Kommunistiseen tuotantotapaan kuuluu elimellisenä osana periaate:
jokaiselta kykyjensä mukaan ja jokaiselle tarpeidensa mukaan.
Kalle kutsuu sitä kommunismissa tehtävää työtä, joka tehdään tarpeiden tyydyttymisen jälkeen jäljellä olevalla työkyvyllä, kommunistiseksi riistoksi.
Millähän nimellä se kulkee punanuttulassa?
...........................
Kommunistinen tuotantotapa
7
50
Vastaukset 7
Työeläkeläisen kokemuksen mukaan on turhaa edes väittää, että esim. Neukkulassa tehtiin työtä edes sitä vertaa että olisi saatu infra pysymään kunnossa. Jos tarpeet olisi tyydytetty niin sillä tehokkuudella ei 24h/pv olisi riittänyt edes olevan ylläpitoon.
Työstä ja kommunismista ei kannata puhua samassa kappaleessa vaan kommunismi perustui orjatyöhön ja pakkotyöhön koska vapaa yritteliäisyys ja sen kannattajat oli viety Siperian tundralle kuolemaan.- työ- elä
1960-70 lukujen " taistolaisten " aatteet on hyvin levinneet Suomessa,
vaikia on löytää miestä johon voi luottaa ja tekee työnsä hyvin,
meinaan Suomessa,tuirhia poissaoloja, laiskuutta, suunsoittoa tämä päivä työ- elä kirjoitti:
1960-70 lukujen " taistolaisten " aatteet on hyvin levinneet Suomessa,
vaikia on löytää miestä johon voi luottaa ja tekee työnsä hyvin,
meinaan Suomessa,tuirhia poissaoloja, laiskuutta, suunsoittoa tämä päiväTuo pitää liian hyvin paikkansa eikä lisää ainakaan sitä tuottavuutta jota kommunistit erään miinuspunikin mukaan ovat olleet lisäämässä.
Haloo, toveri pluspunikki ja muut palstaänkyrät.
Eikö teillä ole nimeä sille työlle, joka tehdään kommunismissa tarpeiden tyydyttymisen jälkeen jäljellä olevalla työkyvyllä???
Kalle kutsuu sitä kommunistiseksi riistoksi.
.....................- Krasnyi Oktjabr
Et tule saamaan ainoatakaan järkevää vastausta näiltä palstan "punanutuilta", koska heillä ei ole siihen loogista vastausta/selitystä.
Ainoastaan aatteen palo, mutta se ei valitettavasti riitä selitykseksi. Olkoon itsekukin vahva omassa "uskonnossaan"....
Haloo, toveri pluspunikki ja muut palstaänkyrät.
Eikö teillä ole nimeä sille työlle, joka tehdään kommunismissa tarpeiden tyydyttymisen jälkeen jäljellä olevalla työkyvyllä???
Kalle kutsuu sitä kommunistiseksi riistoksi.
.....................Minulla on hieman kokemusta omakohtaisesti kommunistisesta tuotantotavasta. Ole 1980 luvulla tehnyt työmatkoja turistiviisumilla sekä silloiseen Leningradiin että Tallinnaan.
Niin Leningradissa kuin Tallinnassakin työikäiset ihmiset täyttivät kadut ja kaupat työaikana tungokseen asti. Tallinnassa minulla oli suomea taitava "seuralainen" erään tehtaan kehitysinsinööri joka tenttasi minua kaiken aikaa kun varsinainen työ oli suoritettu.
Kun kysyin tuolta insinööriltä josko heillä on vapaapäivä kun porukka ei ole töissä niin hän kertoi kommunistisesta tuotantotavasta seuraavaa: ihmiset käyvät aamulla ilmoittautumassa työpaikallaan ja lähtevät sen jälkeen ostoksille koska kun työpäivä päättyy ovat kaupan hyllyt tyhjillään tavaroista.
Tuo kertoo aika paljon kommunistisen maan lisäarvon tuotosta kun ei sitä välttämätöntäkään saada aikaan seistessä jonottamassa särkiä työaikana.
Tämä toivottavasti selvittää kommunistisen tuotantotavan tehokkuuden eilen, tänään ja huomenna. Tätä eivät miinuspunkki ja muut komutollot voi vastata koska se sotii heidän uskontoaan vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 72579
- 65575
- 47568
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522