Volvo s40 t4

Ajetaantandemilla

Ilmastointi lakkasi toimimasta. Kertokaapa te autoilijat, millä keinolla homma toimii. Olen autojen suhteen melko onneton, joten väätäkää vaikka rautalangasta. Kiitos!

4

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No vaikkapa näin

Ajat sen auton vaikka Vianorille ja sanot että ilmastoinin täyttö ja lyöt 90e tiskiin jonka jälkeen annat avaimet myyjälle. Sitten menet kahviautomaatille ja tilaat joko kaakaota taikka capuchinoa ja otat lehtilaatikosta viimesimmän TM.n. Istut persiilteen sohvalle ja luet vertailu juttuja uusista ihme vempaimista. Noin vartin - puolen tunnin päästä setä tuo avaimet ja sanoo että se ois nyt valmis.

• tai sitten ei

Voi nimittäin olla, että parin kolmen viikon kuluttua homma menee uusiksi, saattaapi vuotaa kylmäaineet pihalle.

• Ei liian kylmää..
        tai sitten ei kirjoitti:

Voi nimittäin olla, että parin kolmen viikon kuluttua homma menee uusiksi, saattaapi vuotaa kylmäaineet pihalle.

Ainakin vuodon paikantaminen on mahdollista, kun täytön yhteydessä on lisätty väriainetta. Omalla kohdalla on yhdestä autosta ilmastoinnista kadonnut kaasut kokonaan. Vika paikantui jäähdyttäjän edessä olevaan ilmastoinnin jäähdytyksen kennoon ja syylliseksi epäiltiin siinä olevaa kiven iskemää, jolloin lasku olisi tullut minulle. Kun autolla oli vielä takuu, niin kenno tutkittiin liikkeen toimesta tarkemmin ja syylliseksi paljastuikin hiushalkeama kennon letkun liitännässä. Korjaus meni takuuseen ja olin tyytyväinen huollon toimintaan.

Jos ilmastoinnin teho laskee vähitellen ja toiminta lakkaa jossain vaiheessa, niin järjestelmästä on karannut kaasua liikaa ja uusintatäytöllä sen saa henkiin. Nykyisestä autostani oli viidessä vuodessa täytöstä kadonnut yli 20% jota huolto piti normaalina arvona eikä vuotojakaan löytynyt. Kesän helteillä on nyt riittänyt viilennystä ihan tarpeeksi. Ilmastoinnin käyttötavoissa on eroja: Muutama tuttu pitää asetuksena 16 astetta, jossa vilustun hetkessä. Oman autoni ilmastointiasetus on 21-22 astetta eikä silloin tule turhaan vilustuttua pitemmänkään matkan aikana.

Nyt on usealla liikkellä ilmastoinnin huollon tarjouksia, joten se 50-90 euroa kannattaa uhrata, jos katsoo ilmastoinnin olevan tarpeellinen. Tuttava kertoi, että jenkeissä useat taksit eivät nyt pitäneet ilmastointia päällä, sillä nyt heillä on polttoaineen hinta noussut ja säästösyystä avoinna oleva oleva sivuikkuna saa toimia ilmastoinnin korvaajana. Eikä se bensan hinta jenkeissä taida olla paljoa suomalaiseen hintatasoon verrattuna...

• no huhuu!!

niin, tietämättömän ja osaamattoman ainut vaihtoehto on ajaa auto korjaamolle ja pyytää setää korjaamaan se vika pois. Onko kansalaistaidot ja opit kateissa?
      Mitä teet kun maito loppuu jääkaapista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      68
      3787
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      99
      3446
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3280
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2608
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1512
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1476
    7. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1080
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1076
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1026
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      996
    Aihe