Poskiontelotulehduksen ehkäisykeinot?

apuva kaipaava

Mulle tulee aina flunssan jälkiseuraamuksena poskiontelotulehdus. Sarvikuonolla en halua sitä ehkäistä. Otin 10 päivää Duactia 2 kertaa päivässä ( ei saisi kauempaa syödä). Viimeisen tabletin otin lauantai-iltana. Taisi olla tehokas juttu, nenä on vähän tukkoinen ollut yöllä. Saa nähdä nyt sitten.

Mulla on kyllä jotain suihkeitakin (oliko se Nasonex) , mutta ne eivät tehonneet, kun oli jo selvästi poskiontelotulehdus. Tuollainen suihke olisi ehkä tehonnut, jos olisi ottanut aikaisemmin, ennenkuin tuntuu olleenkaan poskiontelotuntemuksilta, vai?!

Vai millä tavalla te ehkäisette, ettei taas kerran tulisi poskiontelotulehdusta?

10

21768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenni747

      Mitä vikaa on sarvikuonossa? Se on kaikista paras keino ehkäistä!

      • Yhh

        Tuntuu inhottavalle valuttaa jotain nestettä sieraimiin. Eikö se kirvelläkin tai ärsytä tai kutise nenässä, kun valuu ja eikö sitä mene nieluunkin? Ja onko sellainen laite edes hygieeninen, kun on niin umpinainenkin, ei saa pestyäkään. Päivästä toiseen vaan liuosta siellä valutetaan, ilman kunnon pesua.


    • nokkaeläin

      Sarvikuono on ihan jees ja auttaa etenkin kun on ihan järkyttävä vesinuha, joka vaan valuu ja valuu. Ei se mikään epähygieeninen ole; jos epäilyttää, niin kannattaa keittää isossa kattilassa runsaassa vedessä. Kun sitä käyttää oikein, niin ei mene nieluun. Pakkauksessa on ihan selkeät ohjeet ja pienellä harjoittelulla onnistuu hyvin.

      Käytän poskiontelovaivojen ehkäisyyn allergialääkettä ja Avamys-nenäsumutetta jatkuvasti. Välillä voi toki pitää taukoja jos ei ole flunssa-aikaa tai erityistä taipumusta ko. vaivoihin. Itselläni kävi niin että tulehdus saattoi iskeä ihan ilman mitään nuhaakaan, suoraan vaan onteloihin niin että pam!

      Itse en voi käyttää Duactia flunssan aikana kun se aiheuttaa sydämentykytyksiä. Ihan perusallergialääke (itsellä setiritsiini) on hyvä, se pitää röörejä auki. Samoin sain nenäspesialistilta ohjeen, että Avamys-nenäsuihketta kannattaa käyttää vaikka tupla-annokset flunssassa ollessa. Sitten pitää muistaa myös vanha perusneuvo eli liikaa ei saa niistää, limakalvot ärsyyntyvät siitä. Nämä tuo sarvikuono ovat selkeästi vähentäneet tulehduksia. Edellisvuonna niitä oli 5 kpl, tänä vuonna vasta 1.

    • 383

      Maitovalmisteet ja sokeri pois ruokavaliosta. Vahvoja maitohappobakteereja ja D-vitamiinia väh.100µg päivässä. Flunsassa voi kertoa 5 tuon määrän. Valkosipulia myös jatkuvaan käyttöön.

    • Prob.bakteerit

      Syöt 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteereita, sekä mhb ja7uhetta suoraan limakalvoille:

      ..........jatkuu. 25. Kysymys:
      - Voiko poskionteloita avata mhb jauheella siinä vaiheessa kun poskiontelot ovat jo tulehtuneet?
      Vastaus:
      - Ei voi. Poskiontelo tulehduksen esto on tehtävä ennakoivasti ja viimeistään yhden vuorokauden kuluessa siitä, kun paineen tunne alkaa poskissa. Kun poskiontelot ovat jo tulehtuneet, niin siinä vaiheessa ei enää avaaminen onnistu mhb.lla.
      - Käytä korvakäytäviin, sieraimiin ja nieluun vain mhb-tuote’1(Asidophilus plus), siksi että se muodostaa vähiten hyytelöitymistä(=substanssi) pelkkänä jauheena. Liika hyytelöityminen aiheuttaa (pahojakin) ongelmia!!!
      Huom! Käytä mhb-jauhe suihkaukseen noin 1/6 osaa 1.n kapselin jauheesta!!! Jatkuu..... linkissä:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=39

      Luonnollinen saantilähde: Rasvainen lehmänmaito!
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=67

      Mhb.ta suoraan limakalvoille!
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/

    • Nose

      Sarvikuonoa olen itse käyttänyt ja nykyisin homma sujuu seuraavasti:

      -suola kippoon
      -vedenkeittimellä keitettyä 100 asteista vettä perään
      -45min päästä nenän lotraus
      -uusi satsi valmiiksi, jonka saa lämmittää mikrolla kun on tarvis
      -pölysuojaksi alumiinifolio

      Sarven voi tiskata ja keittää kattilassa jos epäilee pöpöjä.

      Kun tulehdus on päällä niin suolaa niin paljon kuin kärsii... itsellä 3..4x normiannos. Huuhtelun jälkeen sittten niistäminen, perään Nasonex tms. kortisoni sumute ja Otrivin Comp molempiin sieraimiin. Sitten salamana makaamaan sohvan reunalle "niskat nurin" eli pää täysin alaspäin, jolloin nuo sumutteet valuvat nenän yläsosiin. Sitten 5min päästä ylös ja kunnon niistämiset. Toistetaan muutaman kerran päivässä niin kauan kuin tauti vaivaa (vaatii toki antibiootit lisäksi itselle jotta paranee).

      Tilasin aikani miettityäni tätä litkua sarvikuonoon lantattavaksi, josko selviäisi ilman tulehduksia jatkossa:

      http://www.iherb.com/Alkalol-Alkaline-Saline-Solution-Nasal-Wash-16-fl-oz-473-ml/20983

    • Kortisonisuihke

      Käytin ennen Duactia poskiontelotulehduksen ehkäisyyn myös, mutta sain viimetalvena lääkäriltä ehdottomasti paremmat keinot. Silloin oli jo päällä lievä poskiontelotulehdus, kun Duactit oli päässyt loppumaan, joten lääkäri määräsi kortisooninenäsuihketta ja tavallista nenäsuihketta (esim. Nasonex). Käytin niitä myös sitten kesällä kun tuli taas flunssa ja hyvin pysy röörit auki! Ei ollut mitään ongelmia! Kortisonisuihketta saa apteekista ilman reseptiäkin, mutta se on kevyempää tavaraa kuin mitä reseptillä saa. Reseptillä saa vahvempaa.

      Itse inhoan kanssa nenäkannua, se aiheuttaa välillä lähes kipua, varsinkin kun röörit on tarpeeksi turvoksissa. Sain siitä joskus oikein kunnon kammon kun oli kunnolla turvoksissa röörit ja paine tuntu tosi inhottavalta, lisäksi kirveli. Mieluummin menen suihkeilla.

    • Helmisafiiri

      Ja mikäli asunnossasi on hometta,muuta pois.Pian.Jatkuva poskiontelo-tulehduskierre viittaa homesairauteen.Tai siis sairaaseen asuntoon,työpaikkaan tms.Tilaa homekoira,sitten voit olla varma että tulehduskierre johtuu jostakin muusta.

    • Anonyymi

      Nenäkannua itse en voi käyttää. Kirvelee ja kipeyttää entisestään. Kaamea kapistus. Toinen sierain lisäksi niin ahdas että vesi ei mene edes sinne sisälle vaikka kuinka yrittäisi. Testasin kerran ihan ruiskullakin vettä ruiskuttaa sinne niin ei mene sisälle. Operaatioon olenkin jonossa jotta saisi avarrettua tuota rööriä. Avamys käytössä säännöllisesti ja duact tarvittaessa (sisäilma altistunut olen työpaikallani

    • Anonyymi

      itse olen käyttänyt laajentavaa suihketta eka nokkaan ja sitten olen vähänajan päästä laittanut suihkeena puhdistavaa suihketta ,,,, viikon ajan olen käyttänyt,ei enempää....yöksi olen ottanut histamiini tabun ja laajentavaa suihketta nokkaan et saa nukuttua kunnolla.. lopputaudin olen hoitanut allergia nenä kortisonisuihkeella..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe