Moi! Olen miettinyt jo AINAKIN kaksi vuotta, että hankittaisiin villakoira. Ongelmana on vain se, että isälläni on koira-allergia. Allergia, ei ole kauhean 'vakavaa', mutta silmät punottaa, kun on joidenkin koirien kanssa ollut. Kuulin ettei villakoirista lähde ihan hirveästi sitä hilsettä, ja muutenkin, ettei allergisoi niin pahasti. Tiedäntiedän, jokainen koira tuottaa allergiaa, mutta villakoira (bichon frisé, vehnäterrieri) ei allergisoi niin paljon? Onko totta?
Hmmm, sitten ulkoilutuksesta:
Aamulla: Vartin lenkki suunnilleen.
Päivällä (kun tulen koulusta): n. 30-1.30h lenkki riippuen päivästä.
Toinen lenkki mahdollisesti päivällä, riippuu edelleen päivästä.
Illalla: n. 30-1h lenkki.
Isäni ei ole vielä tullut töistä, mutta saan kuulla tänään vielä, harkitaanko, vai eikö!
Vastatkaa pian :) !
Apua villakoiran kanssa!
3
266
Vastaukset
- villakoiraaa
Se vielä, että voisiko koiraa trimmata mahdollisesti isäni partakoneella? 8) Mutta ehkäpä allergisia reaktioita saattaa syntyä, joten kannattaisiko käyttää mielummin siihen tarkoitettua trimmeriä?
- kkdoakoOÅKOÅ
Villakoirilla on omat trimmauskoneet. Suosittelen että pyydätte jostain lainaksi villakoiraa tai testaatte muuten, mikään ei ole kamalampaa kuin luopua omasta koirastaan.
- 2isoa-&2kääpiövillaa
Minkä kokoista villaa olet harkinnut? Oletko miettinyt sitä, ettei pentukoira pysty pidättämään montaa tuntia? Villakoira on erittäin energinen rotu, joka ei sovi "kotikoiraksi" vaan vaatii kyllä tekemistä/harrastuksia esim. agilitya, TOKOA ym. Mikäli meinaat ruveta itse trimmamaan koiraa, olisi hyvä käydä trimmikurssi tai viedä koira ammattitrimmaajalle.
Isäsi partakone ei ole kelpo vehje villan trimmaukseen, joten joudut kyllä satsaamaan koirille tarkoitettuun trimmauskoneeseen mikäli meinaat itse alkaa trimmaamaan.Pelkkä kone ei riitä vaan on myös hankittava trimmisakset muut hoitovälineet.
Oma yli kahdenkymmenen vuoden kokemukseni noista allergioista on, että juuri noi mainitsemasi rodut allergisoivat vähiten mutta eivät kuitenkaan ole täysin varmoja rotuja allergisille ihmisille. Kannattaa kuten edellinen vastaaja sanoi hankkia ns. "lainavilla" tai piipahtaa koiranäyttelyssä isän kanssa villakoiria helssaamassa.
Villakoira on ihana rotu, mutta vaatii paljon hoitoa ja energiaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312