Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Apua Auttakaa!

Hei! Olen 14 vuotias tyttö, sairastan bulimiaa ja minulla on pakkomiele laihtumiseen. Huomasin sairastavani bulimiaa viikko sitten vaikka olen oksennellut jo ennen kesälomaa.Haluan parantua bulimiastasta mutta sammalla en, koska en näe toista keinoa laihtumiseen paitsi oksentamisen. En ole kertonut tästä vielä äidilleni koska pelkään että hän vain huutaisi ja kutsuisi mnua hulluksi, ja myös sen takia koska jossain mielessä en halua lopettaa oksentamisen koska pelkään että lihoan.Olisi hyvä tietää jokin muu laihtumisen keino, koska tiedän että bulimia ei ole paras. Olen vähitelleen huomannut että hampaani ovat muuttumassa hiljattain keltaisimmaksi, vaikka harjaan ne joka kerta oksentamisen jälkeen, otan myös vitamiinejä joka kerta. Painan 57kg ja olen 162cm pituinen, tiedän että jos laihdun 7kg pois lopetan oksentamisen. Ihanne painoni olisi kyllä 47kg. Joten teidän vinnkinne miten hampaat pysyisivät hyvässä kunnossa tai neuvonne miten laihtuisin ilman oksentamista tai miten kertoisin äidilleni auttasi minua todella paljon. ( Huom. minulla on pakko miele laihtua nopeasti esim 4kg viikossa, ei haittaa jos ne olisivat vain nesteitä tärkeintä että laihtuisin nopeasti ja pysyvästi. Iha mikä vaan vinkki kelpaa jokaisesta on jotain apua.)

5

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voimiasull

      Älä harjaa hampaita oksentamisen jälkeen, se vain pahentaa tilannetta. Odota ihan vähintään puoli tuntia, koska muuten saatat vain kuluttaa oksentamisen pehmentämää hammasta harjaamalla.

      En nyt muuta tähän kommentoi neuvoja yms mutta voimia!

    • JepJep

      Ihannepaino on olla normipainoinen siten että elimistö toimii tasapainossa. Ihannepaino ei ole kuitenkaan ylipaino. Nopeaa terveellistä painon pudotusta ei ole, mihin sinulla on kiire?! Bulimian lopettaminen ei toimi sormia napsauttamalla, se on mielenterveys ongelma, pääkopan sairaus.

      Jos et voi puhua äidillesi asiasta, niin mitempä olisi koulusi terveydenhoitaja? Netistä löytää myös SYLIn (syömishäiriöliitto) sivut joita saa infoa...

    • Viestin aloittaja

      Olen kertonut äidilleni Bulimiastani ja kaikki oli hyvin. Teimme sopimuksen siitä että yrittäisin olla täst edes oksentamasta, mutta jos se ei onnistuisi niin menisimme sairaalaan. Kaikki meni hyvin, mutta minulla ja äidilläni on tullut paljon riitoja ja kinasteluja. Minulla on kaksi pikkusiskoa ja kaksi pikkuveljeä. Taidankin tietää sairaudeni syyn... Minulla on paljon stressia ja riitoja enkä voi settää huutamista kiljuntaa itkua ja muuta kovaa meteliä. Ja tänään minä söinkin pikkusiskojeni syntymäpäivällä (kaksoset) paljon kaikkia. Sitten minulle tulikin taas riita äitini kanssa ja menin oksentamaan tahalleni häneen vihakseen. Ja nyt hän halua mennä kanssani sairaalaan. En halua sitä! Minulla on niin paljon stressiä ja muitakin ongelmia että en kestä sitää.Luulen että hän pakottaa minut psykiatriaan...Tiedän että siitäolisi minnulle apua. PS: Toivottavasti selitän kaikki ongelmani ja selaiset.

      • Keskustelun aloittaja

        Oli aika mielenkiintoista lukea tää keskustelu viime vuodelta.:/ Nykyään mul menee ihan hyvin:) en sairasta enää bulimiaa ja olen todella tyytyväinen itseäni kohti vaikka painankin 60kg... Ei sen väliä:P


      • gjjkhkj
        Keskustelun aloittaja kirjoitti:

        Oli aika mielenkiintoista lukea tää keskustelu viime vuodelta.:/ Nykyään mul menee ihan hyvin:) en sairasta enää bulimiaa ja olen todella tyytyväinen itseäni kohti vaikka painankin 60kg... Ei sen väliä:P

        Kirjoitusvirheistä nyt kun ensin pääsisit eroon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe