Millä tavalla suurissa kiinteistövälitystoimistoissa asiakkaat ja toimeksiannot jaetaan siellä työskentelevien välittäjien kesken?
Otin yhteyttä erään suuren ketjun toimistoon ja tapasin henkilökohtaisestikin itselleni ennestään tuntemattoman välittäjän (LKV), joka teki oikein hyvän ja avuliaan vaikutelman. Ennen varsinaisen toimeksiannon tekemistä olen kuitenkin katsellut hiukan ympärilleni netissä. Tämän välittäjän nimi näkyy myyjänä suhteellisen harvoissa ko. firman ilmoituksissa, joitakin muita nimiä tulee huomattavasti useammin vastaan.
Merkitseekö tämä jotain? Kysyvätkö asiakkaat harvemmin tätä välittäjää vai myykö hän saamansa kohteet nopeammin pois?
Kiinteistövälittäjien keskinäinen työnjako?
3
157
Vastaukset
- Provo Pravoo
Hyvä Herkku
se keltanokka ei ole saanut vielä kohteita myytäväkseen
harva ajatteleva asiakas antaa asuntonsa aloittelijan käsiin
miksi maksaisi siitä että toinen vasta opettelee
Pääministeri Katainenkin suositti että harjoittelijalle ei pidä maksaa ammattilaisen palkkaa- ap
Ihan vain selvennykseksi: olen itse uusi näissä asioissa, välittäjää olisin "naaman perusteella" uskonut kokeneeksi. Oikeastihan en tuota voi tietää.
- slick rick
Jotkut ottavat ylihintaan myyntiin ja ne ovat myynnissä pitkään. Urpo ajattelee että toi on hyvä, kun sillä on noin paljon myynnissä kohteita.
Hyvä välittäjä ei ota ylihintaan myyntiin ja myy ne kohteet pois nopeasti. Ei niitä ole tarkoitus makuuttaa, koska ei lopputulos siitä parane. Urpo ajattelee että se on helppoa, kun ammattilainen tekee oikein. Onhan se helppoa kun osaa, mutta kun kaikki ei vaan osaa.
Sitten kun myyt hyvällä hinnalla, nopeasti, kuten pitääkin, alkaa asiakas vaatia alennusta kun se oli helppoa. Mutta maksaako ne sitten huonolle välittäjälle mielellään kun sillä meni niin vtun kauan siinä myynnissä ja sitä alkoi käymään sääliksi kun se ei saanut mitään aikaiseksi?
Jotenkin kun seuraa ihmisten "järjen" juoksua, tulee kysyneeksi paljonko ihmiskunnalla on aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824847- 1882228
- 1321842
- 361729
- 1771490
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj221481Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161411Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3341164- 651152
- 351126