lemmikin kuolema vaivaa.

apujaa!

miten ootte päässy yli lemmikin kuolemasta . mun tyttären gerbiili kuoli eilen halvauskohtaukseen ja jouduin lopettamaan sen . se itkee vieläkin. kauanko teillä ja teidän lapsilla on kestäny päästä lemmikin kuoleman yli, vai ootteko päässy ollenkaan . apuja pliis ku un tyttyö on 12 eikä oikeen usko jumalaan niin sille on vaikee selittää että se on taivaassa.

8

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akka vaan

      olen kai paatunut, mutta synkin suru on hellittänyt parissa päivssä vaikka itse olen koirani vienyt lopetettavaksi, 4 kertaa 40 vuoden aikana. Kissoja, kaneja hiiriä... niistä en muista surreeni juuri ollenkaan. Sitä lehmää, jonka isä möi kunolin 7 v, suren joskus ja ainakin muistelen, yhä vieläkin.
      Taivaasta on turha puhua jos ei ole siihen suuntaan kallelaan. Kannattaa selittää, että eläimen oli aika kuolla, koska elämet elävät lyhyempään kuin ihmiset, ja luopuminen kuuluu elämään. Kaikki kuolee, se on surkea tosiasia, joka jokaisen lemmikin hankkijan on syytä jo elikkoa ottaessa tiedostaa. Sano lapsellesi, että gerbiili on kulkenut tiensä päähän, mutta tytön on aika katsoa huomiseen. Hanki vaikka toinen gerbiili tai rpotto lemmikiksi, jotta syvin suru unohtuu.

      • tietäjä

        älä koskaan osta uutta lemmikkiä vanhan tilalle "lohdutukseksi", sillä siten lapsi ei opi arvostamaan eläimen yksilöllisyyttä ja arvoa!!!! Ja olihan sillä gerbiilillä gerbiilikaveri seurana (gerbiilit ovat laumaeläimiä)?


    • apujaa!!!

      kiitos vastauksestasi :)

    • No mulla kuoli marsu vuos sitten ja vieläki suren sitä ja tuun varmaa aina vähän suremaa, koska se oli kuitenki osa mun elämää pitkän pitkän ajan.
      Hoidin sitä nii hyvin ja mittasin millintarkkuudella kaiken mitä sille syötin, meni välil vähä överiks.
      Kyllä 12 siitä nopeemmin varmaan yli pääsee, kun itse olen 16 ja silloin olin 15,
      kun joku uus kiva juttu tulee tilalle, ni sit ei sure niin paljoo, unohtaa sen hetkeks.

      Kyl sitä jonkun aikaa sureeki, et ite ainaki viikon olin iha makasin vaa.
      En kyl ees osaa selittää, et miks suren sitä marsuu nii paljo, mut sama asiahan se on ku vaikka koira, ihan yhtä suuri menetys, eläin vaa on pienempi.

      Eikä sen tarvii uskoo jumalaan, ku voit sanoo, että se ei enään kärsi ja sillä on parempi olla poissa, ku täällä.

      Voimia

      • kissani manu

        Mulla oli kissa sen nimi oli Manu ja vuosi sitten se eksyi ja me yritettiin löytää se mutta eräänä päivänä me löydettiin se kuolleena kylmänä ja kankeena kippuralta tien vierestä se oli kamalaa itkin kokopäivän enkä oo päässy siitä vieläkään yli.


      • <3 :'(
        kissani manu kirjoitti:

        Mulla oli kissa sen nimi oli Manu ja vuosi sitten se eksyi ja me yritettiin löytää se mutta eräänä päivänä me löydettiin se kuolleena kylmänä ja kankeena kippuralta tien vierestä se oli kamalaa itkin kokopäivän enkä oo päässy siitä vieläkään yli.

        meillä oli koira joka sairastuï ja se piti lopettaa :'( muistan ikuisesti (vaikka olin silloin vasta 7) kun koirani laittoi aina päänsä reiden päälleni ja laittoi silmänsä kiinni ja nukahti


      • Cat
        <3 :'( kirjoitti:

        meillä oli koira joka sairastuï ja se piti lopettaa :'( muistan ikuisesti (vaikka olin silloin vasta 7) kun koirani laittoi aina päänsä reiden päälleni ja laittoi silmänsä kiinni ja nukahti

        Voi..Otan osaa.:'( Minulla on ollut koko ikäni kissoja. Ensimmäinen oli löytökissa. Se oli aivan valkea,ja en muista nimeä..Olin silloin 1-2v joten en nyt muista kissani nimeä :'c. Kun synnyin,kävi ilmi ettei kissa tykännyt lapsista. Kissa raapaisi minua pahasti ja kissaa oli vaikea pitää.Siskonikin syntyi,joten kissasta oli pakko luopua. :'c Kissa oli muutenkin kovin äksy koska oli löytökissa. Suren sitä vieläkin,vaikken muista siitä mitään..Olin niin pieni. Sitten saatiin iso musta hassu kissanpentu. Kissa nimettiin sitten Kolliksi :'D mutta nimi vaihtuikin Molliksi (:. Kissa oli koko elämäni!


      • surullinenn
        Cat kirjoitti:

        Voi..Otan osaa.:'( Minulla on ollut koko ikäni kissoja. Ensimmäinen oli löytökissa. Se oli aivan valkea,ja en muista nimeä..Olin silloin 1-2v joten en nyt muista kissani nimeä :'c. Kun synnyin,kävi ilmi ettei kissa tykännyt lapsista. Kissa raapaisi minua pahasti ja kissaa oli vaikea pitää.Siskonikin syntyi,joten kissasta oli pakko luopua. :'c Kissa oli muutenkin kovin äksy koska oli löytökissa. Suren sitä vieläkin,vaikken muista siitä mitään..Olin niin pieni. Sitten saatiin iso musta hassu kissanpentu. Kissa nimettiin sitten Kolliksi :'D mutta nimi vaihtuikin Molliksi (:. Kissa oli koko elämäni!

        Multa kuoli puoli vuotta sitten hamsteri. Se oli jo kaks ja puol vuotta, eli aikas vanha. Itken vieläkin joinain iltaisin itseni uneen...:'(:'(:'(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe