Apua villakoiran kanssa!

villakoiraaa

Moi! Olen miettinyt jo AINAKIN kaksi vuotta, että hankittaisiin villakoira. Ongelmana on vain se, että isälläni on koira-allergia. Allergia, ei ole kauhean 'vakavaa', mutta silmät punottaa, kun on joidenkin koirien kanssa ollut. Kuulin ettei villakoirista lähde ihan hirveästi sitä hilsettä, ja muutenkin, ettei allergisoi niin pahasti. Tiedäntiedän, jokainen koira tuottaa allergiaa, mutta villakoira (bichon frisé, vehnäterrieri) ei allergisoi niin paljon? Onko totta?

Hmmm, sitten ulkoilutuksesta:
Aamulla: Vartin lenkki suunnilleen.
Päivällä (kun tulen koulusta): n. 30-1.30h lenkki riippuen päivästä.
Toinen lenkki mahdollisesti päivällä, riippuu edelleen päivästä.
Illalla: n. 30-1h lenkki.

Isäni ei ole vielä tullut töistä, mutta saan kuulla tänään vielä, harkitaanko, vai eikö!
Vastatkaa pian :) !

3

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villakoiraaa

Se vielä, että voisiko koiraa trimmata mahdollisesti isäni partakoneella? 8) Mutta ehkäpä allergisia reaktioita saattaa syntyä, joten kannattaisiko käyttää mielummin siihen tarkoitettua trimmeriä?

• kkdoakoOÅKOÅ

Villakoirilla on omat trimmauskoneet. Suosittelen että pyydätte jostain lainaksi villakoiraa tai testaatte muuten, mikään ei ole kamalampaa kuin luopua omasta koirastaan.

• 2isoa-&2kääpiövillaa

Minkä kokoista villaa olet harkinnut? Oletko miettinyt sitä, ettei pentukoira pysty pidättämään montaa tuntia? Villakoira on erittäin energinen rotu, joka ei sovi "kotikoiraksi" vaan vaatii kyllä tekemistä/harrastuksia esim. agilitya, TOKOA ym. Mikäli meinaat ruveta itse trimmamaan koiraa, olisi hyvä käydä trimmikurssi tai viedä koira ammattitrimmaajalle.
      Isäsi partakone ei ole kelpo vehje villan trimmaukseen, joten joudut kyllä satsaamaan koirille tarkoitettuun trimmauskoneeseen mikäli meinaat itse alkaa trimmaamaan.Pelkkä kone ei riitä vaan on myös hankittava trimmisakset muut hoitovälineet.
      Oma yli kahdenkymmenen vuoden kokemukseni noista allergioista on, että juuri noi mainitsemasi rodut allergisoivat vähiten mutta eivät kuitenkaan ole täysin varmoja rotuja allergisille ihmisille. Kannattaa kuten edellinen vastaaja sanoi hankkia ns. "lainavilla" tai piipahtaa koiranäyttelyssä isän kanssa villakoiria helssaamassa.
      Villakoira on ihana rotu, mutta vaatii paljon hoitoa ja energiaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      149
      2562
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      196
      1856
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1647
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1311
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      998
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      998
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      989
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      189
      899
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      891
    Aihe