Apua villakoiran kanssa!

villakoiraaa

Moi! Olen miettinyt jo AINAKIN kaksi vuotta, että hankittaisiin villakoira. Ongelmana on vain se, että isälläni on koira-allergia. Allergia, ei ole kauhean 'vakavaa', mutta silmät punottaa, kun on joidenkin koirien kanssa ollut. Kuulin ettei villakoirista lähde ihan hirveästi sitä hilsettä, ja muutenkin, ettei allergisoi niin pahasti. Tiedäntiedän, jokainen koira tuottaa allergiaa, mutta villakoira (bichon frisé, vehnäterrieri) ei allergisoi niin paljon? Onko totta?

Hmmm, sitten ulkoilutuksesta:
Aamulla: Vartin lenkki suunnilleen.
Päivällä (kun tulen koulusta): n. 30-1.30h lenkki riippuen päivästä.
Toinen lenkki mahdollisesti päivällä, riippuu edelleen päivästä.
Illalla: n. 30-1h lenkki.

Isäni ei ole vielä tullut töistä, mutta saan kuulla tänään vielä, harkitaanko, vai eikö!
Vastatkaa pian :) !

3

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villakoiraaa

Se vielä, että voisiko koiraa trimmata mahdollisesti isäni partakoneella? 8) Mutta ehkäpä allergisia reaktioita saattaa syntyä, joten kannattaisiko käyttää mielummin siihen tarkoitettua trimmeriä?

• kkdoakoOÅKOÅ

Villakoirilla on omat trimmauskoneet. Suosittelen että pyydätte jostain lainaksi villakoiraa tai testaatte muuten, mikään ei ole kamalampaa kuin luopua omasta koirastaan.

• 2isoa-&2kääpiövillaa

Minkä kokoista villaa olet harkinnut? Oletko miettinyt sitä, ettei pentukoira pysty pidättämään montaa tuntia? Villakoira on erittäin energinen rotu, joka ei sovi "kotikoiraksi" vaan vaatii kyllä tekemistä/harrastuksia esim. agilitya, TOKOA ym. Mikäli meinaat ruveta itse trimmamaan koiraa, olisi hyvä käydä trimmikurssi tai viedä koira ammattitrimmaajalle.
      Isäsi partakone ei ole kelpo vehje villan trimmaukseen, joten joudut kyllä satsaamaan koirille tarkoitettuun trimmauskoneeseen mikäli meinaat itse alkaa trimmaamaan.Pelkkä kone ei riitä vaan on myös hankittava trimmisakset muut hoitovälineet.
      Oma yli kahdenkymmenen vuoden kokemukseni noista allergioista on, että juuri noi mainitsemasi rodut allergisoivat vähiten mutta eivät kuitenkaan ole täysin varmoja rotuja allergisille ihmisille. Kannattaa kuten edellinen vastaaja sanoi hankkia ns. "lainavilla" tai piipahtaa koiranäyttelyssä isän kanssa villakoiria helssaamassa.
      Villakoira on ihana rotu, mutta vaatii paljon hoitoa ja energiaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5607
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1717
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      998
    Aihe