Jos on 115cm - 120cm korkea shetlanninponi...

poni6565

Niin mikä olisi painoraja? Tiedän että riippuu ponin tottumuksesta, mutta silti ja nyt oikeasti hyviä vastauksia, koska en halua mtn sotaa tässä keskustelussa, mutta painorajasta voi olla monta erimieltä, että voi toki sanoa oman mielipiteensä. :) Ja jos ette jaksa kirjoittaa voitte laittaa esim. jostain nettisivustosta jonkin taulukon tai sillee 8--) JOO, tästä mun kirjotuksesta tuli tosi naurattava ja sillee, mut iha samaXD

12

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poni6565

eli kuitenkin saa laittaa sen mielipiteensä mutta ei mitään sotaa pliis ;D koska en jaksa lukee kun vaan soditte tääl. ja minun tyhmän kysymyksen takia -,-:)))

• jeera11

noin 40 -60 kg riippuu lihasten koosta

• 8989

30kg!! ne on pikkulasten ratsuja eikä jaksa enempää vaikka olisi 120cm korkea! ;ooo vastuutonta!

• 6060

kyllä shettikset jaksaa 60kg rippuu ajasta!

• 8989

tai kyllä jaksaa mutta ei se kivalta tunnu ja näytä... o.O

• hamsterihöpsö

8989, kyllä shettikset jaksaa enemmän kantaa! shettiksen painoraja on noin 40-55 toi oli siis mun mielipiteeni...

• joku

ainakin minä ratsastan welsh mountain ponillani ja painan 60kg..., mut olen miettinyt ratsastuksen lopettamista.... että en oikeastaan suosiittele kun vain 50kg korkeintaan

• :O::O::OO:

kantsii lopettaa sillä ratsastus, sama myös shettiksil...

• Anzun
        :O::O::OO: kirjoitti:

kantsii lopettaa sillä ratsastus, sama myös shettiksil...

Teiriassa on opetetettu että se paino raja on 60kg mutta riippuu tietty siittä ponista. Kaikki ovat yksilöitä. Itsekkin ratsastan aika pienellä shetulla ja painan noin40kg silti poni jaksaa ja on yllättävän vetreä.

• Eiköhän noin korkeat Shetukat oo aika harvassa...

• Tietoja

No jatkuvaan ratsastukseen korkeintaan 50kg mut itse suosittelisin 40-45kg

• Anonyymi

Shettikset jaksaa vetää kahta aikuista kärryssä joten kyllä mä uskon että shettis kykenee kantamaan jotain 50kg-65kg. Ja tietysti riippuu ajasta ja ratsastajan pituudesta ja ponin koosta mutta ne ei mitää heiveröisiä ponskeja oo että rohkeestivaan.😆

Mulla on itellä ravi uraa shettiksillä että juuh ja kyllä varmaa pari kertaa käy selässä ite oon 159cm ja 49kg tietysti lyhyitä aikoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      303
      2663
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      48
      2532
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      121
      1700
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1380
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1370
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1245
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      142
      1203
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1069
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1060
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      1000
    Aihe