Ragdoll

kisuemo

Onko täällä ketään kellä olisi 1 ragdoll? Minulla on 5kk tyttö. Poden morkkista siitä kun kasvattaja patistaa minua hankkimaan pennulle kaverin koska rotu on kuulemma niin sosiaalinen ettei viihdy ilman kissakaveria. Minä olen sairaseläkkeellä, nelikymppinen nainen, ja kaiket päivät sen seurana.
Minulla ei oikein olisi varaa kahteen kissaan vaan haluaisin hoitaa tämän yhden sitäkin paremmin ja itsellenihän kissan seuraksi halusin joten... Kertokaa kokemuksia, pliis.

4

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kisumisu

Hei! Meillä on ollut ragdoll-uros 6kk nyt. Se on viihtynyt hyvin vaikka olemme olleet poissa kesätöiden takia tavallista enemmän (8 tuntia joutuu olemaan yksin). Kissa ei ole vaikuttanut kovin murtuneelta ja olemme koittaneetki aina aamuisin helliä häntä vähintään vartin sängyssä herättyämme :) (Kissa juoksee heti sänkyyn herätyskellon soidessa jos ei ole jo valmiiksi siellä!)

Että kyllä ne ragdollitkin pärjäävät yksin ainakin minun mielestäni jos vain omistaja on valmis niiden kanssa olemaan ja huomiota antamaan :) Me olemme itse kyllä hankkimassa kissallemme kaveria, mutta tämä vain sen takia kun sattui ylimääräistä rahaa tulemaan..

• rahastaa haluavat

Kasvattaja patistaa ostamaan toisen, koska kasvattajilla on järjettömät määrät kissoja myytävänä :))

Sen jälkeen, kun ne tulivat suosituiksi, alkoi pentutehtailu.
      Toisiss kissaloissa voi monella nartulla olla pennut samaan aikaan.
      On siinä silloin myymistä.

Oma ragdollini on yksin, kun sen kaveri kuoli vanhuuteen.
      Hyvin on pärjännyt. Sen kanssa seurustellaan kyllä päivittäin, eikä se tunnu toista kissaa kaipaavan.

Tämä linkki kertoo karmivan totuuden tehdyistä MYYMÄTTÖMISTÄ pennuista......

http://www.finragdolls.net/pentulistakitten2.htm

• Riepu100

Eihän kasvattaja ragdollia tyrkytä, vaan kehottaa vain hankkimaan kissalleen kaverin. Sellaiseksi voi hankkia vaikka löytökissan.

Toki ihminen hankkii lemmikkinsä nimenomaan itselleen, mutta rotupäätöstä tehtäessä kannattaa kyllä huomioida se, että ragdollia EI suositella ainoaksi kissaksi. Poikkeuksia löytyy, mutta yleinen kokemus on, että ragdollit viihtyvät hyvin lajitovereidensa kanssa ja myös kaipaavat sitä tai muiden lemmikkien, kuten koiran kanssa.
      Samalla lailla koiran hankintaa harkitessa mietitään, mikä rotu itselle sopii ja minkälaistä elämänmuotoa kyseinen rotu tarvitsee. Myös kissaroduilla on rotukohtaisia tarpeita.

• Anonyymi

Minulla oli yksi ragdoll ja se eli onnellisena 16 vuotiaaksi. Oli luonteeltaan sellainen ettei todellakaan halunnut kissaseuraa. Nykyisin minulla on kolme ragdollia, joista yksi on aikamoinen erakko ja kaksi viihtyy yhdessä. Tässäkin rodussa on siis paljon luonne-eroja. Täältä löysin paljon hyvää tietoa ragdolleista: https://rasykissat.fi/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      170
      3886
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      81
      3099
    3. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      46
      2143
    4. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      23
      2053
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      54
      1911
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      85
      1341
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      25
      1268
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      40
      1260
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      58
      1048
    10. Valehdella saa, totuus salataan

Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu
      Savonlinna
      10
      758
    Aihe