Nuorten päihteidenkäyttö

Nuorten päihteidenkäyttö varsinkin sekakäyttö on lisääntynyt huolestuttavasti. erittäin huolestuttavasti. Mielestäni nyt olisi aika lisätä päihdehoitopaikkoja ja katkaisuhoitasemia tuntuvasti kuten myös nuorten ohjausta ja tukea. Hoidon tulee olla myös oman vakaumuksensa mukaista jolloin hoidota saa kaiken hyödyn irti ja tulokset olisi hyviä. Hoitoon pääsyä on nopeutettava huomattavasti nykyisestä varsinkin nuorten kohdalla. Nuorten päihteidenkäyttäjien kohdalla auttaa myös perheille annettava tuki joka annetaan tarpeeksi ajoissa. Tukien saantia on helpotettava ja nopeutettava ja poistettava turhaa byrokratiaa. Mielenterveyspuolelle myös terapiapaikkoja on lisättävä rutkasti ja hoitoon on päästävä niin halutessaan. Lääkkeillä hoidetaan vain oireita ei itse ongelmaa mutta nykyään on vain helpompaa antaa pilleriresepti ja lähettää kotiin ja silloin itse ongelma jää hoitamatta. Nuoret tarvitsevat myös rinnalla kulkijoita ja esimerkkejä. Mielekästä tekemistä ja ajanvietettä. Mutta perheiden hoitamisella päästään mielestäni kaikkein parhaimpiin tuloksiin jolloin ei myöskään tarvittaisi niin paljon terapia- ja hoitopaikkoja..

4

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfkjölaskdf

      "Nuorten päihteidenkäyttö varsinkin sekakäyttö on lisääntynyt huolestuttavasti"
      Saisiko tähän jotain lähdeviitteitä vai keksitkö itse?

      "Mielestäni nyt olisi aika lisätä päihdehoitopaikkoja ja katkaisuhoitasemia tuntuvasti kuten myös nuorten ohjausta ja tukea. Hoidon tulee olla myös oman vakaumuksensa mukaista jolloin hoidota saa kaiken hyödyn irti ja tulokset olisi hyviä. "
      Miten hoitopaikkojen lisääminen vähentää nuorten päihteiden käyttöä? Ketkä lasket nuoriksi? Mitä tarkoitat omalla vakaumuksella?

      "Hoitoon pääsyä on nopeutettava huomattavasti nykyisestä varsinkin nuorten kohdalla"
      Kuinka pitkä aika tällä hetkellä kuluu, että nuori pääsee hoitoon? Miksi se aika on liian pitkä?

      "Nuorten päihteidenkäyttäjien kohdalla auttaa myös perheille annettava tuki joka annetaan tarpeeksi ajoissa. Tukien saantia on helpotettava ja nopeutettava ja poistettava turhaa byrokratiaa."
      Lähdettä sille, että perheille ei anneta tarpeeksi tukea sekä mitä kohdat byrokratiassa hidastavat tai vaikeuttavat nuorten hoitoonpääsemistä.

      "Mielenterveyspuolelle myös terapiapaikkoja on lisättävä rutkasti ja hoitoon on päästävä niin halutessaan. Lääkkeillä hoidetaan vain oireita ei itse ongelmaa mutta nykyään on vain helpompaa antaa pilleriresepti ja lähettää kotiin ja silloin itse ongelma jää hoitamatta."
      Miten tämä liittyy nuoriin ja päihteisiin?

      "Nuoret tarvitsevat myös rinnalla kulkijoita ja esimerkkejä. Mielekästä tekemistä ja ajanvietettä. Mutta perheiden hoitamisella päästään mielestäni kaikkein parhaimpiin tuloksiin jolloin ei myöskään tarvittaisi niin paljon terapia- ja hoitopaikkoja.."
      Lähteitä tällekin. Tällaiset ehdotukset ja mielipiteet kaipaavat jotain johon perustua. Toivottavasti eivät ole pelkkää mututuntumaa.

      Kai ymmärrät, että politiikkaan lähtiessä pelkät hyvät mielipiteet ja kristilliset arvot eivät pelasta tai korjaa mitään. Sun tapaisia broilereita on politiikka täynnä.

    • Ongelma vanhempia ei

      menit muuten aivan asiaa mutta tuossa kohtaa kun ilmoitit perheille annettavasta tuesta voin korjata että aika paljon on tänä päivänä ns."ammattikasvattajien"kasvattamia nuoria,kuten omanikin,heille ei aseteta mitään rajoja ja saavat turhan paljon itse päättää mitä haluavat tehdä ja olla vastuussa omasta elämästään,rahaa heille kyllä annetaan ja turhan paljon sitä syydetäänkin. Omani on saanut kaiken avun ja nyt ei lastensuojelun keinoja enään edes ole. hän on psykiatrisen asiakas siis lopun elämänsä ja vaikka ns.pakkohoito asiakas onkin niin menee ja tulee kuten itse haluaa ja juuri siinä kunnossa kuin haluaa....

    • we323swew

      Ainakin ns. tapauksille joilla on toivoa olisi saatava hoitoa helposti silloin kun henkilö sitä itse haluaa. Jonkun opiaattiongelmassa voi olla yksinkertaisesti kysymys ihan vaan helposti hoidettavista vieroitusoireista jotka olisi saatava nopeasti pois että henkilö voi jatkaa elämäänsä ilman kyseistä lääkettä/huumetta. Liian hankala pääsy hoitoon ja liika tiukkapipoisuus auttavien lääkkeiden määräämisessä voi tyriä koko homman. Ei kukaan jaksa kärsiä. Ihminen haluaa päästä helpolla jotta motivaatio pysyy yllä. Itse en kannata korvaushoitoa muutakuin toivottomille tapauksille. Muitten pitäisi saada vieroitukseen muita lääkkeitä: Esim. kannabista, benzoja mahdollisesi muuta lääkitystä jotka poistavat oireet ilman että siitä alkaa uusi kierre. Myös psykedeelejä voisi ehkä tällöin käyttää valvotusti. Lyricaa kenties? Ketamiini? Dextroamfetamiini? Näin siis silloin kun potilas katsotaan täysin luotettavaksi ja hyvin vahvasti motivoituneeksi aloittaa elämänsä uudestaan ilman riippuvuutta.

    • ex nuorihihapelle

      YHDYN EDELLISEEN! ASIAA!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe