Pahimmat manga pettymykset?

;D PAHIS ;D

Onko teille käynyt niin että kaikki ystävänne kehuvat ja ylistävät jotain sarjaa? Päätät sitten lainata sen ja... Sarja on täyttä pskaa! Joten " varoitan" teitä jos joku tulee ylistään teille : Full Moon Wo Sagashite: sarjaa, ÄLÄ LUE! Päähenkilö on ihan suoraan sanottuna SYVÄLTÄ ja kaikki mahdollinen ihana enkeli hömpötys on SYVÄLTÄ! " Vau Mitsuki on vain 12vuotias ja on valmis kuolemaan!" -.- "Mutta hän on niiiiiin täydellinen laulaja" Sarja on ennalta arvattava ja ... .... ... SYVÄLTÄ! Onko muilla vastaavia juttuja?

34

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kärpix

      No on. Namussa ei ollut (vielä) karvoja.

    • Rinne on syvältä

      Rinne on sellanen tyhmä sarja josta ostin vaan ekan osan enkä jaksanu lukee loppuun.

    • roosa_v

      Kaverini kehuivat Soul Eateria ja Fullmetal alchemistia, mutta itselleni ne tuottivat aikamoisen pettymyksen. Jotenki ei vaan sopinnu mun makuun.

    • Itselleni tulee mieleen just Soul Eater ja Kuroshitsuji, vaikkakin kukaan mun tutuista ei niitä suositelleetkaan. XD Ostin ekat osat pelkästään mainosten perusteella, joita näin tilaamani JapanPop-lehden sivuilla.

      Soul Eater: Piirosjäljessä ei valittamista, mutta ei vaan natsannut. Varsinkin ekassa osassa tuntui olevan liikaa ns. pervoilua erilaisissa kohtauksissa, jotka mukamas yrittävät (?) olla hauskoja. Jopa isorintainen noita alkoi olla jo liikaa mun makuun, varsinkin kun kyseinen noita yritti iskeä Soulia tunkemalla Soulin naamaa noidan rintojen väliin. Ja idea "napataan 99 sielua ja yhden noidan sielu, niin muutun mahtavaksi Kuoleman aseeksi" ei oikein natsannut. Sopii ehkä paremmin pojille, kuten oli alun perin tarkoituskin.

      Kuroshitsuji: 12-vuotias kaunis poju omistaa ison kartanon ja perintönä saaneen tehtaan ja varallisuuden, talossa on vaan hovimestari (, joka on itse piru), kokki, palvelija ja puutarhuri. Piirrosjäljestä ja juonesta en pitänyt, kun ei oikein ollut miun mieleeni. Ja luulisi nyt tuollaisessa kartanossa olevan enemmän palvelusväkeä kuin ne edellämainitut 4 siitäkin huolimatta, että muuta palvelusväkeä ei näkyisikään kovin usein varsinaisten hahmojen lisäksi.

      Kyseessä on siis minun mielipiteeni noista sarjoista, joten toivoisin etteivät kyseisistä sarjoista pitävät vetäisi hernettä tai miksei saman tien koko palkoa nenäänsä luettuaan kommenttini kyseisistä sarjoista. Vaikka joku yrittäisikin haastaa riitaa, niin hän voi olla varma, etten kiinnitä moiseen öykkäröintiin minkäänlaista huomiota, koska ei ole innostusta alentua moiseen lapsellisuuteen vain siksi, että toinen osapuoli käyttäytyy kuin pahainen kakara. :)

    • AlienIndie

      Monster. Sinänsä kiinnostavalla idealla alkava sarja muuttuu volume volumelta yhä enemmän epäkoherentiksi sekoiluksi, jossa kenenkään motiiveista ei enää ota mitään selvää ja täysin absurdeja tapahtumia kuitataan tekosyvällisillä jaarituksilla. Jos fiktiota vertaisi argumentointiin, niin kyseinen sarja olisi kaikkien mahdollisten argumentaatiovirheiden konglomeraatio.

      • KFC Suomeen!

        Naoki Urasawa on kuin Japanin oma Tom Clancy tai Dan Brown... hillittömiä salaliittoja kyllä piisaa ja Doomsday Clock on jatkuvasti sekuntia vaille 00, siinä kohtaa missä pitäisi olla omaperäisyyttä ja syvyyttä vaan on reikä ... mutta massat tykkää.


      • Dalai Lina
        KFC Suomeen! kirjoitti:

        Naoki Urasawa on kuin Japanin oma Tom Clancy tai Dan Brown... hillittömiä salaliittoja kyllä piisaa ja Doomsday Clock on jatkuvasti sekuntia vaille 00, siinä kohtaa missä pitäisi olla omaperäisyyttä ja syvyyttä vaan on reikä ... mutta massat tykkää.

        Huh, hyvä tietää etten ole ainoa joka ei tajunnut Monsteria :) Luulin jo että olen jotenkin tyhmä xD


      • AlienIndie
        KFC Suomeen! kirjoitti:

        Naoki Urasawa on kuin Japanin oma Tom Clancy tai Dan Brown... hillittömiä salaliittoja kyllä piisaa ja Doomsday Clock on jatkuvasti sekuntia vaille 00, siinä kohtaa missä pitäisi olla omaperäisyyttä ja syvyyttä vaan on reikä ... mutta massat tykkää.

        Luettuani Pluton olen todellakin kans sitä mieltä että Urasawa on kyllä ehdottomasti kaikkien aikojen yliarvostetuin mangaka. Pluto ei ollut mitään muuta kuin törkeä plagiaatti Isaac Asimovin robottitarinoista. Urasawa ei ollut lisännyt Asimovin ideoihin MITÄÄN omaa (paitsi heittänyt Astro Boyn sivuhahmoksi :P), mutta kertoi tarinan ihmisiä tappaneista roboteista tapansa mukaan mahdollisimman sekavasti. Asimov-fanina en voi kuin ragettaa. Loppuratkaisussa ei myöskään ollut mitään järkeä, se tuntui täysin irtonaiselta muuhun sarjaan nähden.

        20th Century Boys oli ehkä pitkäveteisin näistä kaikista. Sain luettua noin puolet enkä sitten enää jaksanut sitä deus ex machinoiden tulvaa ja sekavaa kerrontaa. Hyvänä puolena tästä puuttuivat Monsterin tekosyvälliset jaaritukset tyyliiin "tunnet ihmisen kun tiedät hänen nimensä", "ihmisten tappaminen on helppoa kunhan unohtaa miltä sokeri maistuu"; huonona puolena juoni keskittyy geneeristen meedioiden ympärille ja hahmot ovat roimasti epäsympaattisempia kuin Monsterin.


      • nonepiece
        Dalai Lina kirjoitti:

        Huh, hyvä tietää etten ole ainoa joka ei tajunnut Monsteria :) Luulin jo että olen jotenkin tyhmä xD

        Ekat negatiiviset kommentit joita olen lukenut monsterista :'D itse en osaa vielä sanoa kun olen vasta jaksossa 28. Tuntuu että etenee tosi hitaasti, vaikka koko ajan kyllä edetään mutta en tiedä mikä siinä nyt on alkanut tuntumaan niin puuduttavalta että ei iske enää niin paljoa kuin alussa. Mutta paljon hyvää olen kuullut myös monsterista :D


    • AlienIndie

      Yokohama Kaidashi Kikou on toinen. Vihasin sitä, kuinka se jatkuvasti vihjailee aikovansa vielä paljastaa jotain syvällistä (tyypit kokevat mystisiä ruumiistairtautumiskokemuksia ja pohtivat niitä jne.) mutta ei sitä kuitenkaan koskaan tee. Jostain maailmanlopusta puhutaan mutta koskaan ei selviä mitä oikein on tapahtunut. Koskaan ei selviä mitään päähenkilön alkuperästä. Koskaan ei selviä mitä joidenkin katuvaloja imitoivien puiden ja kerrostaloja imitoivien sienten on tarkoitus viestittää, jos mitään. Sarja loppuu ja käteen ei jää yhtään mitään; koko sarja ei ollut lopultakaan mitään muuta kuin helvetin pitkä versio Lucky Starista luontoaiheisilla taustoilla. Mutta sen tajuaa vasta viimeisellä sivulla. Aivan raivostuttavaa. 140 chapteria täysin hukkaan heitettyä aikaa.

      • 16 + 13

        Johtunee siitä, että sarjan suosio tippui sitä julkaisseessa lehdessä ja lukijat äänestivät sen loppumaan? Mangaka on luullut sarjasta enemmän kuin se oikeasti on? Arvauksia vain :D


      • AlienIndie
        16 + 13 kirjoitti:

        Johtunee siitä, että sarjan suosio tippui sitä julkaisseessa lehdessä ja lukijat äänestivät sen loppumaan? Mangaka on luullut sarjasta enemmän kuin se oikeasti on? Arvauksia vain :D

        Itse asiassa kyseinen sarja nauttii varsin suurta suosiota, ja on voittanut jotain palkintojakin... Netissä kansainväliset palstat ovat täynnä nojatuolikriitikoiden ylistystä. Todellakaan kyse ei ole siitä että sarja olisi lopetettu kesken epäsuosion takia, vaan päinvastoin, nyt puhutaan ihmisten käsittämättömästä taipumuksesta rakastaa ja ylistää jotain täysin keskinkertaista pahimmillaan. Suurin osa ei tunnu välittävän ollenkaan siitä, että se todella teeskentelee olevansa jotain syvällistä, vaan keskittyvät vain hehkuttamaan sen "melankolisuutta" ja "miellyttäviä hahmoja" (jotka nekään eivät kyllä todellisuudessa ole millään lailla ihmeellisiä). Itselleni kuitenkin tuo lopulta pointittomiksi osoittautuneiden mysteerien miettiminen tuotti sen verran suurta turhautumista että mitään muuta ei siitä mieleen jäänyt. Luulin koko ajan lukevani jotain vertauskuvallista syväluotausta ihmisen ja luonnon suhteesta, ihmisen ja robotin suhteesta jne. En ymmärrä miten kukaan voi ohittaa ne täkyt, miten kukaan voi vaan lukea ajattelematta ollenkaan lukemaansa. Usein morkataan sarjoja jotka esittävät olevansa jotain syvällistä vaikka todellisuudessa olisivat jotain ihan muuta; näissä tapauksissa kuitenkin teeskentely liittyy lähes aina suoraan siihen perusolemukseen - ne ovat samaa genreä, samojen aiheiden ympärille rakentunutta (Code Geass, Clannad, Lain jne.). Entä sitten kun se teeskentely on kokonaan irrotettu siitä mitä sarja oikeasti on? Kun sarja kertoo kahvilanpitäjän elämästä postapokalyptisellä pellolla ja tämän skootteriretkistä lähikaupunkeihin, mutta välillä "irtaantuu todellisuudesta" puhumaan ohimennen outojen humanoidirobottien historiasta tai "maapallon muistoista"? Kuinka tällainen teeskentely on muka eri asia ja vähemmän huono tai ei lainkaan huono piirre? Minä en käsitä. Minusta se on jopa pahempaa, koska luo ainoastaan hämmennystä siitä, oliko tämä nyt edes tarkoitettu ymmärrettäväksi ja analysoitavaksi vai ei.


      • AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

        Itse asiassa kyseinen sarja nauttii varsin suurta suosiota, ja on voittanut jotain palkintojakin... Netissä kansainväliset palstat ovat täynnä nojatuolikriitikoiden ylistystä. Todellakaan kyse ei ole siitä että sarja olisi lopetettu kesken epäsuosion takia, vaan päinvastoin, nyt puhutaan ihmisten käsittämättömästä taipumuksesta rakastaa ja ylistää jotain täysin keskinkertaista pahimmillaan. Suurin osa ei tunnu välittävän ollenkaan siitä, että se todella teeskentelee olevansa jotain syvällistä, vaan keskittyvät vain hehkuttamaan sen "melankolisuutta" ja "miellyttäviä hahmoja" (jotka nekään eivät kyllä todellisuudessa ole millään lailla ihmeellisiä). Itselleni kuitenkin tuo lopulta pointittomiksi osoittautuneiden mysteerien miettiminen tuotti sen verran suurta turhautumista että mitään muuta ei siitä mieleen jäänyt. Luulin koko ajan lukevani jotain vertauskuvallista syväluotausta ihmisen ja luonnon suhteesta, ihmisen ja robotin suhteesta jne. En ymmärrä miten kukaan voi ohittaa ne täkyt, miten kukaan voi vaan lukea ajattelematta ollenkaan lukemaansa. Usein morkataan sarjoja jotka esittävät olevansa jotain syvällistä vaikka todellisuudessa olisivat jotain ihan muuta; näissä tapauksissa kuitenkin teeskentely liittyy lähes aina suoraan siihen perusolemukseen - ne ovat samaa genreä, samojen aiheiden ympärille rakentunutta (Code Geass, Clannad, Lain jne.). Entä sitten kun se teeskentely on kokonaan irrotettu siitä mitä sarja oikeasti on? Kun sarja kertoo kahvilanpitäjän elämästä postapokalyptisellä pellolla ja tämän skootteriretkistä lähikaupunkeihin, mutta välillä "irtaantuu todellisuudesta" puhumaan ohimennen outojen humanoidirobottien historiasta tai "maapallon muistoista"? Kuinka tällainen teeskentely on muka eri asia ja vähemmän huono tai ei lainkaan huono piirre? Minä en käsitä. Minusta se on jopa pahempaa, koska luo ainoastaan hämmennystä siitä, oliko tämä nyt edes tarkoitettu ymmärrettäväksi ja analysoitavaksi vai ei.

        Kirjoitan itse harrastuksena lyhyitä tarinoita ja tyylini on varsin surrealistinen ja metaforallinen. Se voi vaikuttaa siihen että mulla on taipumus etsiä kaikesta merkityksiä ja olla sitä mieltä että kaikella fiktiivisessä teoksessa tapahtuvalla on oltava jokin tarkoitus. Silti, YKK:n sokeiden fanien määrä saa mut ihmettelemään kuinka yksinkertaista sakkia ihmiskunnan enemmistö todella oikein on. Ne täkyt ovat niin ilmiselviä ettei niitä voi olla huomaamatta, ja niitä toistellaan niin säännöllisesti ettei niitä voi olla miettimättä, vaikkei olisikaan ylianalyyttinen luonne.


    • eläin aktivisti

      Gon on kaikkien aikojen surkein sarja ja silti se sai jossain tosi hyvät arvostelut. luin arvostelun ja aattelin "hei tää saattas olla hyvä" menin ja ostin mut mä petyin pahasti. Ei siinä vielä mitään että koko sarjassa ei puhuta mitään mutta eläinten raa'asti loukkaantuminen kun pieni ruma dinosaurus puree niiltä melkein hengen sitä mä en niele.

    • maria no bara

      Shaman King oli itselle, odotin oppivani siitä paljon eri maailmankolkkien shamanistisista perinteistä, mutta en oppinut yhtään mitään, ei sillä edes ole mitään tekemistä shamanismin kanssa, geneerinen monster summon battle sarja...

    • Vlad Seivästäjä

      LEGEND OF THE GALACTIC HEROES. Tosin se on anime, mutta ei liene väliä. Monet jotka mainostavat omaavansa "kehittyneen maun" hehkuttavat sitä kympillä, joten päätinpä tsekata. Katsomisessa meni yli puoli vuotta, koska se vaan oli helvetin tylsä. Puolet jaksoista menee siihen että tyypit istuvat kaljalla jauhamassa juoneen liittymätöntä paskaa. Sarja ilmeisesti yrittää olla jokin yhteiskuntafilosofinen eepos, mutta missään tämä ei näy. Machiavelli mainitaan 2-3 kertaa ja olisikojan joku Locke tai Rousseau mainittu kerran. Poliittisia järjestelmiä sarjassa on tasan 3. Ja tekopyhyys loistaa, "demokratian" kannattajat huutavat kuolemaa (oikeudenmukaiselle) keisarille kuin vanhan testamentin aikoina pelkästään siksi että "yksinvaltius on moraalitonta", siis mitäköhän helvettiä. Suhtautui ihmiskuntaan muuten kuinka pessimistisesti hyvänsä, niin minusta on kyllä käsittämätön ajatus että vuonna 4000 tms. avaruuden syövereissä ihmiskunta sotii siitä, kenellä on oikeaoppisin poliittinen järjestelmä!! (Ne sodat käydään avaruusalusten sisällä kirveillä huitoen, sädepyssy on kyllä jokaisen taskussa mutta niitä ei käytetä kuin poikkeustilanteissa, tiedä sitten miksi!) Ja missä on kaikki futuristinen teknologia? Rakennukset ovat 1900-luvulta, jotkut raatavat peltotöissä, ja yksi päähenkilöistä kuolee siihen, että ohut teräspalkki lävistää tämän (kuolee vasta useiden tuntien tai päivien jälkeen). Aivanko tosiaan pitäisi uskoa että valoa nopeampi matkailu kehitetään ennen kuin arkkitehtuuri, robotiikka taikka lääketiede on kehittynyt MINNEKÄÄN nykypäivästä? Jos Gintama tai Cowboy Bebop tuntui liian anakronistiselta, niin katsopa tämä...

      Sarjan voi näyttää Star Warsista innostuneelle lapselle jolle haluat opettaa yhteiskuntafilosofian alkeet tai poliittisen elämän raadollisuudesta. Muille en suosittele. En ymmärrä miksi tätä hehkutetaan.

      • Vlad Seivästäjä

        Lisättäköön että harvinaisen laadukkaat musiikit sarjassa kyllä on, mm. Mahleria ja Wagneria muistaakseni myös. Mutta ne eivät kokonaisuutta pelasta. Etenkään kun niillä yritetään pönkittää jotain 1700-lukulaista tunnelmaa politiikan ja aatemaailman osalta, mikä nyt vaan ei istu avaruuteen.


      • kissa pöydälle

        LOGH: *Carl Sagan seal of disapproval*


    • kuinka teippi toimii

      -Hotel: itse olen täysin kypsynyt ihmisen aiheuttamalla ilmastokatastrofilla pelotteluun, ja tämä manga vie sen äärimmilleen. Silti se oli jossain vaiheessa rankattu Myanimelistissä tyyliin kaikkien aikojen 40 parhaan mangan joukkoon... Sisältää myös ihan perinteistä rasismia, jos ei koko ihmiskunnan leimaaminen luontoäitiä kalvaviksi syöpäläisiksi ollut riittävän turnoff.

      -Akumetsu: psykopaattinen päähenkilö tappaa ahneita poliitikkoja hi-techin avustamana, usein tavoilla jotka voidaan lukea kidutukseksi. En ole koskaan kyennyt sulattamaan psykopaattien ihannointia fiktiossa.

      -Jojos Bizarre Adventure: tämäkin on todella suosittu, jossain nimetty parhaimmaksi shouneniksi, mutta muistuttaa todellisuudessa enemmän DBZ:aa kuin moderneja laadukkaita shouneneja. Hahmot ovat täysin yksiulotteisia, supervoimat ovat lameja, ja tarina lineaarinen... Ainoa plussa on strategiset taistelut, tosin nekään eivät yllä Hunter x Hunter -tasolle.

      -Hokuto no Ken: tämä on samaa sarjaa DBZ:n ja Jojon kanssa, paitsi vieläkin tylsempi. TÄSMÄLLEEN samaa kaavaa toistetaan kymmeniä kertoja. Tästä puuttuu sekä Jojon strategisuus että DBZ:n eeppisyys. Ei kerrassaan mitään kiinnostavaa.

      -Soul Eater: en jaksanut ensimmäistä volumeakaan loppuun, täysin mielenkiintoa herättämätön "gotta catch 'em all!" tyylin sarja, ja todella ruma piirrostyyli.

      -One Piece: tämä oli hyvä alussa, mutta on sittemmin valinnut geneeristen shounenien tien enkä sitä enää jaksa seurata.

      Näin runsaasti shouneneita lukeneena ja katsoneena suosittelen Hunter x Hunteria ja Narutoa lämpimästi kaikille, ja jossain määrin FMA:ta. Kaikkiin muihin on turha koskea.

      • AlienIndie

        Hei joo, toi Hotel oli myös todella huono ja törkeän yliarvostettu. Oli järkytys saada tietää että sen kirjoittaja on todella OPISKELLUT FYSIIKKAA sitä varten että voisi kirjoittaa scifimangaa. Hotelin "scifi" on niin älytöntä että se tuntuu lähinnä maailmanloppuhörhövanhempien kasvattaman 10-vuotiaan kirjoittamalta. Ilmastonlämpeneminen saavuttaa satojen asteiden rajapyykin (fysiikan lakien vastaista Maapallon säteilymäärillä vaikka tekisit mitä), ihmiskunta tulee kehittämään Jurassic Park -tyyppisen DNA-henkiinherätyksen ennen keinoja ilmaston hallintaan (keksitty jo aikoja sitten, duh), tietokoneilla tulee olemaan tunteet vuonna 2070... Jos olisin jätkän taannoinen opettaja muuttaisin kaikki sen fysiikan arvosanat hylätyiksi tämän sarjakuvan julkaisemisen vuoksi. :F


      • AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

        Hei joo, toi Hotel oli myös todella huono ja törkeän yliarvostettu. Oli järkytys saada tietää että sen kirjoittaja on todella OPISKELLUT FYSIIKKAA sitä varten että voisi kirjoittaa scifimangaa. Hotelin "scifi" on niin älytöntä että se tuntuu lähinnä maailmanloppuhörhövanhempien kasvattaman 10-vuotiaan kirjoittamalta. Ilmastonlämpeneminen saavuttaa satojen asteiden rajapyykin (fysiikan lakien vastaista Maapallon säteilymäärillä vaikka tekisit mitä), ihmiskunta tulee kehittämään Jurassic Park -tyyppisen DNA-henkiinherätyksen ennen keinoja ilmaston hallintaan (keksitty jo aikoja sitten, duh), tietokoneilla tulee olemaan tunteet vuonna 2070... Jos olisin jätkän taannoinen opettaja muuttaisin kaikki sen fysiikan arvosanat hylätyiksi tämän sarjakuvan julkaisemisen vuoksi. :F

        Kyseisen sarjan suosittuus todistaa kyllä hyvin Göbbelsin olleen oikeassa: mistä tahansa tulee totta kun sitä hoetaan tarpeeksi usein. Kukaan omat aivot omistava ei enää vuonna 2013 usko ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen, mutta silti sarjakuva jonka ainoa sisältö on olla (ihmisvastaista) propagandaa tuhoontuomitun teorian puolesta on massojen mielestä suunnilleen syvällisintä, koskettavinta ja fiksuinta scifiä ikinä...

        Hiljaisena ärjen äänenä kovaäänisten aivopestyjen massojen keskellä ei ole kivaa.


      • AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

        Kyseisen sarjan suosittuus todistaa kyllä hyvin Göbbelsin olleen oikeassa: mistä tahansa tulee totta kun sitä hoetaan tarpeeksi usein. Kukaan omat aivot omistava ei enää vuonna 2013 usko ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen, mutta silti sarjakuva jonka ainoa sisältö on olla (ihmisvastaista) propagandaa tuhoontuomitun teorian puolesta on massojen mielestä suunnilleen syvällisintä, koskettavinta ja fiksuinta scifiä ikinä...

        Hiljaisena ärjen äänenä kovaäänisten aivopestyjen massojen keskellä ei ole kivaa.

        Huvittavinta kun samat ihmiset jotka ylistävät Hotelia (magmanpeittämästä) maasta (punaiseen) taivaaseen haukkuvat Gurren-Lagannin lopputaistelua "tieteellisesti epäuskottavaksi" ja yrittävät väenväkisin löytää vikoja myös Steins;Gatesta. Olisikohan syytä tarkistaa prioriteetit...


    • Fuu-Ann

      En voinut sietää Tokyo Mew Mewtä, Mermaid Melodyä, Sailor Moonia enkä erityisemmin pitänyt Kare Kanostakaan... kaiketi voidaan turvallisin mielin tässä vaiheessa sanoa että 77,5 % shoujosta on aivan uskomatonta paskaa, 15 % siedettävää ja vain 7,5 % rehellisesti hyvää. Ainoa shoujo josta olen pitänyt kunnolla on Kaleido Star.

    • N.N.

      Nijigahara Holograph on surkein manga ikinä, siinä ei ole yhtään mitään järkeä.

    • luuin jaaa piiidiiin

      No minä ainakin pidin siitä, hyvin piirretty, kiva tarina... Ja eikös se oo niin et melki aina jos on päähenkilötyttö se on vähän mary-sue? D: Eli luin, ja pidin. Minun mielipide! :)

    • uliuliuliuliuli

      Kitchen princes!!!
      kerran oli hyvät sarjat loppu joten otin kirjastost sen. En lukenu ykköstä vaan jonku kutosen. Surkeeta ruikutusta, säälittävä päähahmo, muutto jonnekkii sensuroidulle ullakolle ja ne puolikkaan pään kokoset silmät jossa miljoona kimallusta, HYI XP

    • 3 + 14

      Kuroshitsuji. Mainonta tehosi, kun ostin vaikka epäilinkin, etten pitäisi. Onneksi pääsin nopeasti eroon, kun ei viidennenkään pokkarin jälkeen sytyttänyt. Piirustusjälki ei ollut niin taiturimaista kuin luvattiin, pohjimmiltaan mielenkiintoisesta asetelmasta (itse piru, julma, sieluton metsästäjä vs. "älykäs mutta silti vielä lapsi" poika), ei saatu oikein mitään irti. Sivuhahmot olivat omalla tavallaan hauskoja/mielenkiintoisia, mutta heihinkään ei sen syvempää kontaktia saanut. Kaikki jäivät kylmäksi, vaikka vain Sebun olisi kuulunut vaikuttaa kylmäkiskoiselta... :>

      Muutenkin nämä kaikki yhden tai kahden pokkarin sarjat, jotka nyt ryminällä puskevat markkinoille, ovat 97,5% varmuudella ajan-, paperin- ja rahanhukkaa. Esim. SS-astro, Wolf's Rain, Suzunari(!!!!!) ym. Suzunari siksi erityisesti, että se ei ollut vain surkea, vaan myös ällöttävä, ja päällepäin perheen nuorempia kiinnostava... Azumanga Daiohin ja Planetesin kaltaisia mestariteoksia harvoin osuu näihin pikkupätkiin. Toisaalta myös lastenmangan julkaisutahti näyttää kiihtyvän, mikä vaikuttaa siltä, että ikäisilleni nuorille aikuisille ei enää olla aikeissa julkaista järkevää matskua (se netin skannattu manga, piru vie!).

    • <3<3<3

      Vaikka joku tuossa moitti Kitchen Princes sarjaa, niin itse siitä pidin kovasti, ja koko sarjan luin. Piirtojälki kaunista ja selkeää ja juoni mielenkiintoinen ja ainakin itselleni ennalta-arvaamaton.

      Itselleni taas Tokyo mew mew oli totaalinen pettymys. Paljon olen sitä kuullut hehkutettavan, joten ensimmäisen osan luin, ja siihen se sitten tyssäsikin.
      Juoni oli jokseenkin outo. Eikä muutenkaan kolahtanut minulle, mutta ehkä sitten jollekulle toiselle.

    • 231112

      Hourou Musuko. Sitä mainostettiin jossain "sukupuolistereotypiat murskaavaksi sarjaksi", mutta eipä se sitä tehnyt. Sen sijaan se nimenomaan pyörii TÄYSIN stereotypioiden ympäri: poika tykkää leipomisesta ja mekkoihin pukeutumisesta, siispä hän onkin oikeasti tyttö! Tyttö tykkää urheilusta, siispä hän onkin oikeasti poika! Siispä molempien on syytä alkaa inhota kaikkea toiseen sukupuoleen liitettyä ja suunnitella radikaaleja kehonmuokkausprojekteja! Tämä on täysin rationaalista ja lisäksi ainoa vaihtoehto! Voiko asiaa enää yksinkertaistetummin käsitellä. Tässä sarjassa ei ole kerrassaan mitään syvällistä, vaikka moni niin jostain syystä kuvittelee, ja realismikin on aika hukassa.

    • mxdfhcf

      Steins Gate. Väitti olevansa fiksua scifiä, oli pelkkää pelleilyä helvetin ärsyttävillä ja yksiulotteisilla hahmoilla.

      • Steins Gate fani

        Omasta mielestäni Steins Gate oli aivan loistava. Sarja täytyy katsoa kokonaisuutena, mikäli et katsonut kuin muutaman ensimmäisen jakson.


    • hzddjfg

      Katsoin 10 jaksoa. Ja loistavaa sarjaa et saa tekemälläkään sellaisesta, jossa kimeä-ääniset kissatytöt suoraan halvoista moe-eroge-peleistä hyppivät hokemassa kissaääniä, joten on sinänsä aivan sama mitä loppujaksoissa on.

      Katsokaa Primer-elokuva mieluummin jos aikamatkailujuttuja kaipaatte.

      Steins Gatesta pitävät lähinnä teinit. Kyllä itsekin joskus nuorena olin sitä mieltä että jos sarja sisältää paljon viittauksia urbaanilegendoihin ja oikeaan fysiikkaan se ei voi olla huono, mutta vanhemmiten on maailma avartunut.

      • asdsadasa

        No sitä juuri tarkoitinkin, kun ekassa 10 jaksossa ei tapahtunutkaan mitään ihmeellistä.


    • jojohulluXD

      Mä tiiän ton tunteen mut mä oikeest suosittelen niille jojo's bizarre adventure a jotka tykkää sellasest taistelust soit on 1-4 kaudet animena ja sitte 1-8 mangana jota voi sitte lukea netistä esim. Bato.to sta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe