Täällä keskustellaan mikä on paras auto,no eipä tuota kukaan
tiedä.Ei ne "parhaatkaan" ole mistään timantista tehty,samasta
rautamalmista ne pellit on alkujaan lähtenyt,ja metalliosat
auton sisällä,samaa tavaraa ne on.kankaat,muovit ym.
Asian ydin on auton hoito,säännöllinen huolto,maalipinnan hoito,
maltillinen ajo,Ei isolla vaihteella jatkuvasti,mainittakoon sivuhuomautuksena,että vanhat automiehet
sanoivat sitä että autolla pitää ajaa joskus kostealla ilmalla noin 5 km suht isoilla
kieroksilla,tiedä mihin perustuu,kuulemma moottori puhdistuu.
Itselläni on joskus paljonkin haukuttu auto,en sano merkkiä mutta olen pitänyt
sitä kuin kukkaa kämmenellä.Koskaan ei ole jättänyt välille,aina lähtenyt käyntiin
kesät talvet,lukuunottamatta kertaa kun takaluukku jai raolleen ja siellä oleva palava lamppu kulutti akun loppuun.15,sta vuosi lähtee meneen ja hyvin pelaa.
Auto on suojauttettu uutena ja nyt toisen kerran uusiksi.käytin autoa käsinpesulassa vasta ja laitatin kovavahauksen pintaan.
Huollot tehty aina merkkihuollossa säännöllisesti.
Eli paras auto on se mitä hoitaa,oikein.
Suojauttakaa autonne jos pidätte sen,sanokoon liike mitä tykkää.Se maksaa itsensä takaisin.
Kaikki autot on hyviä kunhan niitä hoitaa.
74
2107
Vastaukset
- rahalla saa
Köyhän tarinaa selvästi. Autoissa on todella paljon eroja ja kun laitetaan rahaa lisää, niin saa paljon kaikkea kivaa ja hyvää, kuten ajo-ominaisuuksia, mukavuutta, kulkua ja mukavuusvarusteita, jne. Kaikesta tavarasta pitää pitää huolta jos haluua niiden palvelevan halutulla tavalla pitkään.
- Täyskasko
Mielenkiintoista, että köyhäksi leimaaminen on niin pakkomielteisen tärkeää yhteydessä kuin yhteydessä. Eihän sitä toki kehtaa ajaa "liian vanhalla" autolla - varsinkaan naapurille ei passaa hävitä. Tärkeintä on ajaa velkarahoitteisella autolla ja näyttää todella rikkaalta. Sitten se muutaman kympin sisälämmitin jää ostamatta, koska se on liian kallis.
Tällaisilla henkisesti köyhillä on aina uudet kengät, mutta ne ovat heti ruvelle raastetun näköiset. Eikä heille tule suinkaan mieleen, että joillekin riittää asiallinen perusauto, vanhakin sellainen, koska rahaa voi käyttää kannattavamminkin. - kylmä totuus
Täyskasko kirjoitti:
Mielenkiintoista, että köyhäksi leimaaminen on niin pakkomielteisen tärkeää yhteydessä kuin yhteydessä. Eihän sitä toki kehtaa ajaa "liian vanhalla" autolla - varsinkaan naapurille ei passaa hävitä. Tärkeintä on ajaa velkarahoitteisella autolla ja näyttää todella rikkaalta. Sitten se muutaman kympin sisälämmitin jää ostamatta, koska se on liian kallis.
Tällaisilla henkisesti köyhillä on aina uudet kengät, mutta ne ovat heti ruvelle raastetun näköiset. Eikä heille tule suinkaan mieleen, että joillekin riittää asiallinen perusauto, vanhakin sellainen, koska rahaa voi käyttää kannattavamminkin.Ainoa syy huonoon autoon on köyhyys.
- Kyrpisrotta
kylmä totuus kirjoitti:
Ainoa syy huonoon autoon on köyhyys.
Ei vaan huono auto, vtun pölö.
- Aloittajan täytyy
Täyskasko kirjoitti:
Mielenkiintoista, että köyhäksi leimaaminen on niin pakkomielteisen tärkeää yhteydessä kuin yhteydessä. Eihän sitä toki kehtaa ajaa "liian vanhalla" autolla - varsinkaan naapurille ei passaa hävitä. Tärkeintä on ajaa velkarahoitteisella autolla ja näyttää todella rikkaalta. Sitten se muutaman kympin sisälämmitin jää ostamatta, koska se on liian kallis.
Tällaisilla henkisesti köyhillä on aina uudet kengät, mutta ne ovat heti ruvelle raastetun näköiset. Eikä heille tule suinkaan mieleen, että joillekin riittää asiallinen perusauto, vanhakin sellainen, koska rahaa voi käyttää kannattavamminkin.kaiken muun tekemisen lisäksi vaihdattaa autonsa hydrauliikkaletkut ja -putket parin vuoden välein, jos hänellä on Citroen. Muuten paukkuu hydrauliikka. Kokemusta on.
- Erittäin köyhä
Kaikesta täytyy pitää huolta,jos haluaa niiden kestävän.Oli auto kallis tai halpa.Mitä tämä aloittajan "köyhyys" tähän liittyy.Halusit varmaan tuoda esille vain,että olet hyvintoimeentuleva.Kumminkaan ei kukaan tiedä,kuka olet,joten hukkaan meni.Olisit laittanut kaikki yhteystietosi ja kuvasi.Voit olla varakas,mutta ehkä hieman tyhmä ja yksinkertainen.
- Elämäntapa
Aloittajan täytyy kirjoitti:
kaiken muun tekemisen lisäksi vaihdattaa autonsa hydrauliikkaletkut ja -putket parin vuoden välein, jos hänellä on Citroen. Muuten paukkuu hydrauliikka. Kokemusta on.
Sinulla ei ole pienintäkään kokemusta Citroenista. Sinulla kuitenkin on erittän suuri kokemus valehtelemisesta.
- Puhdas vale
Aloittajan täytyy kirjoitti:
kaiken muun tekemisen lisäksi vaihdattaa autonsa hydrauliikkaletkut ja -putket parin vuoden välein, jos hänellä on Citroen. Muuten paukkuu hydrauliikka. Kokemusta on.
Rivien välistä aavistelen että sinulla on kokemusta vain Esson baarin miesten vessasta. Kun on oikeat osakontaktit, Xantian hydrauliikat vaihtuu joka nurkkaan pienemmällä rahalla kuin moneen muuhun autoon maksaa yhden rautajousen vaihto osineen ja töineen. Et liene koskaan nähnyt kuinka monta työvaihetta kuuluu siihen kun rautajousi vaihtuu.
PS: Tuo hyrdauliikan vaihto ei tapahdu parin vuoden välein.
- seisova auto best
Eli paras auto on se jossa ei ole lainkaan vikoja?!! Mielipide sekin, vaikka ihan perseestä onkin, mutta ihan sinun oma mielipiteesihän se.
- Wagen 124
Järkevä autoiluun suhtautuminen on aina piristävää. Toisenlaisia tapauksia riittää vähän liikaakin.
Jollekulle paras auto voi olla sellainen, joka tarjoaa erinomaisen hinta-laatusuhteen. Esim. viisi vuotta vanhan Lagunan saa erittäin edullisesti reilusti alle satatonniakin ajettuna. Eikä ruostu samalla tavalla kuin samanhintainen väyrys-Mese. Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka ajavat mieluummin jälkimmäisellä. - isänmaan toivo?!?!
Corollasta ei saa hyvä autoa vaikka sitä hoidettasiin 24/7.
Olihan aloitus, ihan ajatuksella tehty.- kestäviä ovat
Kylläpä noita vanhoja Corollia näkyy harva se päivä
montakin vastaan tulevan,ihan liikkuen. - Asentaja
Heh. Taidat olla bemari poikia :)
Toyota on reilun kolmenkymmenen automekanikko vuoden aikana tuottanut automerkeistä ladan jälkeen vähiten rahaa pajan kassaan.
En aja itse toyotalla vaikka pitäisi.
- näin se homma etenee
Tämä totta: jopa ranskalainen auto on hyvä kun sitä vaan hoitaa eikä aja ettei jää välille
- vai totta, paskat
Ainoa auto, joka on minut jättänyt välille oli japanilainen. Kaksi ranskalaistakin on ollut, eikä niiden kanssa ollut koskaan moista ongelmaa.
- moulinex
vai totta, paskat kirjoitti:
Ainoa auto, joka on minut jättänyt välille oli japanilainen. Kaksi ranskalaistakin on ollut, eikä niiden kanssa ollut koskaan moista ongelmaa.
Näin se on: ranskalaiset tekee maailman parhaat autot ja japsit ei tajua edes elektroniikan päälle mitään!!
- Niinkö...?
moulinex kirjoitti:
Näin se on: ranskalaiset tekee maailman parhaat autot ja japsit ei tajua edes elektroniikan päälle mitään!!
Ei kovin monta ranskanpullaa näy listalla:
http://www.autobild.fi/artikkeli/6667/tiedatko-mitka-ovat-vahavikaisimmat-uudet-autot/ - Sam Kesman
vai totta, paskat kirjoitti:
Ainoa auto, joka on minut jättänyt välille oli japanilainen. Kaksi ranskalaistakin on ollut, eikä niiden kanssa ollut koskaan moista ongelmaa.
Parhaat ranskalaiset Samburgerista. Tuolta noin: http://www.samburger.fi/
Autot löytyy jostain aivan muualta. ;) Tuliko tämä nyt selväksi????????? - Viime talvena
vai totta, paskat kirjoitti:
Ainoa auto, joka on minut jättänyt välille oli japanilainen. Kaksi ranskalaistakin on ollut, eikä niiden kanssa ollut koskaan moista ongelmaa.
parikymmenen asteen pakkasella käytiin Itävallan alpeilla ja tulomatkalla oli 5 uudehkoa Renault Lagunaa moottoritien pientarella. Kertoo varmaan jotain ranskalaisesta laadusta. Mukavahan niillä saattaisi olla ajella mutta meikäläiselle, ei kiitos.
- ranska paska
moulinex kirjoitti:
Näin se on: ranskalaiset tekee maailman parhaat autot ja japsit ei tajua edes elektroniikan päälle mitään!!
haahhaa.hyvä kommentti.sul on kaiketi nipponi ittelläs...vai onko kenties ihan mese?
- Älä valehtele
Viime talvena kirjoitti:
parikymmenen asteen pakkasella käytiin Itävallan alpeilla ja tulomatkalla oli 5 uudehkoa Renault Lagunaa moottoritien pientarella. Kertoo varmaan jotain ranskalaisesta laadusta. Mukavahan niillä saattaisi olla ajella mutta meikäläiselle, ei kiitos.
Keksi parempi juttu tai kerro tositarina, jos haluat että joku uskoo sinua. Nyt oli niin heikkotasoinen provo, että Itävallan luonnonvaraiset lumileguaanitkin nauraa sille.
Moi, aloittaja on osittain oikeassa, autosta huolehtiminen on avain asia auton pitkäikäisyyteen, ja huolettomiin kilometreihin.
Mutta on autojen laadussa ja kestävyydessä valtavia eroja, tai ainakin ennen on ollut, vertaa vaikka 90- luvun alun isoja volvoja tavallisiin eurooppalaisiin halvemman luokan autoihin.
Isoja volvoja on vieläkin käytössä huomattavan paljon, mutta 90-luvun tavalliset käyttöautot ovat kadonneet romuttamolle, tai afrikkaan.
Eli autojen laatu, ja sitten hoito yhdessä tekevät autosta pitkäikäisen.- oli merkki mikä vaan
Ihmettelen usein sitä miten jotkut saa 4-5v vanhasta autosta niin
respaantuneen näköisen,ettei uskoisi ikäisekseen.Eli syy on tämä,ajoa
vaan,ei muuta ja ronskia ajoa. - Kyllä se pidosta on
oli merkki mikä vaan kirjoitti:
Ihmettelen usein sitä miten jotkut saa 4-5v vanhasta autosta niin
respaantuneen näköisen,ettei uskoisi ikäisekseen.Eli syy on tämä,ajoa
vaan,ei muuta ja ronskia ajoa.Näin tässä taannoin erään kaupan parkkihallissa auton nimeltä
Opel,menin kattoon lähemmäksi kun kiiltävä pelti pisti silmään ja huomiota herättävä malli. Se oli näitä Senator-malleja.
Samalla tuli omistaja paikalla,häkellyin mutta sanoin,että ompa
sulla harvinaisen siisti Opel.
Omistaja sanoi auton olevan kokoaikaisessa käytössä ja alkuperäisessä kuosissa päältä ja sisältä ja kehui
sen olevan erittäin tarkalla pidolla.
Ja sen huomasi.Ikää en huomannut kysyä mutta automiehet kyllä muistaa,
että Senator-Opeleita ei ihan lähiaikoina ole tehty.
Volvonkin saa aika akkiä respaantumaan ilman hoitoa. - Tämäkin esimerkki
Kyllä se pidosta on kirjoitti:
Näin tässä taannoin erään kaupan parkkihallissa auton nimeltä
Opel,menin kattoon lähemmäksi kun kiiltävä pelti pisti silmään ja huomiota herättävä malli. Se oli näitä Senator-malleja.
Samalla tuli omistaja paikalla,häkellyin mutta sanoin,että ompa
sulla harvinaisen siisti Opel.
Omistaja sanoi auton olevan kokoaikaisessa käytössä ja alkuperäisessä kuosissa päältä ja sisältä ja kehui
sen olevan erittäin tarkalla pidolla.
Ja sen huomasi.Ikää en huomannut kysyä mutta automiehet kyllä muistaa,
että Senator-Opeleita ei ihan lähiaikoina ole tehty.
Volvonkin saa aika akkiä respaantumaan ilman hoitoa.Ford Granada taxi oli meilläpäin. Moottorilla oli ajettu yli 800 tkm sitä avaamatta. Oli 2.3-litrainen V6 bensa. omistaja vaihtoi öljyt ajallaan ja auto oli roikassa jo pikkupakkasilla.
- turbiini......
Tämäkin esimerkki kirjoitti:
Ford Granada taxi oli meilläpäin. Moottorilla oli ajettu yli 800 tkm sitä avaamatta. Oli 2.3-litrainen V6 bensa. omistaja vaihtoi öljyt ajallaan ja auto oli roikassa jo pikkupakkasilla.
"tämäkin esimerkki" 800 tkm ajettu Fordi. Semmoista Fordia ei ole olemassakaan joka kestäisi kyseiset kilometrit.
- Twin twiiin
oli merkki mikä vaan kirjoitti:
Ihmettelen usein sitä miten jotkut saa 4-5v vanhasta autosta niin
respaantuneen näköisen,ettei uskoisi ikäisekseen.Eli syy on tämä,ajoa
vaan,ei muuta ja ronskia ajoa.4-5 vuotta pystyyy aivan hyvin olla myös huollattamatta autoaan jos nokkahihnan vaihtoväli on 120-160 tkm. useimpiin ei tule mitään vikoja ja huoltovalon vai on osattava sammuttamaan. Kaipaa vain sitä tasaista ajoa. Kuudes käytetty auto on tuolla tyylillä jo menossa ja pitää olla vain tarkempi sitä käytettyä ostaessa. Polttimot, renkaat pissapojan täyttö ja pyyhkimien sulkien vaihto on niin yksinkertaisia asioita ettei autoa tarvitse viedä huoltoon kun jokainen osaa tehdä sen itse. Tai onhan niitäkin jotka eivät osaa edes pyyhkiä pers...
Seuraavalla omistajalla on sitten vähän enemmän laitettavaa autossaan, mutta se on hänen ongelma. - faktahomma
turbiini...... kirjoitti:
"tämäkin esimerkki" 800 tkm ajettu Fordi. Semmoista Fordia ei ole olemassakaan joka kestäisi kyseiset kilometrit.
kyllä muuten on...edellä mainittu Granada ilmeisesti. Helevetin kestävä kone tuo 2.3 litrainen kuutonen.
- hhhhhhaaaaaahheeeeee
faktahomma kirjoitti:
kyllä muuten on...edellä mainittu Granada ilmeisesti. Helevetin kestävä kone tuo 2.3 litrainen kuutonen.
Hahaaaahhhaaaahheeeeehhaaaaahhedeeeehhhedeeehhaaasaah. viitu n voorti, haaaahaaaaheeeehaaaahhhaaaaaaahheweeeehhhhehhhhhhhhhhhhhhheheeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, paskakasa suomeksi
- Petkutettu
turbiini...... kirjoitti:
"tämäkin esimerkki" 800 tkm ajettu Fordi. Semmoista Fordia ei ole olemassakaan joka kestäisi kyseiset kilometrit.
Mikähän piru mulle sit on myyty kun lukee ford molemmissa päissä ja mittarissa on nyt lukema 743628 ja ostin paskan uutena vuonna 1987. Taitaa olla joku peugeotti.
- 6 diesel
Pohjanmaalla oli aikoinaan taxi joka ajeli Nissan Cedricillä.
Autossa oli kuulemma isännän lopetellessa kun oma ikä tuli
vastaan ajettu yli 700.000km.Samalla korilla ja koneella.
Kuski oli tarkka autostaan,sen tiesin.- 120 y
Nuohan kestää maailman tappiin,jos saa vaan pellit pysymään kuosissa.Ratsunit ovat olleet aikoinaan aika kovia ruostumaan,mutta jos tuohon huomiota laittaa niin kyllä pärjää.
Nyky nissanit ovat jotain renuja joita ei kyllä muuten huoli jos ei ilmaiseksi saa - Cedric ja Laurel
Sanottakoon vielä tuosta taxista,että ei ajo sillä loppunut vaikka
taxihommat loppuivat.
Tiedä kuinka paljon sillä sitten loppujen lopuksi ajettiin. - tervaa pohjaan
120 y kirjoitti:
Nuohan kestää maailman tappiin,jos saa vaan pellit pysymään kuosissa.Ratsunit ovat olleet aikoinaan aika kovia ruostumaan,mutta jos tuohon huomiota laittaa niin kyllä pärjää.
Nyky nissanit ovat jotain renuja joita ei kyllä muuten huoli jos ei ilmaiseksi saaItellä oli juuri tuo Datsun 120 y Coupe.Äkäinen liikkumaan,helppo
korjata,motti mollotti yksinään konehuoneen pohjalla,tilaa oli kropata
ympärillä. - faktahomma
Cedric ja Laurel kirjoitti:
Sanottakoon vielä tuosta taxista,että ei ajo sillä loppunut vaikka
taxihommat loppuivat.
Tiedä kuinka paljon sillä sitten loppujen lopuksi ajettiin.Tuosta Cedricistä ; asian laita on just noin, tämä taksiisäntä oli meidän naapurin velipoika eikä suostunut siirtymään etuvoisiin. Osti sitten loppujen lopuksi C-mallin farmari-Mersun. Olen välillä nähnyt samanväristä Cedriciä liikenteessä , voi olla sama auto. Ei noita ole hirveästi myyty muuhun kuin taksikäyttöön
- jezzz22d
Miten sä hoidat autoa, jotta siihen ei tule sähkövikoja? Asian ydin on huolellinen suunnittelu, testaus ja osien/kokoonpanon laatu. Jollain maalinpinnan puunaamisella ei ole påskan merkitystä kuin hieman maalipinnan säilymiseen. Toki rikkihän saa vaikka ratakiskon pätkän, mutta jos jokin osa on alimitoitettu tehtaalla, niin ei siihen käsinvahaus auta saati isot kierrokset.
Minulla ollut eräs automalli ruostui 3 vuodessa niin pahasti, että 3 ovea piti vaihtaa uuteen, lisäksi takakontin luukun ruosteet korjattiin ja maalattiin. Ja vaikka pesen ja vahaan autoani säännöllisesti ja enkä edes aja pahasti suolatuilla tieosuuksilla. Samasta autosta meni pyöränlaakeri suht pienillä kilometreillä ja sekin paljastui ihan tyyppi-viaksi, autossa oli käytetty paskalaatuisia laakereita tai mitoitettu täysin väärin. Ei muissa autoissa ole mennyt pyöränlaakereita vastaavilla kilometreillä, joten ajotavalla tai jollain auton puunaamisella ei ole påskan väliä kestävyyteen. Just nämä "moottorin puhdistajat" ja hoonaajat suunnilleen juttelevat autoilleen. Eräskin sankari oli niin sokea autonsa vioille, että vaihdelaatikon hajoaminenkin oli suunnilleen ihan suunniteltu ominaisuus. Tokihan nämä "suunnitellut" ominaisuudet pidettiin salassa, vaikka olisi kysynyt auton vioista. Ihan kuin olisi ollut loukkaus edes kysyä, että onko autosi toiminut, sillä eihän tässä merkissä voi olla vikoja.- Nooh..
ei Ford olekkaan auto!
- V
Olikohan auton ns. alkuperämää germany?????
- M a z d a 6
Ei vaan Japan
- köyhät kyselee
voi voi nipponin omistaja,ei ollu germany ei vaan ranskanpulla maa..
- LLegenda
Meillä naapurin enolla oli taksissa Opel Record 2.3D, ajoi sillä ensin taksina 700000 km ja sen jälkeen on ajettu perheessä yli 300000 ilman yhtään merkittävää vikaa.
Kuulemma öljyt vaihto viimeistään 5000 km välein eikä ajanut tosiaan ajanut liian isoilla vaihteilla.
On muuten hyvässä kunnossa pellit ja maalipinta, alkuperäiset.
Roiskeläppiä on joutunut vaihtamaan useita kyllä. - K2CO3
Minä en pese enkä vahaa autoani. Sade huuhtelee aikanaan paskan pois. Jos pesisin ja vahaisin, niin se olisi samannäköinen parin päivän kuluttua. Pelkkää ajan haaskausta. Vaihtoon viedessä ei ole mitään väliä kuinka paljon olet autoasi halaillut ja pitänyt hyvänä. Kilometrit ja vuosimalli ratkaisee.
Toki käytän auton asianmukaisesti huollossa. Mutta puunaaminen on täysin turhaa.- Tytti 1979
Auton siisteys kertoo aika paljon miehestä. Mitä likasempi auto ja välinpitämätön auton hoidossa sen, huonompi mies sängyssä ja kaikessa muussakin.
Kun näillä se penis onkin, keskellä kämmentä ja peukalo peniksen tilalla. - Marcoboolo
Tytti 1979 kirjoitti:
Auton siisteys kertoo aika paljon miehestä. Mitä likasempi auto ja välinpitämätön auton hoidossa sen, huonompi mies sängyssä ja kaikessa muussakin.
Kun näillä se penis onkin, keskellä kämmentä ja peukalo peniksen tilalla.Hah,,,hah,,,,,,,, :D .D
- Minna77456
Tytti 1979 kirjoitti:
Auton siisteys kertoo aika paljon miehestä. Mitä likasempi auto ja välinpitämätön auton hoidossa sen, huonompi mies sängyssä ja kaikessa muussakin.
Kun näillä se penis onkin, keskellä kämmentä ja peukalo peniksen tilalla.Päinvastoin semmoinen joka puunaa autoaan ei ymmärrä naisten päälle mitään.
Usen ovat impotentteja ja ressukoita.
Empiiristä kokemusta vuosien varrelta. - hyvä konsti
Ei ole turhaa,ota kunnon pesu ja kestovahaus niin
ne paskat likoaa pienelläkin sateella pois.
- Roster
Ei ne autot yleensä päältä päin lähde ihan helposti ruostumaan ja siksipä tehtaat uskaltaa antaa sen 12 v puhkiruostumattomuustakuun - ja samaan aikaan saattaa korroosio olla hyvässä vauhdissa palkeissa, silmälle näkymättömissä! Ei liikenteessä näe puunattuja ruostuneita peltejä, kyllä se ruoste vaan tuntuu "tarttuvan" pesemättömiin ja vahaamattomiin autoihin. Kerran pari vuodessa kun vahaa niin helpolla pääsee pesuistakin, ei lika tartu kiiltävään peltiin tiukasti. Itse painepesen alustan renkaanvaihdon yhteydessä, eipä ole 13-vuotiaaseen ajopeliin ruostetta tullut päälle eikä alle (alustan alkuperäinen tehdassuojaus riittää). Halpaa huvia muutama tunti vuodessa käyttää tuohon puunaukseen ja muutamaan käsinpesuun, jos vertaa ruostekorjauksiin, Siinä pääsee palkoille!
- Suolaa suolaa enemmä
Eräät saksalaiset valmistajat (ja niiden omistuksessa olevat ulkomaiset tytärmerkit) on jo kauan osanneet tehdä autoihinsa kunnon ruostesuojauksen. Tämä koskee niin rakenteiden sisäistä kuin ulkoista suojausta, erityisesti myös alustaa, joka ei useimmiten oikeasti tarvitsisi mitään lisäsuojauksia enää edes Suomessa, puhumattakaan palkkien suojauksesta joka on jo tehtaalla hoidettu kunnollisella kuumavahakäsittelyllä. Pestä ja vahata niitäkin autoja tarvitsee aina silloin tällöin ja toki korjata kiveniskemiä ja vastaavia vaurioita. On merkkien ja mallien välillä eroja maalikerrosten ja sinkityksen paksuudessa mutta kaiken kaikkiaan ruostesuojauksen tärkeys ymmärretään keskisessä Euroopassa ihan eri tavalla kuin vaikka Japanissa tai Koreassa...
- piccolo
Italiaano,eikä koskaan jättänyt välille,auto nimittäin.170.000km
mittarissa kohta. - satusedät...
Miksi mersu sitten ruostuu pahemmin kuin toyota? 9 vuotiaan toyotan pohjassa on maali kunnossa ilman massausta. Kyse on enemmän pellin laadusta, kuin lisäsuojauksen tarpeesta.
- Ka50re
satusedät... kirjoitti:
Miksi mersu sitten ruostuu pahemmin kuin toyota? 9 vuotiaan toyotan pohjassa on maali kunnossa ilman massausta. Kyse on enemmän pellin laadusta, kuin lisäsuojauksen tarpeesta.
9 vuotiaan toyotan pohjassa on maali kunnossa ilman massausta.
Heh-heh, tuota et taida uskoa itsekään.
- rthrhyth
Auto on liikkumista varten ei huoltamista varten..
Huolto on hauska käsite.. viet auton huoltoon .. siellä korjataan samalla viat..
silloin se ei tarkoita että auto sinänsä olisi hyvä.. liikumaan pääsee kun korjauttaa vikoja jatkuvasti..
Huonompaa autoa saa huollattaa jatkuvasti .. hyvää ei tarte kuhan vähän suodattimia ja öljyä silloin tällöin vaihtaa.
Auton pesu on homojen hommaa,,, sadekelit riittää auton pesuksi.. - 17
tuossa tarinassa on jotain tuttua... Joskus auto voi käydä rakkaaksi, oli se mikä hyvänsä. Tässäpä linkki: http://www.nettiauto.com/honda/civic/5089780#.UFhOEywM1-Q.facebook
- 1006
Siisti Civicci.
- 1006
Aloittaja puhuu asiaa, auto pelaa paremmin kun siitä pitää huolta, tietysti.
Mulla oli aikanaan pikkasen vajaa 400 tuhatta ajettu vuosimallin -91 Honda Accord ja tykkäsin autosta tosi paljon. Ostin sen isältäni joka oli pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä. 2 litraisessa ruiskukoneessa oli ruutia ihan sopivasti, tekniikka toimi kuin sveitsiläinen kello ja auto oli koriltaan priima kunnossa.
Accordin taival päättyi ikävästi kun liikennevaloissa seisoessani perään ajanut kuorma-auto lyhensi Hondaa suunnilleen metrin.- oieakl
Meillä oli vaimolla kans tollainen peritty 2-litrainen Accord käytössä.
Kerran vaimo kysyi, että pitäskö sun kattoa sitä. Että kuuluuko sen lämpömittarin olla aina siellä ylätapissa? No minä katsomaan --- autosta oli kaikki jäähdytysneste hävinnyt letkuvuodon seurauksena. No... vaimo oli vaan ajellut kun kerran oli hyvin toiminut. Silleen ilmajäähdytteisenäkin.
Mä olin varma, että nyt moottori on kyllä entinen. Vaan ei ollut, pitkään sillä vielä ajettiin. Tosin nestejäähdytteisenä taas.
- JOMPPELI23456
Varsin huvittavaa, että täällä ihmiset puhuvat 2 litraisesta accordista jossa on ruutia :D
se täytyy kyllä sanoa, että jotkin autot on 300 000 km kohdalla TÄYSIN loppuun ajettuja, ja jotkin automallit eivät paljon uutta häpeä uuteen verrattuna.. - Koneistaja-Aapo83
Itellä oli toi mersu 200D, ajoin sillä p*skalla 50tkm ja perä paukahti, kone leipas ja kaasari halkes ... oli kyllä täyttä p*skaa koko auto ja samalla eka ja vika johtotähti ...
Nykyään löytyy tallista Renault Laguna 1.9dci, autolla ajettu 465tkm eikä tunnu tai näy missään, eikä paljoo uutta häpeä. Oon jo 13 vuotta sillä ajanu eikä oo kaasaariin tai perään tarvinnu koskeekkaan... Moottoriin vaihdettiin mehut eilen Veholla ja kyllä nyt kehrää niinku kissan pentu!
Suosittelen kaikille autoilusta pitäville Rellua, ja vielä kun sitä on pesty ja puunattu niin huolettomia kilsoja edessä vielä reippaasti!- Cyber-Troll93
mitä vuosimallia toi Renault???? ite oon kans kuullu puhuttavan autosta pelkkää hyvää ja budjetti vois riittää tollaseen dci 1.9 malliseen
- Kaasari?
200D:ssä? Jouti turha laie haljetakin...
- ei enää rellua
jaahah, taisi mennä vitsipalstaksi
- johan123
Jännä mersu sulla jos diisselissä on kaasari!
- terose
Ainaki tojot kannattaa laittaa tectyyliin ja paksulti.
Terva on myös hyvä jos joukkoon ripaus öljyä. - Artturi
Täällä Masa 626. Ajettu kohta 500tkm. Eipä ole ollut suurempia huolia.2 litranen bensa. ikää jo 15 vuotta. Normaali huollot tehty. Huonoin auto on ollut saksalainen kone laukesi 300tkm ja oli merkin liituraitamalli.. Ranskalaisilla olen ajanut paljon. Ihan hyviä autoja.Kolme autoa seisoo pihassa Asuntoauto,Mökkiauto(maasturi),Työmaa auto tuo farmari Masa. Velattomia kaikki.Talokin melkein maksettu taas(olisi maksettukin mutta eron takia joutui makseleen tuplaten).Kyllä vanhemmillakin pärjää kun ei tarvi naapureille esittää eikä työkaveille ostaa autoja.Autoihin saa menemään tilit hyvinkin jos haluaa.
- naapurillaki oli
Tais ero ottaa koville??
Kiitos kuitenkin taloudellisesta katsauksestasi. Yksilöitähän autotkin ovat vanhoina ja käyttö ja huolto vaikuttaa niin pirusti, joten katasuksesi eiri autoista ei kerro yhtään mitään edes yleisellä tasolla.
- Artturi.
Eipä ottanut koville.Se on joskus helpotuskin. En tiedä Eiri autoista eikö se ole joku valokuvafirma. Katasuksi kuuluuko lasketteluun??? Vai olisiko Kataiselle kuuluvaa jotenkin. Kuuluuko autoiluun. Mitä kukakin. Näistä saa väännettyä ihan mitä vaan.
- Turha selitellä
Toyota on tutkitusti ja omakohtaisesti koetusti paras.
- valitettavasti näin
Toyotasta ei hyvää saa vaikka kuinka pitää hyvää huolta.
Ei nitisevästä ja rimpulasta hyvää saa sitten millään. - höblädaahöblädiijust
valitettavasti näin kirjoitti:
Toyotasta ei hyvää saa vaikka kuinka pitää hyvää huolta.
Ei nitisevästä ja rimpulasta hyvää saa sitten millään.Ei nitise Toyota, eikä ole rimpula.
Vikoja murto-osa aiempiin euroautoihini verrattuna.
Ne ostaa, jotka haluaa kestävän auton hyvällä hinta/laatusuhteella, näin se vaan menee, ja myynnistä päätellen on sen muutkin huomanneet. - Kyllä vanha kansa
höblädaahöblädiijust kirjoitti:
Ei nitise Toyota, eikä ole rimpula.
Vikoja murto-osa aiempiin euroautoihini verrattuna.
Ne ostaa, jotka haluaa kestävän auton hyvällä hinta/laatusuhteella, näin se vaan menee, ja myynnistä päätellen on sen muutkin huomanneet.tietää mutta näitä nykyajan piloille paapottuja kermaperseitä ei saa uskomaan mitään. No kai nekin ajastaan oppivat kun ensin puskevat aikansa päätä seinään. Pojille pitää olla Bimmuli tai Auti vaikkei p erse millään kestäisi sellaisten rempuloiden pitokuluja.
- gerarg
Minäkin olen huollattanut autoani huolto-ohjelman mukaisesti, ja joskus ylimääräisiäkin huoltoja teettänyt. Silti se on jättänyt välille kolme kertaa 12 vuoden aikana. Tietysti kaiken voi pitää kunnossa ikuisesti. Pitäisi ennemmin kysyä, mikä on järkevää.
- Neejohanminäs.
Joo, näin on.
- ketäKESSÄ
ei vittu mikä topic. 1 tai 2 ekaa kommenttia asiallisia, sitten menee koko touhu perseilyks,niinkuin yleensä näissä suomi24 topics. trollLz hometown. Suosin polkupyöriä, oon selvinny ilman öljyn vaihtoo, kerran piti tehä kansi remontti mutta sitten löysin tienposkesta uuvven pyörän ja ajoin sillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832