Amazonin postikulut

9 + 14

Seuraavalta sivustolta voi katsoa amazonin kirjojen hintoja postimaksuineen: https://pricenoia.com/fifty-shades-of-grey-book-one-of-the-fifty-shades-trilogy-onaec


Tuon mukaan yhden kirjan postikulut olisi com:sta 6, 47 euroa ja co.uk:sta 6,98 euroa.

Miten voi tilata tuolla postimaksulla?

Kun tilaa kolme kirjaa, niin postimaksut ovat yli 45 euroa. 21 euroa kolmen kirjan postimaksuista olisi vielä siedettävissä.

MISSÄ ja MITÄ pitää valita, että saa kirjan tuolla alle 7 euron postimaksuilla? Miten saisi tuon ilmaisen toimituksen kun tilaa yli 25 eurolla amazon.co.uk:sta?

Olen avannut tilin, mutta pitääkö tämän lisäksi olla "jokin klubilainen"?

33

4618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5 + 3

      Kiitos vastauksesta.

      Löysin muutamia etsimiäni kirjoja tuolta, mutta olivat kalliimpia kuin adlibriksen kirjat. Amazonista kirjat löytyisivät edullisemmin kuin adlibriksestä, mutta kun postikuluja tulee 15 euroa per pokkari.... vaikka pitäisi tulla vain 7 euroa(?).

      Laitoin tuon linkissä olleen kirjan vain esimerkiksi.

    • Jaska Lööf

      Play.comissa postikulut sisältyvät hintoihin jolloin se on usein se halvin vaihtoehto.

      Mutta ei se tosiaan AINA halvin ole. Amazonin postikuluihin en osaa sanoa mitään - hyvin harvoin on sieltä tullut tilattua mitään.

    • Amazon.co.uk tuttu

      Olen tilannut Amazon.co.uk:sta kymmeniä kertoja.

      Olet tajunnut jotain totaalisen väärin; tasan tarkkaan ei ole kolmen kirjan postimaksu 45 euroa!!!

      Ilmaisen toimituksen saa esim. Suomeen kun tilaa vähintään 25 punnan edestä. Toimitustapa on Super Saver, joka on muutaman päivän pitempi mutta kyllä minulle on aina alle viikossa paketti tullut.

      Mitähän ihmeen toimitustapaa olet katsonut? Luultavasti Priority Express. Sen käyttö on täysin järjetöntä jos ei ole aivan pakko saada kirjaa pari päivää nopeammin kuin Super Saverilla.

      • 19+15

        Kun tilaan, niin missään ei tule vaihtoehtoa valita postitustapaa super saveriin.

        Usein ei tule mitään vaihtoehtoja, mutta joskus harvoin tulee kaksi hinnaltaan erilaista standard shipping vaihtoehtoa, joiden molempien toimitusaika on neljä viikkoa eli mistään express hinnasta ei ole kyse.

        Ja käsittääkseni kirjat olivat ihan itsensä amazon.co.uk:n myynnissä, mutta MISTÄ ja MISSÄ vaiheessa tilausta pitäisi tuo postitustapaa koskeva valita tulla?

        Kun tilausta tehdessä pitäisi hyväksyä tilaus/lasku, jossa kolmen pokkarin postimaksut olisi 45 euroa (kuukauden postitusajalla), niin olen jättänyt tilauksen vahvistamatta. Useita kertoja olen kokeillut, mutta koskaan en ole nähnyt super saver valintaa.

        Ärsytti todella paljon kun yritin tilata kolme pokkaria tuolla yli 25 euron tilaus suomeen postimaksutta tarjouksella ja sitten tilausvahvistuksessa postimaksuja on melkein kirjojen hinnan verran.


      • xcxcxcc

        Tota super saveria ei saa aina vaikka ois yli 25p ja tuote tiedoissakin lukis super saver uk delivery. ei vaan hyväksy eli ei tule sitä valinta vaihtoehtoa super saver deluiverylle. miksi?????


    • nettishoppaaja

      Tässä on amazon.co.uk:n toimitushinnasto.

      http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=200706040&pop-up=1

      Yli 25 punnan tilauksia voi todella saada maksutta. Oma käsitykseni on, että se ei koske kaikkia amazon.co.uk:n tuotteita. Olen itse tilannut mm. kovalevyjä postimaksutta.

      Täytyy vielä huomioida, että tuo edellä oleva koskee vain itse amazon.co.uk:n myymiä tuotteita. Muiden myyjien maksut vaihtelevat.

      • nettishoppaaja

        Tuo hinnasto koskee siis nimenomaan Suomea muutaman muun maan ohella.


      • 1+7
        nettishoppaaja kirjoitti:

        Tuo hinnasto koskee siis nimenomaan Suomea muutaman muun maan ohella.

        Eihän tuo hinnasto pidä lainkaan paikkaansa. Tuon mukaan kolmen kirjan postimaksut pitäisi olla 4,99 0,99 0,99 eli 7 euroa ja tilausvahvistuksessa tuo seitsemän euroa on yli 45 euroa.


      • 17+17
        1+7 kirjoitti:

        Eihän tuo hinnasto pidä lainkaan paikkaansa. Tuon mukaan kolmen kirjan postimaksut pitäisi olla 4,99 0,99 0,99 eli 7 euroa ja tilausvahvistuksessa tuo seitsemän euroa on yli 45 euroa.

        Ja kirjojen kohdalla oli teksti "Eligible for FREE Super Saver Delivery".


      • Amazon.co.uk tuttu
        17+17 kirjoitti:

        Ja kirjojen kohdalla oli teksti "Eligible for FREE Super Saver Delivery".

        Jokin tässä nyt menee perusteellisesti pieleen. Laita ne kirjojen nimet niin testaan.

        Muuten, nuo toimitushinnat ovat puntina eivätkä euroina. Mutta ei niistä kyllä 45 euroa tule.


    • 20+12

      Nyt ensimmäisen kerran tilausta laittaessa tuli seuraava:

      Choose a delivery option:
      FREE Super Saver Delivery (3-10 business days)
      Standard (3-7 business days)
      Priority Express (1-2 business days)
      Choose a delivery preference:
      Group my items into as few deliveries as possible.
      I want my items sooner. Dispatch them as soon as they become available. (at additional cost)

      Ihan samoilla kirjoilla edellinen ei tullut valittavaksi aikaisemmin.

      Kirjojen hinta olisi ollut 48,61 puntaa. Tilausvahvistuksessa hinta oli kuitenkin 52,92 puntaa, joka puolestaan oli amazonin kurssilla 69,69 euroa (67,13 virallisella kurssilla).

      Valuuttalaskurilla 48,61 puntaa on 61,66 euroa, joten jätin tilauksen tälläkin kertaa tekemättä, mutta "FREE Super Saver Delivery" valintamahdollisuuskin löytyy kun tarpeeksi monta kertaa yrittää laittaa tilausta.

      • nettishoppaaja

        Amazon käyttää Suomeen myydessään Suomen alvia. Tämä näkyy vasta lopullisessa laskelmassa. Kirjojen alv on Suomessa 9 %. Näyttäisi, että Englannissa on 0 %. Onko näin, en tiedä? Tuo alvin laskuttaminen on Eu-määräysten mukaista, jos myynti ylittää tietyn rajan vuodessa ko. maahan. Amazonin tapauksessa jopa uskon, että se tilittää alvit eteenpäin.

        Noissa valuuttakurssimuunnoksissa kannattaa ottaa huomioon, että viralliseen kurssiin ei muunnosta saa tehtyä ostaessaan. Luottokorteilla on yleisesti 1,9 %:n lisä. Silti keskimäärin on yleensä kuitenkin edullisinta ostaa alkuperäisvaluutalla eli tässä tapauksessa punnilla.


      • 14+17
        nettishoppaaja kirjoitti:

        Amazon käyttää Suomeen myydessään Suomen alvia. Tämä näkyy vasta lopullisessa laskelmassa. Kirjojen alv on Suomessa 9 %. Näyttäisi, että Englannissa on 0 %. Onko näin, en tiedä? Tuo alvin laskuttaminen on Eu-määräysten mukaista, jos myynti ylittää tietyn rajan vuodessa ko. maahan. Amazonin tapauksessa jopa uskon, että se tilittää alvit eteenpäin.

        Noissa valuuttakurssimuunnoksissa kannattaa ottaa huomioon, että viralliseen kurssiin ei muunnosta saa tehtyä ostaessaan. Luottokorteilla on yleisesti 1,9 %:n lisä. Silti keskimäärin on yleensä kuitenkin edullisinta ostaa alkuperäisvaluutalla eli tässä tapauksessa punnilla.

        Englanti ja suomi kuuluu samaan alvi-alueesen, joten englannin alvin lisäksi ei saa periä suomen alvia. Mikäli englannin alvi on 0 %.ia, niin samalla alvilla kirjat pitäisi tulla suomeen, koska alvi-alueen rajoja ei ylitetä.

        Suomessa alvi on alvialueen ulkopuolelta tilatessa 9 % ja se peritään vasta kun alvi ylittää 10 euroa. Esim. USA:sta voi tilata alvittomasti alle 111 euron kirjapaketin.

        Jerseyn saari kuuluu suomen arvonlisäveroalueen ulkopuolelle ja sieltä tilatuille tuotteille tulee suomen alvi maksettavaksi, jos saavutetaan se 10 euron minimi. Missähän amazon.uk.co sijaitsee?

        Itse asiassa tuo amazonin 9 %:n maksulisä pitäisi saattaa viranomaisten tarkasteluun.....


      • Väsyttävää
        14+17 kirjoitti:

        Englanti ja suomi kuuluu samaan alvi-alueesen, joten englannin alvin lisäksi ei saa periä suomen alvia. Mikäli englannin alvi on 0 %.ia, niin samalla alvilla kirjat pitäisi tulla suomeen, koska alvi-alueen rajoja ei ylitetä.

        Suomessa alvi on alvialueen ulkopuolelta tilatessa 9 % ja se peritään vasta kun alvi ylittää 10 euroa. Esim. USA:sta voi tilata alvittomasti alle 111 euron kirjapaketin.

        Jerseyn saari kuuluu suomen arvonlisäveroalueen ulkopuolelle ja sieltä tilatuille tuotteille tulee suomen alvi maksettavaksi, jos saavutetaan se 10 euron minimi. Missähän amazon.uk.co sijaitsee?

        Itse asiassa tuo amazonin 9 %:n maksulisä pitäisi saattaa viranomaisten tarkasteluun.....

        Eiköhän sinun kannattaisi tilata ihan vaan Suomesta, kun et kerran näytä mistään mitään tajuavan ja nussit noiden toimituskulujenkin kanssa niin että joudut kokeilemaan monta kertaa (jotain olet tehnyt väärin, se on varmaa).

        Amazon.co.uk on lain velvoittama lisäämään kaikkiin tilauksiin toimitusmaan VAT:n. Lisää selkeää tietoa täältä: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_left_sib?ie=UTF8&nodeId=200792760

        VAT-prosentit:

        http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_left_sib?ie=UTF8&nodeId=502578


      • 3+8
        Väsyttävää kirjoitti:

        Eiköhän sinun kannattaisi tilata ihan vaan Suomesta, kun et kerran näytä mistään mitään tajuavan ja nussit noiden toimituskulujenkin kanssa niin että joudut kokeilemaan monta kertaa (jotain olet tehnyt väärin, se on varmaa).

        Amazon.co.uk on lain velvoittama lisäämään kaikkiin tilauksiin toimitusmaan VAT:n. Lisää selkeää tietoa täältä: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_left_sib?ie=UTF8&nodeId=200792760

        VAT-prosentit:

        http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_left_sib?ie=UTF8&nodeId=502578

        Älä roiku koko eläämääsi netissä urkkimassa toisten kirjoituksia, jos rupee noin väsyttämään.

        Ihan samalla tavalla olen tilauksen joka kerralla laittanut ja ihan amazon.uk.com:n ohjelmasta johtuen tilausta tehdessä ei ole näkynyt postitustavan valintaa.

        Amazon.co.uk:lla näyttää olevan ihan omat kaupankäyntitavat. Amazon.uk.com:n tapa lisätä epämääräisiä summia tilaukseen ja tarjota postimaksuvapaata tilausta ilman todellista mahdollisuutta sen valitsemiseen ei todellakaan sovi minulle, joten älä hätäile sieltä minä en kirjojani tilaa. Kun hommaa pyöritetään tuolla tavalla, niin kuka takaa ettei tililtä jälleen kerran lähde "jollain ylimääräisellä maksulla" korotettu veloitus?

        Esimerkiksi Bookdepositorysta tilatessa näkyy jo tilausta vahvistaessa, mikä summa veloitetaan ja sen summan myös joutuu kirjastaan maksamaan. Bookdepositorylla ei ole postimaksuja, mutta mitä tahansa tilausta tehdessä pitää nähdä "mitä maksaa ja mistä".

        Ihan käsittämätöntä lisätä tilattuihin tuotteisiin esim. 9 % ihan vain lisäämällä se amazon.co.uk:n tavoin loppusummaan. Tuotetta tilatessa kuvittelee ostavansa tuotteen ilmoitetulla hinnalla ja sitten yks'kaks tilausvahvistuksessa näkyy "väärät" kirjahinnat ja "postikulut" sekä 9%:n korotus "piilotettuna vääränä" yhteenlaskuna.

        Virkamiesten pitäisi selvittää tilittääkö amazon.co.uk nuo ylimääräiset summat suomeen, vain pistetäänkö ne omaan taskuun samalla tapaan kuin ne lisätään loppusummaan.


      • amazon-asiakas
        3+8 kirjoitti:

        Älä roiku koko eläämääsi netissä urkkimassa toisten kirjoituksia, jos rupee noin väsyttämään.

        Ihan samalla tavalla olen tilauksen joka kerralla laittanut ja ihan amazon.uk.com:n ohjelmasta johtuen tilausta tehdessä ei ole näkynyt postitustavan valintaa.

        Amazon.co.uk:lla näyttää olevan ihan omat kaupankäyntitavat. Amazon.uk.com:n tapa lisätä epämääräisiä summia tilaukseen ja tarjota postimaksuvapaata tilausta ilman todellista mahdollisuutta sen valitsemiseen ei todellakaan sovi minulle, joten älä hätäile sieltä minä en kirjojani tilaa. Kun hommaa pyöritetään tuolla tavalla, niin kuka takaa ettei tililtä jälleen kerran lähde "jollain ylimääräisellä maksulla" korotettu veloitus?

        Esimerkiksi Bookdepositorysta tilatessa näkyy jo tilausta vahvistaessa, mikä summa veloitetaan ja sen summan myös joutuu kirjastaan maksamaan. Bookdepositorylla ei ole postimaksuja, mutta mitä tahansa tilausta tehdessä pitää nähdä "mitä maksaa ja mistä".

        Ihan käsittämätöntä lisätä tilattuihin tuotteisiin esim. 9 % ihan vain lisäämällä se amazon.co.uk:n tavoin loppusummaan. Tuotetta tilatessa kuvittelee ostavansa tuotteen ilmoitetulla hinnalla ja sitten yks'kaks tilausvahvistuksessa näkyy "väärät" kirjahinnat ja "postikulut" sekä 9%:n korotus "piilotettuna vääränä" yhteenlaskuna.

        Virkamiesten pitäisi selvittää tilittääkö amazon.co.uk nuo ylimääräiset summat suomeen, vain pistetäänkö ne omaan taskuun samalla tapaan kuin ne lisätään loppusummaan.

        Voisiko muuten olla mahdollista, että suuret postikulut johtuu siitä, että tilaamasi kirjat ovat jonkun muun myyjän kuin Amazonin?

        Amazonissahan on kauhea kasa muita myyjiä, eikä se tuotteen "etusivuhinta" välttämättä ole juuri se, jossa Amazon on myyjänä. Eli kannattaa tarkastaa, kenen myyjän tuotteet on kyseessä. Jo pelkästään Amazonin ja "XXX Fulfilled by Amazon" (eli joku toinen, tässä XXX, myy Amazonin varastoissa olevaa kirjaa) ei ole yhdisteltävissä saman Free Super Saver Deliveryn alle.

        Esimerkiksi tässä videopelissä
        http://www.amazon.co.uk/Capcom-Okami-Wii/dp/B0016OIITY/ref=pd_sim_vg_h__3
        "etusivuhinta" on findprice-nimisen myyjän ja Amazonin hinta löytyy oikean puoleisesta palkista.


        PS. En ole mikään asiantuntija, mutta minusta nettishoppaaja on oikeassa veroasioissa. Se, ettei muissa kaupoissa tehdä tuota johtunee juuri siitä, että heidän myyntinsä Suomeen on pientä. Amazon on netin luotettavimpia kauppoja, joten jos sitä epäilee, niin kannattaa jättää koko nettishoppailu suosiolla väliin.

        Mutta tässä varmuuden vuoksi oma lyhyt muistilistani Amazon-ostoksille. Tarkistan nämä asiat aina, eikä ongelmia ole koskaan vielä tullut.

        1) Varmista, että myyjä on Amazon (tai tarkista muun myyjän postikulut ja lähettääkö Suomeen)
        2) Muista valita Free Super Saver Delivery (vain co.uk ja jos Amazonin tuotteita on yli 25 punnalla, muista tuotteista tulee myyjän määräämät postikulut) *
        3) Tarkista loppuhinta ennen tilauksen hyväksymistä (se kun aina vähän nousee Suomen alv:n takia) ja päätä haluatko maksaa sen
        4) Koeile selvittää, onko edullisempaa tilata euroissa vai paikallisessa valuutassa -> paikallinen valuutta tosin lähes aina (tai aina) parempi

        * Tilaan itse aina Amazonin tuotteet ja muut tuotteet eri tilauksissa, sillä ne tulee eri lähetyksessä eikä siis vaikutusta esim postikuluihin ole. En siis tiedä, miten postikulut menee, jos tilauksessa on 25 punnalla Amazonista ja jonkin verran muualta. Luulisi kuitenkin, että ohjelma osaa tunnistaa sen ja pistää postikulut oikein.


      • 18+17
        amazon-asiakas kirjoitti:

        Voisiko muuten olla mahdollista, että suuret postikulut johtuu siitä, että tilaamasi kirjat ovat jonkun muun myyjän kuin Amazonin?

        Amazonissahan on kauhea kasa muita myyjiä, eikä se tuotteen "etusivuhinta" välttämättä ole juuri se, jossa Amazon on myyjänä. Eli kannattaa tarkastaa, kenen myyjän tuotteet on kyseessä. Jo pelkästään Amazonin ja "XXX Fulfilled by Amazon" (eli joku toinen, tässä XXX, myy Amazonin varastoissa olevaa kirjaa) ei ole yhdisteltävissä saman Free Super Saver Deliveryn alle.

        Esimerkiksi tässä videopelissä
        http://www.amazon.co.uk/Capcom-Okami-Wii/dp/B0016OIITY/ref=pd_sim_vg_h__3
        "etusivuhinta" on findprice-nimisen myyjän ja Amazonin hinta löytyy oikean puoleisesta palkista.


        PS. En ole mikään asiantuntija, mutta minusta nettishoppaaja on oikeassa veroasioissa. Se, ettei muissa kaupoissa tehdä tuota johtunee juuri siitä, että heidän myyntinsä Suomeen on pientä. Amazon on netin luotettavimpia kauppoja, joten jos sitä epäilee, niin kannattaa jättää koko nettishoppailu suosiolla väliin.

        Mutta tässä varmuuden vuoksi oma lyhyt muistilistani Amazon-ostoksille. Tarkistan nämä asiat aina, eikä ongelmia ole koskaan vielä tullut.

        1) Varmista, että myyjä on Amazon (tai tarkista muun myyjän postikulut ja lähettääkö Suomeen)
        2) Muista valita Free Super Saver Delivery (vain co.uk ja jos Amazonin tuotteita on yli 25 punnalla, muista tuotteista tulee myyjän määräämät postikulut) *
        3) Tarkista loppuhinta ennen tilauksen hyväksymistä (se kun aina vähän nousee Suomen alv:n takia) ja päätä haluatko maksaa sen
        4) Koeile selvittää, onko edullisempaa tilata euroissa vai paikallisessa valuutassa -> paikallinen valuutta tosin lähes aina (tai aina) parempi

        * Tilaan itse aina Amazonin tuotteet ja muut tuotteet eri tilauksissa, sillä ne tulee eri lähetyksessä eikä siis vaikutusta esim postikuluihin ole. En siis tiedä, miten postikulut menee, jos tilauksessa on 25 punnalla Amazonista ja jonkin verran muualta. Luulisi kuitenkin, että ohjelma osaa tunnistaa sen ja pistää postikulut oikein.

        Kuten tuossa yllä jo olikin, niin kunkin kirjan kohdalla oli mainittu "Eligible for FREE Super Saver Delivery" ja myyjä oli todellakin amazon.co.uk -"ihan itse" eikä jokin muu.

        Kuten tuossa yläpuolella näkyi, niin useamman kerran kun laitoin samojen kirjojen tilauksen, niin lopulta tuli näkyviin tuo valintamahdollisuus postimaksuttomaan toimitukseen. En tiedä miksi aikaisemmilla kerroilla sitä ei näkynyt, mutta kun se lopulta näkyi, niin sitä kohtaa ei voi todellakaan huomaamatta ohittaa.

        Minä en ole aikaisemmin tilannut amazon.co.uk:sta, joten en tiedä kaupan luotettavuutta, mutta kun postimaksut ovat muuta kuin ilmoitetaan, niin ei todellakaan anna luotettavaa kuvaa yrityksestä. Luotettavuudesta ei kerro myöskään tuon 9 %:n piilottaminen yhteenlaskutoimitukseen.

        Koska amazon.co.uk:n postimaksut näyttivät olevan sitä sun tätä ja aivan eri kuin ilmoitetaan, niin tarkastin myös yhteenlaskutoimituksenkin (tätä en ole koskaan muiden tilauksien yhteydessä tehnyt). Minä taidan vastaisuudessa ohittaa amazon.co.uk:n kirjat, kun tilauksen jättäminenkin piti tehdä useita kertoja, että sai valita sen mainostetun halvimman postitustavan.

        Kun ne postimaksut näkyi ennen tilausvahvistusta, niin yhdelläkään tilauksen jättämiskerralla ei tullut tuossa edellä olevan hinnaston mukaisia postimaksuja dollareina tai euroina... vaan ne postimaksut oli ennen super saver mahdollisuuden näkyviin tuloa 45 euroa ja 77 euroa (luultavasti se express). Ja nämä oli juuri niiden kolmen kirjan postimaksut, joihin lopulta tuli se ilmainen toimitus.

        Ainakin minä yritän tilata kirjat mahdollisimman halvalla ja sen vuoksi tilaan ulkomailta. Sen vuoksi 45 - 77 euron postimaksut kolmesta pokkarista on merkittävä lisäys kirjan hintaan eikä kyse ole pelkästä "postimaksujen nussimisesta" kuten joku edellä kirjoitti. Jos 45 - 77 euroa olisi minulle pikku summa, niin ostaisin kirjani aina suomalaisista kirjakaupoista.


      • kuluttajanoikeudet
        3+8 kirjoitti:

        Älä roiku koko eläämääsi netissä urkkimassa toisten kirjoituksia, jos rupee noin väsyttämään.

        Ihan samalla tavalla olen tilauksen joka kerralla laittanut ja ihan amazon.uk.com:n ohjelmasta johtuen tilausta tehdessä ei ole näkynyt postitustavan valintaa.

        Amazon.co.uk:lla näyttää olevan ihan omat kaupankäyntitavat. Amazon.uk.com:n tapa lisätä epämääräisiä summia tilaukseen ja tarjota postimaksuvapaata tilausta ilman todellista mahdollisuutta sen valitsemiseen ei todellakaan sovi minulle, joten älä hätäile sieltä minä en kirjojani tilaa. Kun hommaa pyöritetään tuolla tavalla, niin kuka takaa ettei tililtä jälleen kerran lähde "jollain ylimääräisellä maksulla" korotettu veloitus?

        Esimerkiksi Bookdepositorysta tilatessa näkyy jo tilausta vahvistaessa, mikä summa veloitetaan ja sen summan myös joutuu kirjastaan maksamaan. Bookdepositorylla ei ole postimaksuja, mutta mitä tahansa tilausta tehdessä pitää nähdä "mitä maksaa ja mistä".

        Ihan käsittämätöntä lisätä tilattuihin tuotteisiin esim. 9 % ihan vain lisäämällä se amazon.co.uk:n tavoin loppusummaan. Tuotetta tilatessa kuvittelee ostavansa tuotteen ilmoitetulla hinnalla ja sitten yks'kaks tilausvahvistuksessa näkyy "väärät" kirjahinnat ja "postikulut" sekä 9%:n korotus "piilotettuna vääränä" yhteenlaskuna.

        Virkamiesten pitäisi selvittää tilittääkö amazon.co.uk nuo ylimääräiset summat suomeen, vain pistetäänkö ne omaan taskuun samalla tapaan kuin ne lisätään loppusummaan.

        Olet ihan oikeassa,mutta mitään ei tapahdu jos kukaan ei tee sitä valitusta niille virkamiehille. Teeppä valitus ensin kuluttajaviranomaiseille ja juttu kuningaskuluttaja ohjelman toimittajille juttuvinkki.


    • amazon-asiakas

      Miksi olet noin hyökkäävä, vaikka ihmiset yrittävät vain auttaa sinua.

      "Luotettavuudesta ei kerro myöskään tuon 9 %:n piilottaminen yhteenlaskutoimitukseen."

      Tähän ainakin on se itsestään selvä syy, että koska kyseessä on brittiläinen yritys, sivut on tehty briteille, joille tietysti on brittien oma alv:t. Vasta tilauksen yhteydessä tulee ilmi mihin maahan tuotteet lähetetään, joten silloin vasta oikea hinta selviää. Tietysti ensi kertaa ostettaessa tämä tulee yllätyksenä (ja varomaton saattaa jopa tilata huomaamatta hinnan muutosta), mutta jos ulkomailta tilaa, niin asioista pitää ottaa selvää tai hyväksyä mahdolliset oppirahojen menetyksen. Älä ymmärrä väärin: en pidä sinua hölmönä tai sitä rataa, sillä muistan kyllä miten vaikeaa tämä oli minulle aluksi. Ulkomaisiin nettikauppoihin tutustumiseen kannattaa ottaa avoin mutta varovainen ja pitkämielinen asenne. Ja kaupan omien ohjeiden lukemisesta ei koskaan ole haittaa ja nehän tänne on jo linkitetty. :)


      Postikuluista:

      Voitko ottaa kuvakaappauksia tilauksen eri vaiheista (tuotteiden sivut, ostoskorin sisältö, lopullinen tilaus ennen vahvistusta) ja linkittää ne tänne? Tai voitko kertoa mitä kirjoja olit hankkimassa tai jos et halua kertoa sitä, niin voitko etsiä joitain muita kirjoja, joiden kohdalla sama ongelma esiintyy? En ole ikinä enne kuullut tälläisestä ongelmasta, joten en keksi enää muuta vaihtoehtoa asian selvittämiseksi.

      Tuo aloitusviestiisi linkittämäsi hinnasto ei ole Amazonin omilta sivuilta ja se ei sido Amazonia ja voi jopa olla täysin huuhaata. Amazonin oma hinnasta löytyy täältä
      http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_492868_top_int?nodeId=11072981
      mutta senkään mukaan hinnan ei pitäisi olla noin korkea kuin sinulla oli. Outoa.

      • amazon-asiakas

        (Tuon edellisen viestin piti siis olla vastaus klo 15.37 viestiin.)

        Olitko tilaamassa kaikki kolme Fifty Shades -kirjaa? Kokeilin tilata niitä itsekin, eikä tilauksessa ollut mitään outoa. Kummassakin postimaksut olivat normaalit: USAsta n. 13 euroa, sillä sieltä ei saa Super Saer Deliveryä ja Briteistä muistaakseni jonkin verran alle tuon, koska kirjat olivat tarjouksessa eikä 25 puntaa ylittynyt.


      • Katso peiliin

        Ei kannattaisi kommentoida, jos ei viitsi lukea koko viestiketjua.

        Mielestäni kommentoimasi (Tuon edellisen viestin piti siis olla vastaus klo 15.37 viestiin.) viesti ei ole hyökkäävä suhteutettuna vastauksiin.

        Ilmeisesti olet sama, joka kirjoitti postimaksujen nussimisesta, sillä se on ehdottomasti hyökkäävin viesti tässä ketjussa sinun viestisi ohella.


      • Katso peiliin
        amazon-asiakas kirjoitti:

        (Tuon edellisen viestin piti siis olla vastaus klo 15.37 viestiin.)

        Olitko tilaamassa kaikki kolme Fifty Shades -kirjaa? Kokeilin tilata niitä itsekin, eikä tilauksessa ollut mitään outoa. Kummassakin postimaksut olivat normaalit: USAsta n. 13 euroa, sillä sieltä ei saa Super Saer Deliveryä ja Briteistä muistaakseni jonkin verran alle tuon, koska kirjat olivat tarjouksessa eikä 25 puntaa ylittynyt.

        Kolmas viestiketju alusta:

        "Kiitos vastauksesta.

        Löysin muutamia etsimiäni kirjoja tuolta, mutta olivat kalliimpia kuin adlibriksen kirjat. Amazonista kirjat löytyisivät edullisemmin kuin adlibriksestä, mutta kun postikuluja tulee 15 euroa per pokkari.... vaikka pitäisi tulla vain 7 euroa(?).

        Laitoin tuon linkissä olleen kirjan vain esimerkiksi. "

        Kuten huomaat viestissä luki selkeästi : LAITOIN TUON LINKISSÄ OLLEEN KIRJAN VAIN ESIMERKIKSI


      • amazon-asiakas
        Katso peiliin kirjoitti:

        Ei kannattaisi kommentoida, jos ei viitsi lukea koko viestiketjua.

        Mielestäni kommentoimasi (Tuon edellisen viestin piti siis olla vastaus klo 15.37 viestiin.) viesti ei ole hyökkäävä suhteutettuna vastauksiin.

        Ilmeisesti olet sama, joka kirjoitti postimaksujen nussimisesta, sillä se on ehdottomasti hyökkäävin viesti tässä ketjussa sinun viestisi ohella.

        "Kuten huomaat viestissä luki selkeästi : LAITOIN TUON LINKISSÄ OLLEEN KIRJAN VAIN ESIMERKIKSI"

        "Ei kannattaisi kommentoida, jos ei viitsi lukea koko viestiketjua."

        Olen pahoillani, jos loukkasin sinua olettamalla sinun haluavan tilata pehmopornoa. Suosittelen kylä, ette käytä sellaisia kirjoja esimerkkinä, ellet halua ihmisten olettavan sinun lukevan sellaista. Olen lukenut koko ketjun, mutta en muista kaikkia alun yksityiskohtia, koska ketju on jo monta päivää vanha ja minua itseäni tässä ketjussa kiinnostaa ongelman ratkaiseminen, ei ketjuun tulleet turhat yksityiskohdat.

        Voitko kertoa, mitä kirjoja olit tilaamassa, niin asiaan saataisiin selvyys. Amazonista ei mitenkään voi tulla noin suuria postikuluja, ellei joko verkkokauppa ole sekaisin (tuskin on) tai tilaaja on tehnyt jonkin erittäin oudon virheen.



        "Mielestäni kommentoimasi viesti ei ole hyökkäävä suhteutettuna vastauksiin. Ilmeisesti olet sama, joka kirjoitti postimaksujen nussimisesta, sillä se on ehdottomasti hyökkäävin viesti tässä ketjussa sinun viestisi ohella."

        En ole se tyyppi, joka puhui postimaksujen nussimisesta.

        Voitko kertoa, miten viestini oli hyökkäävä? Jos tarkoitit esim "..itsestään selvä syy.." -kohtaa, niin se todellakin on itsestään selvä kunhan sitä vähän miettii. En oleta ensikertalaisen sitä tietävän (sanoinhan, että se oli minullekin aluksi epäselvää), ja siksi mainitsin, etten pidä sinua sen takia hölmönä, koska herkkähipiäinen ihminen todennäköisesti sen niin tulkitsisi. Olen pahoillani, jos loukkaannuit kuitenkin siitä "en pidä sinua hölmönä" -kohdasta, sillä todellakin sillä hetkellä sitä tarkoitin. Jos taas sinusta epäkohteliasta oli neuvoa lukemaan ohjeet (mitä et viestiesi/tietojesi perusteella ollut tehnyt), niin sitä en ymmärrä loukkaantumista ollenkaan.

        Olen todella pahoillani, että pidit viestiäni hyökkäävänä. Yritin vain auttaa sinua ja minusta oli epäreilua, että vastasit minulle kiukkuisesti vain sen takia, että ketjuun oli tullut yksi - jonkun muun kirjoittama - epäasiallinen vastaus. Sen sijaan se, että kun pyydän lähempiä tietoja tapahtuneesta (jotta pystyisin auttamaan sinua paremmin) saa sinut vain haukkumaan viestejäni ja luetun ymmärtämistäni, on suoraan sanoen huonoa käytöstä eikä tee sinusta yhtään sen fiksumpaa ihmistä kuin tuo "pilkun nussija" -tyyppi.


      • 20+1
        amazon-asiakas kirjoitti:

        "Kuten huomaat viestissä luki selkeästi : LAITOIN TUON LINKISSÄ OLLEEN KIRJAN VAIN ESIMERKIKSI"

        "Ei kannattaisi kommentoida, jos ei viitsi lukea koko viestiketjua."

        Olen pahoillani, jos loukkasin sinua olettamalla sinun haluavan tilata pehmopornoa. Suosittelen kylä, ette käytä sellaisia kirjoja esimerkkinä, ellet halua ihmisten olettavan sinun lukevan sellaista. Olen lukenut koko ketjun, mutta en muista kaikkia alun yksityiskohtia, koska ketju on jo monta päivää vanha ja minua itseäni tässä ketjussa kiinnostaa ongelman ratkaiseminen, ei ketjuun tulleet turhat yksityiskohdat.

        Voitko kertoa, mitä kirjoja olit tilaamassa, niin asiaan saataisiin selvyys. Amazonista ei mitenkään voi tulla noin suuria postikuluja, ellei joko verkkokauppa ole sekaisin (tuskin on) tai tilaaja on tehnyt jonkin erittäin oudon virheen.



        "Mielestäni kommentoimasi viesti ei ole hyökkäävä suhteutettuna vastauksiin. Ilmeisesti olet sama, joka kirjoitti postimaksujen nussimisesta, sillä se on ehdottomasti hyökkäävin viesti tässä ketjussa sinun viestisi ohella."

        En ole se tyyppi, joka puhui postimaksujen nussimisesta.

        Voitko kertoa, miten viestini oli hyökkäävä? Jos tarkoitit esim "..itsestään selvä syy.." -kohtaa, niin se todellakin on itsestään selvä kunhan sitä vähän miettii. En oleta ensikertalaisen sitä tietävän (sanoinhan, että se oli minullekin aluksi epäselvää), ja siksi mainitsin, etten pidä sinua sen takia hölmönä, koska herkkähipiäinen ihminen todennäköisesti sen niin tulkitsisi. Olen pahoillani, jos loukkaannuit kuitenkin siitä "en pidä sinua hölmönä" -kohdasta, sillä todellakin sillä hetkellä sitä tarkoitin. Jos taas sinusta epäkohteliasta oli neuvoa lukemaan ohjeet (mitä et viestiesi/tietojesi perusteella ollut tehnyt), niin sitä en ymmärrä loukkaantumista ollenkaan.

        Olen todella pahoillani, että pidit viestiäni hyökkäävänä. Yritin vain auttaa sinua ja minusta oli epäreilua, että vastasit minulle kiukkuisesti vain sen takia, että ketjuun oli tullut yksi - jonkun muun kirjoittama - epäasiallinen vastaus. Sen sijaan se, että kun pyydän lähempiä tietoja tapahtuneesta (jotta pystyisin auttamaan sinua paremmin) saa sinut vain haukkumaan viestejäni ja luetun ymmärtämistäni, on suoraan sanoen huonoa käytöstä eikä tee sinusta yhtään sen fiksumpaa ihmistä kuin tuo "pilkun nussija" -tyyppi.

        Tuliko mieleen, että kysyjä poistui palstalta kun sai vastuksen kysymykseen?

        Kun amazonin tilausta tekee, niin osoite ja maksutietojen jälkeen tulee mahdollisuus valita toimitustapa. Tähän ei vaikuta mitenkään minkä kirjan on tilannut.

        Jos etusivun tarjouksen mukainen "Free super saver delivery to Finland" ei ole valittavana, niin tee uusi tilaus. Kannattaa kuitenkin varmistaa, että amazon on tuotteen myyjä - "Eligible for FREE Super Saver Delivery", niin 25 puntaa ylittävän ostoksen/ostokset pitäisi saada postikuluitta.


    • amazon-asiakas

      "21 euroa kolmen kirjan postimaksuista olisi vielä siedettävissä. "

      Vielä unohtui sanoa, että Amazonin postikulut mudostuu postikuluista per lähetys ja postikuluista per tavara. Eli postikulut useamman tuotteen tilauksesta pitäisi olla reilusti alle tuon 21 euroa.

      Esim. (hinnat vedetty hatusta)

      1 tavara:
      5 euroa (lähetys) 1 euro (1 tuote) = 6 euroa

      2 tavaraa:
      5 2 x 1 = 7 euroa

    • nettishoppaaja

      Kirjoista puheen ollen kannattaa tarkistaa myös amazon.comin tilanne. Siellä samat kirjat ovat useimmiten halvempia kuin amazon.co.uk:ssa, mutta postimaksut ovat kalliimpia. Arvonlisäveroa ei mene Suomen tullille amazon.comista tilattaessa, jos kirjojen hinta postimaksut jäävät alle 111 euron.

      • 16+14

    • johan09

      Olen itse huomannut että Amazonista tilatessani postikulut saattavat heittää tosi paljon. Parhainta on varmaan katsoa tuotekohtaisesti paljon maksu on. Monesti olen positiivisestikin yllättynyt kun hinta on ollut matalempi.
      Muutenkin verkkokaupoissa asiointi on niin huoletonta että aika harvoin enää tulee lähettyä ihan kaupoille. Joulun allakin ostokset sujuu helposti netistä.

    • amazon tilaaja

      nii siinä tuotteessahan pitää lukea että ''sold and dispatched by amazon'' että saa ne oikean amazonin hinnat. jos siinä lukee jotain muuta niin myyjä on eri ja toimituskulut saattaa nousta pilviin :D

    • Friikit ei enää toimi

      Tiedän sen,että nykyään väärenetyllä luottokortilla ei voi enää ostaa / varastaa mitään.

    • ei toimi enää friikit

      Ei enää toimi feikki luottokortit tässä amazon verkkopalvelussa. Maksuvälineenä.

    • goohe

      Tilaan amazon.com ja tilaan toystorya 75euroa mutta kuinka taimaksaako tiilaus suomeen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe