Rahan vaihtaminen pankissa

Minulle on kerääntynyt 20 ja 50 euron seteleitä iso läjä. Olisin kiinnostunut vaihtamaan rahani 500 euron seteleiksi. Voinko siis vain marssia pankkiin ja pyytää virkailijaa vaihtamaan rahaa? Toinen kysymykseni on, että paljonko pankit perivät palvelumaksua?(esim. rahan vaihtamisesta)

22

7749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äi-ty-li

      Mitä ihmettä teet 500 euron seteleillä? Hiukan nyt kummastuttaa, patjan allako säilytät. Tuo palvelumaksu on pankkikohtaista, muutaman euron se kai on.

    • "kaupantäti"

      Itse pistäisin rahat mieluummin tilille. Jos haluat säästää rahat, voit esimerkiksi aukaista jonkinlaisen säästötilin.
      En kyllä ymmärrä miksi haluaisit pitää itselläsi noin isoa seteliä... Kaupassakin maksukortit ovat mielestäni kätevin maksutapa. Kassasta on vaikea käyttää isompia seteleitä enää eteenpäin...

    • Tottakai minä pidän isot summat pankissa. Olisi nyt vaan tilaisuus päästä näistä kerääntyneistä hiluista eroon. (olen suunnitellut ostavani moottoripyörän yksityishenkilöltä.) Myyjä ei suostu kuin ainoastaan käteismaksuun (huonon taloustilanteen takia.) 18 000 euron maksu tuskin käy kovin sujuvasti 20 euron seteleillä, ajatus siis olisi, että voisin maksaa antamalla hänelle 36kpl:tta 500 euron seteleitä. Näin kaupankäynti kävisi sujuvasti.

      • .Voro

        Missä sä asut?


      • KRP kiinnostuu
        .Voro kirjoitti:

        Missä sä asut?

        Kyllä pankissa tuosta jo hälytyskellot soivat ja tekevät ilmoituksen KRP:n rahanpesun selvittelykeskukselle. Siinähän sitten selvittelet, mistä tuo kassillinen käteistä on sulle kertynyt.


      • o_o

        Varo vaan ettei ryöstä sua, tommosen summan takia monet jo tappaisi...


      • Suur_Mulukku

        Idiootti!

        Tuo ei ole kuin noin 9 cm korkea pino (20 euron seteleitä).

        Mene pankkiin ja nosta ne 36 kappaletta 500 euron seteleitä, jos se on niin vaikeaa "käsitellä suuria lukuja" ?

        Jos haluat noista "hiluista" eroon, niin ryhdy käyttämään niitä päivittäin.

        Tai anna vaikka romanikerjäläisille.


    • ex asiakas

      Jos itsellä olisi varaa kasata suuri määrä 20- ja 50 euron rahoja, niin laskisin ne liikenteeseen normaalissa maksuliikenteessä kaupassa yms. Toisaalta pieni käsikassa kyllä on kaikille ihmisille suositus. Siis aivan muutamien kymmenien tai satoja euroja.... kyllä niille piparipurkinsisällöille on aina käyttöä.

      Mutta tuo asia mistä alkaja kysyi. Ensinnäkin luulen, että pankit ei pidä isoja seteleitä konttoreissaan "syrjäkylillä". Itse muistan pari isoa nostoa lähimenneisyydessä, niin 500e nostokin annettiin minulle 50 euron seteleinä ja 300e myös 50e seteleinä. Eli siis pankissa tuskin oli edes satasia tai kahdensadankaan euron seteleitä jaeetaviksi.

      Uskon kyllä, että konttorit ei pidä kuin 20 ja 50 ja 5 e seteleistä ja suunnilleen tuossa järjestyksessä. Miksi itse sitten hain isoja rahoja. Pankki suositteli jo kauan aikaa sitten käyttämään korttia, mutta aina ei nostorajoja jonkun radion oston takia viitsi nostaa sekunniksi.

    • 20

      jätä palkkasi koskemattomana pankkiin, laskut nyt tietysti on maksettava, mutta älä nosta muuten mitään,,,, näin ne rahasi siirtyy kuin itsestään pankkiin, niin minä teen aina veikkauspeleistä voittamilleni, jotka tosin on vain muutamia satasia vko, mutta rahat säästyy pankkiin kun käyttää niitä mitä on käteisenä.

    • PURKELE

      TEILLE HOOPOILLE SUOMI JUNTEILLE TÄSSÄ LANGASSA!

      Niitä "isompia" 100-500 e seteleistä maksetaan enemmän ulkomailla valuutan vaihdossa joten siinä on yksi erittäin pätevä syy vaihtaa pikku setelit isompiin.

      Ja AP ei ole kiinnostunut tyhmistä itse pitäisin tilillä lässyn lässyn lää kommenteista!

    • odower

      kyllä pankista pitäisi saada 100 200 ja 500 euron seteleitä .toki voivat kysellä rahan alkuperää ja sinulla on velvollisuus kertoa.

    • rooperahakas

      Jos olet esim. op pankin asiakas ja kyselevät rahan alkuperää (mikä kylläkin kuullostaa oudolta), sanot että pitäkää tunkkinne ja nostat loputkin rahat pois tililtäsi/vaihdat pankkia sellaisen missä ei kysellä kukkahattumaisia typeriä kysymyksiä.

    • Anonyymi

      Eurojärjestelmä on lopettanut 500 euron liikkeellelaskun tammikuussa 2019. Tämä on tapahtunut semmoiseen aikaan että sitä ennen ei voinut tähän jo vanhaan viestiketjuun sitä todeta (tiedoksi kaikille jotka kyttäävät vanhoihin ketjuihin osallistuvia). Sen sijaan:

      Nyt v. 2021 mietin voisiko kyseinen 500 euron seteli olla keräilymielessä arvokas, vaiko vain ongelmajätettä johon on sitoutunut paljon euroja omalla tavallaan hukkaan. Omassa kokoelmassani on jo vanhoja ja uusia euroseteleitä mitä on tullut kierrosta vastaan (siis: näitä taltioimalla en ole menettänyt mitään, huomatkaa köyhät!), ja tämä viis-satas-asia on luonnollisesti se päätepiste tuolle setille.

    • Anonyymi

      ja täällä jonkun mielestä semmoisesta pankista kannattaa lähteä joka kysyy rahojen alkuperiä. Hmm, hän itse voi olla syypää moiseen kyselyyn. Sitäpaitsi, minulla on esittää rehellinen alkuperä masseilleni jos se jotakuta kiinnostaa. Tuo alkuperäkysely on yhteistä kaikille pankeille joten hankalaa voi olla vaihtaa. Hankalaa voi olla ja aivan oikein onkin hankalaa jos elää sossupummina ja puuhaa pimeänä kaikenlaista puliveivausta ja huijaamista. Eikö kiinnosta elää ja tehdä asioita joskus vaikka oikein? Luultavasti se toinenkaan vaihtoehto ei juuri rikastuta.

      • Anonyymi

        Urkinta ei ole pankin asia.


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta vastaan niinkuin minulle on pankista ohjeistettu.

      Niin, joku jo sanoikin viissatasen olevan Loppu. Ja miksi pitäisi olla isoja seteleitä?

      Mutta jos tilillä on vaikka 2000€ ja sinne tulee palkka ja muu tulo, niin ne voi säästää ja sieltä maksaa laskut. Ne käteisen voi viedä vaikka S pankin tilille tai käyttää käteienä ruokakaupassa tai auton tamkkaamisessa.

      Miksi suuren käteisen hallussapidosta pitää tehdä selvitys? No tottakai rahan on oltava rehellisesti tienattua. Et voi ottaa vieraan ihmisen rahapussista rahaa ja kuluttaa sitä kalliin hyödykkeen hankkimiseen. Pankitkin seuraa asiakkaan tiliä ja rahan alkuperää. Jos sinulla on pienet tulot ja tilillä on huomattava summa rahaa, niin pankki käy tilin läpi. Ei tarvi olla edes iso talletus kun pankki kiinnostuu. Esim 600€ työmarkkinatuki ja lyhyessä ajassa tullut 2000€ talletus saa tarkistuksen pystyyn. Tai jos hoidat jonkin toisen ihmisen rahoja valtakirjalla, niin olet tarkkailussa omienkin asioitten kanssa.

      Käteistä kannattaa välttää ja useitten pankkien yhtäaikaista asiakkuutta sekä jatkuvaa pankkien vaihtelua!

      • Anonyymi

        Ja hörön lorön pankkimies 😄😄😄


      • Anonyymi

        Minulla saa olla rahaa. Jos epäilet minua rikoksesta, SINUN on esitettävä näyttö.


      • Anonyymi

        Minä myyn vanhoja tavaroitani kirpputorilla, ja saan sieltä käteistä, ja myös myin poikani mopon ja sen osti naapuri käteisellä.
        Moporahat jaettiin pojan kanssa.
        Minun vanha 92 v äitini lykkää mulle välillä rahaa, kun hoidan hänen asioitaan, ja pojalle myös, kun käy hänen ruohonsa leikkaamassa, äitini ei omista pankkikorttia, vaan käy hakemassa pankin tiskiltä käteistä, ja hänen laskunsa on suoraveloituksessa, ja minut on nimitetty hänen edeunvalvojakseen, mutta vielä onneksi sitä ei ole tarvittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä myyn vanhoja tavaroitani kirpputorilla, ja saan sieltä käteistä, ja myös myin poikani mopon ja sen osti naapuri käteisellä.
        Moporahat jaettiin pojan kanssa.
        Minun vanha 92 v äitini lykkää mulle välillä rahaa, kun hoidan hänen asioitaan, ja pojalle myös, kun käy hänen ruohonsa leikkaamassa, äitini ei omista pankkikorttia, vaan käy hakemassa pankin tiskiltä käteistä, ja hänen laskunsa on suoraveloituksessa, ja minut on nimitetty hänen edeunvalvojakseen, mutta vielä onneksi sitä ei ole tarvittu.

        Mitä opimme tästä? Emme mtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä myyn vanhoja tavaroitani kirpputorilla, ja saan sieltä käteistä, ja myös myin poikani mopon ja sen osti naapuri käteisellä.
        Moporahat jaettiin pojan kanssa.
        Minun vanha 92 v äitini lykkää mulle välillä rahaa, kun hoidan hänen asioitaan, ja pojalle myös, kun käy hänen ruohonsa leikkaamassa, äitini ei omista pankkikorttia, vaan käy hakemassa pankin tiskiltä käteistä, ja hänen laskunsa on suoraveloituksessa, ja minut on nimitetty hänen edeunvalvojakseen, mutta vielä onneksi sitä ei ole tarvittu.

        PITÄISIKÖ SINULLEKIN NIMETÄ EDUNVALVOJA?


    • Anonyymi

      Selviää kokeilemalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe