Onko jotkut päässeet lääkikseen sisään itseopiskelemalla fysiikan ja kemian lukiokurssit? Nyt näillä uusilla pääsykoekriteereillä...
Luin lukiossa kaikki biologian kurssit ja kemiaa luin kaksi kurssia. Olen aina ollut hyvin kiinnostunut luonnontieteistä ja päämääräni oli aina mennä lukemaan bilsaa, joten en sitten fysiikka&kemiaa opiskellut. Nyt opiskelen AMK:ssa terveysalaa (sattumusten kautta) ja olisin älyttömän kiinnostunut hakemaan lääkikseen.
Nuo bilsan kirjat eivät tuota mitään ongelmia. Lyhyt matikka sujui erinomaisesti... Nyt mietin, että onko mahdollista opiskella noita fyssankursseja itsenäisesti?
Yritän kyllä päästä aikuislukioon, mutta koska opiskelen samalla, on se hiukan vaikeaa ja näin ollen ajattelin että josko niitä opiskelisi itsenäisesti vuoden ja sitten syksyllä 2013 menisi valmennuskurssille.
Tiedän, että kaikki on mahdollista ja toki mitä vaan voi opiskella ulkoa, mutta nyt mietin, että onko kukaan oikeasti päässyt näin lääkikseen? :)
Lääkikseen käymättä lukiossa F/K
justwondering...
2
380
Vastaukset
- 122121
Tottahan toki se on mahdollista! Tunnen monia, jotka ovat päässeet lääkikseen lukematta fysiikkaa/kemiaa pakollisia kursseja pidemmälle! Ei kaikki tiedä jo lukioon mennessään heistä kasvavan lääkäreitä.
Tsemppiä! Tulet pääsemään lääkikseen, jos sitä oikeasti jaksat. Tarvitset vain PALJON motivaatiota ja työmäärähän on uskomattoman kova. - nipperbop
> Ei kaikki tiedä jo lukioon mennessään heistä kasvavan lääkäreitä.
vain harva tietää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204994
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861782Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2891646Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741605Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21451Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351217Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121190Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041139Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691121