olevan vasta 26.sijalla.

• Sapiens dux

Varmasti Helsingissä on jollekin puolensa. Ulkopuolisena näen paikan kirkkaasti, Sinä taas olet jäävi, objektiivisesti ottaen.
        Minä taas viihdyn mainiosti Keskustan kauneimmilla alueilla. Täällä on luonto lähellä ja siellä voi monin tavoin virkistyä. Äsken harrastin tunnin vesijuoksua luonnonvedessä ja huomenna on puutarhatöitä.

Ihmettelen millä perusteilla Helsinki on saatu noinkin korkealle vaikka se on arkkitehtuuriltaan epäyhtenäinen, jopa nousukasmaisen ja sieluttoman mauton.
        Ihmisillä on hirveä kiire ja on vaikea löytää tasapainoiselta vaikuttavia, hyvinvoivia tyyppejä.
        Jos Sinä ja mielipiteesi edustavat helsinkiläisyyttä, haluan olla sellaisesta mahdollisimman etäällä.
        Olen mieluummin kepulireppana kuin nyrjähtänyt tsadilainen.

• Sapiens dux kirjoitti:

Varmasti Helsingissä on jollekin puolensa. Ulkopuolisena näen paikan kirkkaasti, Sinä taas olet jäävi, objektiivisesti ottaen.
        Minä taas viihdyn mainiosti Keskustan kauneimmilla alueilla. Täällä on luonto lähellä ja siellä voi monin tavoin virkistyä. Äsken harrastin tunnin vesijuoksua luonnonvedessä ja huomenna on puutarhatöitä.

Ihmettelen millä perusteilla Helsinki on saatu noinkin korkealle vaikka se on arkkitehtuuriltaan epäyhtenäinen, jopa nousukasmaisen ja sieluttoman mauton.
        Ihmisillä on hirveä kiire ja on vaikea löytää tasapainoiselta vaikuttavia, hyvinvoivia tyyppejä.
        Jos Sinä ja mielipiteesi edustavat helsinkiläisyyttä, haluan olla sellaisesta mahdollisimman etäällä.

Miten ihmeessä ulkopuolinen voi olla parempi asiantuntija, pystyvän paikkauntalaista objektiivisemmin arvioimaan jonkin paikkakunnan olemuksen? Jos niin on, niin myönnät, että kaikki puheesi maaseudun ihanuudesta ovat liian subjektiivisia käsityksiä, ja esim. minun ja Mielipidepankin näkemykset objektiivisempiä ja todenmukaisempia.

Mitähän sinä itse asiassa Helsingistä tiedät? Tuskinpa enempää kuin muustakaan todellisuudesta, esim. politiikan, sotaväen ja johtajuuden todellisuuksista. Helsinki on hyvin, hyvin paljon muutakin kuin ns. ydinkeskusta, Stockmann, Sokos ja mahdollisesti Kauppatori, jotka lienevät olleet tärkeimpiä kohteitasi täällä käydessäsi; en ainakaan muista sinun kertoneen käynneistäsi teattereissamme, oopperassa, Ateneumissa, Kansallismuseossa tai Kiasmassa. No, jos olet todella jonkin sortin sotilas ollut, niin toki lienet myös Suomenlinnassa käynyt. Sinulla ei liene ollut koskaan lapsia, joten ehkä ovat jääneet käymättä myös nuo Linnanmäki ja Korkeasaari, joihin Mielipidepankki viittasi.

Mutta muutenhan sinä et tuntene juuri ollenkaan Helsinkiä etkä helsinkiläisiä ja heidän elämäänsä. Usko pois, että täällä ihmisen elämän mahdollisuudet ovat hyvin, hyvin paljon monipuolisemmat kuin siellä Kepulandiassa, tiedän sen hyvin, kun itsekin olen siellä lapsuuteni ja varhaisnuoruuteni ollut, ja sieltä ammoin pois lähtenyt, jota pidän viisaimpana tekonani monien muiden viisaiden tekojeni joukossa. En toki halveksi maaseutua, kiva siellä on joskus käydä, vaikka hieman surumieliseksi näkemästään usein tuleekin. Tuoltakin osin yhdyn Mielipidepankin viisaisiin näkemyksiin.

Vai vesijuoksua luonnonvesissä harrastat. Minä harrastan viikoittain sali- ja kuntosalijumppaa, myös vesijumppaa, mutta altaassa, jonka veden lämpötila on 28 astetta. Suomen järvimaisemat ovat kauniit, mutta vedet liian kylmiä, vaikka niissä lapsuudessani paljon räppäsin, aina kiirehdin muiden poikien mukana rantaan silloin, kun heinätöihin patisteltiin. Kyllä minä edelleenkin räppään myös luonnonvesissä, mutta lämpimimmissä, vielä tänä syksynäkin jossakin yhdessä naisystäväni kanssa, luultavasti Kreikan tai Turkin rannikolla, emme ole vielä matkaa varanneet.

Jaa, tiedäthän sinä Helsingistä jotakin, kun luet Hesaria, johon usein viittaat tuota valtakunnallista puolueetonta lehteä Helsingin paikallislehdeksi herjaten. Miksi ihmeessä tilaat sinulle niin epämieluista lehteä? Haluatko tehdä vaikutuksen pikkupaikkakuntasi ihmisiin, ”se on niin hieno mies, että sille tulee Helsingin Sanomat

• Sapiens dux
        kapi_korhonen kirjoitti:

Miten ihmeessä ulkopuolinen voi olla parempi asiantuntija, pystyvän paikkauntalaista objektiivisemmin arvioimaan jonkin paikkakunnan olemuksen? Jos niin on, niin myönnät, että kaikki puheesi maaseudun ihanuudesta ovat liian subjektiivisia käsityksiä, ja esim. minun ja Mielipidepankin näkemykset objektiivisempiä ja todenmukaisempia.

Mitähän sinä itse asiassa Helsingistä tiedät? Tuskinpa enempää kuin muustakaan todellisuudesta, esim. politiikan, sotaväen ja johtajuuden todellisuuksista. Helsinki on hyvin, hyvin paljon muutakin kuin ns. ydinkeskusta, Stockmann, Sokos ja mahdollisesti Kauppatori, jotka lienevät olleet tärkeimpiä kohteitasi täällä käydessäsi; en ainakaan muista sinun kertoneen käynneistäsi teattereissamme, oopperassa, Ateneumissa, Kansallismuseossa tai Kiasmassa. No, jos olet todella jonkin sortin sotilas ollut, niin toki lienet myös Suomenlinnassa käynyt. Sinulla ei liene ollut koskaan lapsia, joten ehkä ovat jääneet käymättä myös nuo Linnanmäki ja Korkeasaari, joihin Mielipidepankki viittasi.

Mutta muutenhan sinä et tuntene juuri ollenkaan Helsinkiä etkä helsinkiläisiä ja heidän elämäänsä. Usko pois, että täällä ihmisen elämän mahdollisuudet ovat hyvin, hyvin paljon monipuolisemmat kuin siellä Kepulandiassa, tiedän sen hyvin, kun itsekin olen siellä lapsuuteni ja varhaisnuoruuteni ollut, ja sieltä ammoin pois lähtenyt, jota pidän viisaimpana tekonani monien muiden viisaiden tekojeni joukossa. En toki halveksi maaseutua, kiva siellä on joskus käydä, vaikka hieman surumieliseksi näkemästään usein tuleekin. Tuoltakin osin yhdyn Mielipidepankin viisaisiin näkemyksiin.

Vai vesijuoksua luonnonvesissä harrastat. Minä harrastan viikoittain sali- ja kuntosalijumppaa, myös vesijumppaa, mutta altaassa, jonka veden lämpötila on 28 astetta. Suomen järvimaisemat ovat kauniit, mutta vedet liian kylmiä, vaikka niissä lapsuudessani paljon räppäsin, aina kiirehdin muiden poikien mukana rantaan silloin, kun heinätöihin patisteltiin. Kyllä minä edelleenkin räppään myös luonnonvesissä, mutta lämpimimmissä, vielä tänä syksynäkin jossakin yhdessä naisystäväni kanssa, luultavasti Kreikan tai Turkin rannikolla, emme ole vielä matkaa varanneet.

Jaa, tiedäthän sinä Helsingistä jotakin, kun luet Hesaria, johon usein viittaat tuota valtakunnallista puolueetonta lehteä Helsingin paikallislehdeksi herjaten. Miksi ihmeessä tilaat sinulle niin epämieluista lehteä? Haluatko tehdä vaikutuksen pikkupaikkakuntasi ihmisiin, ”se on niin hieno mies, että sille tulee Helsingin Sanomat

Olet aivan oikeassa. Minä vain olen niin sivistymätön että oikein osaa elää kaupungissa. Myös jatkuva sianpaskansyöntihimoni estää minua ajattelemasta selkeästi, lisäksi aunukseni on aina kiepänä kun naapurin sonnit tökkivät sinne. Harkitsen lääkityksen kaksinkertaistamista.

• Sapiens dux kirjoitti:

Olet aivan oikeassa. Minä vain olen niin sivistymätön että oikein osaa elää kaupungissa. Myös jatkuva sianpaskansyöntihimoni estää minua ajattelemasta selkeästi, lisäksi aunukseni on aina kiepänä kun naapurin sonnit tökkivät sinne. Harkitsen lääkityksen kaksinkertaistamista.

Jätän oman arvoonsa – siis arvottomuuteensa – tuon, jolla ilmeisesti yrität avuttomasti sanoa minun ajattelevan maalaisista noin. En ajattele niin. Tai ehkä tuo on jonkun muun sinulle tarkoitettua herjaa, eipä teidän puskaruikkujen henkilöllisyyksistä niin väliä ole.

Mutta palaisin vielä tuohon, jota sanot edellisessä viestissäsi:

>>(Helsinki) on arkkitehtuuriltaan epäyhtenäinen, jopa nousukasmaisen ja sieluttoman mauton.> Ihmisillä on hirveä kiire ja on vaikea löytää tasapainoiselta vaikuttavia, hyvinvoivia tyyppejä.

• Sapiens dux
        kapi_korhonen kirjoitti:

Jätän oman arvoonsa – siis arvottomuuteensa – tuon, jolla ilmeisesti yrität avuttomasti sanoa minun ajattelevan maalaisista noin. En ajattele niin. Tai ehkä tuo on jonkun muun sinulle tarkoitettua herjaa, eipä teidän puskaruikkujen henkilöllisyyksistä niin väliä ole.

Mutta palaisin vielä tuohon, jota sanot edellisessä viestissäsi:

>>(Helsinki) on arkkitehtuuriltaan epäyhtenäinen, jopa nousukasmaisen ja sieluttoman mauton.> Ihmisillä on hirveä kiire ja on vaikea löytää tasapainoiselta vaikuttavia, hyvinvoivia tyyppejä.

Minun Helsingin tuntemukseni perustuu pitkälle tapaamiini Tsadin aboriginaaleihin, joita kohtaan säännöllisillä käynneilläni.

Erityisen tuttuja alueita ovat Etelä Haaga, Kaivoksela, Töölöt, Pihlajamäki, Malminkartano, Kannelmäki ja monet muut.

Etelä Haagassa ja Kannelmäessä on vanhempaa rakennuskantaa, joka on riittävän väljää, eikä tuo häkkikanalaa mieleen.
        Nykyinen rakentaminen on niin ahdasta, että se tulee väistämättä aiheuttamaan tulevaisuudessa mielenterveyden ongelmia.

En tiedä mitä kertoo mainitsemastasi "sivistyksestä" jos jalankulkijalle ei anneta tilaa, tervehtiä ei osata, puistot roskataan, porttikäytäviin virtsataan jne?

Olenhan myös käynyt Kansallisoopperassa. Siellä palvelu on yhtä sivistynyttä kuin kuuden tuuman ruosteinen rautanaula. Ilo ja sen mukanaan tuoma aito dynaamisuus loistavat poissaolollaan.

Tulevaisuuden suurimpia ongelmia siellä ovat nuorisotyöttömyys suuri tänne sosialidemokraattisen utopian mukaan hankittu "monikulttuurisuuspopula". Kumpikaan ei enää ole kenenkään hallinnassa.

• Sapiens dux kirjoitti:

Minun Helsingin tuntemukseni perustuu pitkälle tapaamiini Tsadin aboriginaaleihin, joita kohtaan säännöllisillä käynneilläni.

Erityisen tuttuja alueita ovat Etelä Haaga, Kaivoksela, Töölöt, Pihlajamäki, Malminkartano, Kannelmäki ja monet muut.

Etelä Haagassa ja Kannelmäessä on vanhempaa rakennuskantaa, joka on riittävän väljää, eikä tuo häkkikanalaa mieleen.
        Nykyinen rakentaminen on niin ahdasta, että se tulee väistämättä aiheuttamaan tulevaisuudessa mielenterveyden ongelmia.

En tiedä mitä kertoo mainitsemastasi "sivistyksestä" jos jalankulkijalle ei anneta tilaa, tervehtiä ei osata, puistot roskataan, porttikäytäviin virtsataan jne?

Olenhan myös käynyt Kansallisoopperassa. Siellä palvelu on yhtä sivistynyttä kuin kuuden tuuman ruosteinen rautanaula. Ilo ja sen mukanaan tuoma aito dynaamisuus loistavat poissaolollaan.

Tulevaisuuden suurimpia ongelmia siellä ovat nuorisotyöttömyys suuri tänne sosialidemokraattisen utopian mukaan hankittu "monikulttuurisuuspopula". Kumpikaan ei enää ole kenenkään hallinnassa.

Varmalla pohjalla on sinun Stadin tuntemuksesi! Eihän sen rinnalla ole mitään se, että olen asunut täällä yli 60 vuotta, yhtä Lahden vuotta lukuun ottamatta. Olen tosin koulujeni ja YK-palvelusteni vuoksi ollut paljon muuallakin, mutta täällä silloinkin kotiosoitteeni oli. Jo nuorukaisena asuin monissa kaupunginosissa eri puolilla Helsinkiä. Myös sotaväen jälkeen ehdin asua kahdessa eri kaupunginosassa, ennen kuin perustimme Etelä-Haagassa 15 vuotta asuneen vaimoni kanssa ensimmäisen yhteisen kotimme Kannelmäen laidalle, Malminkartanoa vastapäätä olevalle uudelle, arvostetulle alueelle. Tämän kodin täältä Paloheinästä ostimme 1987, ja tämä on pitkäaikaisin asuinpaikkani, toiseksi pitkäaikaisin on Santahamina – Helsinkiä sekin – ja vasta kolmanneksi pitkäaikaisin on syntymäkotini Rautavaaralla.

Töissäkin ehdin olla jo nuoruudessani eri puolilla Helsinkiä, kauimmin kuitenkin ydinkeskustassa, ja armeijan palveluksessa ollessani työpaikkani sijaitsivat Santahaminassa, Laivanvarustajankadulla Eirassa (PlTutkK), Linnankujalla Katajanokalla (TopK) ja lopuksi Kaarti kaupungissa, jossa Pääesikunta sijaitsee. Sitten lähes 20 vuotta työskentelin Pitäjänmäellä, Valion pääkonttorilla, mutta melkoisesti reissasin työni vuoksi muutakin Suomea, Valion eri konttoreilla ja tuotantolaitoksissa ja isännöinnissäni olevissa paikoissa Porkkalassa ja Iniön Sledaskärrissä.

Tuntenen helsinkiläisiä moninkertaisesti sen, mitä sinä. Monenlaisia ihmisiä heissä on, mutta yleensä reiluja ja mukavia. Eivät täällä kaikki toisiaan tervehdi niin kuin pikkupaikkakunnilla, jossa kaikki tuntevat toisensa ja ulkopuolinen on siellä ihmetys ja kummastus. Mutta tutut kyllä tervehtivät; aamulla postilaatikolla käydessäni aidan takana laatikollaan ollut naapuritalon rouva heläytti iloisesti hyvät huomenet ennen kuin minä ehdin niin tehdä, kun olin hieman ajatuksissani. Kun aamupäivällä kävin lähikaupassa, Pakilan S-marketissa, parikin tuttua siellä tapasin ja tervehdimme toisiamme, toisen kanssa vaihdoimme muutaman sanan kesän kuulumisista.

Toki tunnen paljon ihmisiä hyvin laajasti eri puolilta Suomea, luultavasti enemmän kuin sinä, kun olen ollut varsin liikkuvaa sorttia. Olen tullut heitä tuntemaan niin sotaväen kautta, joiden kanssa olen edelleen tekemisissä evp-yhteisössämme, paljon tulin tuntemaan ihmisiä myös Valion kautta, sieltä ”Kepulandiastakin”, ja tietysti tuttava- ja ystäväpiirini on paljon laajentunut myös jo pitkän ja monipolvisen elämäni yksityisyhteyksieni kautta. Ihan kivoja, kunnon ihmisiä kaikki, en muunlaisten joukossa ”livenä” viihtyisikään. Mutta tälle palstalle he tarvitsisivat nykyisiä parempia puolestaan puhujia.

Palvelu Helsingin kaupoissa kuten kulttuurilaitoksissakin on hyvää, kokemusteni mukaan jopa parempaa kuin pienillä paikkakunnilla, joilla palvelutehtävissä ei useinkaan näytä olevan mitään kiirettä, vaikka joskus sielläkin olisi asiakkaita jonoksi asti. Täällä tietysti asiakkaita on aina enemmän, ja palvelutehtävissä pitää kiirettä niin, ettei joudeta turhia lörpöttelemään.

Työttömyyttä on Helsingissäkin, myös nuorisotyöttömyyttä, mutta niin nuorten kuin vanhempienkin työttömyysaste on korkeampi siellä Kepulandiassa, eräin paikoin järkyttävän korkea. Ei siis ihme, että siellä myös syrjäytyneitä ja siitä johtuvia lieve-ilmiöitä on väkilukuun suhteutettuna selvästi enemmän kuin täällä.

Totta kai tänne tulee niitä uussuomalaisia enemmän kuin muualle, pääkaupunkihan on maahan muuttajille vetovoimaisin, kun täällä on paremmin työtä ja vähemmän rasismia kuin pienemmillä paikkakunnilla. Kyllä ne tämänkin palstan rasistiset kirjoitukset tulevat sieltä. Ja hyvä on, että uusia ihmisiä tänne tulee, osaajia ja muutakin työvoimaa tarvitaan, ja kun vuosikymmenten saatossa nuo tulokkaat alkavat risteytyä kantasuomalaisten kanssa, eduksi vain se on ulkonäöllemmekin ja ehkäpä tuottaa parempaa urheilumenestystäkin. Eikä tänne tule vaaraa sellaisesta sisäsiittoisuudesta, joka siellä Kepulandiassa on ehkä osaltaan tuottanut sellaistakin vastenmielistä, jota nähdään tällä palstallakin.

Ihanasti on aurinko tänäänkin lämmittänyt täällä Suomen eteläisellä palmurannikolla. Suurimman osan päivästä olen länsipihani tuoleissa ja keinussa lueskellut aurinkoa ottaen ja katsellut mustarastaiden ”marjanpoimintaa” mustamarja-aronia-aidanteestani. Keskuspuistosta loikkinut orava istui kauan serbiankuusen oksalla puun käpyä nakertaen. Rauhaani ei ole häirinnyt autojen hiljainen kohahtelu kadulta – talo on välissä – eivätkä muutaman minuutin väliajoin ylitse lentävät laskeutuvat lentokoneetkaan, jotka eivät pahaa ääntä pidä.

Ps. Kaivoksela ei muuten ole Helsinkiä, vaan Vantaata.

• Kapi Rules Ok!
        kapi_korhonen kirjoitti:

Varmalla pohjalla on sinun Stadin tuntemuksesi! Eihän sen rinnalla ole mitään se, että olen asunut täällä yli 60 vuotta, yhtä Lahden vuotta lukuun ottamatta. Olen tosin koulujeni ja YK-palvelusteni vuoksi ollut paljon muuallakin, mutta täällä silloinkin kotiosoitteeni oli. Jo nuorukaisena asuin monissa kaupunginosissa eri puolilla Helsinkiä. Myös sotaväen jälkeen ehdin asua kahdessa eri kaupunginosassa, ennen kuin perustimme Etelä-Haagassa 15 vuotta asuneen vaimoni kanssa ensimmäisen yhteisen kotimme Kannelmäen laidalle, Malminkartanoa vastapäätä olevalle uudelle, arvostetulle alueelle. Tämän kodin täältä Paloheinästä ostimme 1987, ja tämä on pitkäaikaisin asuinpaikkani, toiseksi pitkäaikaisin on Santahamina – Helsinkiä sekin – ja vasta kolmanneksi pitkäaikaisin on syntymäkotini Rautavaaralla.

Töissäkin ehdin olla jo nuoruudessani eri puolilla Helsinkiä, kauimmin kuitenkin ydinkeskustassa, ja armeijan palveluksessa ollessani työpaikkani sijaitsivat Santahaminassa, Laivanvarustajankadulla Eirassa (PlTutkK), Linnankujalla Katajanokalla (TopK) ja lopuksi Kaarti kaupungissa, jossa Pääesikunta sijaitsee. Sitten lähes 20 vuotta työskentelin Pitäjänmäellä, Valion pääkonttorilla, mutta melkoisesti reissasin työni vuoksi muutakin Suomea, Valion eri konttoreilla ja tuotantolaitoksissa ja isännöinnissäni olevissa paikoissa Porkkalassa ja Iniön Sledaskärrissä.

Tuntenen helsinkiläisiä moninkertaisesti sen, mitä sinä. Monenlaisia ihmisiä heissä on, mutta yleensä reiluja ja mukavia. Eivät täällä kaikki toisiaan tervehdi niin kuin pikkupaikkakunnilla, jossa kaikki tuntevat toisensa ja ulkopuolinen on siellä ihmetys ja kummastus. Mutta tutut kyllä tervehtivät; aamulla postilaatikolla käydessäni aidan takana laatikollaan ollut naapuritalon rouva heläytti iloisesti hyvät huomenet ennen kuin minä ehdin niin tehdä, kun olin hieman ajatuksissani. Kun aamupäivällä kävin lähikaupassa, Pakilan S-marketissa, parikin tuttua siellä tapasin ja tervehdimme toisiamme, toisen kanssa vaihdoimme muutaman sanan kesän kuulumisista.

Toki tunnen paljon ihmisiä hyvin laajasti eri puolilta Suomea, luultavasti enemmän kuin sinä, kun olen ollut varsin liikkuvaa sorttia. Olen tullut heitä tuntemaan niin sotaväen kautta, joiden kanssa olen edelleen tekemisissä evp-yhteisössämme, paljon tulin tuntemaan ihmisiä myös Valion kautta, sieltä ”Kepulandiastakin”, ja tietysti tuttava- ja ystäväpiirini on paljon laajentunut myös jo pitkän ja monipolvisen elämäni yksityisyhteyksieni kautta. Ihan kivoja, kunnon ihmisiä kaikki, en muunlaisten joukossa ”livenä” viihtyisikään. Mutta tälle palstalle he tarvitsisivat nykyisiä parempia puolestaan puhujia.

Palvelu Helsingin kaupoissa kuten kulttuurilaitoksissakin on hyvää, kokemusteni mukaan jopa parempaa kuin pienillä paikkakunnilla, joilla palvelutehtävissä ei useinkaan näytä olevan mitään kiirettä, vaikka joskus sielläkin olisi asiakkaita jonoksi asti. Täällä tietysti asiakkaita on aina enemmän, ja palvelutehtävissä pitää kiirettä niin, ettei joudeta turhia lörpöttelemään.

Työttömyyttä on Helsingissäkin, myös nuorisotyöttömyyttä, mutta niin nuorten kuin vanhempienkin työttömyysaste on korkeampi siellä Kepulandiassa, eräin paikoin järkyttävän korkea. Ei siis ihme, että siellä myös syrjäytyneitä ja siitä johtuvia lieve-ilmiöitä on väkilukuun suhteutettuna selvästi enemmän kuin täällä.

Totta kai tänne tulee niitä uussuomalaisia enemmän kuin muualle, pääkaupunkihan on maahan muuttajille vetovoimaisin, kun täällä on paremmin työtä ja vähemmän rasismia kuin pienemmillä paikkakunnilla. Kyllä ne tämänkin palstan rasistiset kirjoitukset tulevat sieltä. Ja hyvä on, että uusia ihmisiä tänne tulee, osaajia ja muutakin työvoimaa tarvitaan, ja kun vuosikymmenten saatossa nuo tulokkaat alkavat risteytyä kantasuomalaisten kanssa, eduksi vain se on ulkonäöllemmekin ja ehkäpä tuottaa parempaa urheilumenestystäkin. Eikä tänne tule vaaraa sellaisesta sisäsiittoisuudesta, joka siellä Kepulandiassa on ehkä osaltaan tuottanut sellaistakin vastenmielistä, jota nähdään tällä palstallakin.

Ihanasti on aurinko tänäänkin lämmittänyt täällä Suomen eteläisellä palmurannikolla. Suurimman osan päivästä olen länsipihani tuoleissa ja keinussa lueskellut aurinkoa ottaen ja katsellut mustarastaiden ”marjanpoimintaa” mustamarja-aronia-aidanteestani. Keskuspuistosta loikkinut orava istui kauan serbiankuusen oksalla puun käpyä nakertaen. Rauhaani ei ole häirinnyt autojen hiljainen kohahtelu kadulta – talo on välissä – eivätkä muutaman minuutin väliajoin ylitse lentävät laskeutuvat lentokoneetkaan, jotka eivät pahaa ääntä pidä.

Hieno Kapi, että ojennat kepulaisia tietämättömyydestä. Mutta Hesa on Hesa ja ainoa upea paikka Suomessa. Kepulandiassa on vaan se ongelma, että muiden pitäisi maksaa heidän eläminen ja valinta.

• Kyllä Helsingin
        kapi_korhonen kirjoitti:

täytyy olla täysin paskapaikka kun munakarvojensa esittelijä sitä kehuu?

Siitä ei ole kahta sanaa, vain hullut ja homot viihtyvät Helsingissä.

• Kapi Rules Ok! kirjoitti:

Hieno Kapi, että ojennat kepulaisia tietämättömyydestä. Mutta Hesa on Hesa ja ainoa upea paikka Suomessa. Kepulandiassa on vaan se ongelma, että muiden pitäisi maksaa heidän eläminen ja valinta.

Minnepä vanha valistaja roolistaan pääsisi, velvollisuudekseni tuossakin asiassa koin antaa tietoa tiedottomille. Sanotaan ”joka tietoa lisää, se tuskaa lisää”, mutta kyllä noilla kepuleilla sitä tuskaa tuottaa eniten kai kepu, joka ei ole juuri jalansijaa saanut täältä ihanasta Stadista, vaikka se on pääkonttorinsa tänne tuonut. Ainahan heiltä tulee tuollaisia tuskanparahduksia kuin nytkin on jo tullut, tuskastaanhan ne kertovat myös toisin puolin käännettyinä eli p.skanturahduksina.

• agraarikommunisti
        Sapiens dux kirjoitti:

Kepulaisen kannattaa pysyä ulkopuolisena ja jatkaa tieriitoja naapurinsa kanssa.
        Kepulaisia ei kukaan kaipaa Stadiin.

• Ei haittaakaan
        agraarikommunisti kirjoitti:

Kepulaisen kannattaa pysyä ulkopuolisena ja jatkaa tieriitoja naapurinsa kanssa.
        Kepulaisia ei kukaan kaipaa Stadiin.

Kyllä niitä kepulaisia tänne tulee, joka vuosi tuhansia. Osa niistä on varmaan kepulandian pakolaisia, osa tulee ihan kepulaisinakin. Pian ne sitten täällä kääntyvät pois kepulaisuudesta, kun näkevät, että täällä kaikki on paljon paremmin kuin siellä, mistä tulevat. Väheneehän se kepulaisuus Suomesta silläkin tavalla, Helsingin kasvattavasta vaikutuksesta.

• maa ja kuppa

Niinpä niin poiss pakkåruotsi niin.

• Iso, komea kepul.
        Sapiens dux kirjoitti:

Semmoista elämä on kepulandiassa. Laita hierrin nokkaan ja on tosi hauskaa, voitte vaikka naapurin Reiskan kanssa kilpaila, kummanko nokkaan kärpänen laskeutuu. Hoh,hoh,hoooooooo rakastan maaseudun kurjuutta ja yksinäisyyttä.

• terveisiä pers...
        kapi_korhonen kirjoitti:

pois pakkruotsi

• Osmium 76

Tuoreen selvityksen mukaan Helsingissä on eniten rikollisia per asukas.

• Sapiens dux

Viekä tuoreemman selvityksen mukaan Keskustapuoluetta äänestäneet ovat harvinaisen tyhmiä.

• Osmium 76

Varmasti ovat, mutta helsinkiläisissä on harvinaisen paljon rikollisia.

• Iso, komea hetero

Kepulandiasta tulleita, rasimisyytteiden takia emme voi kieltää kepulaisten tuloa Stadiin.

• >>>Ei tosiaan ole ihme, että Helsinkiin on tunkua kepulandian surkeudesta ja toisaalta ulkomailta.

• Voittonen

Ja samaan aikaan lapset lestadiolaisella alueella........

• almua seppo ilmarisi

Stadilaisten kunniaksi on myös sanottava se, että elättävä kuralla olevat kepukunnat valittamatta. Maajussit halveksuu Hesaa, mutta siitä huolimatta Hesalaiset jaksaa elättää maajussit vuodesta toiseen. Tsekatkaa paljonko maksetaan kansallisia tukia ja mistä ne rahat tulee...

• Eihän me hesalaisia

halveksuta. Me vaan otetaan niiden rahat ja pannaan hesalaisia homoja anukseen. Siellä niitä riittää...

• Stadi on hauska

paikka. Siellä homot kävelevät kilometrejä pitkissä jonoissa kadulla ja mainostavat tavaraansa. Porvarit seisovat kadun varressa ja valkkaavat jonosta sopivan.

Yksi pyhänseutu naurettiin abc:llä hirnumalla, kun joku näytti hesarin juttua stadilaisista vanhoista homoista, jotka kävelevät pelkissä saappaissaan stadin kallioilla homostelemassa. Olisko ollut jossain Paloheinässä päin?

Siinä oli oikein joku punikkirohvessori selittämässä vanhoja homoperinteitä :)))

Notta on siellä stadissa lystit?

• Prunnista

Tarkoittaakos tuo notta tsadi olisi homogeeninen kuten vähän fiinimmin pruukataan sanua?

• Minen näitä
        Prunnista kirjoitti:

Tarkoittaakos tuo notta tsadi olisi homogeeninen kuten vähän fiinimmin pruukataan sanua?

sivistyssanoja mutta Kapi se varmaan tietäs?

Sillehän tämä homogeeninen linee kovinkin tuttu?

• ainakii ouluun muuta
        Minen näitä kirjoitti:

sivistyssanoja mutta Kapi se varmaan tietäs?

Sillehän tämä homogeeninen linee kovinkin tuttu?

Vai pastöroitu? Valiohan on helkinissä? Ei tälä maala sivistyssanoja opi, iskäkii lesta ja nyt pitaa laittaa housut jalakaan.

• Iso, komea hetero

Minuakkii kiukuttaa, kun Stadissa on kaikki paremmin, kuin täällä maaseudulla.
        Se on kyllä positiivista täällä maaseudulla, että porvarit ei juhli, se on joko kommunisti puolue tai maaseudun puolue. Täällä ei pilkata oikeita puolueita tai lapsiseksiä harrastateta. Mitä siitä tulisi jos serkut panisi toisiaan? Maaseudulla on turvallista ja ihanan seksivapaata.

• Maaseutun lapset Ry

Kepulesta perheessä ei kysellä ja jälkeenpäin annetaan porukalla anteeksi. Maaseudulla on sekin hyvä puoli, että lasten huuto ei välttämättä kuulu naapuriin, tai vaikka kuuluisi, niin toinen isäntä voisi tulla osingoille.

• kepulainen unelma

Näin se kepulandia kehittyy, ennen Esson baarissa ja nyt ABC´llä... Kepukulttuurin huippusaavutus;-))

• kepuvapaa Hesa

Passaa siellä Kapin ja MPP nauttia elämästä hyvässä paikassa. Melkein parasta Stadissa on se, että siellä ei juurikaan törmää kepulaisiin.

• Niinhän sitä voisi äkkipäätään luulla, mutta asia ei ole ihan noin. Kapunkilaisista toki valtaosa on anti-kepulaisia, mikä on näkynyt vaaleista toiseen. Stadilaisten ylivertainen enemmistö on fiksua porukkaa eikä sen takia Kepua äänestä. Aika masokistista luonnettahan se vaatiikiin, että äänestäisi puoluetta, jonka keskeisiä tavoitteita on siirtää stadilaisten rahoja muiden taskuihin Kepulandiaan.

Mutta jostain syystä Kepu on sijoittanut puoluetoimistonsa Helsinkiin ilmeisenä tarkoituksena ärsyttää maksumiehiä tälläkin tavoin. Toinen kepulaisuuden linnake, sontasiioni Maaseudun Tulevaisuus -lehden toimitus on ankuroitunut myös Helsingin ydinkeskustaan. Siitä on varmaan hyvä näköala maaseudulle. Ja ainahän siä voi törmätä näihin kepulaisiin poliitikkoihin, jotka mielellään viettävät aikaansa tällä stadissa. Onhan tarjonta ihan eri luokkaa kuin omassa maaseutupitäjässä, joten kyllä sen ymmärtää, että vapaa-aikakin kuluu täällä hyvin.

• Oletko sinäkin

Niinhän sitä voisi äkkipäätään luulla, mutta asia ei ole ihan noin. Kapunkilaisista toki valtaosa on anti-kepulaisia, mikä on näkynyt vaaleista toiseen. Stadilaisten ylivertainen enemmistö on fiksua porukkaa eikä sen takia Kepua äänestä. Aika masokistista luonnettahan se vaatiikiin, että äänestäisi puoluetta, jonka keskeisiä tavoitteita on siirtää stadilaisten rahoja muiden taskuihin Kepulandiaan.

Mutta jostain syystä Kepu on sijoittanut puoluetoimistonsa Helsinkiin ilmeisenä tarkoituksena ärsyttää maksumiehiä tälläkin tavoin. Toinen kepulaisuuden linnake, sontasiioni Maaseudun Tulevaisuus -lehden toimitus on ankuroitunut myös Helsingin ydinkeskustaan. Siitä on varmaan hyvä näköala maaseudulle. Ja ainahän siä voi törmätä näihin kepulaisiin poliitikkoihin, jotka mielellään viettävät aikaansa tällä stadissa. Onhan tarjonta ihan eri luokkaa kuin omassa maaseutupitäjässä, joten kyllä sen ymmärtää, että vapaa-aikakin kuluu täällä hyvin.

homogeeninen stadilainen?

• Maalaisten ihailija

Niinhän sitä voisi äkkipäätään luulla, mutta asia ei ole ihan noin. Kapunkilaisista toki valtaosa on anti-kepulaisia, mikä on näkynyt vaaleista toiseen. Stadilaisten ylivertainen enemmistö on fiksua porukkaa eikä sen takia Kepua äänestä. Aika masokistista luonnettahan se vaatiikiin, että äänestäisi puoluetta, jonka keskeisiä tavoitteita on siirtää stadilaisten rahoja muiden taskuihin Kepulandiaan.

Ei aitao starilainen ole tyhmä. Nämä on maalta tulleita veli ja siskoja jotka kadehtivat, Minä luulen että siksi Eu sai kannatuksen kun karehdittiin maalaisia niin ajateltiin Eu pani kontalleen mutta maaseudun ihmiset joutui koovan eteen 1995 mutta selvisivät He ovat kunnon väkeä saivat töitä. isot karjakoot ja muut ihalen heitä.

• En ole keepu mutta..

Katsotaan kun seuraavat vaalit on, luulen että löytyyy!!

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niin Pääkaupungeista.

Suomessakin on 360 paikkakuntaa joissa on parempi asua kuin helsingissä. Niitä ei vain ole tuossa tutkimuksessa otettu mukaan.

• brankkari 23

Hyvä, pysy sitten poissa täältä, kaikki muut paitsi keput ovatkin tervetulleita stadiin.

• Jos tutkimus koski pääkaupunkeja, Kanadasta ja Australiasta mahtuu kummastakin peräti kolme pääkaupunkia kymmenen parhaan sakkiin. Teillä kepulaisilla on tämä peruskoulutason sivistys vielä pikkasen hakusessa, mutta olisko sielää vielä jonkunlainen kiertokoulusysteemi, mikä selittää asiaa.

Taka-Hikiät ovat parempia paikkoja asua kuin Helsinki? Sitäkö tarkoitat? Taidat olla mielipiteinesi yhtä yksin kuin näissä peräkylissä on ihmisasukkaita. Metsän eläimille ne ovat kyllä kelpo kyliä.

• Jos haluaa jotakin harrastaa, niin ei Helsinki noin ylös sijoitu. Tarkoitan lähinnä vuorikiipeilyä.

Jos kriteerit vaihdetaan, niin Helsinki voi aivan hyvin olla hännänhuippukin.

• Jos kriteerinä on lehmän ja sian lannan hajun voimakkuus, hyttysten suuri määrä, ihmisten puute, nuoren naispuolisen väestön vähyys ja iäkkäiden ukkojen määrän suuruus, pitkät etäisyydet joka maan kolkkaan ym. kivaa, on aivan varmasti niin, että Helsinki sijoittuu vertailussa kovin kehnosti.

• paska kaupunki stadi

joo, hyvän paikkakunnan tunusmerkit, näistä pluspisteitä:

a) paljon lehmiä, sikoja ja kanoja
        b) paljon kepuja, vähän työpaikkoja
        c) yleisin asuste on tuulipuku ja hankkijan lippis
        d) ei katuja saati katuvaloja
        e) kovin menomesta abc:n kahvio
        f) lähimpään teatteriin ainakin 100km
        g) matti ja teppo esiintyvät joka kesänä tanssilavalla

näistä miinuspisteitä
        h) teatterit
        i) elokuvateatterit
        j) konsertit, stadissa keskimäärin 100 keikkaa viikossa joten tästä -100 pistettä
        k) liigamatsit, maaottelut ja kansainväliset urheilutapahtumat kaikissa lajeissa
        l) yliopistot ja korkeakoulut, taideyliopistot
        m) muotiiikkeet, tuhansia kauppoja
        n) korkea elintaso
        o) paljon hyviä työpaikkoja
        p) ei haise paska eikä minkkitarhat
        q) kerrostaloja
        r) harrastusmahgdollisuuksia, vuorikiipeilyäkin(!!!!)
        s) tapahtumat, erilaiset häppeneingit, puistotapahtumia, näitäkin satoja vuodessa
        t) paljon hyvää jengiä
        u) hyvät julkiset kulkuneuvot
        v) meri
        x) luonto: keskuspuisto, Nuuksion kansallispuisto lähellä
        y) suomen parhaat ravintolat, lähimmät yhtähyvät löytyvät vasta köpiksestä
        jne

ja helsinki on näillä kriteereillä suomen paskin asuinpaikka, että se on miten sen katsoo

• Juupoasejuu
        paska kaupunki stadi kirjoitti:

näistä miinuspisteitä
        h) teatterit
        i) elokuvateatterit
        j) konsertit, stadissa keskimäärin 100 keikkaa viikossa joten tästä -100 pistettä
        k) liigamatsit, maaottelut ja kansainväliset urheilutapahtumat kaikissa lajeissa
        n) korkea elintaso
        q) kerrostaloja
        s) tapahtumat, erilaiset häppeneingit, puistotapahtumia, näitäkin satoja vuodessa
        t) paljon hyvää jengiä
        v) meri
        jne

ja helsinki on näillä kriteereillä suomen paskin asuinpaikka, että se on miten sen katsoo

z)korkeat vuokrat
        å)liikenneruuhkat
        ä)ilman pölyhiukkaset
        ö)Naapurin tervehtimninen on kuolemanvakava rikos
        a2)Turvattomuus
        b2)Yksinäisyys
        c2)asunnottomuus

• paska kaupunki stadi kirjoitti:

näistä miinuspisteitä
        h) teatterit
        i) elokuvateatterit
        n) korkea elintaso
        q) kerrostaloja
        t) paljon hyvää jengiä
        v) meri
        jne

Paljon puhuva listaus. Ja tosi. p.aska paikka on siis tämä Stadi;))

• kapi_korhonen kirjoitti:

Paljon puhuva listaus. Ja tosi. p.aska paikka on siis tämä Stadi;))

Vielä lisään listaasi huonoista puolista:

- vieressä kansainvälinen lentokenttä, ja vilkasas satama (se hyvääkin niissä, että niistä pääsee nopeasti pakoon tätä Helsingin kurjuutta)

Hyviä puolia:

Keskustan puoluetoimisto ja Maaseudun Tulevaisuuden toimitus

• 4+19
        Juupoasejuu kirjoitti:

z)korkeat vuokrat
        å)liikenneruuhkat
        ä)ilman pölyhiukkaset
        ö)Naapurin tervehtimninen on kuolemanvakava rikos
        a2)Turvattomuus
        b2)Yksinäisyys
        c2)asunnottomuus

Kaikkea ei voi saada, kämpät maksaa tosissaan liikaa kuten myös vuokrat ovat liian korkeat, tämä on monien kaupunkien ongelma maailmalla yleisestikin. Tälle pitäisi kyllä stadissa tehdä jotain. No, jos ei tarvitsisi elättää maalaisia voisi veroja maksaa niin riittäisi rahat paremmin koviin asuntojen hintoihin.

Ruuhkia en ole stadissa pahemin nähnyt, jossain kehäteillä saatta joskus jotain jonoja olla. Tiedän kyllä että perähikiällä kaksi autoa peräkköin on ruuhka, mutta täällä jaksetaan odottaa muutama minuutti toisten pääsemistä liikennevaloista. Ja kun menee fillarilla tai julkisilla niin ei tarvi kärsiä ruuhkista.

Ilman pienhiukkasia kyllä on, itse olen ehdottanut nastarenkauden kieltämistä. Ottaa muuten päähän ihan sikana miksei tälle tehdä jotain.

Tuota naapurien tervehtimättömyyttä en kyllä tajua, kaikki minun napurit tervehtivät ja minä myös, olen kuullut että jostain pohjanmaalta tulevat eivät tervehtisi?

Turvattomuus? en ole kokenut.mutta tiedän että perjantai-lauantai välisenä yönä ei kannata naisihmisen kulkea kaisaniemen puistossa yksin, tai kenenkään huudella rasistisia kommentteja steissin edessä hengaaville hyvin ruskettuneille nuorukaisille tai pilkata marskia vastapäätä maleksiville skineille.

Yksinäisyys, vaikea sanoa onko yksinäisyyttä enemmän kuin muualla, en tunne maaseutua mutta täälle minun lähipiirissäni en ole havainnut yksinäisyyttä muuta kuin omana valintana, siihenkin pitää olla oikeus.

Asunnottomuus- helsinkiin on kertynyt paljon asunnottomia, ovat tulleet pääasiassa muualta suomesta. kaikille on tarjottu asuntoa tai asuntolapaikkaa mutta jostain syystä ovat mielummin ilman asuntoa...

Näistä kaikista pikkujutuista huolimatta asun paljon mielummin stadissa kuin missään muualla, kokeilin kolme vuotta asumista pikkupaikkakunnalla, enkä ikinä enää aio suomessa asua muualla.

• Hki:n homo
        kapi_korhonen kirjoitti:

- vieressä kansainvälinen lentokenttä, ja vilkasas satama (se hyvääkin niissä, että niistä pääsee nopeasti pakoon tätä Helsingin kurjuutta)

Hyviä puolia:

Lisäksi paljon vamnhoja homoja , joilla ei seiso. Prototyyppinä kapi...

• Mielipidepankki kirjoitti:

Jos kriteerinä on lehmän ja sian lannan hajun voimakkuus, hyttysten suuri määrä, ihmisten puute, nuoren naispuolisen väestön vähyys ja iäkkäiden ukkojen määrän suuruus, pitkät etäisyydet joka maan kolkkaan ym. kivaa, on aivan varmasti niin, että Helsinki sijoittuu vertailussa kovin kehnosti.

Et tainnut ymmärtää, mistä oli kysymys?

• autiot talot hylätyt
        4+19 kirjoitti:

Kaikkea ei voi saada, kämpät maksaa tosissaan liikaa kuten myös vuokrat ovat liian korkeat, tämä on monien kaupunkien ongelma maailmalla yleisestikin. Tälle pitäisi kyllä stadissa tehdä jotain. No, jos ei tarvitsisi elättää maalaisia voisi veroja maksaa niin riittäisi rahat paremmin koviin asuntojen hintoihin.

Ruuhkia en ole stadissa pahemin nähnyt, jossain kehäteillä saatta joskus jotain jonoja olla. Tiedän kyllä että perähikiällä kaksi autoa peräkköin on ruuhka, mutta täällä jaksetaan odottaa muutama minuutti toisten pääsemistä liikennevaloista. Ja kun menee fillarilla tai julkisilla niin ei tarvi kärsiä ruuhkista.

Ilman pienhiukkasia kyllä on, itse olen ehdottanut nastarenkauden kieltämistä. Ottaa muuten päähän ihan sikana miksei tälle tehdä jotain.

Tuota naapurien tervehtimättömyyttä en kyllä tajua, kaikki minun napurit tervehtivät ja minä myös, olen kuullut että jostain pohjanmaalta tulevat eivät tervehtisi?

Turvattomuus? en ole kokenut.mutta tiedän että perjantai-lauantai välisenä yönä ei kannata naisihmisen kulkea kaisaniemen puistossa yksin, tai kenenkään huudella rasistisia kommentteja steissin edessä hengaaville hyvin ruskettuneille nuorukaisille tai pilkata marskia vastapäätä maleksiville skineille.

Yksinäisyys, vaikea sanoa onko yksinäisyyttä enemmän kuin muualla, en tunne maaseutua mutta täälle minun lähipiirissäni en ole havainnut yksinäisyyttä muuta kuin omana valintana, siihenkin pitää olla oikeus.

Asunnottomuus- helsinkiin on kertynyt paljon asunnottomia, ovat tulleet pääasiassa muualta suomesta. kaikille on tarjottu asuntoa tai asuntolapaikkaa mutta jostain syystä ovat mielummin ilman asuntoa...

Näistä kaikista pikkujutuista huolimatta asun paljon mielummin stadissa kuin missään muualla, kokeilin kolme vuotta asumista pikkupaikkakunnalla, enkä ikinä enää aio suomessa asua muualla.

tuo kirjoitus taas tämä vastakkainasettelu. maaseudulla on samat menot vuokrat on tuloihin nähden täällä yhtä kalliit kuin ainakin tampereella. Ja surkuhupaisinta on se, että teillä hesassa on maalaisia pian enemmän kun maalla.
        Ette te maaseutua elätä.
        Muistakaa kun kyselette ruokaa sitä ei ole.

• Kau3
        kapi_korhonen kirjoitti:

Hyviä puolia:

Lauri Kontrro järkevä, asiallinen. mitä te vihaatte kepua no mitäs Urpilainen sosialistit te olette pahempia kun mikään kepu. Olen täällä maaseudulla seurannut teitä. Ja te yritätte kaikilla väärillä ottaa mummon ja vaarien omaisuuden. vieraittenkin ja ulkomaanmatkat. Tyhmät selkä vääränä kannattte kaikkea sieltä ja katselin Kerran Italiassa kun naiset meni torille jotain vaatteita ostamaan , Menimme katsomaan ja sanoin kyllä he tulevat meille myymään ja olivat kun järjestettiin jokin tapahtuma.

• Stadi ylös, hep!!!

Ansaitsee noston!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      25
      3790
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      542
      2772
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2300
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2261
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1829
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1550
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      53
      1522
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1409
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1261
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1214
    Aihe