Älykkyystesti evokeille

uteljas

Evokkiuteenhan kuuluu virallisen tiedotuksen nieleminen paskoineen ja karvoineen, eiks jeh?

Kuussakäyntikuvissa esiintyy Maa-pallo muutamia kertoja.
Eikö evokkien päässä synny feikki-epäilyä kun se on eri kerroilla eri korkeudella kuun horisontista?
Eräässä videopätkässä astronautit jopa olivat ihailevinaan Maan nousua kuun horisontin yläpuolelle.

Luomiseen uskovan koulutuksellahan MINÄ tiedän, että kuun näkyvä osa osoittaa aina maahanpäin joten kuussa ei voi esiintyä Maa-pallon nousua kuun horisontin rajan alapuolelta näkyviin ja katoavan sitten taas jonkin aikajakson kuluttua pois näkyvistä muuten kuin siirtymällä vähitellen itse liikkuen kuun "pimeälle puolelle".
("Kuun pimeä puoli" on väärä kuvaus kuun takapuolesta sillä kuusta on aina yhtäsuuri osa auringon valaisemana.)

8

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Luomiseen uskovan koulutuksellahan MINÄ tiedän"

      Äsken et vielä ollut kreationisti. joko osaisit päättää kantasi?

      • uteljas

        " "Tieteellisen kreationismin" kannattajat väittävät olevansa riippumattomia Raamatun luomiskertomuksesta ja kristillisestä Jumalasta:......."
        http://www.cs.joensuu.fi/~vtenhu/kreationismi.html

        Juu! En kuulu sen opin kannattajiin jota nimitetään kreationismiksi.
        En kannata mitään ismiä.

        Jos sinulla on tämän suhteen vaikeuksia ymmärtää asioita täsmällisesti et sitten kykene ymmärtämään muitakaan asioita omilla aivoillasi.


      • uteljas kirjoitti:

        " "Tieteellisen kreationismin" kannattajat väittävät olevansa riippumattomia Raamatun luomiskertomuksesta ja kristillisestä Jumalasta:......."
        http://www.cs.joensuu.fi/~vtenhu/kreationismi.html

        Juu! En kuulu sen opin kannattajiin jota nimitetään kreationismiksi.
        En kannata mitään ismiä.

        Jos sinulla on tämän suhteen vaikeuksia ymmärtää asioita täsmällisesti et sitten kykene ymmärtämään muitakaan asioita omilla aivoillasi.

        "" "Tieteellisen kreationismin" kannattajat väittävät olevansa riippumattomia Raamatun luomiskertomuksesta ja kristillisestä Jumalasta:......."
        http://www.cs.joensuu.fi/~vtenhu/kreationismi.html

        Juu! En kuulu sen opin kannattajiin jota nimitetään kreationismiksi.
        En kannata mitään ismiä."

        Uskot luomisiin, olet siis kreationisti, asia on aivan yksinkertainen.

        "Jos sinulla on tämän suhteen vaikeuksia ymmärtää asioita täsmällisesti et sitten kykene ymmärtämään muitakaan asioita omilla aivoillasi."

        Ymmärrän mainiosti ja täsmällisesti miksi halusit tuoda keskusteluun uuden termin, tieteellinen kreationismi, joka muuten itsessään on oksymoroni, sotkeaksesi asiaa koska paljastuit kreationistiksi.


    • Onko taas todellakin liian vaikeaa pienelle kretuaivolle käyttää sitä internetin ihmeellistä maailmaa? Kuu on todellakin lukittuna maahan, muttei se todellakaan tarkoita sitä etteikö kuu liikkuisi millään tavalla.

      Käytä nyt vaikka wikipediaa näin alkuun: "earthrise" hakusana auttaa taatusti eteenpäin. Saattaisit vahingossa jopa oppia jotain.

      • uteljas

        Nyt puhumme kuussakäyntikuvista.
        Maannousu horisontista voidaan kuvata kuuta kiertävän aluksen tullessa esiin kuun takapuolelta kuten Apollo 8 matkakuviksi esitellään.
        Mutta ei siten kuin kuukävelykuvissa on esitetty .
        Apollo 11 matkuvien ajankohta oli maahan nähden täysikuu jolloin maata ei olisi pitänyt näkyä lainkaan sen ollessa tuolloin kuuhunpäin kokonaan pimeänä!
        Laitappa kolme palloa samalle linjalle ja kuvittele valotilanne!
        Vertaappa kerrottu tilanne meille tarjollaoleviin Apollo 11 kuviin.

        >> http://www.google.fi/search?q=apollo 11&hl=fi&client=firefox-a&hs=5a9&rls=org.mozilla:fi:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=dmk-UJ-KNMf_4QTLlIH4Ag&ved=0CC8QsAQ&biw=1920&bih=951

        Vertaappa miltä maa näyttää Apollo 8n tullessa pois kuun takapuolelta >>
        http://www.space.com/12669-45-apollo-moon-landing-photos-nasa.html

        Ollakseen aitoja kaikissa Apollo 11 matkan kuvissa maan kuuluisi olla lähes kokonaan pimeänä!
        Lisäksi kuussaolon aikana maan sijainti kuuhun nähden pysyi niin vakiona ettei valokuvissa voisi olla tämän suhteen eroja.


      • uteljas kirjoitti:

        Nyt puhumme kuussakäyntikuvista.
        Maannousu horisontista voidaan kuvata kuuta kiertävän aluksen tullessa esiin kuun takapuolelta kuten Apollo 8 matkakuviksi esitellään.
        Mutta ei siten kuin kuukävelykuvissa on esitetty .
        Apollo 11 matkuvien ajankohta oli maahan nähden täysikuu jolloin maata ei olisi pitänyt näkyä lainkaan sen ollessa tuolloin kuuhunpäin kokonaan pimeänä!
        Laitappa kolme palloa samalle linjalle ja kuvittele valotilanne!
        Vertaappa kerrottu tilanne meille tarjollaoleviin Apollo 11 kuviin.

        >> http://www.google.fi/search?q=apollo 11&hl=fi&client=firefox-a&hs=5a9&rls=org.mozilla:fi:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=dmk-UJ-KNMf_4QTLlIH4Ag&ved=0CC8QsAQ&biw=1920&bih=951

        Vertaappa miltä maa näyttää Apollo 8n tullessa pois kuun takapuolelta >>
        http://www.space.com/12669-45-apollo-moon-landing-photos-nasa.html

        Ollakseen aitoja kaikissa Apollo 11 matkan kuvissa maan kuuluisi olla lähes kokonaan pimeänä!
        Lisäksi kuussaolon aikana maan sijainti kuuhun nähden pysyi niin vakiona ettei valokuvissa voisi olla tämän suhteen eroja.

        "Apollo 11 matkuvien ajankohta oli maahan nähden täysikuu jolloin maata ei olisi pitänyt näkyä lainkaan sen ollessa tuolloin kuuhunpäin kokonaan pimeänä!"

        Ei ollut. Etkö voisi ottaa asioista selvää, ennen kuin julistat harhaluulojasi. Silloin oli puolikuu, ensimmäinen neljännes.


    • O'ou

      No voi pyhä yksinkertaisuus sentään!
      Ne Maan nousukuvat on otettu Apollo8 lennolla kiertoradalta, ei pinnalta. Se video on tehty simulaatio siitä, mitä astronautit näkivät kiertoradalta. Myös kuun pinnalta käsin voi nähdä Maan liikkuvan koska kuu ei pysy täysin paikallaan (sama piste Maahan sojottaen) vaan heilahtelee. Tosin se liike on aika hidas, 48 tunnissa halkaisijan verran.

      Tässä videosimulaatiokin siitä liikkeestä:

      http://en.wikipedia.org/wiki/Libration

    • >Evokkiuteenhan kuuluu virallisen tiedotuksen nieleminen paskoineen ja karvoineen, eiks jeh?

      Ei.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1080
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      733
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      539
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      536
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      125
      511
    Aihe