kaksi termiittiä tuli taloon

Väsynyt äiti

Voiko sen paremmin sanoa. Kaksospojat 1v.8kk ja aivan kauheita riiviöitä. Joka paikkaa hakataan, revitään, naarmutetaan, rikotaan. Vieläkin ovat lahkeessa roikkujia, eivät viihdy keskenän juuri lainkaan elleivät sitten kinastele. Huuto ja raivoaminen alkaa aamusta ja sitä kestää sitten iltaan asti. Mitään kotitöitä et voi tehdä kun on samantien neljä ylimääräistä kättä soheltamassa tai mihinkään et voi mennä, kun jo parku alkaa. Päiväunille meno on yhtä tuskaa, kun toinen kiipeää pinnasängystä pois kokoajan. Vaikka on väsynyt niin ei osaa rauhoittua. Huudollaan terrorisoi toista ettei saa nukuttua. Siis rasittavia kakaroita.
Kohta menee hermot.

17

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain tyttöjä

      Otan osaa. Tästä syystä haluan kaksostytöt, en poikia

    • Hepsankeikka5

      Täältä löytyy kohtalotoveri! Meidän kaksospojat on nyt vuoden ja meno on aika lailla samanlaista! Lisäksi vielä säheltää 3v7kk maailman mustasukkaisin tyttö. Väsymys on melkoista ja pinna kireällä. Ajattelin, ett voiko se oikeasti olla toisillakin samanlaista, mutta kyllä se taitaa olla! Tsemppiä kamalasti sulle! Jospa se helppaa, kun ikää karttuu!

      • ap kirjoittaja

        Tuntuu, että näiden "kauhukakaroiden" meno vaan yltyy. Tämän hetken villitys on pöydille kiipeileminen. Koko ajan tuoleja työnnetään, että päästäis pöydille. Sieltä sitten kaikki tavarat heitellään alas. Mulla menee ihan just hermot. Mun vanhemmat lapset jo onneks sen verran isoja, että ei tällaista tee, mutta en enää muista minkäikäisinä kyseiset touhut lopetti. Voi kun joku kertoiskin, että se menee ohi siinä ja siinä iässä niin vois yrittää asennoitua. Nyt vaan pinna kiristyy noiden kanssa. Sit kun niitä on kaksi niin ei millään pysty vahtimaan molempien touhuja. Toinen tekee tyhmiä toisaalla. Ai niin yks kiva "leikki" on myös puhtaiden vaatteiden repiminen vaatehyllyiltä lattialle. Kiva sitten kun ne siellä lattialla pyörii koirankarvojen yms. pölyn keskellä. Että mua ottaa aivoon noi termiitit. Sata kertaa saat sanoa ja kieltää niin ei siltikään mene jakeluun. Joo pieniä ovat eikä voikaan ymmärtää, mutta silti ärsyttää tollanen toiminta. Aika meneekin sitten noiden jälkien siivoamiseen.


      • bambii
        ap kirjoittaja kirjoitti:

        Tuntuu, että näiden "kauhukakaroiden" meno vaan yltyy. Tämän hetken villitys on pöydille kiipeileminen. Koko ajan tuoleja työnnetään, että päästäis pöydille. Sieltä sitten kaikki tavarat heitellään alas. Mulla menee ihan just hermot. Mun vanhemmat lapset jo onneks sen verran isoja, että ei tällaista tee, mutta en enää muista minkäikäisinä kyseiset touhut lopetti. Voi kun joku kertoiskin, että se menee ohi siinä ja siinä iässä niin vois yrittää asennoitua. Nyt vaan pinna kiristyy noiden kanssa. Sit kun niitä on kaksi niin ei millään pysty vahtimaan molempien touhuja. Toinen tekee tyhmiä toisaalla. Ai niin yks kiva "leikki" on myös puhtaiden vaatteiden repiminen vaatehyllyiltä lattialle. Kiva sitten kun ne siellä lattialla pyörii koirankarvojen yms. pölyn keskellä. Että mua ottaa aivoon noi termiitit. Sata kertaa saat sanoa ja kieltää niin ei siltikään mene jakeluun. Joo pieniä ovat eikä voikaan ymmärtää, mutta silti ärsyttää tollanen toiminta. Aika meneekin sitten noiden jälkien siivoamiseen.

        Voisi olla ihan kuin mun kirjoittama. :D Lisäksi tv:n ei anneta koskaan olla paria minuuttia pidempään päällä, edes taustalla. He joko laittavat sen napista kiinni tai repivät scartin irti vaikka olen miljooooona kertaa kieltänyt ja poistanut.

        Mun pojat nyt 1v 4kk. Ja termiitti myös yksi heidän nimistään. Niin rakkaita, mutta niin raastavan haastavia. Olen vielä yksin, kaiket päivät, kaiket yöt. Lukuunottamatta ystäväkyläilyjä ja mummolassa kyläilyjä.
        Voimia! Eiköhän tää tästä ku oppivat uskomaan ja ymmärtämään.


    • vinksinvonksin

      Niin... Olisipa luullut että äitinä olisit voinut osata odottaa, etää pikkuiset keksii kaikenlaista.
      Menepä nyt neuvolaan ja kerro ettet enää jaksa.
      Apua on saatavilla.
      Miten olisi tukiperhetoiminta viikonloppuisin? Lapsesikin saisivat aikaa ja huomiota, eivät vain huutavan ja väsyneen äidin, joka ei heitä jaksa.
      Muista aina, että on paljon lapsettomia, jotka olisivat tilanteessasi onnellisia.

      Aurinkoisia syyspäiviä toiselta tuplamammalta

      • jackpotdiidaa

        miks jonkun pitää AINA heittää tuo kommentti kuinka joku ei voi saada lasta ja olis sun tilanteessa kiitollinen blaablaablaa! Ei se oo niiden vika joilla on lapsia että joku muu ei niitä voi saada? Aivan kuin nämä jotka ei saa olis sit täydellisiä äitejä joilla ei mene hermot ikinä, he olisivat väsymättömiä kaikkensa lapsensa vuoksi uhraavia marttyyriäitejä.


    • vinksinvonksin

      Ihan vain muistutuksena... Ja kyllä, minä muistan AINA olla lapsistani olla lapsistani kiitollinen, vaikka lapsettomuudesta en olekaan kärsinyt.
      Edellinen ei kuitenkaan tainnut käsittää viestini pointtia. Jos äiti on noin väsynyt lapsiinsa, niin eikö olisi kaikkien etu hakea tilanteeseen apua!? :)

      • se sama ed

        en puuttunut viestissäni siihen pitääkö ap.n hakea apua vai ei. Mutta ei sitä väsyneen äidin oloa ainakaan paranna se että muut muistuttavat kuinka joku muu olisi onnellinen sinun asemassa!


    • vinksinvonksin

      Ei se varmasti oloa helpotakaan mutta voisi asettaa asiat vähän uuteen valoon.

    • Tuplamissit

      Niinkai se vaan on, että kaksoset ovat usein vilkkaampia kuin yksi samanikäinen. Johtuneeko se sitten siitä, että resurssit kahden täysin samassa kehitysvaiheessa olevan kanssa eivät täysin riitä ja kaksoset villitsevät toisiaan, mutta sukupuolella tuskin on merkitystä. Meillä 4-vuotiaat kaksostytöt ja meno on aika hurjaa vieläkin.

    • selvittiin jo

      Kyllä meilläkin tapeltiin parivuotiaana aamusta yöhön, mutta opetin myös mitä EI tarkoittaa ja se myös tarkoitti sitä aina. Kukkiin ei kosketa, pöydille ei kiivetä tai tavaroita ei heitellä. Kuinka säännöllinen päivärytminne on? Yleisin virhe on siinä, että ei ulkoilla tarpeeksi. Sopiva määrä on 2h aamupäivällä noin klo 9-11 ja 2h iltapäivällä noin klo 14-16 kuten päiväkodeissakin. Lisäksi tuon ikäiset menevät nukkumaan viimeistään klo 21 joten nukkumisrituaalit iltapala,yöpuku ja hampaidenpesu..ei kylpyä joka ilta. sitten sänkyyn klo 20.30 ja puolituntia iltasatua ja pää tyynyyn. Sitten rumba alkaa taas alusta aamulla klo 6, mutta näillä ei mene ihan överiksi ja illalla ehtii vielä käydä vaikka kaverilla lasten kanssa jne. Tuon ikäiset eivät myöskään tarvitse televisiota tai muuta jonka ääressä vaan muuttutaan agressiivimemmaksi.

    • selvittiin jo

      Ai niin unohtu. Päiväunet sujuu kyllä kun pistät molemmat rattaisiin js työntelet ulkona puolisentoista tuntia. Jos meinaavat karkailla, niin valjaat ovat sitä varten, että heidän turvallisuutensa ei vaarannu. Siivoaamaan pääset sitten klo 21 :) Kaupassa ja muualla kyllä pystyy kyllä käymään kun pistää muksut rattaisiin eikä suostu reissun aikana huomioimaan heidän halujaan joka välissä. Lapset ovat kumman sopeutuvaisia ja oppivaisia kunhan pitää kiinni säännöistä. Kävin muuten kaksosteni kanssa joka ikinen vuosi mm Helsingin keskustan Stockmannilla Hulluilla Päivilläkin heti ensimmäisenä päivänä aamusta. Lapset viihetyvät yleensä hyvin ihmisvilinässä ja minä en ottanut kuuleviin korviinikaan valituksia siitä, että pitääkö isojen rattaiden kanssa tulla tungokseen..PITÄÄ::

    • tuplamissit

      Hyvia muistutuksia rajoista ja arjen rutiineista sinulla selvittiin jo. Muistuttaisin vain, että hyvin temperamenntisen/tempperamenttisten lasten kanssa ei aina ulkoilut ja vaunuissa työntelytkään auta. lisäksi jos on vielä taapero mukana voi parin tunnin päivittäinen vaunuajelu olla hankalaa. Kaikille ei myöskään rajojen asetus ja sanan ei merkitys ole yhtä hyvin muistissa. Meillä esikoinen oli aina malli lapsi, mutta kaksosista toinen on pienestä pitäen pistänyt hanttiin niin nukkumisen kuin muunkin kanssa. Ihan samanlaisilla kasvatusmenetelmillä ei kaikkien lasten kanssa kuitenkaan päästä samanlailla maaliin. Tämän minä jouduin oppimaan kantapäänkautta. Tämä samainen vaativa lapsi ei myöskään valjaista ja yrityksistä huolimatta ole viihtynyt vaunuissa istuen eikä maaten. Pakon edessä olen joutunut häntä huudattamaan vaunuissa usein, mutta eipä tottunut. On hyvin vilkas ja lähti kävelemään jo 9 kk ikäisenä. Nyt 4-vuotiaana on nopea ja toimelias. Adh testit on tehty, mutta diaknoosia ei saatu. Onneksi sisko ja veli ovat huomattavasti rauhallisempia muuten en olisi vauva-ajoista täyspäisenä selvinnyt.

      • ota selvää

        Tempperamentteja on erilaisia, osa lämpenee nopeasti, osan tempperamentti on vaativa, osan tempperamentti on olla ujo, tempperamentti ei tarkoita pelkästään sitä että lapsi olisi tulinen. Millainen on lapsesi tempperamentti. Ei voi sanoa lapseni on tempperamenttinen. Jokaisella on oma tempperamenttinsa. Hyvin tempperamenttinen? Hyvin ujo vai hyvin sisäänpäinkääntynyt? Hyvin vaativa? Hyvin ulospäinsuuntautunut ja avoin?


    • Mustekala

      Moi!
      Mulla on vilkkaat kaksoset ja muistan tuon ajan hyvin. Ulkoiltiin sikana ja noudatin 15 minuutin tarkkaa päiväohjelmaa. Käytiin asukaspuistossa joka päivä. Iltapäivällä leikkitreffit naapurin kanssa. Luovuin kaikesta muusta kun kodin pyörittämisestä. Ohjattua toimintaa lapsille, ole mukana leikissä. Meillä ei vapaa leikki onnistunut yhtään. Koko ajan piti olla läsnä. Viikonloppuina laitettiin seuraavan viikon hommat kuntoon.

      Rutiini, rutiini ja rutiini. Sitten kun lapset on 3 niin helpottaa! Stemppiä!!! Meinasin itsekin tulla hulluksi aika monta kertaa.

    • keskosäiti

      Tämmöisistä eläväisistä ja tekeväisistä lapsista tulee isona niitä pärjääviä ja pystyviä ja pitkälle pääseviä tyyppejä. Olehan onnellinen kun lapsesi keksivät kaikenlaista, tässä vaiheessa se vaatii sinulta paljon mutta lasten psykologiaa lukeneena voin väittää että sinun lapsesi ovat juuri laatulapsia , tulevaisuuden toivoja jotka aikanaan saavat paljon myönteistä aikaan reippaudellaan ja tekeväisyydellään, juuri tällaisia lapsia Suomi tarvitsee. Termiitti aika menee aikanaan ohi mutta samalla innolla he käyvät aikanaan koulua ym tutkivat maailmaa. Se on pientä sen rinnalla jos koti hiukan kärsiikin tässä vaiheessa, anna heidän säilyttää uteliaisuutensa ja intonsa ja ohjaile heidän tarmoaan oikeisiin asioihin. Sitä helpottaa heidän kasvunsa!! Tsemppiä!!

    • selvittiin jo

      Kumma kyllä, minulla oli kolmevuotias taapero mukana kun kuljin kaksosteni kanssa, joten se siitä perustelusta. Pulkka talvella, polkupyörä kesällä ja lapsen jalatkin kummasti toimivat. Kolmosten rattaitakin on olemassa, jos ikäeroa on vain vuosi, mutta silloinhan kaikki vielä nukkuvat päiväunia, toisin kuin kolmivuotiaani. Tottus on kuitenkin se, että vaikka asuttiin alueella jossa oli todella paljon lapsia, olin ystäväni kanssa ainut joka ulkoilutti lapsiaan vähintään 4h päivässä säällä kuin säällä. Vaatteistahan se vaan on kiinnii. Uimahallissakin saa lapset kummasti väsymään mutta kolmen kanssa kannattaa jo hankkia kellukkeita, koska kolmea silmäparia ei yksikään äiti omista. Pulkkamäki löytyy tänään joka kolkasta Suomea, joten sinne vaan. Mäen kiipeäminen tunninkin vie puhtia kummasti. Sokerihumalaan ei kannata sen jälkeen kitisijä syöttää vaan kunnon ruokaa. Enkä minä ainakaan ehtinyt elää vaan kaksoille, kun oli se kolmaskin ja kotikin hoidettavana, joten rätit käteen siivotessa muillekin, jos haluavat heilua tiellä. Pullaa leipossa tulee kyl sotkua jauhon kera, joten sitä ei ehkä jokaisen pinna kestä, mutta pullaa ja leipää saa kaupasta, mutta pointti on siinä, että lasten kanssa tehdään asioita, eikä asennoiduta, että he ovat aina tiellä. Homma on hitaampaa, mutta kyllä ne saa taaperoikäisten kanssa tehtyä. Parivuotiaana lapset oppivat kunnolla leikkimään, joten heistä on vaan seuraa toisilleen ja äidillä on omaakin aikaa. Kolmivuotiaille löytyy tosiaan jo ohjattua toimintaa, joten siitäkin saa taukoa jos ei muuten jaksa. Omille harrastuksille ei juur jää aikaa, mutta kyllä muksuista saa tehot vähenemään kun touhottaa itsekin mukana. Niin ja kyllä meidän muksuissakin tehoa riitti ja riittää huippu-urheilutasollekin nyt isompana, eli se on energian suuntaaminen kannattaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1459
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1093
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1008
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1001
    6. 3
      900
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      898
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      891
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    Aihe