Nuorten päihteidenkäyttö

Nuorten päihteidenkäyttö varsinkin sekakäyttö on lisääntynyt huolestuttavasti. erittäin huolestuttavasti. Mielestäni nyt olisi aika lisätä päihdehoitopaikkoja ja katkaisuhoitasemia tuntuvasti kuten myös nuorten ohjausta ja tukea. Hoidon tulee olla myös oman vakaumuksensa mukaista jolloin hoidota saa kaiken hyödyn irti ja tulokset olisi hyviä. Hoitoon pääsyä on nopeutettava huomattavasti nykyisestä varsinkin nuorten kohdalla. Nuorten päihteidenkäyttäjien kohdalla auttaa myös perheille annettava tuki joka annetaan tarpeeksi ajoissa. Tukien saantia on helpotettava ja nopeutettava ja poistettava turhaa byrokratiaa. Mielenterveyspuolelle myös terapiapaikkoja on lisättävä rutkasti ja hoitoon on päästävä niin halutessaan. Lääkkeillä hoidetaan vain oireita ei itse ongelmaa mutta nykyään on vain helpompaa antaa pilleriresepti ja lähettää kotiin ja silloin itse ongelma jää hoitamatta. Nuoret tarvitsevat myös rinnalla kulkijoita ja esimerkkejä. Mielekästä tekemistä ja ajanvietettä. Mutta perheiden hoitamisella päästään mielestäni kaikkein parhaimpiin tuloksiin jolloin ei myöskään tarvittaisi niin paljon terapia- ja hoitopaikkoja..

4

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfkjölaskdf

"Nuorten päihteidenkäyttö varsinkin sekakäyttö on lisääntynyt huolestuttavasti"
      Saisiko tähän jotain lähdeviitteitä vai keksitkö itse?

"Mielestäni nyt olisi aika lisätä päihdehoitopaikkoja ja katkaisuhoitasemia tuntuvasti kuten myös nuorten ohjausta ja tukea. Hoidon tulee olla myös oman vakaumuksensa mukaista jolloin hoidota saa kaiken hyödyn irti ja tulokset olisi hyviä. "
      Miten hoitopaikkojen lisääminen vähentää nuorten päihteiden käyttöä? Ketkä lasket nuoriksi? Mitä tarkoitat omalla vakaumuksella?

"Hoitoon pääsyä on nopeutettava huomattavasti nykyisestä varsinkin nuorten kohdalla"
      Kuinka pitkä aika tällä hetkellä kuluu, että nuori pääsee hoitoon? Miksi se aika on liian pitkä?

"Nuorten päihteidenkäyttäjien kohdalla auttaa myös perheille annettava tuki joka annetaan tarpeeksi ajoissa. Tukien saantia on helpotettava ja nopeutettava ja poistettava turhaa byrokratiaa."
      Lähdettä sille, että perheille ei anneta tarpeeksi tukea sekä mitä kohdat byrokratiassa hidastavat tai vaikeuttavat nuorten hoitoonpääsemistä.

"Mielenterveyspuolelle myös terapiapaikkoja on lisättävä rutkasti ja hoitoon on päästävä niin halutessaan. Lääkkeillä hoidetaan vain oireita ei itse ongelmaa mutta nykyään on vain helpompaa antaa pilleriresepti ja lähettää kotiin ja silloin itse ongelma jää hoitamatta."
      Miten tämä liittyy nuoriin ja päihteisiin?

"Nuoret tarvitsevat myös rinnalla kulkijoita ja esimerkkejä. Mielekästä tekemistä ja ajanvietettä. Mutta perheiden hoitamisella päästään mielestäni kaikkein parhaimpiin tuloksiin jolloin ei myöskään tarvittaisi niin paljon terapia- ja hoitopaikkoja.."
      Lähteitä tällekin. Tällaiset ehdotukset ja mielipiteet kaipaavat jotain johon perustua. Toivottavasti eivät ole pelkkää mututuntumaa.

Kai ymmärrät, että politiikkaan lähtiessä pelkät hyvät mielipiteet ja kristilliset arvot eivät pelasta tai korjaa mitään. Sun tapaisia broilereita on politiikka täynnä.

• Ongelma vanhempia ei

menit muuten aivan asiaa mutta tuossa kohtaa kun ilmoitit perheille annettavasta tuesta voin korjata että aika paljon on tänä päivänä ns."ammattikasvattajien"kasvattamia nuoria,kuten omanikin,heille ei aseteta mitään rajoja ja saavat turhan paljon itse päättää mitä haluavat tehdä ja olla vastuussa omasta elämästään,rahaa heille kyllä annetaan ja turhan paljon sitä syydetäänkin. Omani on saanut kaiken avun ja nyt ei lastensuojelun keinoja enään edes ole. hän on psykiatrisen asiakas siis lopun elämänsä ja vaikka ns.pakkohoito asiakas onkin niin menee ja tulee kuten itse haluaa ja juuri siinä kunnossa kuin haluaa....

• we323swew

Ainakin ns. tapauksille joilla on toivoa olisi saatava hoitoa helposti silloin kun henkilö sitä itse haluaa. Jonkun opiaattiongelmassa voi olla yksinkertaisesti kysymys ihan vaan helposti hoidettavista vieroitusoireista jotka olisi saatava nopeasti pois että henkilö voi jatkaa elämäänsä ilman kyseistä lääkettä/huumetta. Liian hankala pääsy hoitoon ja liika tiukkapipoisuus auttavien lääkkeiden määräämisessä voi tyriä koko homman. Ei kukaan jaksa kärsiä. Ihminen haluaa päästä helpolla jotta motivaatio pysyy yllä. Itse en kannata korvaushoitoa muutakuin toivottomille tapauksille. Muitten pitäisi saada vieroitukseen muita lääkkeitä: Esim. kannabista, benzoja mahdollisesi muuta lääkitystä jotka poistavat oireet ilman että siitä alkaa uusi kierre. Myös psykedeelejä voisi ehkä tällöin käyttää valvotusti. Lyricaa kenties? Ketamiini? Dextroamfetamiini? Näin siis silloin kun potilas katsotaan täysin luotettavaksi ja hyvin vahvasti motivoituneeksi aloittaa elämänsä uudestaan ilman riippuvuutta.

• ex nuorihihapelle

YHDYN EDELLISEEN! ASIAA!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3515
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1576
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      826
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe