Mietinpä tässä että voisiko teltan korvata kokonaan louteella. Arvaisinko lähteä syksyllä avotunturiin ja yöpyä siellä louteessa. Mahtaako myrsky viedä sen mukanaan helpommin kuin teltan?
Käyttääkö moni teistä pelkästään louetta säässä kuin säässä?
- Se on niin mainio peli, kevyt kantaa ja helppo pystyttää. Louteessa makoilu on parasta mitä tiedän.
Loue vai teltta.
4
548
Vastaukset
- tunturissa...
aika kylmä jo yöllä.Teltta ohutkin on lämpimämpi
- minä
Niin. Voi märkyyskin lisääntyä, kun yöllä tulee kastetta tai huurretta. Nuotiota ei voi poltella ihan missä vaan. Ehkäpä loue sopii paremmin metsän suojiin ...
- laista välittämättä
Ei ole loueesta tunturille, metsälapissa olen sitä pääosin käyttänyt, loppukaudesta sitten laavua. Teltta on kyllä patempi jos ei ole mahdollisuutta pitää jatkuvaa tulta yllä.
Roitotulet tai vaihtoehtoisesti rakotulet on edellytys loueelle tai laavulle.
Aina on myös riski jäädä kiinni kelojen kaadosta kun noitten majotteiden kanssa liikkuu. - lampinmammmaa
Niinpä.
Avotulta kun ei saa tehdä minne tahansa,eikä mistä puusta tahansa.
Jokamiehenoikeus antaa luvan kerätä kuollutta puuta maasta. Juuri muuhun ei ole oikeutta,vaikka monet niitä kuivia alaoksia katkovatkin.....
Sitäpaitsi,avotulen tekoon toisen maalla on kysyttävä virallisesti lupa.
Muutoin sen saa tehdä vain luvallisille tulentekopaikoille.
Eikä sinnekkään jos voimassa on kulo- tai metsäpalovaroitus.
Siis mieluummin teltta. On paremmin tuulelta ja sateelta suojattu.
Ja pohjoisessa olet paremmin itikoilta,mäkäröiltä ja polttiaisilta suojattu.
Esim vaatteiden vaihto on kivempaa kun ei miljoona itikkaa pure
hanuria.....
Ja on oikeasti lämpöisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833