Hei! Olen 14 vuotias tyttö, sairastan bulimiaa ja minulla on pakkomiele laihtumiseen. Huomasin sairastavani bulimiaa viikko sitten vaikka olen oksennellut jo ennen kesälomaa.Haluan parantua bulimiastasta mutta sammalla en, koska en näe toista keinoa laihtumiseen paitsi oksentamisen. En ole kertonut tästä vielä äidilleni koska pelkään että hän vain huutaisi ja kutsuisi mnua hulluksi, ja myös sen takia koska jossain mielessä en halua lopettaa oksentamisen koska pelkään että lihoan.Olisi hyvä tietää jokin muu laihtumisen keino, koska tiedän että bulimia ei ole paras. Olen vähitelleen huomannut että hampaani ovat muuttumassa hiljattain keltaisimmaksi, vaikka harjaan ne joka kerta oksentamisen jälkeen, otan myös vitamiinejä joka kerta. Painan 57kg ja olen 162cm pituinen, tiedän että jos laihdun 7kg pois lopetan oksentamisen. Ihanne painoni olisi kyllä 47kg. Joten teidän vinnkinne miten hampaat pysyisivät hyvässä kunnossa tai neuvonne miten laihtuisin ilman oksentamista tai miten kertoisin äidilleni auttasi minua todella paljon. ( Huom. minulla on pakko miele laihtua nopeasti esim 4kg viikossa, ei haittaa jos ne olisivat vain nesteitä tärkeintä että laihtuisin nopeasti ja pysyvästi. Iha mikä vaan vinkki kelpaa jokaisesta on jotain apua.)
Apua Auttakaa!
5
388
Vastaukset
- Voimiasull
Älä harjaa hampaita oksentamisen jälkeen, se vain pahentaa tilannetta. Odota ihan vähintään puoli tuntia, koska muuten saatat vain kuluttaa oksentamisen pehmentämää hammasta harjaamalla.
En nyt muuta tähän kommentoi neuvoja yms mutta voimia! - JepJep
Ihannepaino on olla normipainoinen siten että elimistö toimii tasapainossa. Ihannepaino ei ole kuitenkaan ylipaino. Nopeaa terveellistä painon pudotusta ei ole, mihin sinulla on kiire?! Bulimian lopettaminen ei toimi sormia napsauttamalla, se on mielenterveys ongelma, pääkopan sairaus.
Jos et voi puhua äidillesi asiasta, niin mitempä olisi koulusi terveydenhoitaja? Netistä löytää myös SYLIn (syömishäiriöliitto) sivut joita saa infoa... - Viestin aloittaja
Olen kertonut äidilleni Bulimiastani ja kaikki oli hyvin. Teimme sopimuksen siitä että yrittäisin olla täst edes oksentamasta, mutta jos se ei onnistuisi niin menisimme sairaalaan. Kaikki meni hyvin, mutta minulla ja äidilläni on tullut paljon riitoja ja kinasteluja. Minulla on kaksi pikkusiskoa ja kaksi pikkuveljeä. Taidankin tietää sairaudeni syyn... Minulla on paljon stressia ja riitoja enkä voi settää huutamista kiljuntaa itkua ja muuta kovaa meteliä. Ja tänään minä söinkin pikkusiskojeni syntymäpäivällä (kaksoset) paljon kaikkia. Sitten minulle tulikin taas riita äitini kanssa ja menin oksentamaan tahalleni häneen vihakseen. Ja nyt hän halua mennä kanssani sairaalaan. En halua sitä! Minulla on niin paljon stressiä ja muitakin ongelmia että en kestä sitää.Luulen että hän pakottaa minut psykiatriaan...Tiedän että siitäolisi minnulle apua. PS: Toivottavasti selitän kaikki ongelmani ja selaiset.
- Keskustelun aloittaja
Oli aika mielenkiintoista lukea tää keskustelu viime vuodelta.:/ Nykyään mul menee ihan hyvin:) en sairasta enää bulimiaa ja olen todella tyytyväinen itseäni kohti vaikka painankin 60kg... Ei sen väliä:P
- gjjkhkj
Keskustelun aloittaja kirjoitti:
Oli aika mielenkiintoista lukea tää keskustelu viime vuodelta.:/ Nykyään mul menee ihan hyvin:) en sairasta enää bulimiaa ja olen todella tyytyväinen itseäni kohti vaikka painankin 60kg... Ei sen väliä:P
Kirjoitusvirheistä nyt kun ensin pääsisit eroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768