Itsetehty akvaario?

Akvaariofani

Olisin koulussa tekemässä pienehköa akvaariota plexistä, toki naarmuuntuu helposti, mutta kun pitää hyvää huolta ja niin edelleen, niin kyllä se pysyy puhtaana naarmuista.. Suodattimet ostaisin, lämmittimen, hiekat kasvit jne.., niin olisiko tuosta ideasta mihinkään? Ja akvaariosilikonilla liittäisin plexipalat yhteen :) Olen hyvin näppärä käsistäni, tykkään rakennella kaikennäköisiä vekottimiä, ja kärsivällisyyttä löytyy...

7

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Määä.

      Minkä kokoiset akvaarion meinaat tehdä? Kuinka paksua pleksi on? Suosittelen tekemään lasista.

    • Akvaariofani

      Oisiko semmonen P.50cm K.40cm ja L.40cm akvaario :) Juu itsekkin tekisin lasista, mutta se on aika kallista nykyään, paksuus ainaki 5mm :)

    • juu tota noin

      No no... En suosittelisi tekemään itse. Pleksi naarmuuntuu kynnellä rapatessakin ja jos sitä aikoisi leväraapalla puhdistaa niin lopputulos olisi aika inhottava. Periaatteessa pääsisit halvemmalla ostamalla käytetyn vaikka tuolta aqua-webistä. Sitä paitsi jos et ole ennen akvaariota omistanut se olisi aivan liian pieni )=. Lasista tekeminen on ehkä kalliimpaa mutta saisit siitä iloa paaaaaaaaaljon pitempään ja irtona ostettuna pumppu, lamppu, lämmitin jne jne maksaisi varmasti yli satasen millä hinnalla saisi oikein hyvän valmis akvaario paketin.

    • Akvaariofani

      Juu, mulla on tällähetkellä 112l akvaario, tiiän että se olis aika on pieni, mut just sellasen haluaisinki tehä...Akryylistä tekisin ku oli just oikeen paksusta koulussa, mut plexi ja akryyli nehän on melkee sama-asia.... Ja levä ongelman saa ratkaistua levänestoaineella..kattoin yhestä nettikaupasta suodattimiä ja 30e ois saanu tollaseen akvaarioon hyvän suodattimen :) ja lämmitintä ei nii hirveenä tarvi, paitsi talvella, meijän asunnossa on aika lämmintä talvellakin :) niin, ja valaisinkannenkin oon tekemässä samalla elektroniikkatyönä :)

      • joo tota noin

        Jaa no sitten! Siitähän voisi tulla vaikka poikasallas! Onnea akvaarion tekoon!


      • Määä.

        Mikä on mielestäsi "just oikeen paksusta" ? Kannattaa varmaan käydä vaikka Aquawebissä etsimässä tietoa akvaario harrastuksesta että tietää edes perusasiat.


    • Akvaariofani

      Kiitoksia vain, teen ainakin 40l akvaarion, otan sinne kääpiöpallokaloja :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe