Välit viilenneet läheisten käytöksen takia

vanhemmissavika

Kaipaisin nyt mielipiteitä asiasta joka on vaivannut mieltäni jo jonkin aikaa. Eli sukulaisteni käytös silloin kun olen heidän kanssaan tekemisissä. Heillä on selvästi puheongelmainen lapsi (alle 3 vuotias) joka käyttäytyy usein todellakin häiritsevästi. Hän kiusaa perheen kissaa, on todella vaativa persoonallisuus muutenkin, määräilee minuakin kaikessa. Loukkaa myöskin koskemattomuuttani, tulee syliini silloin kun haluaa eikä siinä mitään mutten saa itse taas koskea häntä... jatkuvasti myös sellainen ilme, että noh viihdytätkös mua. Siis että hänen pitäisi olla huomion keskipisteenä koko ajan.

Yritän tietenkin olla aina mahdollisimman ystävällinen ja yritän ymmärtää häntä koska onhan hän vielä pieni lapsi, leikinkin hänen kanssaan. Mutta yhtä asiaa en ymmärrä; vanhemmat eivät välitä lapsestaan silloin kun tämä käyttäytyy huonosti minua kohtaan! Eivät tee silloin elettäkään että ottaisivat lapseensa kontaktia kun joudun ahdinkotilaan. Toki minä kiellänkin lasta tarvittaessa ja leikinkin hänen kanssaan, mutta olen tavallaan "vihainen" lapsen vanhemmille kun he eivät ota asiakseen pitää lapselleen kuria. En ole kuitenkaan lapsen äiti... kuitenkaan en tiedä miten sanoisin heille hienovaraisesti, että pitäisivät lapsesta parempaa huolta. Tästä on tullut kommunikaatioeste välillemme. Luulisi kuitenkin oman lapsensa asiat kiinnostavan sen vertaa, että opettaisivat sille sosiaalisia taitoja jne.

Molemmilla osapuolilla on varmaan jonkinlainen pelko siitä, että loukkaisi toisen tunteita. Itse ongelma on siis selvästi havaittavissa muttei siitä puhuta. Kerran jouduin jopa vaihtamaan itse pojalle housut (kun lapsi sitä vaatii) ja käyttämään potalla äidin läsnäollessa. Olin itse melko hämmentynyt asiasta, eiväthän ne minulle kuulu.

Vanhemmat toki komentavat lasta napakasti jos kiusaa perheen lemmikkieläimiä, mutteivät välitä jos kiusaa läheisiä ihmisiä. Se minua ihmetyttää kovasti. Nyt tilanne on johtanut siihen, etten mielelläni ota heitä kylään enkä itsekään pidä heidän luona kyläilyjä mitenkään mukavina vaikka lapsi sinänsä käyttäytyisikin ihan nätisti... olen sitten varmaan jollainlailla "traumatisoitunut" (kuulostaa typerältä mutten keksi muutakaan sanaa tälle tilanteelle). Samalla minulla on pieni pelko omien lemmikkieläimien turvallisuudesta.

Onko minulla hyvä syy vetäytyä kuoreeni tässä tilanteessa? Haluaisin kovasti keskustella asiasta mutta pelkään sanovani jotain väärin tai sellaisella sävyllä että katkaiset lopullisesti välit koko perheeseen vaikka haluaisin toisaalta olla heidän kanssaan suht hyvissä väleissä kun lähisukulaisia ovat.

0

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
        Tunteet
        11
        3515
      2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
        Maailman menoa
        69
        1886
      3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
        Maailman menoa
        541
        1576
      4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
        Ikävä
        81
        1204
      5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
        Ikävä
        61
        992
      6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
        Ikävä
        33
        958
      7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
        Maailman menoa
        214
        888
      8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
        Ikävä
        59
        826
      9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
        Ikävä
        170
        823
      10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
        Suomalaiset julkkikset
        3
        768
      Aihe