Löytyykö kohtalotovereita joilla on samat vaivat? Kaipaisin kuulla kokemuksia kyseisistä vaivoista. Itselläni todettiin vähän aikaa sitten liikkuva munuainen, oireina oli oikeanpuoleista kylkikipua joka säteili selkään ja vatsanpuolelle kylkikaaren alle.
Minulle tehtiin vatsanalueen ultra ja varjoainekuvaus , nyt seuraavana on gammakuvaus munuaisista.
Kivut ovat päivittäisiä ja litalginia joudun ottamaan kipuihin.
Netistä olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta sitä löytyy todella niukasti.
Olisi mukava saada enemmän tietoa, osa lääkäreistä ei ollut ikinä kuullutkaan moisesta vaivasta, liikkuvasta munuaisesta. Urologille en ole vielä päässyt koska jonot on niin pitkät.
Liikkuva munuainen ja munuaisaltaan laajentuma
3
7622
Vastaukset
Täällä on yksi kohtalotoverisi! Minä sain kahteen otteeseen muutaman kk:n välein useita päiviä kestävän kipukohtauksen, johon TK:n eka päivystävät lääkäri arpoi lihasjännitystä ja toinen sappikiviä lähettäen särkylääkkeiden kanssa kotiin. Mikään lääke ei vienyt kovaa yötäpäivää jatkuvaa kipua, ei edes Panacod, joten kohtaukset olivat rankkoja tosi koviin synnytyskipuihin verrattavia. Toisella kerralla kipu lieveni parissa päivässä, mutta jatkui kuitenkin, jolloin menin oman TK:n lääkärille, joka lähetti minut ultraan, jossa todettiin oikean munuaisaltaan laajentuneen.
Pääsin pätevän urologin hoitoon, urografiassa todettiin molempien munuaisteni myös liikkuvan, vaikka vain oikeanpuoleinen vaivasi. Urologi päätti kokeilla, auttako kolmeksi kuukaudeksi munuaisesta virtsarakkoon asennettu stentti (putki, jossa on reikiä). Se ei auttanut, joten oikeaan munuaiseen kohdistuva leikkaus oli ainoa vaihtoehto. Kipuja minulla ei tänä aikana ollut, paitsi stentti vähän tuntui rakossa ja juoksutti vessassa, mutta ei se kovasti häirinnyt. Jos ei olisi ollut tarvetta muotoilla munuaisallasta pienemmäksi, olisi tähystysleikattu, mutta avoleikkaus oli minun tapauksessani välttämätön.
Operaation aikana löytyi ylläri: verisuoni oli kiertynyt virtsanjohtimen ympärille sen yhtymäkohdassa munuaiseen, joten johdin täytyi katkaista ja tietysti kursia kiinni. Munuaiset ommeltiin kiinni ja oikean allasta muotoiltiin. Leikkaus oli iso, olin viikon sairaalassa, mutta toivuin siitä nopeasti, olin silloin 53 v, hyväkuntoinen liikuin paljon, kuten nykyäänkin, nyt siitä on 6 vuotta. Olen iloinen, että tulin kuntoon, olen voinut elää täyttä elämää sen jälkeen ilman mitään vaivoja. Jo ekassa kontrollissa todettiin munuaisteen taas liikkuvan, mutta niille ei tehdä mitään, koska eivät vaivaa, kontrolleja on ollut tähän asti, munuaiset toimivat riittävästi, oikea vähän huonommin, mutta voin hyvin. Hienoa, kun tällaisia leikkauksia voidaan tehdä. Toivon Sinulle kaikkea hyvää, kerro kuulumisiasi, jos haluat, kiinnostaa!- Majoni
Moi. Vähän tullut muita kommentteja muttta mä elän tällä hetkellä vastaavan löydöksen kanssa. Hydronefroosi / vesimumuainen löydetty 2 vkoa sitte ja kohta alkaa tutkimjkset. Huolettaa kovin, ultralääkärin mukaan tämä vaiva on ollut mulla jo pitkään. Niin näytti munuainen jo vaurioituneen. Muutama vatsakramppi (pari tuntia) oli vuosi, pari sitten. Liekö oire? Ja hieman aina oikea alaselkä/ kylki jumissa. Buranalla on menty, toivottavasti vasen on kunnossa. Aika vähän on tästä netissä, aikuisilla (ei raskaana) havaittuna.
- Anonyymi
Minulla oli liikkuva munuainen. Kovat selkäkivut. Kun leikattiin, siihen loppui kipu. Leikkaus v. 1979. Rape
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818