Niin mikä olisi painoraja? Tiedän että riippuu ponin tottumuksesta, mutta silti ja nyt oikeasti hyviä vastauksia, koska en halua mtn sotaa tässä keskustelussa, mutta painorajasta voi olla monta erimieltä, että voi toki sanoa oman mielipiteensä. :) Ja jos ette jaksa kirjoittaa voitte laittaa esim. jostain nettisivustosta jonkin taulukon tai sillee 8--) JOO, tästä mun kirjotuksesta tuli tosi naurattava ja sillee, mut iha samaXD
Jos on 115cm - 120cm korkea shetlanninponi...
12
537
Vastaukset
- poni6565
eli kuitenkin saa laittaa sen mielipiteensä mutta ei mitään sotaa pliis ;D koska en jaksa lukee kun vaan soditte tääl. ja minun tyhmän kysymyksen takia -,-:)))
- jeera11
noin 40 -60 kg riippuu lihasten koosta
- 8989
30kg!! ne on pikkulasten ratsuja eikä jaksa enempää vaikka olisi 120cm korkea! ;ooo vastuutonta!
- 6060
kyllä shettikset jaksaa 60kg rippuu ajasta!
- 8989
tai kyllä jaksaa mutta ei se kivalta tunnu ja näytä... o.O
- hamsterihöpsö
8989, kyllä shettikset jaksaa enemmän kantaa! shettiksen painoraja on noin 40-55 toi oli siis mun mielipiteeni...
- joku
ainakin minä ratsastan welsh mountain ponillani ja painan 60kg..., mut olen miettinyt ratsastuksen lopettamista.... että en oikeastaan suosiittele kun vain 50kg korkeintaan
- :O::O::OO:
kantsii lopettaa sillä ratsastus, sama myös shettiksil...
- Anzun
:O::O::OO: kirjoitti:
kantsii lopettaa sillä ratsastus, sama myös shettiksil...
Teiriassa on opetetettu että se paino raja on 60kg mutta riippuu tietty siittä ponista. Kaikki ovat yksilöitä. Itsekkin ratsastan aika pienellä shetulla ja painan noin40kg silti poni jaksaa ja on yllättävän vetreä.
Eiköhän noin korkeat Shetukat oo aika harvassa...
- Tietoja
No jatkuvaan ratsastukseen korkeintaan 50kg mut itse suosittelisin 40-45kg
- Anonyymi
Shettikset jaksaa vetää kahta aikuista kärryssä joten kyllä mä uskon että shettis kykenee kantamaan jotain 50kg-65kg. Ja tietysti riippuu ajasta ja ratsastajan pituudesta ja ponin koosta mutta ne ei mitää heiveröisiä ponskeja oo että rohkeestivaan.😆
Mulla on itellä ravi uraa shettiksillä että juuh ja kyllä varmaa pari kertaa käy selässä ite oon 159cm ja 49kg tietysti lyhyitä aikoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3032663Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä482532- 1211700
- 1181380
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461370Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301245PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421203- 741069
- 691060
- 701000