Saisko tietoa mandariineista?

Mr. Mandariini

Moro! Aikosin ite kylvää vähä mandariineja ja haluisin tietää asiasta vähä lisää. Otan vastaan kaiken tiedon mitä vaan saan! Kuinka vanhoina ne alkaa oikein tuottaa hedelmää? Kuinka nopeesti ne kasvaa? kuinka pitkään ne elää ja kaikkea vastaavaa... ja jos mä nyt ostan kaupasta siemenettömän mandariinin ja löydän siitä siemenen (kuten olen jo tehnyt), alkaako se tuottamaan hedelmää?

(Älkää hyvät ihmiset laittako yhdyssanavirheitä vastaukseenne)

3

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi vastaus tässä

En ole asiantuntija, mutta vastaan nyt oman mutun mukaan.

Nyt syksylläkö aiot siemenen laittaa multaan? Kevättalvi/kevät olisi parempi ajankohta ellei sulla sitten ole kasvilamppua tms. Vähän epäilen, että voivatko nuo tuottaa hedelmää. Itselläni on kevättalvella kylvetyt sitruuna ja mandariini mullassa ja melko pieniä ovat edelleen, etenkin mandariini. En ole edes ajatellut, että nuo voisivat hedelmää tuottaa joskus (jos tuottavat niin siihen mennee PITKÄ aika), kunhan nyt mielenkiinnosta aina tykkään kokeilla kylvää erilaisia kasveja. Voisin kyllä uskoa jonkun onnistuneen hedelmänkin tuottamisessa, mutta epäilen sen olevan tosi harvinaista.

Meni muuten sitten tosi pitkä aika että mitään ilmaantui mullan pinnalle, useita viikkoja. Olin jo moneen kertaan heittämässä mullat pois. Kuivatin siemenet ensin talouspaperin päällä ja sitten laitoin multaan. En tiedä olisiko kannattanut laittaa suoraan multaan vaan ihan kuivattamatta (ehkä kuiva siemen itää huonommin tässä tapauksessa?). Oman kokemukseni mukaan sitruuna ainakin kasvaa paremmin kuin mandariini, jos siis ihan vaan kasvin haluaa itselleen. Hedelmän tuottamisesta en tiedä mitään, mutta aika skeptinen olen sen suhteen.

P.S. Älä hyvä ihminen aloita virkettä pienellä kirjaimella ;) Lisäksi kannattaisi kirjoittaa joko "Älä hyvä ihminen laita yhdyssanavirheitä vastaukseesi" tai "Älkää hyvät ihmiset laittako yhdyssanavirheitä vastauksiinne".

Joo, muakin ärsyttää yhdyssanavirheet ja todella huono kieli, mutta en ehkä sinuna lähtisi viisastelemaan (vieläpä etukäteen) oletettujen vastausten kieliopista. Etenkään kun ei tuo omakaan tekstisi ihan mitään parasta a-ryhmää ole.

• Mr. Mandariini

Aion oottaa ihan kevääseen asti sen kylvössä. Ja nuo yhdyssanavirheet on paljo ärsyttävämpiä kuin mikään muu, siitä mun on pakko huomauttaa, vaikka mun oma suomenkieli onkin vähä #¤%&!*. Mutta kiitos vinkistä!

• Nimimerkki ♦

Älkää hyvät ihmiset laittako nimimerkin kohdalle viestiä tai lauseita.

Käyttäkää nimimerkkiä!

Kirjoittakaa kirjakielellä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe