Bulimia kysely !

lukiolainen123

Teen tutkimusta terveystiedossa bulimiasta ja olisi ihanaa jos muutama teistä voisi vastata pienimuotoiseen kyselyyn, josta voisin katsoa apua tutkimukseeni. Se siis käsittelee bulimiaa ja suhteita. Kiitos paljon jos edes joku viitsisi!

1. Kuinka kauan olet sairastanut?
[] alle puoli vuotta
[] alle vuoden
[] 1-3 vuotta
[] 3-5 vuotta
[] 5-7 vuotta
[] 7 vuotta

2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
[] Ei
[] Kyllä, perhe
[] Kyllä, läheinen ystävä
[] Kyllä, lähipiiri
[] Muu, kuka/ketkä?

3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä?
4. Koetko tuen olevan tarpeen?
5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?

6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
[] Ei
[] Kyllä, miten?

7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?



Kiitos erittäin paljon jos joku edes viitsisi vastata!

16

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maija.,

      1. 34 vuotta
      2. aviomies
      3. ei
      4. ei
      5, ei
      6. ei
      7. ei mitenkään

    • mkeaöhjilk

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?

      [x] 5-7 vuotta

      Vaihtelevasti. Ensimmäisen kerran oksensin n.15-vuotiaana. Useamman vuoden tauon jälkeen nyt 22-vuotiaana olen taas lipsahtanut pahoille teille..


      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [x] Ei

      4. Koetko tuen olevan tarpeen?
      En koe tarvitsevani minkäänlaista apua. En muutenkaan näe itseäni mitenkään sairaana, enkä varmasti olekaan verrattuna niihin tyyppeihin, jotka tunkevat sormen kurkkuun joka päivä, ja joilla yrjöäminen on aihettanut selkeitä fyysisiä oireita. Mä kuitenkin joudun oksentamaan vain n. pari kertaa kuussa, kun olen lipsahtanut ahmimaan liikaa herkkuja. Muuten syön erittäin terveellisesti, harrastan liikuntaa ja olen tyytyväinen peilikuvaani.

      Nyt kun miettii, niin en mä edes tiedä voiko tätä oikein sanoa bulimiaksi. Ahmiminen ja oksentaminen ei ole mulle mikään pakkomielle.

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [x] Ei
      [] Kyllä, miten?

    • Umpikujassa

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [x] 3-5 vuotta, olen nyt 21, aloittamassa kandiani yo:ssa

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [x] Kyllä, perhe, tarkemmin: sisko ja veli tietävät hyvin vähän, vain sen, että on jonkinasteinen syömishäiriö.
      [x] Kyllä, läheinen ystävä, parikin ystävää, on se hyvä, kun asuu kaukana kotoa
      [x] Muu, kuka/ketkä? Lääkäri ja eräs terapeutti, jonka luona olen käynyt vasta kerran nyt, mutta saattaapi muuttua säännölliseksi.

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä? En.
      4. Koetko tuen olevan tarpeen? Kyllä.
      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista? Hmm, ei.

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [x] Kyllä, miten? Yhtäältä etäännyttänyt, toisaalta lähentänyt.

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?
      Tehnyt elämästä aika vaikeaa usein. Joka suupala pitää miettiä etukäteen, esim edellisenä iltana, jos seuraavana päivänä on jotain (koulua, tapaamisia). Toisaalta se, kun käsittää millaisessa tilanteessa oikein on, saa arvostamaan läheisiään. Vähän niinkuin ajattelee, että joka päivä vois olla viimeinen.

      Joo, mun bulimia on aika pahana nykyään. Olen hakenut apua, turhautunut siihen, ettei sitä saanut ja luovuttanut.

    • ...

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [] alle puoli vuotta
      [] alle vuoden
      [] 1-3 vuotta
      [] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [x] 7 vuotta

      Ekan kerran oksensin joskus 15-vuotiaana ja siitä lähtien olen mennyt läpi kaikki syömishäiriöt. Meni vuosia(?) oksentamatta, mutta se on alkanut vaivihkaa tulla elämään taas.

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [x] Ei
      [] Kyllä, perhe
      [] Kyllä, läheinen ystävä
      [] Kyllä, lähipiiri
      [] Muu, kuka/ketkä?

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä?
      4. Koetko tuen olevan tarpeen?
      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [] Ei
      [x] Kyllä, miten?

      Kun olen ahminut ja oksentanut, masennun, jolloin en halua/jaksa tavata ketään eikä mikään kiinnosta.

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?

      Olen masentunut ja ahdistunut, josta luulen mahdollisen bulimian jälleen puhjenneen.

    • yksi bulsu

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [] alle puoli vuotta
      [] alle vuoden
      [] 1-3 vuotta
      [x] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [] 7 vuotta

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [] Ei
      [x] Kyllä, perhe
      [] Kyllä, läheinen ystävä
      [] Kyllä, lähipiiri
      [x] Muu, kuka/ketkä? Lääkäri, psykologi, sairaanhoitaja, sh- klinikka

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä? Kyllä he tukevat, mutta mitään apua siitä ei sinänsä ole.

      4. Koetko tuen olevan tarpeen? Koen.

      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [] Ei
      [x] Kyllä, miten? Kiristänyt perheen välejä.

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi? Minulla ei ole mitään sosiaalista elämää, kaikki kaverit ym. menneet. Perheessä aiheuttaa huolta ja riitoja.

    • JepJep

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?

      [] 7 vuotta

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)

      [] Kyllä, perhe

      [] Kyllä, lähipiiri


      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä?
      Heidän on helpompi elää kanssani kun tietävät mikä on homman nimi ja missä mennään.

      4. Koetko tuen olevan tarpeen?
      Tietyllä tasolla kylläkin. Uskon muiden sairastuneiden vertaistukeen.

      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?
      Avoimuus sairaudesta lähipiirille helpottaa parantumista. Salailu mielestäni kertoo vielä siittä että et halua parantua.

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?

      [] Kyllä, miten?
      Joitakin ystäviä on jäänyt pois, mutta eivät ne ole sen arvoisia sitten ollutkaan jos pelkäävät sairauttani. On helpompi kommunikoida läheisten kanssa kun olemme avoimia. Sympatiaa en heiltä kuitenkaan kaipaa.

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?

      Rajoittavasti. Mutta nyt olen parantumaprosessissa niin olen voinut olla taas vapautuneempi myös sosiaalisesti. Ulkonäköni hävetää aikaajoin, mutta me olemme erillaisia/erinäköisiä ja se tulisi vaan hyväksyä.

    • pau123

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [] alle puoli vuotta
      [] alle vuoden
      [] 1-3 vuotta
      [] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [x] 7 vuotta

      ekan kerran 14-vuotiaana, pävittäistä oksentelua ainakin 7 vuotta mutta 9 vuotta on lähempänä totuutta.

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [] Ei
      [x] Kyllä, perhe
      [x] Kyllä, läheinen ystävä
      [] Kyllä, lähipiiri
      [avohoitokontaktini] Muu, kuka/ketkä?

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä? koen, tuon kontaktin, perhe ei välitä
      4. Koetko tuen olevan tarpeen? kyllä
      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista? perhe ei ota tosissaan ennenkuin painan 30 kiloa.

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [x] Ei
      [] Kyllä, miten?

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi? kun oksentelen, menen paljon helpommin sänkyyn vieraiden miesten kanssa, päihteidenkäyttö tullut kuvioihin yms.

    • minäääääääääääääääää

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [] alle puoli vuotta
      [] alle vuoden
      [x] 1-3 vuotta
      [] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [] 7 vuotta

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [] Ei
      [/] Kyllä, perhe
      [x] Kyllä, läheinen ystävä
      [] Kyllä, lähipiiri
      [] Muu, kuka/ketkä?

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä?
      en oo päässy yli, ja jotenki se niiden tietäminen on vaa vaikeuttanu
      4. Koetko tuen olevan tarpeen?
      tunsin, mutta.. ei ne osannu tukee oikeesti.

      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?
      AUTTAKAA KUNNOLLA JOS AUTATTE. voin kertoo kokemuksesta ettei sellaset "sua on tosi veemäistä auttaa ku meet kokoaja huonompaa" kauheesti auta..



      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [x] Ei
      [] Kyllä, miten?

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?
      alentavasti, kun en haluu käydä missää koska oon LIHAVA-



      Kiitos erittäin paljon jos joku edes viitsisi vastata!

    • uigsbdäv

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [x] alle puoli vuotta
      [] alle vuoden
      [] 1-3 vuotta
      [] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [] 7 vuotta

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [] Ei
      [] Kyllä, perhe
      [] Kyllä, läheinen ystävä
      [x] Kyllä, lähipiiri
      [] Muu, kuka/ketkä?

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä?
      kai...
      4. Koetko tuen olevan tarpeen?
      kyllä!
      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [] Ei
      [x] Kyllä, miten?
      koko perhe taitaa olla syömishäiriöiteni takia sairas (anoreksia ollut reilu 2 vuotta kimpussa).
      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?
      oikein masentuneena ja pettyneenä itseeni binge/purge kauden jälkeen saatan jättää menemättä kauan suunniteltuun/muutenvaan hauskaan tapahtumaan.


      Kiitos erittäin paljon jos joku edes viitsisi vastata!

    • lukiolainen123

      Kiitos paljon kaikille vastanneille(-: Ihan positiivisesti yllättynyt, että näinkin moni jaksoi vastata! Näistä on suuri apu työssäni ja toki saa vieläkin vastata jos joku yhä tänne eksyy!

      Voimia kaikille sairastaville.

    • Mustemilla

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [] alle puoli vuotta
      [] alle vuoden
      [] 1-3 vuotta
      [] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [X] 7 vuotta

      12 vuotta tän kans on käsi kädessä kuljettu.

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [] Ei
      [X] Kyllä, perhe
      [] Kyllä, läheinen ystävä
      [] Kyllä, lähipiiri
      [] Muu, kuka/ketkä?

      Perhe=avopuoliso.

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä?

      Kyllä, hän on minulle suurena tukena. Ilman häntä tuskin olisin tässä.

      4. Koetko tuen olevan tarpeen?

      Jep.

      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?

      Välillä ärsyttää, kun ihmiset eivät ymmärrä, vaikka kuinka vääntäisit rautalangasta, mistä on kyse.

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [] Ei
      [X] Kyllä, miten?

      Salailen ja häpeän.

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?

      Vältän laihdutus-/ruoka-aiheisia keskusteluja, koska ne yleensä laukaisee ahmimisen. Joskus, kun päätin pitää ahmimispäivän, lintsasin koulusta ja peruin kaikki tapaamiset. Joskus ystäväni epäilivät minun pettävän silloista poikakaveriani, kun saatoin yhtäkkiä lähteä aikaisemmin pois juhlista/tapaamisista. Oikeasti menin siis kauppaan hakemaan ahmittavaa ja noh, loput voikin arvata...

    • mustaarr

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [] alle puoli vuotta
      [] alle vuoden
      [x] 1-3 vuotta
      [] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [] 7 vuotta

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [] Ei
      [] Kyllä, perhe
      [x] Kyllä, läheinen ystävä
      [] Kyllä, lähipiiri
      [] Muu, kuka/ketkä?

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä?
      *todellakin !!
      4. Koetko tuen olevan tarpeen?
      *tietenkin, ei tälläisestä yksin selvitä
      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?
      *joskus huolehtiminen menee jo ylikin, vatvotaan ja tarkkaillaan joka kerta kun käyt syömisen jälkeen vessassa. Juuri kuin itse yrittää unohtaa koko asian ja päästä elämässä eteenpäin, joskus vääränlainen huolehtiminen saattaa vain hidastaa parantumista.

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [] Ei
      [x] Kyllä, miten?
      *oli aika, jolloin eristäydyin kavereistani ja perheestäni todella paljon, olin vihainen enkä jaksanut keskittyä mihinkään. Suomeksi sanottuna olin siis todella vittumainen

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?
      *ahmimiskohtauksen iskettyä saatoin olla täysin muissa maailmoissa, kun muut juhlissa pitivät hauskaa ja seurustelivat jossain muualla, minä ahmin keittiössä niin paljon kuin mahdollista...tunnen erään toisen buliimikon emmekä pysty paljoa olemaan toistemme seurassa yrityksistä huolimatta. Se vain laukaisee kaiken uudelleen, tarkkailemme toisiamme kuin mielipuolet ja murehdimme omaa itseämme. Pääsykokeet korkeakouluihin kusin totaalisesti. Olen sairauden myötä lihonutkin huomattavasti, näin olen ruvennut kammoamaan vähänkin kaikenlaisia sosiaalisia tilanteita....

    • fgmjfgnfdujsr

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [] alle puoli vuotta
      [] alle vuoden
      [] 1-3 vuotta
      [x] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [] 7 vuotta

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [x] Ei
      [] Kyllä, perhe
      [] Kyllä, läheinen ystävä
      [] Kyllä, lähipiiri
      [] Muu, kuka/ketkä?

      4. Koetko tuen olevan tarpeen?
      -Vaikea sanoa. Välillä tuntuu, että haluaisin tukea ystäviltä ja ehkä perheeltä, mutta ajatus tän ongelman kertomisesta, ja siitä että muut tietäisivät ahdistaa niin helvetisti että oon päättänyt ainakin toistaiseksi selvitä yksin.

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [x] Ei
      [x] Kyllä, miten?
      -välillä tulee kausia, kun en puhu kellekkään, äidin hössötys ärsyttää, sulkeudun, oon masentunut ja hiljanen, mutta taas välillä elämänilo palaa. (vaikka syömishäiriö pysyykin)

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?
      Pahimpina aikoina oon ollut tosi eristäytynyt ja masentunut. Eli siis oon vaan ollut neljän seinän sisällä ja kierinyt itsesäälissä, enkä siis joko jaksa tai kehtaa nähdä ketään.

    • 11kuukautta

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [] alle puoli vuotta
      [x] alle vuoden
      [] 1-3 vuotta
      [] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [] 7 vuotta

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [x] Ei
      [] Kyllä, perhe
      [] Kyllä, läheinen ystävä
      [] Kyllä, lähipiiri
      [] Muu, kuka/ketkä?

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä?
      -Kenenkään ei tarvitse auttaa. Minun sairauteni on minun ja yksin minun ongelmani. En halua kuormittaa muita.

      4. Koetko tuen olevan tarpeen?
      -Haluaisin tukea, mutta en halua sysätä tätä kenenkään niskaan,

      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?
      -Olen pitkään harkinnut meneväni hoitoon, mutta kynnys on liian suuri.

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [] Ei
      [x] Kyllä, miten?
      -Ikävä kyllä hyvällä tavalla. Olin ennen "liian kiltti kympin tyttö", mutta kun sairastuin, sain salaista voimaa ja itsekkyyttä. Olen silti yhä läheinen ystävieni ja perheeni kanssa. Läheisempi kuin ennen. En tarvitse heitä yhtä paljon nyt kun minulla on b. Se on kuin salainen poikaystävä, joka hakkaa, mutta rakastaa.

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?
      -Tietysti pelkään jääväni kiinni. Ja että joku huolestuu tai alkaa kytätä. Toistaiseksi sosiaalinen elämäni on kunnossa. Olen sairastanut 11 kuukautta.

    • melankoholi

      1. Kuinka kauan olet sairastanut?
      [] alle puoli vuotta
      [x] alle vuoden
      [] 1-3 vuotta
      [] 3-5 vuotta
      [] 5-7 vuotta
      [] 7 vuotta

      2. Tietävätkö lähimmäisesi sairaudestasi? (perhe/ystävät)
      [] Ei
      [] Kyllä, perhe
      [x] Kyllä, läheinen ystävä
      [] Kyllä, lähipiiri
      [x] Muu, kuka/ketkä?
      Äiti

      3. Koetko hänen/heidän auttaneen sairauden yli pääsemisessä?
      En. Joskus olen avautunut, mutta eivät he osaa ymmärtää sitä mun kannalta. Joten oon vaan uskotellut että oon parantunut

      4. Koetko tuen olevan tarpeen?
      Kyllä

      5. Muuta kommentoitavaa avusta/tuesta/suhteista?

      6. Onko sairaus vaikuttanut suhteeseesi lähimmäisiisi? Jos on, niin miten?
      [x] Ei
      [] Kyllä, miten?

      7. Miten Bulimia on vaikuttanut suhteisiisi/sosiaaliseen elämääsi?
      Ehkä musta on tullu vähän tylsä. Viikonloppusin oon mielummin himassa syömässä ja yrjöömässä naama turvoksissa kun lähen bilettämään tai näkemään kavereita.

      Kunpa en olisi ikinä tähän ryhtynyt

    • Elmr

      1. Olen sairastanut 15 vuotta .
      2. Poikaystävä tietää. Äidille jotain vihjannut, mutta hän ei halua uskoa.
      3. Toisaalta siinä mielessä, että normaalipainoisena en enää luule olevani lihava valas, toisaalta oireilu kyllä jatkuu.
      4. Ehdottomasti. Ja olenkin ollut osastolla sairaalahoidossa ja muuten avohoitopalvelujen piirissä. Tosin aloitin hoito "urani" vasta n. kymmenen vuotta sairastettuani.
      5. Varhainen puuttuminen olisi mielestäni ensiarvoisen tärkeää; muutoin sairaudella on vaarana kroonistua. Koen, että saamani hoito on ollut hyvää, vaikka aluksi jo useita vuosia sairastuttuani kuvittelin, että kukaan ei voisi ymmärtää minua. Pelkkää painoa ei tulisi bulimiatapauksissa tuijottaa, vaan vointia yleisemmin.
      6. Sairaus on estänyt ystävyys/kaverisuhteiden luomisen. On turvallisempaa olla syomisensä ja oksentamisensa kanssa yksin, kuin pelätä että muut huomaavat. Jatkuvaa valehtelua, välttelyä, kiertelyä, kaartelua, selittelyä joutuu harrastamaan.
      7. Perus epäluottamus muihin ihmisiin ja varsinkin omaan itseen. Käpertyminen ja jatkuva uupumus haittaavat normaalia elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1455
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1032
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      763
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe