Suomeen tarvitaan Ahvenanmaan malli

Symmetris

Ruotsin kieli pitää kieltää Suomessa samalla tavoin kuin suomen kieli on kielletty Ahvenanmaalla.

9

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • up,up

      up

    • Liioittelua.

      Kyllä Ruotsin mallikin riittää, vaikka surusvekoille sekin olisi kauhistus.

    • mistä näitä tulee

      MItä sä selität??
      Ei täällä Ahvenanmaalla ole suomenkieli mitenkään kielletty?!
      Itse puhun pelkästään suomea ja asun ahvenanmaalla!

    • Mistä tulee tuokin

      Olet niitä lieroja jotka yrittävät saada yön näyttämään päivältä vaikka on täysin pimeää. Kaikki me tiedämme ettei Ahvenanmaalla suomenkielisillä ole mitään
      oikeuksia ja on täysin turhaa selittää mitään muuta. Ahvenanmaan politiikka on
      täysin rasistien ja kiihkoruotsalaisten änkyröitten hallussa.

      • Niinhän se tietysti on. Ihminen joka ei ole jalallaan astunut Ahvenamaalle tietää paremmin millaista täällä on kuin sellainen joka on vuosia täällä asunut.


      • Jaahas!
        ahvennainen kirjoitti:

        Niinhän se tietysti on. Ihminen joka ei ole jalallaan astunut Ahvenamaalle tietää paremmin millaista täällä on kuin sellainen joka on vuosia täällä asunut.

        Affenoiden palkkaluopio ja nikkivaras tuli haukkana paikalle, kun Ahneidenmaata moititaan.

        Tämä palkkasveko pakkoruotsitti lapsensa jo mantereella. Eli hänen todistuksensa on yhtä tyhjän kanssa. Kuka uskoo maanpetturia?


      • pirno paavo ite hist
        ahvennainen kirjoitti:

        Niinhän se tietysti on. Ihminen joka ei ole jalallaan astunut Ahvenamaalle tietää paremmin millaista täällä on kuin sellainen joka on vuosia täällä asunut.

        Ja miksi ihmeessä kukaan täysijärkinen suomenkielinen sinne tulisi. Eikä ne luuseritkaan jotka teidän punkkisaaren kautta laillisesti veroja kiertää ole mitään Räikkösen tasoisia kovan luokan ansaitsijoita.


      • pirno paavo ite hist kirjoitti:

        Ja miksi ihmeessä kukaan täysijärkinen suomenkielinen sinne tulisi. Eikä ne luuseritkaan jotka teidän punkkisaaren kautta laillisesti veroja kiertää ole mitään Räikkösen tasoisia kovan luokan ansaitsijoita.

        Siksi että täällä on hyvä asua ja koska ahvenanmaalaiset ovat ahkeraa porukkaa ja työttömyyttä ei ole niin pärjäämme ilman Räikköstäkin (joka taitaa maksaa veronsa jonnekin ihan muualle kuin Suomeen). Maanpetturi joka rakastaa omaa maataan? Jos sellainen on maanpetturi, niin sitten olen ihan mielelläni sellainen. Minusta on enemmän maanpetturuutta vihata osaa omaa isänmaataan.


      • bevs hist ukr tox ik
        ahvennainen kirjoitti:

        Siksi että täällä on hyvä asua ja koska ahvenanmaalaiset ovat ahkeraa porukkaa ja työttömyyttä ei ole niin pärjäämme ilman Räikköstäkin (joka taitaa maksaa veronsa jonnekin ihan muualle kuin Suomeen). Maanpetturi joka rakastaa omaa maataan? Jos sellainen on maanpetturi, niin sitten olen ihan mielelläni sellainen. Minusta on enemmän maanpetturuutta vihata osaa omaa isänmaataan.

        Pitäisikkö Räikkösen siis pyytää miljoonien eurojen edestä varustamotukea ja loisia sillä. Räikkönen on tuonnut Suomelle enemmän kansainvälistä kunniaa kuin yksikään teistä loisista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      52
      2447
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      246
      2219
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1290
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      148
      1282
    5. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1211
    6. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1141
    7. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      63
      1094
    8. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      942
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      57
      936
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      900
    Aihe