Lokakuun lopussa

Akkadi

Israeliin. Kovasti on siellä paikallismediassa rummutettu mahdollisesta hyökkäyksestä iraniin.

Suomessa media ei ole asiaan paljoa paneutunut, vaikka sillä toteutuessaan on merkittävät vaikutuksen lähi-idän tilanteeseen.

Onko tämä sinulla vaikuttanut matkasuunnitelmiin?

5

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehän meen!

      Ei ole vaikuttanut! Minä lähden kyllä reissuun. Israelissa vuosikymmeniä reissanneena olen tottunut kysiseen tilanteeseen, että sota uhkaa nurkan takana koko ajan. Loppujen lopuksi reissu on aina mennyt hyvin, eikä käymissäni kaupungeissa ole ollut levottomuuksia. Viime vuoden maaliskuussa tulin juuri Jerusalemista kotiin, kun muutaman päivän päästä siitä Jaffa streetillä tapahtui bussissa itsemurhaisku. Kerran olin Israelissa kun Persianlahden sota syttyi.
      Mutta itse en ole koskaan nähnyt tai kokenut levottomuuksia Israelissa. Aina on ollut ihanaa ja rauhallista, ja lomasta olen saanut nauttia täysin siemauksin.

      • Akkadi

        Tilanne on Siinain suunnassa muuttunut huolestuttavaan suuntaan. Mursin käskystä on joukkoja siirretty ja mukana paljon raskasta aseistusta.

        Terroristit ovat myös pesiytyneet alueelle.

        Israel on toistuvasti huomauttanut Egyptiä siinain rauhansopimuksen rikkomisesta ja Israelissa ollaan sitä mieltä, että Egyptin vastaisesta rajasta on tulossa krittiisin alue.


    • #reissulainen#

      Samaa mieltä kuin " miehän meen!, niin menen minäkin, aina vaan uudelleen ja uudelleen!!!!!!! :)

    • varaudun

      Olen menossa mutta totta kai seuraan tilannetta. Otan matkasuunnitelmassa huomioon ja varaudun muutoksiin.

    • Matkaaja

      Israelissa asuneena useissa paikoissa, täytyy sanoa että on turvallisempaa kuin esim. Dublinissa tai New Yorkissa. Perusturvallisuus täytyy kuitenkin olla mielessä eri tavalla kuin mitä esim. Suomessa tai Euroopassa yleensä. Ihmisten voimakkaasta reaktiosta kannattaa päätellä ja kysyä heti mistä on kyse. Israelissa on otettu käyttöön txt ohjusvaroitusjärjestelmä kaikkiin puhelimiin, myös englanniksi ja kannattaa ottaa selvää ennalta läheiset suojautumispaikat. Mahdollisuus, että osuu kohdalle, on suhteessa sama kuin joutuisi auto-onnettomuuteen. Palestiinalaisten alueille en suosittele menemistä, enkä lähempää tuttavuutta. Ilman muuta heissäkin on mukavia ihmisiä, mutta heidän takanaan olevat eivät ole välttämättä "mukavia". Täytyy osata toimia viisaasti kunnioittaen kaikkien kanssa. Yleisesti tavalliset israelilaiset ovat ystävällisiä, haluavat rauhaa ja kaikki yrittävät vain selviytyä jokapäiväisestä elämästä. Äärihullut siellä aiheuttavat ongelmia. Mutta suhteessa väestöön heitä ei ole onneksi joka lähtöön. Maa on ainutlaatuinen historian vuoksi ja ihmisissä vähän samaa kuin suomalaisissa, aitous. Iloista mieltä ja onnistunutta matkaa kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe