Suomeen tarvitaan Ahvenanmaan malli

Symmetris

Ruotsin kieli pitää kieltää Suomessa samalla tavoin kuin suomen kieli on kielletty Ahvenanmaalla.

9

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • up,up

      up

    • Liioittelua.

      Kyllä Ruotsin mallikin riittää, vaikka surusvekoille sekin olisi kauhistus.

    • mistä näitä tulee

      MItä sä selität??
      Ei täällä Ahvenanmaalla ole suomenkieli mitenkään kielletty?!
      Itse puhun pelkästään suomea ja asun ahvenanmaalla!

    • Mistä tulee tuokin

      Olet niitä lieroja jotka yrittävät saada yön näyttämään päivältä vaikka on täysin pimeää. Kaikki me tiedämme ettei Ahvenanmaalla suomenkielisillä ole mitään
      oikeuksia ja on täysin turhaa selittää mitään muuta. Ahvenanmaan politiikka on
      täysin rasistien ja kiihkoruotsalaisten änkyröitten hallussa.

      • Niinhän se tietysti on. Ihminen joka ei ole jalallaan astunut Ahvenamaalle tietää paremmin millaista täällä on kuin sellainen joka on vuosia täällä asunut.


      • Jaahas!
        ahvennainen kirjoitti:

        Niinhän se tietysti on. Ihminen joka ei ole jalallaan astunut Ahvenamaalle tietää paremmin millaista täällä on kuin sellainen joka on vuosia täällä asunut.

        Affenoiden palkkaluopio ja nikkivaras tuli haukkana paikalle, kun Ahneidenmaata moititaan.

        Tämä palkkasveko pakkoruotsitti lapsensa jo mantereella. Eli hänen todistuksensa on yhtä tyhjän kanssa. Kuka uskoo maanpetturia?


      • pirno paavo ite hist
        ahvennainen kirjoitti:

        Niinhän se tietysti on. Ihminen joka ei ole jalallaan astunut Ahvenamaalle tietää paremmin millaista täällä on kuin sellainen joka on vuosia täällä asunut.

        Ja miksi ihmeessä kukaan täysijärkinen suomenkielinen sinne tulisi. Eikä ne luuseritkaan jotka teidän punkkisaaren kautta laillisesti veroja kiertää ole mitään Räikkösen tasoisia kovan luokan ansaitsijoita.


      • pirno paavo ite hist kirjoitti:

        Ja miksi ihmeessä kukaan täysijärkinen suomenkielinen sinne tulisi. Eikä ne luuseritkaan jotka teidän punkkisaaren kautta laillisesti veroja kiertää ole mitään Räikkösen tasoisia kovan luokan ansaitsijoita.

        Siksi että täällä on hyvä asua ja koska ahvenanmaalaiset ovat ahkeraa porukkaa ja työttömyyttä ei ole niin pärjäämme ilman Räikköstäkin (joka taitaa maksaa veronsa jonnekin ihan muualle kuin Suomeen). Maanpetturi joka rakastaa omaa maataan? Jos sellainen on maanpetturi, niin sitten olen ihan mielelläni sellainen. Minusta on enemmän maanpetturuutta vihata osaa omaa isänmaataan.


      • bevs hist ukr tox ik
        ahvennainen kirjoitti:

        Siksi että täällä on hyvä asua ja koska ahvenanmaalaiset ovat ahkeraa porukkaa ja työttömyyttä ei ole niin pärjäämme ilman Räikköstäkin (joka taitaa maksaa veronsa jonnekin ihan muualle kuin Suomeen). Maanpetturi joka rakastaa omaa maataan? Jos sellainen on maanpetturi, niin sitten olen ihan mielelläni sellainen. Minusta on enemmän maanpetturuutta vihata osaa omaa isänmaataan.

        Pitäisikkö Räikkösen siis pyytää miljoonien eurojen edestä varustamotukea ja loisia sillä. Räikkönen on tuonnut Suomelle enemmän kansainvälistä kunniaa kuin yksikään teistä loisista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe