punaviinilasi puhtaaksi?

kysymys__

miten saan punaviinilasin puhtaaksi? laseja on käytetty 1-2v käsipesulla, ja nyt kun tiskikonekin löytyy niin oletin että putsautuisivat kunnolla normaalissa tiskikonepesussa. lasin reunaan jää kuitenkin punertavaa, joka on selkeästi näkyvissä verrattuna vastaaviin käyttämättömiin laseihin. saako sitä jotenkin pois jollain aineella, ja jos niin millä?

19

2898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasit ja pesu
      • Lasit ja pesu

        Lisäys. Kristallilaseja ei koskaan astisnpesukoneeseen vaan käsin pesu.
        Kristalli lasin rakenne on pehmeää joten ei kestä hyvin astianpesukonetta!


      • Riippuu lasista
        Lasit ja pesu kirjoitti:

        Lisäys. Kristallilaseja ei koskaan astisnpesukoneeseen vaan käsin pesu.
        Kristalli lasin rakenne on pehmeää joten ei kestä hyvin astianpesukonetta!

        Kyllä konepesun kestävääkin kristallia on ja monissa tiskikoneissa on erillinen hellävaraisempi pesuohjelma kristallille...


    • Juon pullosta....

    • Pienet ne on ongelmat joillakin.

      • Todella upeaa

        On muuten viimeisen päälle asiallinen kysymys tuolla aloittajalla. Hyvä ettei sulla ole ongelmaa ja varmasti tiesitkin jo miten asia hoidetaan???????


      • l3k2

        Jos viinilaseista maksaa esim. 20 euroa kappaleelta, niin ei sitä ihan kertakäyttötavarana viitsi pitää.


      • l3k2 kirjoitti:

        Jos viinilaseista maksaa esim. 20 euroa kappaleelta, niin ei sitä ihan kertakäyttötavarana viitsi pitää.

        Silläkö se huonolaatuinen viini muuttuu paremmaksi että juo sitä kahdenkympin lasista ? Ja vaikka olisi hyvälaatuistakin viiniä niin eikö juomalasit nyt kuitenkin ole käyttötavaraa eli käyttöön hankittu että ei niitä tarvitse palvoa ja valoa vasten tiirailla ettei vaan ole tullut tahraa. Sama kuin ostaisi kengät mutta ei voisi käyttää niitä tahrojen pelossa.


      • Viiniäkullekin
        sitikkamies kirjoitti:

        Silläkö se huonolaatuinen viini muuttuu paremmaksi että juo sitä kahdenkympin lasista ? Ja vaikka olisi hyvälaatuistakin viiniä niin eikö juomalasit nyt kuitenkin ole käyttötavaraa eli käyttöön hankittu että ei niitä tarvitse palvoa ja valoa vasten tiirailla ettei vaan ole tullut tahraa. Sama kuin ostaisi kengät mutta ei voisi käyttää niitä tahrojen pelossa.

        Ikävä kyllä huonolaatuinen viini ei muutu paremmaksi lasia vaihtamalla. Viinin maku kuitenkin on eri erilaisista laseista juotuna. Itsekin tästä olin todella yllättynyt. Kannattaa kokeilla!


      • Joo, siis ei
        Viiniäkullekin kirjoitti:

        Ikävä kyllä huonolaatuinen viini ei muutu paremmaksi lasia vaihtamalla. Viinin maku kuitenkin on eri erilaisista laseista juotuna. Itsekin tästä olin todella yllättynyt. Kannattaa kokeilla!

        Keskinkertaiseen viiniin auttaa usein vähän dekantteri. Se muuten on lasiakin hankalampi pestävä.


      • 8+13
        sitikkamies kirjoitti:

        Silläkö se huonolaatuinen viini muuttuu paremmaksi että juo sitä kahdenkympin lasista ? Ja vaikka olisi hyvälaatuistakin viiniä niin eikö juomalasit nyt kuitenkin ole käyttötavaraa eli käyttöön hankittu että ei niitä tarvitse palvoa ja valoa vasten tiirailla ettei vaan ole tullut tahraa. Sama kuin ostaisi kengät mutta ei voisi käyttää niitä tahrojen pelossa.

        En tiedä minkälaisissa tarralenkkareissa sinä kuljet, mutta omat kenkäni maksavat siinä 300-400 euroa parilta. Ihan niin paljoa minulla ei ole rahaa että niillä viitsisi ilman kalosseja kulkea jokaisessa kurakelissä.


    • puhdasta

      Ihan kunnon Fairyllä lähtee, kunhan et unohda kunnon huuhtelua.

    • mummo

      kidesoodaliuos, pullossa ohjeet, käy vähän kaikkeen, hyvin huuhdeltava.

    • sirtruunahappo

      Laita sitruunahappoa koneeseen niin kyllä kirjastuu. 1 kukkurateelusikallinen

    • Yualle

      Käytä acetonia. Olen huomannut saman ongelma, kun lipittelen punkkua iltaisin naisten kanssa. Heidän huulipuna tarttuu todella itse pintaisesti siihen lasireunaan kiinni.

      • Viinilasi

        Naisen tulisi pyyhkiä suu ennen viinin juontia. Välttyy lasin huulipunaan tahriintuminen.
        Jos lasi likaantuu voi pyyhkiä huomaamattomasti lautasliinalla lasin reunan.


      • Jean F.D
        Viinilasi kirjoitti:

        Naisen tulisi pyyhkiä suu ennen viinin juontia. Välttyy lasin huulipunaan tahriintuminen.
        Jos lasi likaantuu voi pyyhkiä huomaamattomasti lautasliinalla lasin reunan.

        Ja miehenkö ei siis tulisi pyyhkiä? Kyllä minäkin siistinä miehenä huomion tämän seikan.


    • justjuu :)

      Eikun patapataa ja tärpättiä :)

    • Puoliruokaa

      Aina kun olen nauttinut viiniä, laitan lasin alassuin laakeaan astiaan missä on kuumaa vettä ja fairia. Annan lasin liota siinä viikon päivät ja kun seuraavan kerran taas nautin viiniä, niin ei muuta kuin pikainen huuhtelu kuumalla vedellä. Eipä näy jälkeäkään viinistä enää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      225
      2144
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1436
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1185
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      68
      1170
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      999
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      85
      891
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      838
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      805
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe