Ragdoll

kisuemo

Onko täällä ketään kellä olisi 1 ragdoll? Minulla on 5kk tyttö. Poden morkkista siitä kun kasvattaja patistaa minua hankkimaan pennulle kaverin koska rotu on kuulemma niin sosiaalinen ettei viihdy ilman kissakaveria. Minä olen sairaseläkkeellä, nelikymppinen nainen, ja kaiket päivät sen seurana.
Minulla ei oikein olisi varaa kahteen kissaan vaan haluaisin hoitaa tämän yhden sitäkin paremmin ja itsellenihän kissan seuraksi halusin joten... Kertokaa kokemuksia, pliis.

4

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kisumisu

      Hei! Meillä on ollut ragdoll-uros 6kk nyt. Se on viihtynyt hyvin vaikka olemme olleet poissa kesätöiden takia tavallista enemmän (8 tuntia joutuu olemaan yksin). Kissa ei ole vaikuttanut kovin murtuneelta ja olemme koittaneetki aina aamuisin helliä häntä vähintään vartin sängyssä herättyämme :) (Kissa juoksee heti sänkyyn herätyskellon soidessa jos ei ole jo valmiiksi siellä!)

      Että kyllä ne ragdollitkin pärjäävät yksin ainakin minun mielestäni jos vain omistaja on valmis niiden kanssa olemaan ja huomiota antamaan :) Me olemme itse kyllä hankkimassa kissallemme kaveria, mutta tämä vain sen takia kun sattui ylimääräistä rahaa tulemaan..

    • rahastaa haluavat

      Kasvattaja patistaa ostamaan toisen, koska kasvattajilla on järjettömät määrät kissoja myytävänä :))

      Sen jälkeen, kun ne tulivat suosituiksi, alkoi pentutehtailu.
      Toisiss kissaloissa voi monella nartulla olla pennut samaan aikaan.
      On siinä silloin myymistä.

      Oma ragdollini on yksin, kun sen kaveri kuoli vanhuuteen.
      Hyvin on pärjännyt. Sen kanssa seurustellaan kyllä päivittäin, eikä se tunnu toista kissaa kaipaavan.

      Tämä linkki kertoo karmivan totuuden tehdyistä MYYMÄTTÖMISTÄ pennuista......

      http://www.finragdolls.net/pentulistakitten2.htm

    • Riepu100

      Eihän kasvattaja ragdollia tyrkytä, vaan kehottaa vain hankkimaan kissalleen kaverin. Sellaiseksi voi hankkia vaikka löytökissan.

      Toki ihminen hankkii lemmikkinsä nimenomaan itselleen, mutta rotupäätöstä tehtäessä kannattaa kyllä huomioida se, että ragdollia EI suositella ainoaksi kissaksi. Poikkeuksia löytyy, mutta yleinen kokemus on, että ragdollit viihtyvät hyvin lajitovereidensa kanssa ja myös kaipaavat sitä tai muiden lemmikkien, kuten koiran kanssa.
      Samalla lailla koiran hankintaa harkitessa mietitään, mikä rotu itselle sopii ja minkälaistä elämänmuotoa kyseinen rotu tarvitsee. Myös kissaroduilla on rotukohtaisia tarpeita.

    • Anonyymi

      Minulla oli yksi ragdoll ja se eli onnellisena 16 vuotiaaksi. Oli luonteeltaan sellainen ettei todellakaan halunnut kissaseuraa. Nykyisin minulla on kolme ragdollia, joista yksi on aikamoinen erakko ja kaksi viihtyy yhdessä. Tässäkin rodussa on siis paljon luonne-eroja. Täältä löysin paljon hyvää tietoa ragdolleista: https://rasykissat.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe