Millä nimellä kutsuisitte minunlaista ihmistä sillä en osaa näyttää tunteitani muiden nähden enkä olla esim. innostunut,vapautunut edes humalassa.
Kerron esimerkkejä.Jos olen urheilutapahtumassa ja kannattamani joukkue voittaa tai tekee ratkaisu maalin niin voin kyllä taputtaa mutta käsien nostaminen ylös ja huutaminen tuntuu minusta aikuiselta mieheltä sopimattomalta.
Samoin musiikki tapahtumissa en osaa "riehua" niin kuin useimmat tekevät.
Tuossa äskettäin olin juuri hyvää musiikkia kuulemassa ulkoilmatapahtumassa ja seurasin kateellisena kuinka "laitapuolen kulkija" nainen ja mies heittelivät yläfemmoja ja riemuitsivat pienessä sievässä täysin rinnoin tapahtumasta kun taas minä hyvin toimeentuleva siististi pukeutunut pienessä sievässä olin pahoillani kun taas saan olla yksin naama peruslukemilla.
Yksikseni joskun itken tätä yksinäisyyttä mutta en taatusti kerro siitä kenellekkään muuta kuin näin anonyymisti.
Minulla olisi vielä hyvätkin mahkut saada itselleni nainen sillä olen ns. anopin ihanne vävy mutta kun tämä minun tosikkomainen ja sulkeutunut luonne estää näyttämästä naiselle että en torju heitä mutta olen vain perusluonteeltani torjuvan oloinen.
Onko tälle luonteen piirteelle joku nimi ja onko kenelläkään naiselle tai miehellä vastaavia mieltä painavia ongelmia ?
Olenko sulkeutunut,pidättyväinen vai mikä
19
2823
Vastaukset
- 28
Olet introvertti.
- Introvertit hoitoon
Olet viallinen. Sinut täytyy heti huoltaa normaaliksi ihmisyksilöksi. Tehokkain tapa olisi kaataa kurkustasi six-päkki kaljaa ja heittää sinut BB-taloon sekoilemaan. Näin saisimme sinustakin tähän nykyiseen älämölö-yhteiskuntaan sopiva, terve, normaali ihminen.
Nykyisenlaisena sinä olet viallinen. Sinussa on vikaa. Olet vääränlainen. Sinut pitää korjata. Äkkiä nyt ennen kuin kirjoitat kirjan, maalaat taulun tai keksit ratkaisun johonkin tieteelliseen tai filosofiseen pulmaan. Sinut pitää tehdä terveeksi ennen kuin sorrut johonkin näistä virheistä. - hääh
Ehkä sinussa on hiven introverttiyttä. Tosin tuskin sekään nyt selittää ihan kaikkea jos se nyt oikeastaan selittää yhtään mitään mistään. Eräs toinen vaihtoehto joka tulee mieleeni voisi olla myös se että olet oppinut jostain olematta ilmaisemaan itseäsi ja sitä kautta olisit adoptoinut moisen käyttäytymismallin osaksi omaa persoonaasi.
Oli miten oli niin en näe ongelmassasi kovin suurta ongelmaa vaikka ongelma se onkin. Jossain asioissa moisesta persoonallisuus-variaatiosta kun voi olla hyötyäkin, ei aina kannata verrata itseään muihin.
Itse olen hieman kuvailemasi kaltainen ja tavallaan pidän moisesta luonteenpiirteestä. Myös moni tuttava yms. on sanonut minulle että olisipa moni muukin samanlainen... aluksi tietysti ihmettelin moisia sanoja mutta kyllä niissä perää on. Sanottakkoon vielä se että en pitäisi suomalaista festari yms käyttäytymismallia kovinkaan hohdokkaana jos nyt verrataan ulkomaisiin ihmisiin ja miten suurin osa käyttäytyy. Suomalaiset kun tykkäävät aina heilua niin täyskänässä kuin olla ja voi ja moni vielä pitää sitä sitten ihan asiallisena... se nyt vaan ei ole asiallista jos vähäänkään miettii omaa kuvaa itsestään ja mitä samalla antaa muista. - 22
Mä en kans osaa heittäytyä tilanteisiin ja tuulettaa kunnolla, mutta en ole kokenut sitä hirveän huonona piirteenä. Minä vain olen rauhallisempi persoona. Saatan kyllä joskus kadehtia räväkämpiä ihmisiä.
- minä olen
Etsiskelen vastaavan oloista naista kuin minä itse,sillä en todellakaan pidä itseään liiaksi esille tuovista naisista jotka vielä nauravat "räkänaurua".
Itsehän minä en osaa edes nauraa "räkättämällä".Sitä ei useat ihmiset edes ymmärrä että kaikki ei osaa nauraa vapautuneesti,muistini mukaan edes pentuna en ollut mikään turhan nauraja enkä riemuni esittelijä mutta vanhemmalla iällä olen muuttunut entistä "jäykemmäksi".- minä vain
Hei sinä siellä minä olen
Tiedän tuollaiset tunteet ja olotilat kun olen itsekin aika lailla samantyylinen ja vaikka olen nainen. Minkä ikäinen mahdat olla? - minä olen
minä vain kirjoitti:
Hei sinä siellä minä olen
Tiedän tuollaiset tunteet ja olotilat kun olen itsekin aika lailla samantyylinen ja vaikka olen nainen. Minkä ikäinen mahdat olla?Valitettavasti neljänkympin rajapyykki on lähellä,eli parhaat vuodet on jo takana.
- haaksirikkoinen
Jos mä joutuisin jonnekin autiolle saarelle jonkun naisen kanssa, eikä siellä
olisi ketään muita tosi pitkiin aikoihin, eikä mitään yhteyttä muuhun maailmaan, siellä tultais varmaankin toimeen lähes erinomaisesti keskenämme. Tässä
nykyisenlaisessa maailmassa tuntuu vain olevan vaikeaa, ei oikein toimi. - ddd45d5
Vastauksena ap:n kysymykseen: pidättyväinen, varautunut, umpimielinen.
- 19+19
Olen samanlainen. Itsessäni olen päätellyt tämän johtuvan siitä, että kuvittelen muiden kiinnittävän huomiota mekkalointiini, ja huomion kohteena en halua olla. Juuri tällaisesta syystä se tuntuisi nololta tai jotain, en osaa sanoa. Toinen selitys on kotikasvatus: lasten piti olla nätisti ja hiljaa, kaikenlainen metelöinti oli kiellettyä, oli se sitten nauru tai itku.
Joskus pitäisi vain kokeilla, mennä vaikka lätkäpeliin missä kaikki ympärillä olevat kiljuvat ja huitovat, aloittaa varovasti ja ehkä siihen oppisi vähitellen.
Enpä tiedä, onko se nyt huonokaan piirre, jos osaa ilmaista tunteita omalla hiljaisella tavallaan eikä sulje kaikkea sisäänsä.
Eikä parhaat vuodet suinkaan ole ohi neljäkymppisenä, meno vain paranee! - MakeX3
Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan, eikä sinussa ole mitään vikaa. Sinun pitää vain löytää nainen, joka tykkää sinusta sellaisena, kuin olet. Voit esim. tutustua netissä johonkin naiseen. Sitten lähetät hänelle viestin, jossa lukee:
"Hei nainen. Olen hiljainen ja hienostunut, kuin Saksan-paimenkoira. Tykkään rauhallisista kävelyistä ja surumielisestä säkkipillimusiikista [mistä nyt sitten tykkäätkin]. Lähtisitkö kanssani kävelylle Helsingin Seurasaareen [missä nyt sitten asutkin]?" - minä samanlainen
Olen samanlainen mitä tässä ketjussa kerrotaan.
Onko teillä muilla vastaavilla henkilöillä vielä sellainenkin "vaiva" että ette osaa nauraa yhtä herkästi kuin muut ihmiset,voidaanko tässä tilanteessa sanoa että on huono huumorintaju.
Tunnen itseni täysin ulkopuoliseksi kovien vitsailijoiden ja naurajien seurassa.
Itse ihmettelen kuinka vähäpätöisille asioille jotkut nauravat.
Haluaisin kuitenkin olla iloisemman oloinen mutta minkäs teet tälle luonteelleni. - HelskeP
Tässä depersonaatioisille kirjoittamani viesti, mutta voi koskea joitain teistä myös:
OSA 1
Monia vuosia sitten,kun aloin tehdä sydämenavausharjoituksia/ läsnäoloharjoituksia (olin myös taidekoulussa polttelin pilveä silloin tällöin,nämä kaikki stressi saavat depersonaatiota tapahtumaan) sain silloin tällöin depersonalisaatiokohtauksia.
Joidenkin vuosien päästä valaistuin, ja siitä meni taas joitain vuosia,kun rupesin ymmärtämään,mistä kaikki vaikeuteni ovat johtuneet. (Valaistuneessa tilassa näet selvemmin oman sisäisen tilan ja tunteet (tässä tapauksessa puuttuvat tunteet. Te ette melko varmasti halua/pysty näkemaan tätä asiaa näin,mutta jos sinulla on depersonaatio-oireita (lanka itseen katkeaa),sinulla on kalkkeutunut käpyrauhanen. (Oikeat tunteet puuttuvat. Sitä on vaikea tajuta,kun (mahdollisesti) koko elämän olet ollut tuossa tilassa, et silloin voi alkaa tajuta millaista on tuntea oikeasti. Mutta jos esim. ihailet ihmisiä,jotka puhuvat rohkeasti ja joilla mahtava itseilmaisu, kertoo, että kaipaat tunteita (TUNTEITA).
Tässä lista muista tunnusmerkeistä: (Tätä tilaa on eriasteisina, joten voi olla yksi tai useampi oire)
-Hiljaisuus
-Tyhjyyden tunne
-Vakavuus,tietynlainen huumorintajuttomuus
-Tunne,että on erilainen kuin muut
-Tunne,että olet ”aito” ja muut ei
-Valokuvaushetket vaikeita
-Pakkomielteitä
-Saatat muuttua aina kulloinkin eri ihmisen kaltaiseksi, kenen seurassa olet
-Et saa nautintoa seksistä
-Rypyttömät kasvot
-Joku saattaa ”haukkua” kylmyydestä
-Musiikki ( aistit) tärkeitä (täyttävät tyhjiöö)
-Riippuvuuksia (haet muualta elämää koska tunteet puuttuvat) (helpompi lopettaa sen jälkeen kun kuorit käpyrauhasen c-vit. kuurilla)
-Silmien karsastus (Et pysty katsomaan itseäsi peilistä(silmiin),muiden vaikea katsoa kumpaankin silmään)(voi tulla vuosien mittaan).
Depersonaatiota tulee,koska sinulla ei ole tunteita et ole paikalla.(Siis yleensäkin ei vain depersonaatio-hetkellä). Joten kun teet jotain,mitä alussa mainitsin (henk.harjoitukset,päihteet,stressi,taide), irtoaa sun yhteys sisäiseen ohueen linkkiin,ohueen yhteyteen maailmaan. Ihmisellä on muutakin kuin tuo linkki,et ole ikinä siitä tiennyt (riippuu milloin käpyrauhasesi kalkkeutui,minulla se tapahtui jo ihan pienenä).
Käpyrauhasen kalkkeutumista (kuva en.wikipedia.org/wiki/Pineal_gland) aiheuttaa FLUORI. (Kalkkeutumattomassa rauhasessa pieniä aukkoja pinnassa,kalkkeutuneessa ei.)
Fluori on lyijyäkin myrkyllisempää. Se on raskasmetalliteollisuuden jäte. Netissä luin juttua, että vuosikymmeniä sitten tuo teollisuus mietti miten sen jätteen sais hävitettyä huokein kustannuksin.Sitten se päätyi kaikkien suihin,eikä vieläkään sieltä sitä ole saatu pois.
Luin myös miten esim. Hitler ( USA:ssa johto 1950-luvulla??) oli halunnut kehitellä ainetta/tapaa massojen kontrolloimiseksi. Nimittäin fluori (kalkkeuttaessaan käpyrauhasen) kaventaa ihmisen olemista ja tunteita niin olemattomiin,tekee susta tyhmän,että TOIMII tosiaan. Toivottavasti kärähtävät PIAN tästä. Niin monia elämiä on mennyt hukkaan tämän takia.
(Luulen,että myös kaksisuuntainen mielialahäiriö johtuu tästä.)
ELI FLUORI AIHEUTTAA TÄMÄN. Fluoria siis:
-Hammastahnassa(osta fluoriton ekokaupasta)
-Oluessa
-Tupakassa(on olemassa lisäaineetonta tupakkaa, =pelkkää tupakkaa))
-Torjunta-aineissa(varsinkin viinirypäleissä)
-Tamarindissa
-Hammaslääkärillä laittavat joskus
-Joissain lääkkeissä,esim. hiivasienilääkkeissä- HelskeP
OSA 2
MITEN PÄÄSET EROON KALKKIKERROSTUMASTA?
Syöt happoneutralisoitua C-vitamiinia 4-6(-?) kuukautta alkaen 3000mg päivässä (1000mg aamulla,1000 mg päivällä ja 1000mg ennen nukk.menoa). Mitä enemmän syöt, sitä parempi ja sitä nopeammin saat puhdistuksen käytyä loppuun.
C-vitamiinin on oltava happoneutralisoitua,koska käpyrauhanen (kuten ei muukaan elimistö) ei tykkää happamuudesta. (Se aih. syöpää.Tämän mokan lääkärit tekivät, kun testasivat suuria C-vitamiinimääriä. C-vitamiini ei ole vaarallista suurina määrinä,elimistö tekee hormoneja siitä,hapan versio vaurioittaa.)
Lisäksi nämä voi auttaa kuorimaan:
-Spirulina
-Hainrustojauhe
-Suolavesi (Ei missään nimessä saa olla ”tavallista” suolaa, koska sekin on muutettu kropalle agressiiviseen (ja ravinneköyhään) muotoon,käytä kuningassuolaa tms. (saa luontaistuotekaupoista).
-Syö yksi kokonainen meloni viikossa (puhdistaa elimet. Meloni ei ruoansulatuksellisesti käy yhteen muiden ruokien kanssa, joten syö erikseen ja taukoa ennen ja jälkeen parikymm. min) niin usein ku jaksat
PS.Jos syöt lääkärin määräämiä lääkkeitä, (varsinki psyyke-) et voi tehdä tätä kuuria. Sun pitää lopettaa ne ja sitten vasta voit aloittaa tän kuurin.
Kannattaa tehdä tämä puhdistus. Sen jälkeen kun olin tämän tehnyt,musta tuntui,että en ollut ollut edes elossa aikaisemmin. Pirskule! Aattelepa.
Tässä merkkejä,joista tiedät,että kalkkikerrostuma alkaa poistua rauhasen päältä (siis en muuten muistanut mainita aikaisemmin,että Fluori muuttaa kalsiumin sellaiseen muotoon,joka tekee kerroksen käpyrauhasen päälle.)
-Ps. Nämä oireet voi olla rankkoja, mutta jäin itsekin henkiin
-Levottomat jalat etc.
-Lihaksissa nykii (silmissä)
-Painetta silmissä
-Painetta päässä
-Energiavirtoja päässä
-Tietoisuuden muutoksia (uusi hermosto ja OIKEAT TUNTEET alkaa muodostua)
-Et tiedä,miten kävellä,vetelyys
Vältä kuurin aikana stimulantteja (alkoholi,kahvi,tupakka,huumeet,tee (musta,vihreä,valkoinen=kofeiinia),matte(=kofeiinia),inkivääri,chili etc., valkosipuli,raaka sipuli, jotku mausteet,kokis(kofeiinia),suklaa(kofeiinia),energiajuomat) koska ne ärsyttää herkkää hermostoa.
VAROITUS. Siten kun sulla on näitä puhdistumisen merkkejä, et voi enää lopettaa kuuria kesken,tai et pääse tasapainoon. Tee se loppuun.
PS.Puhdistusoireita tulee NOIN 2-4 (-?) kuukauden päästä kun aloitit.
JAKSAMISTA!!! :) :) Heli - HelskeP
HelskeP kirjoitti:
OSA 2
MITEN PÄÄSET EROON KALKKIKERROSTUMASTA?
Syöt happoneutralisoitua C-vitamiinia 4-6(-?) kuukautta alkaen 3000mg päivässä (1000mg aamulla,1000 mg päivällä ja 1000mg ennen nukk.menoa). Mitä enemmän syöt, sitä parempi ja sitä nopeammin saat puhdistuksen käytyä loppuun.
C-vitamiinin on oltava happoneutralisoitua,koska käpyrauhanen (kuten ei muukaan elimistö) ei tykkää happamuudesta. (Se aih. syöpää.Tämän mokan lääkärit tekivät, kun testasivat suuria C-vitamiinimääriä. C-vitamiini ei ole vaarallista suurina määrinä,elimistö tekee hormoneja siitä,hapan versio vaurioittaa.)
Lisäksi nämä voi auttaa kuorimaan:
-Spirulina
-Hainrustojauhe
-Suolavesi (Ei missään nimessä saa olla ”tavallista” suolaa, koska sekin on muutettu kropalle agressiiviseen (ja ravinneköyhään) muotoon,käytä kuningassuolaa tms. (saa luontaistuotekaupoista).
-Syö yksi kokonainen meloni viikossa (puhdistaa elimet. Meloni ei ruoansulatuksellisesti käy yhteen muiden ruokien kanssa, joten syö erikseen ja taukoa ennen ja jälkeen parikymm. min) niin usein ku jaksat
PS.Jos syöt lääkärin määräämiä lääkkeitä, (varsinki psyyke-) et voi tehdä tätä kuuria. Sun pitää lopettaa ne ja sitten vasta voit aloittaa tän kuurin.
Kannattaa tehdä tämä puhdistus. Sen jälkeen kun olin tämän tehnyt,musta tuntui,että en ollut ollut edes elossa aikaisemmin. Pirskule! Aattelepa.
Tässä merkkejä,joista tiedät,että kalkkikerrostuma alkaa poistua rauhasen päältä (siis en muuten muistanut mainita aikaisemmin,että Fluori muuttaa kalsiumin sellaiseen muotoon,joka tekee kerroksen käpyrauhasen päälle.)
-Ps. Nämä oireet voi olla rankkoja, mutta jäin itsekin henkiin
-Levottomat jalat etc.
-Lihaksissa nykii (silmissä)
-Painetta silmissä
-Painetta päässä
-Energiavirtoja päässä
-Tietoisuuden muutoksia (uusi hermosto ja OIKEAT TUNTEET alkaa muodostua)
-Et tiedä,miten kävellä,vetelyys
Vältä kuurin aikana stimulantteja (alkoholi,kahvi,tupakka,huumeet,tee (musta,vihreä,valkoinen=kofeiinia),matte(=kofeiinia),inkivääri,chili etc., valkosipuli,raaka sipuli, jotku mausteet,kokis(kofeiinia),suklaa(kofeiinia),energiajuomat) koska ne ärsyttää herkkää hermostoa.
VAROITUS. Siten kun sulla on näitä puhdistumisen merkkejä, et voi enää lopettaa kuuria kesken,tai et pääse tasapainoon. Tee se loppuun.
PS.Puhdistusoireita tulee NOIN 2-4 (-?) kuukauden päästä kun aloitit.
JAKSAMISTA!!! :) :) HeliPS. Unohtakaa tuo hainrustojauhe. Tehkää vain c-vitamiinilla ( muut , mut ei hainr...) niin kuin minäkin.
- HelskeP
HelskeP kirjoitti:
PS. Unohtakaa tuo hainrustojauhe. Tehkää vain c-vitamiinilla ( muut , mut ei hainr...) niin kuin minäkin.
Life-kaupan oma merkki halvin (90 tablettia n. 17 euroa), muistakin luontaistuotekaupoista saa (kalliimpia??).. (Happoneutralisoitu C-vitamiini)
- Minä olen
Viimeinkin löysin kunnon diagnoosin mikä minussa on vialla.
Kävin sellaisilla sivuilla kuin www.tunnelukkosi.fi ja tein rehellisesti testin itsestäni ja tässä itseni masentaneet tulokset,enpä tiedä kuinka nämä viat voisin korjata itsessäni.
Erittäin voimakas ominaisuus (huonoin mahdollinen tulos)
-ulkopuolisuus
-emotionaalinen estyneisyys
-pessimistisyys.
-tunnevaje
-rankaisevuus
-vaativuus - capri67
Hei,
Elän tuollaisen miehen kanssa.Hän on hillitty ja hiljainen ja etenkin naaman perusilme ei muutu, tapahtui sitten hassuja tai ikäviä asioita.Hän saattaa katsoa tv.tä monia tunteja ja rakastaa katsoa seksiä, mutta on itse hyvin estoinen, katsoo muualle saunassa yms.
Olen itse aktiivinen ja ulospäinsuuntautunut, äidillinen nainen.Kokkaan ja huolehdin hellyydestä meillä...mies urheilee ja kieltämättä juoksu auttaa energiaan.Mies vaikuttaa rauhaa rakastavalta, mutta kun suuttuu en ole koskaan nähnyt vastaavaa, kuin paskatulva tulisi suusta ja saattaa käydä käsiksi.
Itse hän ihailee miehissä esim Antti Tuiskua ja Sillanpäätä heidän ulosantinsa takia...ehkä minuunkin ihastui tähän luonnollisuuteen.Mies on myös äärimmäisen pihi niin rahassa,, kuin rakkauden tunteissa ja ei koskaan tee mitään spontaanisti...on vaativa itselleen ja muille.Ihan niinkuin ei olisi lupa nauttia ja tosi vaikea löytää yhryttä omiin haaleisiin tunteisiis.Kriittisyys leimaa myös miestäni, ei sana yleisin sana.
Ulkoisten piirteiden ihailu niin miehissä, kuin naisissa jopa hieman ylimenevää, missit ja muut julkimot ihania..mies on itse jo 47 eli ei ihan poikanen.
Mitenkähän sitä jaksaa almuilla mennä, ei kehuja ei suuria rakkauden osoituksia, tämäkö on rakkautta.Minulla tsitsa olla taipumus vetää näitä mikki hiiriä puoleeni.Minulla kuitenkin itsellä ihan terve itsetunto, mutt olen varmaan liian mukava ja joustava, että pärjään näin kulmikkaalle miehelle. - sinä olet
Millainen minäkuvasi on? Luotatko itseesi?
http://ajatustapa.blogspot.fi/2013/10/todellisuus-ja-uskomus.html
Usko olevasi hieno ihminen ja toimi sen mukaan.
Näytä se meille muillekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847