Koska sain jo syyt niskoilleni mokoman sanan keksimisestä, ja koska minulla on jo aiemmilta vuosilta kokemusta siitäkin, mitä seuraa, jos näitä vääristelyjä ei HETI oikaise - ja RIITTÄVÄN selvästi kerron nyt tässä:
Minä en ole määritellyt, enkä keksinyt kyseistä sanaa; mutta OSAAN sentään lukea, toisin kuin eräät....
"Valaisen vielä tuota empaatti-ajatustani; empaatiksi voi kasvaa vahingossa, sopivissa olosuhteissa, sellaisissa missä elämä on yhtä survivalia, äkkiä oivaltamista tai tulla lyödyksi.
Esim järjetöntä väkivaltaa kohdannut lapsi, joka oppii tulkitsemaan äänensävyjä, kulmakarvojen rypistämistä, välähdystä silmissä, mikroilmeitä - kaikenlaisia merkkejä ennen kohta seuraavaa pieksämistä"
Ja valaisijan henkilöllisyys selviää tuosta, joten jatkossa kaikki vittuilut ja kyselyt sinne. Ei minulle. (ilmeisesti ajatus onkin nyt Nobelin arvoinen)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10861301#comment-56834414
Mikä on empaatti?
9
303
Vastaukset
- lottamari<3
En ole sinulle vittuilut, miksi niin tekisin?
Kysyin sinulta, koska luulin sen olevan sinun ajatuksiasi, anteeksi jos loukkaannuit tuosta kysymyksestä. En minäkään tiedä mitä sana empaatti tarkoittaa, mutta ehkä minun ei sitten haluta sitä saavan tietääkään, eikä muutenkaan tunnuta suvaitsevan kysellä tai kirjoitella täällä, joten poistun takavasemmalle tästä, niin voitte rauhassa jatkaa, ettei sinun tarvitse pelätä minun sotkevan hienoja ajatuksiasi tyhmillä kysymyksilläni. Ei muuta tällä kertaa.On se kumma, kun samassa ketjussa oli oikea sanan keksijä ja vieläpä ainakin nimimerkkeinä kolme muutakin, ja sinä NÄET VAIN MINUT!
- M.B.
em.path kirjoitti:
On se kumma, kun samassa ketjussa oli oikea sanan keksijä ja vieläpä ainakin nimimerkkeinä kolme muutakin, ja sinä NÄET VAIN MINUT!
Kauhistus... Siellä se on, selitykseni siihen, miten minä empaattia käytän :) Niin ei tarvitse vääntää.
Kamalaa, kun selkänsä kääntää niin.. M.B. kirjoitti:
Kauhistus... Siellä se on, selitykseni siihen, miten minä empaattia käytän :) Niin ei tarvitse vääntää.
Kamalaa, kun selkänsä kääntää niin..Aivan.
Ja minä taas. Mitään muuta ei näy..eihän?
Sanokaas joku vielä, että minä vaan kuvittelen....- M.B.
em.path kirjoitti:
Aivan.
Ja minä taas. Mitään muuta ei näy..eihän?
Sanokaas joku vielä, että minä vaan kuvittelen....TÄH?? Pitääkö tuo nyt lukea niin, että väittelet täällä itsesi kanssa?
Vai niin, että otat itseesi kaiken minkä kykenet?
Koetatko painaa minut suohon, että pääsisit itse kuivalle maalle. Ja minä kun olen sinua kaksi vuotta opettanut että se on narsistista käytöstä, tyttäreni ilkikurimus ;)
Aloitukseen:
Kuuluisa mutta fiktiivinen empaatti on Deanna Troi, neuvonantaja Star Trekista.
Empaatti on tunteiden aistija, eikä välttämättä lainkaan empaattinen. Empaatti saattaa kärsiä siitä että hän näkee asiat 'liian' tarkasti, ja olla hyvinkin viileän oloinen kanssaihmisiään kohtaan.- M.B.
Voihan Star Trek!! Unohtanut koko historiallisen sarjan :D Ja elokuvat..
Eipä ihme kun nykyisin tuntuu siltä, että ei sieltä telsusta tule mitään.. M.B. kirjoitti:
Voihan Star Trek!! Unohtanut koko historiallisen sarjan :D Ja elokuvat..
Eipä ihme kun nykyisin tuntuu siltä, että ei sieltä telsusta tule mitään..Breikkivinkkikin aistimiseen löytyy; suklaajäätelö :)
http://www.youtube.com/watch?v=Nu3qDNnPKSs- M.B.
yxex kirjoitti:
Breikkivinkkikin aistimiseen löytyy; suklaajäätelö :)
http://www.youtube.com/watch?v=Nu3qDNnPKSsPitääpä täytellä tuota pakastinta muullakin kuin mansikoilla :) Voi sitten breikkailla inspiraation iskiessä, vaikka keskellä yötä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782