Olen pohtinut Opelin uuden isomman Zaffe Tourerin ostoa. Se on halvempi kuin espanjan ja portugalin kilpailijat. Lopulta kuitenkin päädyin Volkswagen Sharaniin. Se oli vain 30% kalliimpi, mutta onneksi volkkarit on Portugalissa tehty.
Mielellään maksan 30% enemmän portugalilaisesta laatumerkki volkkarista kuin saksalaisesta Opelista. Harmi silti, että Espanjassa ja Portugalissa valmistetut laatuautot ovat 30% kalliimpia kuin saksalaiset. Mutta se on se portugalilainen täsmällisyys ja työn laatu, miksi volkswagenia arvostetaan.
Pohdin myös kahden portugalilaisen laatuauton välillä. Samaa portugalin tehtaan autoa myydään volkswagenin nokkamerkillä 5000 euroa kalliimmalla ja seatin merkillä täysin sama auto tonneja halvemmalla. Se on kultaa tuo vw merkki, kun maksaa 5000 euroa. Toisaalta samankokoisen ylistetyn ja tilavan saksalaisen Opelin olisi saanut 10.000 halvemmalla. Mutta Portugalin laatuaine ratkaisi Volkkarin hyväksi.
Das Auto von Portugal.
Portugalilaista tila-autoa etsimässä
2
85
Vastaukset
- astronautti
Kohtuu hyvin olet Suomen kielen oppinut: ei kauhean montaa kirjoitusvirhettä. Sharanin ja Zafiran hintaeroa selittää se, että ne ovat eri kokoluokan autoja. Käytännössä tilantarve ratkaisee, kumpi on parempi vaihtoehto. Sharanissa on hieman enempi tilaa ja todella tylsä sisustus. Zafira Tourer riittää hyvin esim. 5-henkiselle perheeelle ja on sisustukseltaan tyylikkäämpi ja siihen on saatavilla kunnon istuimetkin kohtuulliseen lisähintaan. Käyttökustannuksiltaan molemmat ovat edullisia, mutta ostohinnassa on aika iso ero. Jos laatu huolestuttaa, niin eikös ooppelit ole turkkilaisten tunteella kokoamia, joitakin malleja tehdään jopa Venäjällä.
- Kukin tavallaan
Ei rahamiähet täällä elvistele, vai ostit auton, no omapa on häpees.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904