Miten on mitä haittaa on antabuksesta ja alkoholista minulle

Miten tässä käy

Kuinka vaarallista on ottaa vain yksi 0,3 litran olut tölkki.Kun on Antabuksen joka aamu kello 7.55.En ole tosin vielä kuolut alkoholin käyttöön.Mutta on se niin että Antabus ja alkoholi on tappava yhdistelmä.Vai ehtiikö antabuksen vaikutava aine häipyä elimistöstäni silloin kun juon olutta kello 21.06..Ja tuhoaako antabus ja alkoholi yhdistettynä sydänlihastani ja vaurioittaa terveytäni.Vai onko se täysin turvallista käyttää antabusta ja alkoholia yhdessä.Mutta ei heti aamulla.

24

3876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaverit sanoi

"onko"

todennäköisesti varauksin on.

• Hmm....
      Kysy päivystyksestä.

• Mitä sitten tapahtuu

Antabus ja alkoholi eivät sovi yhteen.Mutta minun kannataa lopetaa alkoholin nauttiminen antabus lääkityksen kanssa.Koska voin menehtyä tai joutua sairaalahoitoon.Tuhoutuuko sydän lihas silloin,kun juon antabuksen lääkityksen aikana vähän alkoholia.

• Mitä sitten tapahtuu kirjoitti:

Antabus ja alkoholi eivät sovi yhteen.Mutta minun kannataa lopetaa alkoholin nauttiminen antabus lääkityksen kanssa.Koska voin menehtyä tai joutua sairaalahoitoon.Tuhoutuuko sydän lihas silloin,kun juon antabuksen lääkityksen aikana vähän alkoholia.

Tietämäni/kokemukseni mukaan eivät sovi yhteen.
        Olen kuullut että heikkokuntoisemmat päätyy teholle kuten minä itse aikoinaan.

Uskallan nyt sen kuitenkin sanoa että jos olet valmiiksi heikossa kunnossa ja käytät ainetta jonka on määrä kumota toisen vaikutus voi aiheuttaa vierailun teholle ja varsinkin antabus.

Soita päivystävälle lääkärille.

ps. Älä ikinä turvaudu nettineuvoihin terveysasioissa tai lääkityksessä.

• Miten käy

Kuinka vaarallista on ottaa vain yksi 0,3 litran olut tölkki.Kun otan Antabuksen joka aamu kello 7.55.En ole tosin vielä kuolut alkoholin käyttöön.Mutta on se niin että Antabus ja alkoholi on tappava yhdistelmä.Vai ehtiikö antabuksen vaikutava aine häipyä elimistöstäni silloin kun juon olutta kello 21.06..Ja tuhoaako antabus ja alkoholi yhdistettynä sydänlihastani ja vaurioittaa terveytäni.Vai onko se täysin turvallista käyttää antabusta ja alkoholia yhdessä.Mutta ei heti aamulla.

• Onko se oikein

Onko tämä oikeeta tietoa.Löysin sen wikipediasta.
      Disulfiraami on alkoholismin hoitoon käytettävä lääkeaine, jota myydään kauppanimellä Antabus. Se vaikuttaa alkoholin poistumiseen elimistöstä estämällä aldehydidehydrogenaasi-nimisen entsyymin toimintaa. Normaalitilassa alkoholi hapettuu asetaldehydiksi, jonka entsyymi hajottaa muiksi aineiksi. Disulfiraamin vaikutuksen aikana juotu alkoholi jää elimistöön asetaldehydinä, joka aiheuttaa erittäin epämiellyttäviä oireita (ns. antabusreaktio) pienilläkin alkoholiannoksilla. Reaktion oireita ovat mm. pahoinvointi, huimaus, kasvojen punoitus, sydämentykytys ja päänsärky. Isot alkoholiannokset saattavat aiheuttaa hengitysvaikeuksia, pyörrytystä sekä verenpaineen laskua.[1][2] Disulfiraamia on käytety alkoholismin hoidossa jo yli 40 vuotta.[3]

• Kylmät kädet

En koskaan ole ymmärtänyt antabuksen funktiota. Senhän pitäisi estää ryyppääminen. Miksi ottaisin kyseisen kapselin, jos haluan ryypätä?

• ------>>

Olet pöljä, jos aiot juoda tölkillisenkin samana päivänä Antabuksen kanssa, olkoonkin aikaerona aamu ja ilta.
      Nahoissasi saat kokea, ja se kokemus on karmea.

• Miten näin voi käydä

Minä menin vain eilen humalaan ilalla, kun otin yhden olut tölkin.Vaikka siitä ei pitänyt mennä humalaan.Koska olin ottanut eilen aamulla antabukseni kello 7.55.

• Ei käynyt mitenkään

Minulla ei ollut mitään vaikutusta eilen illalla siitä yhdestä olut tölkistä.Ei huimannut eikä oksettanut enkä tärissyt.Vaikka otin eilen aamulla antabus lääkkeeni kello 7.55.

• .

No sittenhän sinä voitkin juopotella huoletta Antabus-kuurin aikanakin.

• Varmaan kiva juttu leikkiä joutuuko teholle vai ei.

• No ei

Juu ei todellakaan ole antabus haihtunut puolen päivän aikana! Yhdestä kaljasta tulee hirveä olo. Se on myös terveydelle haitallista, koska asetaldehydi, jota siis elimistöön erittyy erityisen paljon kun juo antabuksen päälle, aiheuttaa syöpää.

• JK

VAI NIIN

• Eikö se info mene nyt perille?
      Disulfiraami rasittaa maksaa ja siihen sitten vielä alkoholia päälle, dou!! camoon.
      "Ei käynyt mitenkään" no sä sitten meinaat jatkaa sekakäyttöä eli viinaa ja antabusta???
      Ei kovin viisasta jos haluat säilyttää maksasi jätä edes toinen aine pois.
      Miten ihminen voi olla noin typerä ja minä luulin olevani siinä kuningas.

• Miten pitää toimia

Aiheuttaako Antabus todelakin syövän.No eipä kannata sitä sitten käyttää enää jatkossa miedon alkoholin kanssa.Montako vuotta joutusin tissutelmaan antabuksen ja alkoholin kanssa,että saisin syövän.Syöpää en halua,mutta voinko vielä vaikuttaa siihen,että en saa syöpää.Vai onko liian myöhäistä lopettaa antabuksen ja alkoholin yhteinen käyttö.

• Kuoleeko siihen

Onko pienikin määrä alkoholia yhdessä antabuksen tappava annostus.

• Matti Nykänen

Ei ole, hyvin pystyy vetää 0.5l jellonan.
        Anna mennä vaan

• En uskalla kokeilla
        Matti Nykänen kirjoitti:

Ei ole, hyvin pystyy vetää 0.5l jellonan.
        Anna mennä vaan

En ota jellonaa (Leinoja viinaa) antabuksen kanssa.Koska silloin henki lähtee.

• Huonosti siinä käy

Ainakin pieni määrä alkoholia antabuksen kanssa aiheuttaa minulle punaiset kädet,ja hikoilua ja oksennus reaktion.Mutta on viisanpaa olla käyttämättä jatkossa alkoholia antabuksen kanssa.Muuten voi lähteä henki.Tai joutua teholle.

• Härreguud

Luuletko, ettei alkoholi aiheuta syöpää? Tai sydänkohtausta? Jos haluat "terveellisesti" tappaa itsesi, niin miksi otat Antabusta? Ryyppää vaan, kyllä silläkin saa hengen pois. Tulee vaan turhia välireissuja sairaalaan Antabuksen kanssa.

• seOvaanMä

Sinä räjähdät välittömästi, joten en suosittele!

• akujukka

höpöhöpö on tullu otettua viinaa ja antabusta yhtäaikaa. tässä vielä pällistelen, joten lopettakaa p...n jauhaminen.

• Tollomikätollo

Ai paskan vai?
      Vasta klo. 7.55

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      266
      3343
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      21
      1843
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      28
      1517
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      82
      1369
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1038
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1004
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      64
      839
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      766
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      697
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      51
      676
    Aihe