isäni on hullu :(

Onnea vailla :(

En kestä enää isääni! Hän uhkailee minua joka pv! ja on tukistellut minua jo pienestä asti. Olen nyt 12 v. ja minulla on suuret traumat elämässäni!! olen kai siksi hieman ujo ja arka muita kohtaan...

Kun olin noin 8 v. ja oli kesä aamu viikonloppuna, tein itselleni juuri aamupalaa kun äitini pyysi minua tekemään hänelle aamupalaa. Olen aina ollut kiltti äidilleni ja huomaavainen, joten sanoin ettäö tuon. mutta iso siskoni sanoi kovempaan ääneen, että hän tuo joten äitini ei kuullut minua ja aloin huutamaan lujempaa. että minäpäs tuon! ja tein nopeasti leivän ja lähdin vanhempieni huoneeseen jossa oli myös isäni. isäni oli lähtemässä huoneesta pois ja matkan varrella kohtasimme. Isäni alkoi tukistamaan minua ja vei niin minua alas portaita takaisin. Pissasin matkalla housuihin koska olin järkyttynyt, ja se oli minun ikäisekseni melko noloa. juoksin vessaan ja lukittauduin tunniksi. kun isäni meni ulos hiippailin huoneeseeni ja aloin itkemään kauhusta.

Isäni on myös lyönyt äitiäni kun olin vastasyntynyt aihetta. Joka pv koen kauhuja isääni kohtaan ja itken. minulle on tullut varaankin loppuelämän kestävät traumat :(( en halua pilata lapsuuttani isäni takia, joten mitä voisin tehdä?? äitini sanoi että on liian köyhä elättämään minua ja siskojani yksin :(

14

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkö h-

      Europpalainen perhe ns. kristityt. :)) onnea vaan

      • Alottaja

        Ja tämmöset kommentit on ihan saatanan syvältä.


    • 13+8

      Käyppäs juttelemassa kouluterveydenhoitajan kanssa. Ei kenenkään tarvi elää tuollaisessa pelossa. Jos kerran vanhemmat ei näe tilannetta, niin on otettava ulkopuolinen avuksi. Tsemppiä sulle.

    • stressaantunut!!!

      En uskalla ja viitti ;( oikeest mitä teen

      • 13+8

        Rohkaise nyt itseäsi ja mene juttelemaan. Ei ne terveydenhoitajat mitään mörköjä ole. :) Huomaat, miten helpottaa, kun saa jutella oikean ammatti-ihmisen kanssa. Mulle tuli kyllä niin kurja mieli sun puolestas. :( Toivottavasti saat oikeesti apua.


      • suojelusenkeli x

        Kerro vaikka opettajallesi ja käy terveydenhoitajan luona.Jos pelkäät ja koet väkivallan uhkaa kotonasi ilman että äitisi pystyy asiaan vaikuttamaan(äitisi luultavasti pelkää) Silloin viranomaiset voivat ottaa yhteyttä ja tehdä lastensuojeluilmoituksen.Jos todella pelkäät isääsi -voit mennä vaikka turvakotiin ettei isäsi käy kimpuusi,.


    • Tsippadii

      No ikävä kyllä jos et uskalla asialle mitään tehdä, kukaan ei silloin voi auttaakkaan. Mahdotonta.

      • Murkun kanssa.

        Väestöliitto Murrosikä ja vanhemmat.

        Tässä linkissä löytyy tietoa vanhemmista ja murrosikäisistä linkkejä ja vinkkejä.

        Lue myös sivuston muita aiheita.

        Etusivu.
        Vanhemmuus.
        Parisuhde.
        Seksuaalisuus.
        Perinnöllisyys.
        Lapsettomuus.

        http://www.vaestoliitto.fi/murkun_kanssa/vinkit_ja_linkit/
        ------


    • Alastalonkartano

      Mulla on ihan sama tilanne ku Onnea vailla ): tyypillä. Traumaaaaat

    • samaalottajaaa

      Olin tuolloin 12 v. Harmi että kukaan ei oikeasti osannu auttaa, koska eihä ton ikäne ite osaa. Vituttaa et täs maailmas lasten ongelmii vähätellään ja jätetään yksin tommosten ongelmien kaa. Oispa joku osannu auttaa, nyt käyn 2 x viikos terapiassa ja on muute ihan helvetin kallista.

    • ohje

      älä koskaan luota koulussa yhteenkään opettajaan, terveydenhoitajaan; ovat yhteistyössä sossun, lastensuojelun kanssa ja joutuisit huostaanotetuksi pois omasta kodista, sisaruksista, kavereistasi.. voin toki auttaa sinua ja tukea jos haluat..voimia sinulle ilman viranomaisia:)

    • ei.saa.lyödä

      Minäkin vähän epäilen ns. ammattiauttajia. Kun menee valittamaan, niin pyörät lähtee pyörimään eikä niitä voi pysäyttää.
      Onko sinulla, aloittaja ketään luotettavaa sukulaista, mummu, pappa, täti... jolle voisit kertoa.
      JOs ei ole, niin sitten vain pyörät pyörimään, kai on parempi olla muualla (oma sopeutumisensa on siinäki) kuin olla tukasta retuutettavana.
      On kyllä paha olla sun puolestas.

      • provoon

        Aloitus on selvä provo, aikuisen kirjoittama.


    • HuonoLapsuus

      Meidänkin isämme on "hullu".
      Esim. Tappoi täysin terveen koiramme, joka oli meille lapsille niin tärkeä. Naureskeli vielä itse asialle, että ampui sen sillä välin kun me muut olimme saunassa. Surullista, kun en ehtinyt koiraanme edes hyvästelemään. En voi antaa hänelle tätä koskaan anteeksi.
      Muutenkin hän on täysi sekopää, pimahtaa ihan yhtä äkkiä, esim. alkaa heittelemään astioita. Ei kestä kritiikkiä, jos äitini jostakin asiasta, mainitsee/ "valittaa". Pienenäkin sain siskoni kanssa pelätä kotona asuessani, että milloin hän taas raivostuu ja heittelee tavaroita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe