Apua Auttakaa!

Hei! Olen 14 vuotias tyttö, sairastan bulimiaa ja minulla on pakkomiele laihtumiseen. Huomasin sairastavani bulimiaa viikko sitten vaikka olen oksennellut jo ennen kesälomaa.Haluan parantua bulimiastasta mutta sammalla en, koska en näe toista keinoa laihtumiseen paitsi oksentamisen. En ole kertonut tästä vielä äidilleni koska pelkään että hän vain huutaisi ja kutsuisi mnua hulluksi, ja myös sen takia koska jossain mielessä en halua lopettaa oksentamisen koska pelkään että lihoan.Olisi hyvä tietää jokin muu laihtumisen keino, koska tiedän että bulimia ei ole paras. Olen vähitelleen huomannut että hampaani ovat muuttumassa hiljattain keltaisimmaksi, vaikka harjaan ne joka kerta oksentamisen jälkeen, otan myös vitamiinejä joka kerta. Painan 57kg ja olen 162cm pituinen, tiedän että jos laihdun 7kg pois lopetan oksentamisen. Ihanne painoni olisi kyllä 47kg. Joten teidän vinnkinne miten hampaat pysyisivät hyvässä kunnossa tai neuvonne miten laihtuisin ilman oksentamista tai miten kertoisin äidilleni auttasi minua todella paljon. ( Huom. minulla on pakko miele laihtua nopeasti esim 4kg viikossa, ei haittaa jos ne olisivat vain nesteitä tärkeintä että laihtuisin nopeasti ja pysyvästi. Iha mikä vaan vinkki kelpaa jokaisesta on jotain apua.)

5

456

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voimiasull

Älä harjaa hampaita oksentamisen jälkeen, se vain pahentaa tilannetta. Odota ihan vähintään puoli tuntia, koska muuten saatat vain kuluttaa oksentamisen pehmentämää hammasta harjaamalla.

En nyt muuta tähän kommentoi neuvoja yms mutta voimia!

• JepJep

Ihannepaino on olla normipainoinen siten että elimistö toimii tasapainossa. Ihannepaino ei ole kuitenkaan ylipaino. Nopeaa terveellistä painon pudotusta ei ole, mihin sinulla on kiire?! Bulimian lopettaminen ei toimi sormia napsauttamalla, se on mielenterveys ongelma, pääkopan sairaus.

Jos et voi puhua äidillesi asiasta, niin mitempä olisi koulusi terveydenhoitaja? Netistä löytää myös SYLIn (syömishäiriöliitto) sivut joita saa infoa...

• Viestin aloittaja

Olen kertonut äidilleni Bulimiastani ja kaikki oli hyvin. Teimme sopimuksen siitä että yrittäisin olla täst edes oksentamasta, mutta jos se ei onnistuisi niin menisimme sairaalaan. Kaikki meni hyvin, mutta minulla ja äidilläni on tullut paljon riitoja ja kinasteluja. Minulla on kaksi pikkusiskoa ja kaksi pikkuveljeä. Taidankin tietää sairaudeni syyn... Minulla on paljon stressia ja riitoja enkä voi settää huutamista kiljuntaa itkua ja muuta kovaa meteliä. Ja tänään minä söinkin pikkusiskojeni syntymäpäivällä (kaksoset) paljon kaikkia. Sitten minulle tulikin taas riita äitini kanssa ja menin oksentamaan tahalleni häneen vihakseen. Ja nyt hän halua mennä kanssani sairaalaan. En halua sitä! Minulla on niin paljon stressiä ja muitakin ongelmia että en kestä sitää.Luulen että hän pakottaa minut psykiatriaan...Tiedän että siitäolisi minnulle apua. PS: Toivottavasti selitän kaikki ongelmani ja selaiset.

• Keskustelun aloittaja

Oli aika mielenkiintoista lukea tää keskustelu viime vuodelta.:/ Nykyään mul menee ihan hyvin:) en sairasta enää bulimiaa ja olen todella tyytyväinen itseäni kohti vaikka painankin 60kg... Ei sen väliä:P

• gjjkhkj
        Keskustelun aloittaja kirjoitti:

Oli aika mielenkiintoista lukea tää keskustelu viime vuodelta.:/ Nykyään mul menee ihan hyvin:) en sairasta enää bulimiaa ja olen todella tyytyväinen itseäni kohti vaikka painankin 60kg... Ei sen väliä:P

Kirjoitusvirheistä nyt kun ensin pääsisit eroon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      800
    2. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      34
      795
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      736
    4. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      88
      663
    5. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      31
      602
    6. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      537
    7. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      63
      499
    8. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      71
      496
    9. Lehtikankaan oppilas kuolema

Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞
      Kajaani
      9
      492
    10. 42
      479
    11. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      45
      426
    12. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      57
      419
    13. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      24
      410
    14. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      72
      403
    15. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      23
      398
    16. Emme pääse koskaan

Tästä. Sinä et suostu enkä minä suostu
      Ikävä
      38
      394
    17. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      102
      394
    18. 39
      393
    19. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      33
      391
    20. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      387
    Aihe