Jos ois vain 2 vaihtoehtoa joista valita, kumman valitsisit: Osallistumisen jumalanpalvelukseen vai osallistumisen Big Brother -kisaan?! Kyl mä valitsisin "elämän" (=Big Brother-kisa) kuin "elämässä kitumisen" (=Jumalan palvelus). Big Brotherissa on enemmän kiinnostavampaa vaikka en sitä seuraakaan...Jumalan palveluksesta puuttuu suihkukohtaukset. :)
Jumalan palvelus vai Big Brother -kisa?
1
<50
Vastaukset
- cxz1
Heh, tavallaan ymmärrän sua mutta itse valitsisin kyllä jumalanpalveluksen.
En siksi että siitä odottaisin jotain mielenkiintoisaa tai antoisaa, vaan vain päivittääkseni käsitystäni tuosta tapahtumasta.
Molemmissa todennäköisesti tuntisin syvää myötähäpeää esiintyjen puolesta.
Pappihan tuossa toimessaa kaiketi "huoltaa" seurakuntalaisiaan, vaikka aiheeseen akateemisesti perehtyneenä ei tietenkään usko sanomaansa samalla tavalla kuin kuulijat.
Täällähän papit kertovat "ettei pystyisi toimimaan" ellei uskoisi sanomaansa. Ja niinhän papin tietenkin kuuluu, ja pitääkin , kertoa. Muutenhan uskottavuus menisi samantien.
Ja silti tiedämme, että suuri osa papeista ajattelee hyvin eri tavalla kuin seurakuntalaiset ja tästähän Kati Niemelän vajaa 10 vuotta sitten tekemä tutkimus kertoo.
Papisto vetää roolia, johon se pappisvihkimyksen kautta on sitoutunut, juridisestikin.
En kadehdi heidän tilannettaan - mutta itsehän he ovat osansa valinneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4811155
- 827549
- 755509
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445494Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764798Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334173- 483026
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412505- 402440