TATTIEN MYYNTI

metsänkeiju

Kaikki hinnat nousevat varmasti vuosittain.Ihmettelenkin miten tattien sisäänostohinta laskee euron vuodessa.Tatti-keisarin jippo;saada kansa innostumaan asista(lisäansioista) ja sitten vetää välistä vuosi vuodelta yhä isommat voitot.Varmaan hänen ulosmyyntihinnat ovat nousseet joka vuosi.
Poikotoikaa tälläista ostopistettä,ei hän ole ainoa,joka ostaa.

Myös marjojen sisäänostohinnat on poljettu pohjalukemiin. Kenen etu se on että marjat jää näin metsään.

16

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maiteroinen

      Tateista maksetaan muuallakin yhtä vähän. Kummallista on tuo kerääjien aliarvioiminen. Alkaa mennä miinuksen puolelle tattien kuskaus, kun bensalitra on 1,70. Olen kyllä havainnut tyytymättömyyttä tatinkerääjien keskuudessa. Moni aikaisemmin myyntiin kerännyt, ei viitsi enää myydä halvalla, vaan kerää itselleen. Hyvä näin.

    • Senverran

      tieto ettei tänävuonna tule Italiaan sienivuotta kuivuuden takia niin Keisari meinaa pistää kunnolla rahoiksi olkoon tatit metsässä.

    • yx kateellinen

      Joo ajatteleppa myö tattien keräys maasta maksamme kohta rankasuveroa,kun emme myö mehtiä aukoiksi.Tämän ajatelman sanoi versowoodin sahojen päällikkö.Eikö olekkin kivaa kerätä tatit ja marjat ilman mitään maksuja metsistä ja vielä keisarit vievät teitin rahat.

    • metsänkeiju

      Hei kateelinen ja kaikki muutkin!
      Vaikka tattien kerääminen onkin ihanaa,en hyväksy ajatusta että joku tekee tiliä tosi köyhillä(jotka repii rahaa vaikka tyhjästä).Kilohintaan ainakin euron koprotus

      • Pilperoinen

        Just näin! Kaikkien ei tarvitse rämpiä metsässä, mutta joidenkin on revittävä ne muutamat senttiset vaikka kivennavalta. Ei ole tosiaankaan mieltä ylentävää nykyisillä hinnoilla keräillä,kun varmasti olisi varaa maksaa vähän paremmin. Varsinkin tällä hetkellä tatteja tuntuu olevan tosi niukasti. Tuntipalkaksi jää vaivaiset 1,5 euroa,,,


      • Yk kateellinen

        Metsäkeijulle,tuli tuas tuo metsähoito maksu (itse käytän nimeä tatti vero) jolla tuetaan ns.metsänhoitoyhdistystä valtion kautta,jotta voimme maksaa vielä palveluista metsänhoito yhdistykselle vielä uudelleen kun tarvitsemme niitä.Voisihan tuon suomen metsä hehtaarit laskea jokaiselle suomen kansalaista kohden ja lähettää maksun jokaiselle,silloin voitaisiin keskustella jokahenkilö oikeudesta ja tasapuolisuudesta.Eikö vain?


    • EIKÖS TÄMÄ tatti

      keisari muistaakseni antanut jokuvuosi lehteen haastattelun,että halkaisijaltaa 5-8cm tattia myydään Milanolaisessa ravintolassa 10€/kpl

    • mushroom 65

      DV ilmoitti, että toukkien suhteen on nollatoleranssi. Meinasi mennä aamukahvit väärään kurkkuun. On pulju pian konkassa, jos täysin toukattomia tatteja etsii. Saas nähdä, milloin kilohinta pompsahtaa alle 4 euron. Kakkosesta maksetaan tällä hetkellä 1,50 ja ykkösestä 60 senttiä. Jos etanan jälkiä on paljon, menee ykköstatti kakkoseksi.

      • Justiinsa juu. Pitää kyllä aika pälli olla että menee noilla hinnolla ja vaatimuksilla myymään.

        Pitäisi ihmisten ihan yhteisrintamana lakkoilla niin loppuu tälläinen kusettaminen.


      • Vittuuntunut
        kuruwin kirjoitti:

        Justiinsa juu. Pitää kyllä aika pälli olla että menee noilla hinnolla ja vaatimuksilla myymään.

        Pitäisi ihmisten ihan yhteisrintamana lakkoilla niin loppuu tälläinen kusettaminen.

        Kilohinta ykkösluokasta, eli parhaasta luokasta on ollut pitkään jo 3,50 € kilo. Kolmos luokka eli huonoin on 50 centtiä kilo. Eli aika surkeaa kun vertaa, että ennen maksettiin ykkösestä kuusi euroa kilo......Ei kannata tämä homma näillä bensan hinnoilla.


      • DV:lläkö,,,
        Vittuuntunut kirjoitti:

        Kilohinta ykkösluokasta, eli parhaasta luokasta on ollut pitkään jo 3,50 € kilo. Kolmos luokka eli huonoin on 50 centtiä kilo. Eli aika surkeaa kun vertaa, että ennen maksettiin ykkösestä kuusi euroa kilo......Ei kannata tämä homma näillä bensan hinnoilla.

        on noin alhaiset hinnat? Vielä eilen oli Tuote ja Vihanneksella eka luokka 4 ekeä. Tais tuossa männä viikolla olla jossain lehdessä juttua, että hinta määräytyy tattien laadun mukaan.


      • KYLLÄ!
        Vittuuntunut kirjoitti:

        Kilohinta ykkösluokasta, eli parhaasta luokasta on ollut pitkään jo 3,50 € kilo. Kolmos luokka eli huonoin on 50 centtiä kilo. Eli aika surkeaa kun vertaa, että ennen maksettiin ykkösestä kuusi euroa kilo......Ei kannata tämä homma näillä bensan hinnoilla.

        Näyttää siltä että ihmisiä pidetään täysinä pelleinä jotka ei tarvitse edes palkkaa tehdystä työstä!
        Parempi kun jätetään joka perkeleen tatti metsään tai jos poimitaan niin käytetään ne itse. Joku raja se on oltava tässäkin hommassa.


    • pitäkää tattinne

      Itse jätin koko keruun väliin tänä vuonna ja saman teen ensi vuonnakin, ei paljon noilla hinnoilla kannata.

    • touhojooseppi

      Tatin osto loppuu tältä syksyltä, koska tatteja ei mukamas nouse. Kyllä olemme ainakin itse saaneet ihan mukaavasti kerättyä näihin päiviin asti. Ihmiset eivät vain viitsi niitä myydä.

      • Jouho

        Tatteja nousee vielä lokakuullakin, jos vain ei pakkaset ehdi tulemaan. T ja V ainakin ottaa vastaan niin pitkään kuin sieniä kasvaa.


    • tattistavaa

      Tatteja nousee ja niitä on,vaikka DV muuta väittää.Ei taida business pyöriä pilkkahinnoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe