Ja tarkoitan siis todella paljon heittelevistä arvoista, ihan yhden päivänkin aikana. Onko vaihteluista jotenkin ihan terveydellekin vaaraa? En siis nyt tarkoita vain esim. huimauksia, koska niitähän voi itsekin hoidella eli ei ryntäile ylös esim. liian nopsaan.
Esimerkkejä mulla päivittäisistä paineista eroineen:
- klo 9:50 74/38
- klo 13:25 90/41
- klo 19:30 89/48
- klo 9:40 140/66
- klo 11:30 81/42
- klo 21:35 129/57
- klo 10:00 108/64
- klo 14/15 106/56
- klo 16:00 82/43
- klo 20:28 160/64
Siis kiinnostaisi miten elimistöä rassaavat noin nopsaan ja kovasti pomppivat paineet. Ja nuo arvot ovat aina kolmen mittauksen peräkkäin antamien lukemien keskiarvoja ja muutenkin mitattu kaikkien suositusten mukaisesti.
mitä ongelmia kovasti vaihtelevista paineista?
5
999
Vastaukset
- isot heittelyt
Ok, ei ole kenelläkään tietoa tai itsellä vastaavaa ongelmaa. No ei voi mitään.
- lekurille heti
Ootko käynyt lääkärissä? Sulla ihan liian matalia paineita välillä, varsinkin alapaineet!!!
- Omron.....
Ekaks kannattaa tarkastaa onko mittari kunnossa, varsinkin jos joku halpis rannemittari.
- isot heittelyt
Mittari on kunnossa, aika-ajoin työterveyshoitajalla tsekattu. Omronin mittari, samoja, joita hoitotahollakin käyttävät.
Ja kyllä, lääkärissä olen käynyt...
Ei kiinnosta niinkään sinänsä välillä matalat arvot, vaan yleensä tuo arvojen suuri ero saman päivänkin sisällä.
Minulla on paineille yläraja, joka on 125/75 yhden sairauden vuoksi (ok, nefropatia). Keskimäärin esim. kk-tasolla siihen pääsen, mutta tosiaan nuo suuret heitot. Eikö kenelläkään ole niistä mitään tietoa, siis mitä nuo hetkelliset isot erot voisivat aiheuttaa tai merkitä - .,.,.--------------
Hei ! Minulla oli 20vuotiaasta aina silloon tällöön verenpaine.
30v todettiin laktoosivika. nyt kun olin 54 sain verenpainelääkityksen 2,5mg. sitten huomasin en ollu koskaan syöny D vitamiinia vaikka tuo laktoosivika syntymästä alkaen.
Aloin ottaa D vitamiinia tolosen 50u jopa välillä sataa. Vuoden otin
Nyt alkoi arvot heitellä verenpaineessa vikaa ei löytyny mistään olen muuten huippukunossa. Jätin pois verenpainelääkityksen.
tasottu heti. Luin tiedon että D vitamiini puutos aiheuttaa pinnallisen verenpaineen 30 % ihmisitä joilla verenpainetta.
Nyt tasaantui. Eli minulle aiheutti verenpainetta kun kelaan enite 20vuotiaasta talvet paree olo kesä kun sain auringosta D vitamiinia olen kova ulkoilee kesällä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.806572- 1486117
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5013936Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1232391- 421549
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4221466- 741275
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471094Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan611086Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes281036