Maailman rikkain nainen hyökkäsi köyhiä vastaan!

Huom!

Köyhä on siis köyhä vain omasta syystään eikä osaa hallita elämäänsä tavalla joka takaisi riittävän toimeentulon. Tämä on suorastaan hämmästyttävä uutinen ja antaa uuden mahdollisuuden kaiken köyhyyden ja kurjuuden poistamiseen maailmasta.
Näin suurta ja mahtavaa ajatuksen kuohuvaa virtaa ei milloinkaan ennen ole julkisuuteen tullut, joten on varmaa että sen kehittäjä tulee jäämään historiaan muiden nerojen rinnalle.
----
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2012/09/1608330/maailman-rikkain-nainen-koyhille-juokaa-ja-polttakaa-vahemman

295

5568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juntturÄ

      On se hyvin syöneen näkönen

      • Mikko-sika

        Tietenkin rikkaat syövät hyvin . Eivät paljon liiku kun omistavat hienot ajopelit . Siksi lihovat liikaa . Köyhäkin voi olla lihava jos syö väärää ruokaa joka lihottaa .


      • Ei elämästä selviä

        Köyhänä tulee varastaa, salakuljettaa, välittää, tehdä pimeitä keikkoja, viedä rikkailta, luottaa vain itseensä, elää siivellä, tehdä sitä mitä rikkaat eivät uskalla, syödä aina kun on ruokaa tarjolla, samoin juoda, koska koskaan ei voi tietää milloin elää viimeistä päivää.


      • Evakko
        Ei elämästä selviä kirjoitti:

        Köyhänä tulee varastaa, salakuljettaa, välittää, tehdä pimeitä keikkoja, viedä rikkailta, luottaa vain itseensä, elää siivellä, tehdä sitä mitä rikkaat eivät uskalla, syödä aina kun on ruokaa tarjolla, samoin juoda, koska koskaan ei voi tietää milloin elää viimeistä päivää.

        On teesejä kerrakseen.köyhyys on suhteellinen käsite,.


      • asdasdqfqgdsa
        Mikko-sika kirjoitti:

        Tietenkin rikkaat syövät hyvin . Eivät paljon liiku kun omistavat hienot ajopelit . Siksi lihovat liikaa . Köyhäkin voi olla lihava jos syö väärää ruokaa joka lihottaa .

        Kuitenkin prosentuaalisesti rikkaimmat ovat meistä siitä laihimmasta päästä, tiedä onko syy hyvän itsekurin, joka moisiin rikkauksiin ajaa, vai ihan riittävä älyykkyys vain katsoa peiliin jos muutama liikakilo tulee.

        Moinen nainen sensijaan ei sellaista termiä tuskin ole kuullutkaan kuin itsehillintä, vanhemmat varmaan iloisesti kehuneet pulskistuvaa Gine ressukkaa, äiti ja isi rakastaa sua!


      • kaamoskaappi

        Juu oikea SIKA. Helppo sanoa jos töitä ei ole ja olosuhteet tehdään niin vaikeaksi kuin esim.suomessa. Ajatelkaapa nuoria joidewn pitää tulla toimeen vaikkapa 1200e/kk. Vuokra ja ruoka,puhelin,matkat.sähkölasku jne. eipä niillä rahoilla paljon
        mällätä, saati sitten, että säästöön jäisi jotain. Pimeä muija toi on


      • TimppaTT
        asdasdqfqgdsa kirjoitti:

        Kuitenkin prosentuaalisesti rikkaimmat ovat meistä siitä laihimmasta päästä, tiedä onko syy hyvän itsekurin, joka moisiin rikkauksiin ajaa, vai ihan riittävä älyykkyys vain katsoa peiliin jos muutama liikakilo tulee.

        Moinen nainen sensijaan ei sellaista termiä tuskin ole kuullutkaan kuin itsehillintä, vanhemmat varmaan iloisesti kehuneet pulskistuvaa Gine ressukkaa, äiti ja isi rakastaa sua!

        Joo ton tutkimuksen MINÄKIN tahtosin nähhä että rikkaat on muka laihemmasta päästä?!? Vai ihanko hatusta heitit?


      • gfvjhbnkj
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Juu oikea SIKA. Helppo sanoa jos töitä ei ole ja olosuhteet tehdään niin vaikeaksi kuin esim.suomessa. Ajatelkaapa nuoria joidewn pitää tulla toimeen vaikkapa 1200e/kk. Vuokra ja ruoka,puhelin,matkat.sähkölasku jne. eipä niillä rahoilla paljon
        mällätä, saati sitten, että säästöön jäisi jotain. Pimeä muija toi on

        voi kun tuliskin noin paljon rahaa


      • opiskelijaaa
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Juu oikea SIKA. Helppo sanoa jos töitä ei ole ja olosuhteet tehdään niin vaikeaksi kuin esim.suomessa. Ajatelkaapa nuoria joidewn pitää tulla toimeen vaikkapa 1200e/kk. Vuokra ja ruoka,puhelin,matkat.sähkölasku jne. eipä niillä rahoilla paljon
        mällätä, saati sitten, että säästöön jäisi jotain. Pimeä muija toi on

        1200 e/kk? Mun pitää tulla toimeen 400 e/kk.


      • kaamoskaappi kirjoitti:

        Juu oikea SIKA. Helppo sanoa jos töitä ei ole ja olosuhteet tehdään niin vaikeaksi kuin esim.suomessa. Ajatelkaapa nuoria joidewn pitää tulla toimeen vaikkapa 1200e/kk. Vuokra ja ruoka,puhelin,matkat.sähkölasku jne. eipä niillä rahoilla paljon
        mällätä, saati sitten, että säästöön jäisi jotain. Pimeä muija toi on

        niin ei tupakkaa ja viinaa jää vähän sitten ruokaan rahaa.


      • lässyn lässyn
        opiskelijaaa kirjoitti:

        1200 e/kk? Mun pitää tulla toimeen 400 e/kk.

        Noo, pappa betalar, kuiteski!


      • Oikeassa olet
        Evakko kirjoitti:

        On teesejä kerrakseen.köyhyys on suhteellinen käsite,.

        En tunne olevani köyhä vaikkei minulla rahaa ja omaisuutta ole kun max 4 numeroinen summa.


      • Gangstamaaaaaaan
        lässyn lässyn kirjoitti:

        Noo, pappa betalar, kuiteski!

        Veronmaksajat maksavat mun elämän... ihihihihihihihiiiiiiiiiii :D

        Gjah :o)


      • kjjkljljljk
        Oikeassa olet kirjoitti:

        En tunne olevani köyhä vaikkei minulla rahaa ja omaisuutta ole kun max 4 numeroinen summa.

        "Rinehart peri vuonna 1992 isältään, kaivosmagnaatti Lang Hancockilta 75 miljoonan Australian dollarin arvoisen omaisuuden. "

        Nämä perijä miljonäärit on näitä huutelijoita, kuten nallekin.


      • köyhä eläkeläinen
        Oikeassa olet kirjoitti:

        En tunne olevani köyhä vaikkei minulla rahaa ja omaisuutta ole kun max 4 numeroinen summa.

        Minä olen köyhä vaikka pankissa tililläni on 6 numeroinen summa .


      • Optskelijalle!
        opiskelijaaa kirjoitti:

        1200 e/kk? Mun pitää tulla toimeen 400 e/kk.

        Kun olet valmis ja menet töihin niin sitten tienaat tuon 1200 e kk.


      • tyhmys
        opiskelijaaa kirjoitti:

        1200 e/kk? Mun pitää tulla toimeen 400 e/kk.

        et sit käy töissä?


      • ,mafqhawdb
        TimppaTT kirjoitti:

        Joo ton tutkimuksen MINÄKIN tahtosin nähhä että rikkaat on muka laihemmasta päästä?!? Vai ihanko hatusta heitit?

        Tee itse tutkimus ja hanki tohtorin hattu.
        Jo paljaalla silmällä näkee, että köyhät on lihavia, ne myös tupakoi ja juo eniten.


      • läski vs nalle
        kjjkljljljk kirjoitti:

        "Rinehart peri vuonna 1992 isältään, kaivosmagnaatti Lang Hancockilta 75 miljoonan Australian dollarin arvoisen omaisuuden. "

        Nämä perijä miljonäärit on näitä huutelijoita, kuten nallekin.

        Tämä läski lehmä on tyhmä, perinyt rahansa. Nalle on viisas ja aloittanut nollasta. kaksi eri asiaa, opi se.


      • Yrittäjä
        läski vs nalle kirjoitti:

        Tämä läski lehmä on tyhmä, perinyt rahansa. Nalle on viisas ja aloittanut nollasta. kaksi eri asiaa, opi se.

        Tuskin tuo "nalle" on tyhjästä aloittanut. Ainakin sukunimi viittaa rahoihin , joita on suvussa ollut jo ruotsinvallan ajoilta saakka.


      • Bunttaa
        läski vs nalle kirjoitti:

        Tämä läski lehmä on tyhmä, perinyt rahansa. Nalle on viisas ja aloittanut nollasta. kaksi eri asiaa, opi se.

        Ei nalle aloittanut tyhjästä, Buntta Whalroos oli kauppa ja teolisuusministeriön kansliapäälikkö, ja hänellä oli sormensa pelissä Salora-jupakassa. Muistan kuuleni, että hän oli aika hankala, että olisi aiheuttanut joillekin alaisille, no jääköön sanomatta ettei kuolleista puhuta pahaa. Isä oli luonut jo hyvät suhteet raha maailmaan, joten pojan oli helppo nousta rikkaaksi.


      • tyhmät alistuu!!!
        läski vs nalle kirjoitti:

        Tämä läski lehmä on tyhmä, perinyt rahansa. Nalle on viisas ja aloittanut nollasta. kaksi eri asiaa, opi se.

        Nalle aloitti kommunistina. Nalle pääsi yliopistoon opiskelemaan koska hän on suomen-ruotsalainen, vielä 90-luvulla oli yliopistoissa kiintiöt Ruotsalaisille, vaikka todistus olisi ollut kuinka huono, niin tietty määrä pääsi yliopistoon ja valmistui. Ruotsalaisia pidettiin herrankansana, eli heidän kuulu johtaa meita tyhmiä Suomalaisia. Ja Gina todella puhuu totta, köyhät on tyhmiä, he alistuu. Katsokaa vaikka Suomalaisten lakkoja, ei voi kuin nauraa


      • Hyvä ihminen
        kjjkljljljk kirjoitti:

        "Rinehart peri vuonna 1992 isältään, kaivosmagnaatti Lang Hancockilta 75 miljoonan Australian dollarin arvoisen omaisuuden. "

        Nämä perijä miljonäärit on näitä huutelijoita, kuten nallekin.

        Juuri noin!


      • Viivi onnellinen 55
        läski vs nalle kirjoitti:

        Tämä läski lehmä on tyhmä, perinyt rahansa. Nalle on viisas ja aloittanut nollasta. kaksi eri asiaa, opi se.

        Jos rikas haukkuu köyhiä niin hänen älykkyysosamäärä ei ole kovin korkea . Luulen että hän on perinyt omaisuuden tai nainut rikkaan miehen tai voittanut jostain rahaa . Mutta kun raha ei tee onnelliseksi ! Niin se nainen siksi hyökkää köyhiä vastaan . Jotku tulee onnelliseksi muutenkin kuin rahan avulla . Pienet asiat voi tehdä ihmisen onnelliseksi .


      • Revi siitä .
        ,mafqhawdb kirjoitti:

        Tee itse tutkimus ja hanki tohtorin hattu.
        Jo paljaalla silmällä näkee, että köyhät on lihavia, ne myös tupakoi ja juo eniten.

        Mutta köyhillä voi olla ainoa ilo elämässä viina ja tupakka . Revi siitä !


      • köyhä eläkeläinen kirjoitti:

        Minä olen köyhä vaikka pankissa tililläni on 6 numeroinen summa .

        Minä minä minä ja vielä kerran minä. Onko teidän vaikea puhua itse asiasta?

        Olenko MINÄ köyhä?

        Jos vertaa vastaavassa asemassa olevaan intialaiseen, niin olen ihan *****:n rikas!

        Jos taas muihin suomalaisiin, niin... parempi olla kertomatta tulojani.

        MINÄ olisin varakas, jos meillä olisi historian aikana ollut toisenlainen perimysjärjestelmä: esikoispoika peri maat ja mannut. Minä olen siis perinyt tyhjää. En ole katkera, tämä vain on fakta.

        Onko omaisuuden kerääminen sitten elämän tarkoitus?

        Toisaalta sen on helppo puhua joka on sen perinyt.


      • Idiootit
        Viivi onnellinen 55 kirjoitti:

        Jos rikas haukkuu köyhiä niin hänen älykkyysosamäärä ei ole kovin korkea . Luulen että hän on perinyt omaisuuden tai nainut rikkaan miehen tai voittanut jostain rahaa . Mutta kun raha ei tee onnelliseksi ! Niin se nainen siksi hyökkää köyhiä vastaan . Jotku tulee onnelliseksi muutenkin kuin rahan avulla . Pienet asiat voi tehdä ihmisen onnelliseksi .

        Kerroppa mistä ton näkönen täti löytää miehen jolla on 25 miljardia? Tai mistä voi voittaa 25miljardia?


      • Idiootit
        Viivi onnellinen 55 kirjoitti:

        Jos rikas haukkuu köyhiä niin hänen älykkyysosamäärä ei ole kovin korkea . Luulen että hän on perinyt omaisuuden tai nainut rikkaan miehen tai voittanut jostain rahaa . Mutta kun raha ei tee onnelliseksi ! Niin se nainen siksi hyökkää köyhiä vastaan . Jotku tulee onnelliseksi muutenkin kuin rahan avulla . Pienet asiat voi tehdä ihmisen onnelliseksi .

        Kerroppa mistä ton näkönen täti löytää miehen jolla on 25 miljardia? Tai mistä voi voittaa 25miljardia?


      • Hyvä ihminen
        Hyvä ihminen kirjoitti:

        Juuri noin!

        Ja haluan tähän vielä korostaa, että Nalle Wahlroos, h***** p****!


      • tänäkin päivänä
        tyhmät alistuu!!! kirjoitti:

        Nalle aloitti kommunistina. Nalle pääsi yliopistoon opiskelemaan koska hän on suomen-ruotsalainen, vielä 90-luvulla oli yliopistoissa kiintiöt Ruotsalaisille, vaikka todistus olisi ollut kuinka huono, niin tietty määrä pääsi yliopistoon ja valmistui. Ruotsalaisia pidettiin herrankansana, eli heidän kuulu johtaa meita tyhmiä Suomalaisia. Ja Gina todella puhuu totta, köyhät on tyhmiä, he alistuu. Katsokaa vaikka Suomalaisten lakkoja, ei voi kuin nauraa

        Edelleenkin kiintiöt on joillakin aloilla yliopistoon ruotsinkielisille...


      • ...
        ,mafqhawdb kirjoitti:

        Tee itse tutkimus ja hanki tohtorin hattu.
        Jo paljaalla silmällä näkee, että köyhät on lihavia, ne myös tupakoi ja juo eniten.

        Rikkailla voi olla aikamoiset ulkonäköpaineet. Heillä on myös varaa palkata kalliit personal trainerit ja ostaa vaikka kotiin kokonainen kuntosali. Varaa on myös selluliitin poistoon, kauneusleikkauksiin jne.

        Epäterveellinen ruoka on myös yleensä halvempaa. Esim. tavismakaronit tai valkoinen leipä. Terveellinen ruoka taas on kalliimpaa.


      • Sanon vaan
        kjjkljljljk kirjoitti:

        "Rinehart peri vuonna 1992 isältään, kaivosmagnaatti Lang Hancockilta 75 miljoonan Australian dollarin arvoisen omaisuuden. "

        Nämä perijä miljonäärit on näitä huutelijoita, kuten nallekin.

        On se nyt jotain oikeen osannut itsekin tehdä, jos varallisuus on kasvanut 75 miljoonasta 24 MILJARDIIN


      • Kyllikki kukkanen
        Idiootit kirjoitti:

        Kerroppa mistä ton näkönen täti löytää miehen jolla on 25 miljardia? Tai mistä voi voittaa 25miljardia?

        Voihan olla että se täti on ollut nuorena kaunis . Oishan hänellä kyllä rahaa tehdä itsensä kauniiksi . Nykyäänhän rahalla saa kohennettua rintoja ja kasvoja yms .


      • Intressi vapaa.
        Revi siitä . kirjoitti:

        Mutta köyhillä voi olla ainoa ilo elämässä viina ja tupakka . Revi siitä !

        Ei kai viina ja tupakka ole ilo kenellekkään elämässä.Kokemus on osoittanut että kaiki pahaolo on johtunut ko.tuotteista ja muista vastaavista.Esim.humalapäissään ei tule puhutuksi mitään älykästä vaan sitä mitä jälkikäteen katuu sekä teot ovat agressiivisen pahanolon purkauksia.Onkin oikeesti käsittämätöntä miksi pitää saada itsensä sekopääksi kun voi olla selvinpäin fiksu ja filmaattinen.Selvinpäin jopa kaiki onnistuu moninverroin paremmin.Kysyisinkin ovatko ihmiset käsittäneet jotai väärin kun ovat hallitsemattomassa mielentilassa.Kyllä ne kaiki käyttää viinaa ja tupakkaa riippumatta yhteiskunnallisesta olotilasta.Olen itsekin käyttänyt mutta kun ymmärsin että ollaan menossa alamäkeen ja vauhti on liian hurjaa niin muutin toiseen ajoneuvoon ja nautin elämästä.Minua kiinostaa oikeesti enemmän millainen itse olen mitä teen väärin ja mitä oikein sillä tekemällä oikei on mahdollista myös menestyä ei kannata jäädä piehtaroimaan itsesääliin vaan menoksi ja töihin oikeella asenteella itsensä hyväksi josta on sitten varaa jakaa heikompi osaisillekin.Tämänpäivän motto,katsokaamme itseämme silmiin niin huomaamme sielähän on hieno ihminen.


      • Idiootit
        Kyllikki kukkanen kirjoitti:

        Voihan olla että se täti on ollut nuorena kaunis . Oishan hänellä kyllä rahaa tehdä itsensä kauniiksi . Nykyäänhän rahalla saa kohennettua rintoja ja kasvoja yms .

        Pointti oli se, että se on itse tienannut rahansa eikä (kokonaan) perinyt. Sehän peri 75 miljoonaa joten sen on tienannut itse yli 24.9 miljardia eli se on noin 300 kertaistanu rahansa. Wikipedia tietää. Niitä 25 miljardia omistavia miehiä ei muuten ihan joka kadunkulmassa notku, niitä kun on googlen mukaan 10 maailmassa. Ja lotossa voi joku jättipotti olla pari sataa miljoonaa, eli jos on voittanu rahansa niin on kyllä aika hyvä säkä täytyny olla kun on tommosen jackpotin voittanu niinku 150 kertaa.


      • Kroisos Pennonen
        Idiootit kirjoitti:

        Pointti oli se, että se on itse tienannut rahansa eikä (kokonaan) perinyt. Sehän peri 75 miljoonaa joten sen on tienannut itse yli 24.9 miljardia eli se on noin 300 kertaistanu rahansa. Wikipedia tietää. Niitä 25 miljardia omistavia miehiä ei muuten ihan joka kadunkulmassa notku, niitä kun on googlen mukaan 10 maailmassa. Ja lotossa voi joku jättipotti olla pari sataa miljoonaa, eli jos on voittanu rahansa niin on kyllä aika hyvä säkä täytyny olla kun on tommosen jackpotin voittanu niinku 150 kertaa.

        Jos on 75 miljoonaa alkupääomaa, lisärikastuminen ei vaadi ihmeitä. Pelkästään sijoittamalla sopivan laajalle alalle raha lisääntyy joka vuosi ellei lama-aikoja tule. Laman aikana omaisuuden nimellinen arvo laskee mutta pompahtaa taas suuremmaksi laman loputtua.
        Lamojenkin aikana voi ostella halvalla sopivia sijoituskohteita koska noin rikkaan ei tarvitse huolehtia siitä että jokapäiväiseen elämiseen tarvitsisi realisoida sijoituksia edes laman aikan.
        Toki noin runsas rikastuminen on harvinaista mutta mistäpä sen syyt tietää, en jaksa ottaa selville. Ehkäpä tuon ruman tädin perimät kaivokset ovatkin tuottaneet enemmän kuin on osattu aavistaa tai on sijoitellut viisaasti.


      • itse ansaittua?
        Idiootit kirjoitti:

        Pointti oli se, että se on itse tienannut rahansa eikä (kokonaan) perinyt. Sehän peri 75 miljoonaa joten sen on tienannut itse yli 24.9 miljardia eli se on noin 300 kertaistanu rahansa. Wikipedia tietää. Niitä 25 miljardia omistavia miehiä ei muuten ihan joka kadunkulmassa notku, niitä kun on googlen mukaan 10 maailmassa. Ja lotossa voi joku jättipotti olla pari sataa miljoonaa, eli jos on voittanu rahansa niin on kyllä aika hyvä säkä täytyny olla kun on tommosen jackpotin voittanu niinku 150 kertaa.

        No anna mullekin 75 miljoonaa lähtöön, haukun sut heti.

        Säkään et varmaankaan ole saanut valtiolta mitään koskaan?

        No, mutta totuus alkaa syntymästäsi.

        Mieti, oliko yhteiskunta mukana vai ei.


      • Varakasko?
        köyhä eläkeläinen kirjoitti:

        Minä olen köyhä vaikka pankissa tililläni on 6 numeroinen summa .

        Kyllä minunkin tililläni on joskus vilahtanut kuusinumeroinen summa.
        Se pillkku vaan on ollut pari pykälää väärässä paikassa.


    • .................

      "Köyhä on siis köyhä vain omasta syystään eikä osaa hallita elämäänsä tavalla joka takaisi riittävän toimeentulon."

      No kerropas nyt sitten, että mistä johtuu että toisista köyhistä tulee rikkaita ja toiset köyhät jäävät köyhiksi?

      Kyllä siinä varmaan omalla eteenpäin yrittämisellä jotakin vaikutusta on, eikö vain? Ei sormi suussa istumalla kukaan köyhyydestä eroon pääse. Eikä aina pidä vain odottaa, että muut tulevat sinun perseesi pyyhkimään. Jotakin pitää itsekin tehdä ja yrittää.

      • Nythä on nii,

        että maailimassa on kahenlaista tuurii, on hyvvää ja on huonoo jotka vaikuttaa immeisen elämään iha niiku ympäristökii ja sen antamat mahollisuuvet.
        Sen lisäks kaikki ei oo samasta puusta veistettyjä ja henkilökohtaset ominaisuuvet vaikuttaa asiaa. Esimerkiks mie tunnen immeisen joka on monitaitone ja älykäs, mutta kun se on aina kärsiny paniikkihäiriöstä ja ihmispelosta nii elämä on menny ihan kokonaa viturallee sen takia ja köyhyys on jokapaiväne vieras.


      • selkeää
        Nythä on nii, kirjoitti:

        että maailimassa on kahenlaista tuurii, on hyvvää ja on huonoo jotka vaikuttaa immeisen elämään iha niiku ympäristökii ja sen antamat mahollisuuvet.
        Sen lisäks kaikki ei oo samasta puusta veistettyjä ja henkilökohtaset ominaisuuvet vaikuttaa asiaa. Esimerkiks mie tunnen immeisen joka on monitaitone ja älykäs, mutta kun se on aina kärsiny paniikkihäiriöstä ja ihmispelosta nii elämä on menny ihan kokonaa viturallee sen takia ja köyhyys on jokapaiväne vieras.

        Köyhä keksii aina tekosyitä laiskuudelleen.


      • Samalla se

        junttura vaatii tavallisten ihmisten palkkojen alentamista että niiden olisi vaikeampi elää.


      • a.

        Tiettävästi köyhyys myös "periytyy". Hyvässä suvussa syntyneet harvemmin ovat köyhiä.


      • Paris Hilton
        selkeää kirjoitti:

        Köyhä keksii aina tekosyitä laiskuudelleen.

        Onko Paris Hilton lahjakas?
        Ja missä lajissa/työssä?


      • paris hilttoni
        Paris Hilton kirjoitti:

        Onko Paris Hilton lahjakas?
        Ja missä lajissa/työssä?

        Paris Hilton ON lahjakas. Paris tietää oman mainosarvonsa ja käyttää sitä.

        Parisilla on todella hyvät lähtökohdat, sitä ei voi kieltää. Kuitenkin pimperon vilautuskuvalla Paris tekee enemmän rahaa kuin sinä ja minä yhteensä. Hän on tuotteistanut itsensä hienosti.

        Paris on osaava businessnainen, sano mitä sanot: Rahaa hän osaa tehdä siinä missä isovanhampansakkin


      • Vaan jos
        paris hilttoni kirjoitti:

        Paris Hilton ON lahjakas. Paris tietää oman mainosarvonsa ja käyttää sitä.

        Parisilla on todella hyvät lähtökohdat, sitä ei voi kieltää. Kuitenkin pimperon vilautuskuvalla Paris tekee enemmän rahaa kuin sinä ja minä yhteensä. Hän on tuotteistanut itsensä hienosti.

        Paris on osaava businessnainen, sano mitä sanot: Rahaa hän osaa tehdä siinä missä isovanhampansakkin

        ne Pariisin isovanhemmat olisivatkin Hiltonin sijaan tavan Järviset tai Niemiset jostain Luu- tai Kärsämäeltä, niin tuskin olisi neito osannutkaan ihan yhtä hyvin saada massia pimperonvilautuskuvistaan. Taitaisi esitellä jalojaan ja sulojaan jossain Jallun sivuilla.

        Bisnesnaisen uraa helpottaa kummasti kun on Hiltonin sukua ja juurta.

        Se on iso ero perityn rikkauden ja köyhyyden välillä. Rikas perii rahojen mukana muutakin kuin mammonaa. Siinä tulee suhteet mukana. Köyhä ei peri kuin köyhyytensä.


      • Parisiina Hiltunen
        paris hilttoni kirjoitti:

        Paris Hilton ON lahjakas. Paris tietää oman mainosarvonsa ja käyttää sitä.

        Parisilla on todella hyvät lähtökohdat, sitä ei voi kieltää. Kuitenkin pimperon vilautuskuvalla Paris tekee enemmän rahaa kuin sinä ja minä yhteensä. Hän on tuotteistanut itsensä hienosti.

        Paris on osaava businessnainen, sano mitä sanot: Rahaa hän osaa tehdä siinä missä isovanhampansakkin

        Rahaa on helppo tehdä sen jälkeen, kun sitä jo on niin paljon, ettei tarvitse välttämättä enää ikinä tehdä töitä. Jokainen tietää, että ensimmäisen miljoonan ansaitseminen on se vaikein. Sen jälkeen rahan voi sijoittaa poikimaan. Miljoonalla saisi Suomessa vaikkapa 10 vuokra-asuntoa à 100.000 euroa. Näistä kun pyytäisi vuokraa esim. 800 euroa kuukaudessa yhtiövastikkeen ollessa 300 e, niin jokaisesta asunnosta jäisi karkeasti yleistäen noin 500 e/kk tuottoa. Näin ollen tuottoa tulisi 5000 e/kk ja vaikka siitä maksaisi pääomaveroa 30 %, niin silti jäisi käteen 3500 e/kk. Kyllä sellaisella nettosummalla ainaskin tällainen tavallinen pulliainen elelisi jo ihan kivasti.

        Paris Hilton ei olisi MITÄÄN, jos hänellä ei olisi kuuluisa suku. Hän olisi silloin tavallinen wannabe-pissis, joka haluaisi juhlia ja elää jetset-elämää tarvitsematta tehdä oikeita töitä.


      • Geisha10
        a. kirjoitti:

        Tiettävästi köyhyys myös "periytyy". Hyvässä suvussa syntyneet harvemmin ovat köyhiä.

        Onko siis köyhä huono ihminen "huonosta" suvusta? Ja rikas aina hyvä ihminen "hyvästä" suvusta. Aika putkiaivoisesti ajateltu!


      • Niinniiin....
        a. kirjoitti:

        Tiettävästi köyhyys myös "periytyy". Hyvässä suvussa syntyneet harvemmin ovat köyhiä.

        Mieki vastasin aikanaa koulussa opettajalle näin:
        Alkoholistin lapsista tulee alkoholisteja ja siivoojien lapsista siivoojia.
        Ei se iha niin kuitenkaa mene....


      • haIIava_hevonen
        Vaan jos kirjoitti:

        ne Pariisin isovanhemmat olisivatkin Hiltonin sijaan tavan Järviset tai Niemiset jostain Luu- tai Kärsämäeltä, niin tuskin olisi neito osannutkaan ihan yhtä hyvin saada massia pimperonvilautuskuvistaan. Taitaisi esitellä jalojaan ja sulojaan jossain Jallun sivuilla.

        Bisnesnaisen uraa helpottaa kummasti kun on Hiltonin sukua ja juurta.

        Se on iso ero perityn rikkauden ja köyhyyden välillä. Rikas perii rahojen mukana muutakin kuin mammonaa. Siinä tulee suhteet mukana. Köyhä ei peri kuin köyhyytensä.

        Paris Hilton ei kyllä ole perinyt, eikä tule perimään mitään.

        http://www.webbisivu.com/Paris_Hilton/Paris Hilton


      • Golden Egg
        a. kirjoitti:

        Tiettävästi köyhyys myös "periytyy". Hyvässä suvussa syntyneet harvemmin ovat köyhiä.

        ...tämä on muuten totta! vrt. itse (köyhästä suvusta) ja ystäväni (rikkaasta suvusta). Rikkaan suvun rahoilla, vaikutusvallalla ja suhteilla hommataan kaikenlaista, lasten itse välttämättä tekemättä yhtään mitään asian eteen. Näitä ovat mm. opiskelupaikat, ekat asunnot, työpaikat jne. Itse en saa, enkä ole koskaan saanut mitään perheeltäni/suvultani. En edes takaajaa asuntolainalle, joka olisi nyt ajankohtainen. Puhumattakaan perinnöistä tms. Itse vuodet tekemällä rankasti töitä olen voinut saavuttaa mukavan ja itselleni riittävän elintason. Todelliseen vaurastumiseen tarvitaankin jo todella paljon onnea ja hyviä sattumia matkan varrella, sekä toki myös suhteita.
        Jokainen pystyy itse vaikuttamaan elämäänsä ja tulevaisuuteensa, mutta jokainen "kohtalon" suomissa rajoissa. Onhan se ihan selvää että rutiköyhän Virtasen perheen kuopus ei tule koskaan "nousemaan yhtä korkealle" tai saavuttamaan materiaalista hyvää samalla tavalla -ainakaan yhtä helposti ja nopeasti-, kuin vaikka Hiltonin tai Ecclestonen lapset.


      • olen invaliidi
        selkeää kirjoitti:

        Köyhä keksii aina tekosyitä laiskuudelleen.

        Kaikki ei oo köyhiä työttömyyden/laiskuuden takia! ...Syynä voi olla myös paha sairaus/vamma joka estää työnteon. :(


      • asdasd67423
        a. kirjoitti:

        Tiettävästi köyhyys myös "periytyy". Hyvässä suvussa syntyneet harvemmin ovat köyhiä.

        Väittäisin että tyhmyys periytyy. Jos on syntynyt köyhään sukuun on suurempi todennäköisyys että vanhempasi ovat tyhmiä joten sinäkin olet osaamaton paskiainen, jos taas synnyt rikkaaseen sukuun on suurempi todennäköisyys että olet myös syntynyt siihen fiksumpaan luokkaan.

        On myös poikkeuksia nuorista köyhemmistä oloista tulleista ihmisestä jotka ovat menestyneet koulussa mm. hyvän esimerkin siivittäminä. Jos vanhemmat olisivatkin köyhiä, mutta auttavat poikaa menestymään ja tukevat niin silloin on mahdollisuus myös parempaan tulevaisuuteenkin, kuin lapsella joka on 5 vuotiaasta asti laiminlyöty.

        Juomisella ja tupakanpoltolla lienee suurikin voima aiheuttaa myös lapsiin kohdistuvaa laiminlyöntiä, joten täysin hukassa nainen tuskin on. Täytyypi muistaa että jostain se rikkauskin alkoi rikkailla, siinä on ollut taustalla paljon tekijöitä. Ympäristö on edelleen se suurin tekijä, muista myös itse että olet yksi suurin tekijä lastesi vaurauden kannalta.

        Omat vanhempani olivat aina marmattamassa huumeista ja oli ankarat kotiintuloajat, nyt vanhempana voin kyllä sanoa että tällä oli suuri vaikutus oman tulevaisuuden kannalta. Vaikka en varsinaisesti hirmuisesti opiskellut enempää, mahdollisti selväpäisyys kuitenkin riittävän keskittymisen opiskeluihin.

        Eli lyhyesti: Juo ja polta hävemmän, tästä ei koskaan seuraa mitään haittaa. Kannusta lähimmäisiäsi!


      • kaeken nähnä

        Kaksi tekijää oikeastaan:
        1) Oma eteenpäin yrittäminen
        2) Muiden alaspäin työntävä voima

        Tämän voi sanoa myös toisin
        1) Omat narsistiset piirteet
        2) Pomon/työkaverien narsistiset piirteet

        Tästä voi tehdä johtopäätöksen, että ne, jotka omaavat taidon juonitella sekä vääristellä totuutta ts. kelle se ylipäänsä on sallittua, yleensä pääsevät etenemään paremmin.

        Ja loput ihmisistä ovat sitten tasa-arvoisia, kun eivät sorru moiseen!


      • puoliaktiivi

        Olet oikeassa. Täällä Suomessa, missä on kohtalaisen hyvät sosiaalietuudet, ihmiset tyytyvät siihen, eivätkä halua panostaa oman elämänsä eteenpäin viemiseen. Johtunee mukavuudenhalusta ja osittain laiskuudesta. Yhteiskunta kyllä tarjoaa erittäin hyvät mahdollisuudet kaikille, joten omasta panoksesta on kiinni paljonkin, kuinka menestyy.
        Televisiosta tulee ajoittain ohjelmia, joissa hehkutetaan ihmisiä, jotka ovat jättäneet ns. oravanpyörän taakseen ja ruvenneet elämään vaatimattomasti. Jokaisen kohdalla olen pettynyt täydellisesti, koska heidän vaatimaton elämänsä perustuu toisten työnteolla hankittujen työttömyys-tai sosiaalietujen hyväksikäyttöön.


      • Parempi wittuja
        paris hilttoni kirjoitti:

        Paris Hilton ON lahjakas. Paris tietää oman mainosarvonsa ja käyttää sitä.

        Parisilla on todella hyvät lähtökohdat, sitä ei voi kieltää. Kuitenkin pimperon vilautuskuvalla Paris tekee enemmän rahaa kuin sinä ja minä yhteensä. Hän on tuotteistanut itsensä hienosti.

        Paris on osaava businessnainen, sano mitä sanot: Rahaa hän osaa tehdä siinä missä isovanhampansakkin

        on vilautettavaksi ja vilautellaan pitkin Hämeenkatua joka viikonvaihde.
        Jos paris ei olisi juuri Se Hilton ja vilauttaisi pimpukkaansa niin luulen ettei sillä tekis sen enempää tiliä kuin normi beeeee-luokan softipornoilija muutenkaan.
        Eli se siitä ja hänen lahjoistaan.


      • TimppaTT
        paris hilttoni kirjoitti:

        Paris Hilton ON lahjakas. Paris tietää oman mainosarvonsa ja käyttää sitä.

        Parisilla on todella hyvät lähtökohdat, sitä ei voi kieltää. Kuitenkin pimperon vilautuskuvalla Paris tekee enemmän rahaa kuin sinä ja minä yhteensä. Hän on tuotteistanut itsensä hienosti.

        Paris on osaava businessnainen, sano mitä sanot: Rahaa hän osaa tehdä siinä missä isovanhampansakkin

        No olisitko ystävällinen ja sitten myös KERTOISIT, monta miljardia Paris tienasi ilmaiseksi netistä ladattavissa olevalla pinpanvilautusvideolla? .. Eli se siitä "bisnesvainusta".


      • fyghfghfg
        a. kirjoitti:

        Tiettävästi köyhyys myös "periytyy". Hyvässä suvussa syntyneet harvemmin ovat köyhiä.

        kun on syntynyt kultalusikka persiissä niin vanhemmilta ruinaaminen on geeneissä


      • my money
        Paris Hilton kirjoitti:

        Onko Paris Hilton lahjakas?
        Ja missä lajissa/työssä?

        en vierailuissani ikinä kiinnittänyt mitään huomioita kyseessä oleviin, säilyin jatkossa on pieni vuokrahuone vain ja seuraakaan ei siedä


      • mävaantaas
        Parisiina Hiltunen kirjoitti:

        Rahaa on helppo tehdä sen jälkeen, kun sitä jo on niin paljon, ettei tarvitse välttämättä enää ikinä tehdä töitä. Jokainen tietää, että ensimmäisen miljoonan ansaitseminen on se vaikein. Sen jälkeen rahan voi sijoittaa poikimaan. Miljoonalla saisi Suomessa vaikkapa 10 vuokra-asuntoa à 100.000 euroa. Näistä kun pyytäisi vuokraa esim. 800 euroa kuukaudessa yhtiövastikkeen ollessa 300 e, niin jokaisesta asunnosta jäisi karkeasti yleistäen noin 500 e/kk tuottoa. Näin ollen tuottoa tulisi 5000 e/kk ja vaikka siitä maksaisi pääomaveroa 30 %, niin silti jäisi käteen 3500 e/kk. Kyllä sellaisella nettosummalla ainaskin tällainen tavallinen pulliainen elelisi jo ihan kivasti.

        Paris Hilton ei olisi MITÄÄN, jos hänellä ei olisi kuuluisa suku. Hän olisi silloin tavallinen wannabe-pissis, joka haluaisi juhlia ja elää jetset-elämää tarvitsematta tehdä oikeita töitä.

        Näin ajattelee perus köyhä. Rikas sen sijaan ostaisi sillä miljoonalla 30 asuntoa à 100,000euroa. Näin ollen noin 15 vuoden päästä tienaisi 3x3500e/kk. omistaisi ne 30 asuntoa. Noin karkeasti yleistäen.


      • Määki voisin näyttää
        paris hilttoni kirjoitti:

        Paris Hilton ON lahjakas. Paris tietää oman mainosarvonsa ja käyttää sitä.

        Parisilla on todella hyvät lähtökohdat, sitä ei voi kieltää. Kuitenkin pimperon vilautuskuvalla Paris tekee enemmän rahaa kuin sinä ja minä yhteensä. Hän on tuotteistanut itsensä hienosti.

        Paris on osaava businessnainen, sano mitä sanot: Rahaa hän osaa tehdä siinä missä isovanhampansakkin

        pimpsalooraani autosta noustessa ilomielin, jos siitä joku haluas maksaa yhtä isoja summia !!! Vaan ei taida kiinnostaa - vai maksaisitko siitä ?? Het tulloo kuva, jos maksat !! Mutta en usko että maksat... Huomaatko ? Ei oo siis kyse pimpsalooran vilautuskuvasta yksistään, että älyää sitä käyttää - vaan yksinkertaisesti siitä että paris nyt sattui syntymään kultalusikka suussaan ja ihan vain ja ainoastaan sen ansiosta sen pimpsakuvat nyt ketään kiinnostaa.
        Ei meiän muiden vaan =/ Eli ei se ihan niin yksinkertasta ole.
        Totuus on se että parisilla ei ole yhtään mitään lahjoja mihin nojata. Sillä on perintönä tullut mieletön määrä rahaa ja just sen verran on ihmiset uteliaita että ei sen tarvi ees ite tajuta mitään, kun lehdet jakaa kuvia ja uutisia ja uteliaat maksaa. Siitä että saavat tietää mitä sekin nollapersoona eilen teki.
        Näin on. Sori vaan.


      • Siis miten...
        mävaantaas kirjoitti:

        Näin ajattelee perus köyhä. Rikas sen sijaan ostaisi sillä miljoonalla 30 asuntoa à 100,000euroa. Näin ollen noin 15 vuoden päästä tienaisi 3x3500e/kk. omistaisi ne 30 asuntoa. Noin karkeasti yleistäen.

        ...rikas voisi juuri sillä miljoonalla ostaa 30 asuntoa á 100 000 euroa ? Eihän SE miljoona siihen riittäisi ! 30 asuntoa maksaisi silloin 3 miljoonaa.
        Et taida itsekään olla kovin rikas - meinaan tuolla matikkapäällä vois olla vaikee pysyä kärryillä...


      • oi joi
        asdasd67423 kirjoitti:

        Väittäisin että tyhmyys periytyy. Jos on syntynyt köyhään sukuun on suurempi todennäköisyys että vanhempasi ovat tyhmiä joten sinäkin olet osaamaton paskiainen, jos taas synnyt rikkaaseen sukuun on suurempi todennäköisyys että olet myös syntynyt siihen fiksumpaan luokkaan.

        On myös poikkeuksia nuorista köyhemmistä oloista tulleista ihmisestä jotka ovat menestyneet koulussa mm. hyvän esimerkin siivittäminä. Jos vanhemmat olisivatkin köyhiä, mutta auttavat poikaa menestymään ja tukevat niin silloin on mahdollisuus myös parempaan tulevaisuuteenkin, kuin lapsella joka on 5 vuotiaasta asti laiminlyöty.

        Juomisella ja tupakanpoltolla lienee suurikin voima aiheuttaa myös lapsiin kohdistuvaa laiminlyöntiä, joten täysin hukassa nainen tuskin on. Täytyypi muistaa että jostain se rikkauskin alkoi rikkailla, siinä on ollut taustalla paljon tekijöitä. Ympäristö on edelleen se suurin tekijä, muista myös itse että olet yksi suurin tekijä lastesi vaurauden kannalta.

        Omat vanhempani olivat aina marmattamassa huumeista ja oli ankarat kotiintuloajat, nyt vanhempana voin kyllä sanoa että tällä oli suuri vaikutus oman tulevaisuuden kannalta. Vaikka en varsinaisesti hirmuisesti opiskellut enempää, mahdollisti selväpäisyys kuitenkin riittävän keskittymisen opiskeluihin.

        Eli lyhyesti: Juo ja polta hävemmän, tästä ei koskaan seuraa mitään haittaa. Kannusta lähimmäisiäsi!

        Voi elämän kevät...
        Rikkaus ei varmastikaan tarkoita automaattisesti fiksuutta. Rahantekotaitoa omaavilla persoonoilla on useimmiten aika nousukasmainenja häikäilemätön luonne ja ahneus on heillä verissä. Mikä näistä luonteenpiirteistä kuuluu yhteen sanan fiksu -kanssa ? Ei yksikään.
        Rikkaissa toki on sekä fiksuja että kusipäitä. Enemmän valitettavasti jälkimmäisiä kuitenkin. Köyhissä on myös molempia, mutta elämän ja köyhyyden koulimat monesti ovat kuitenkin empaattisempia ja - niin - fiksumpia käytökseltään kuin rikkaat nousukkaat, jotka ovat täysiä kusipäitä halveksuessaan huono-onnisempia. Aina vaan onnen lahjat eivät käy tasan ja työtä tekemällä ainakaan ei rikastu. Eikä fiksulla odotan vuoroani -taktiikalla. Vaan narsistisella minä itse - ajattelutavalla.


      • Kohtalotoveri
        Nythä on nii, kirjoitti:

        että maailimassa on kahenlaista tuurii, on hyvvää ja on huonoo jotka vaikuttaa immeisen elämään iha niiku ympäristökii ja sen antamat mahollisuuvet.
        Sen lisäks kaikki ei oo samasta puusta veistettyjä ja henkilökohtaset ominaisuuvet vaikuttaa asiaa. Esimerkiks mie tunnen immeisen joka on monitaitone ja älykäs, mutta kun se on aina kärsiny paniikkihäiriöstä ja ihmispelosta nii elämä on menny ihan kokonaa viturallee sen takia ja köyhyys on jokapaiväne vieras.

        Paniikkihäiriötä ja ihmispelkoa voidaan hoitaa...tai itsehän sekin työ on tehtävä.

        Riittävällä tuella kykenee altistamaan itseään ts. poisherkistämään. Tämä pitää toki tehdä hitaasti edeten, pienin askelin. Eli pitää mennä niihin pelottaviin tilanteisiin ja paikkoihin. Ei se siitä mihinkään parane, jos niitä pelottavia paikkoja ja tilanteita aina välttää. Kuulostaa ehkä raa'alta, mutta näin se on. Itseään ei toki saa liikaa pakottaa, mutta alussa vähän täytyy ja voin kyllä kertoa, että on aluksi aivan pirun vaikeaa ja ahdistavaa, mutta kun jaksaa sinnikkäästi jatkaa, niin helpottaa. Nimim. kokemusta on.


      • Vaan jos kirjoitti:

        ne Pariisin isovanhemmat olisivatkin Hiltonin sijaan tavan Järviset tai Niemiset jostain Luu- tai Kärsämäeltä, niin tuskin olisi neito osannutkaan ihan yhtä hyvin saada massia pimperonvilautuskuvistaan. Taitaisi esitellä jalojaan ja sulojaan jossain Jallun sivuilla.

        Bisnesnaisen uraa helpottaa kummasti kun on Hiltonin sukua ja juurta.

        Se on iso ero perityn rikkauden ja köyhyyden välillä. Rikas perii rahojen mukana muutakin kuin mammonaa. Siinä tulee suhteet mukana. Köyhä ei peri kuin köyhyytensä.

        Nuo suhteet hyvä veli systeemit ovat juuri avain rikkaille rikastumiseen.

        Rikkaissa piireissä eläneet tyhmimmät ummikot sokaistuvat luulemaan kaikilla olevan samanlaiset mahdollisuudet rikastumiseen. Rikkaan suvun lapset menevät uraputken ilman suurempia ponnisteluja ja harjoittelu työpaikat odottaa suhteilla kunhan jotenkin jaksaa koulun rämpiä, jos edes kouluakaan tarvitsee käydä muodollinen firman kurssi oikein tumpelolle.

        Itsekin muistan nuorena tehtaan johtoa olevan pojan taivastelevan miten joku ei tee kesätöitä. :D


      • näin on
        selkeää kirjoitti:

        Köyhä keksii aina tekosyitä laiskuudelleen.

        monessa maassa mailmassa ihmiset tekee paljon työtä, mutta koska valtio vie ihmisten rahat verojen kautta niin ihmisille ei jää rahaa ja köyhinä pysyy. vanhassa neuvostoliitossa ihmiset teki töitä mutta köyhinä pysyivät, koska neuvostoliitossa ei saannut ihminen paljon omistaa ja myös nykyään on paljon köyhiä venäjällä, mutta myös amerikassa. amerikassa täytyy olla rahaa vanhemmilla että lapsi pääsee hyvään yliopistoon että saa hyvän ammatin. suomessakin on köyhiä kun eu vie rahat. köyhä kansa maksaa eun pankkien omistajien tappioita. monissa maissa työläiset saa mitätöntä palkka rahaa ja valtion johto vie suurimman osan rahoista. aikoinaan etelä afrikassa mustat teki paljon työtä, mutta valkoiset omistajat veivät melkein kaikki rahat. samoin yhdysvalloissa puuvilla pelloilla viellä kauvan orjuuden lakkauttamisen jälkeen mustat tekivät mitätömän vähellä rahalla paljon töitä.


      • Kohtalotoveri
        Nythä on nii, kirjoitti:

        että maailimassa on kahenlaista tuurii, on hyvvää ja on huonoo jotka vaikuttaa immeisen elämään iha niiku ympäristökii ja sen antamat mahollisuuvet.
        Sen lisäks kaikki ei oo samasta puusta veistettyjä ja henkilökohtaset ominaisuuvet vaikuttaa asiaa. Esimerkiks mie tunnen immeisen joka on monitaitone ja älykäs, mutta kun se on aina kärsiny paniikkihäiriöstä ja ihmispelosta nii elämä on menny ihan kokonaa viturallee sen takia ja köyhyys on jokapaiväne vieras.

        Paniikkihäiriötä ja ihmispelkoa voidaan hoitaa...tai itsehän sekin työ on tehtävä.

        Riittävällä tuella kykenee altistamaan itseään ts. poisherkistämään. Tämä pitää toki tehdä hitaasti edeten, pienin askelin. Eli pitää mennä niihin pelottaviin tilanteisiin ja paikkoihin. Ei se siitä mihinkään parane, jos niitä pelottavia paikkoja ja tilanteita aina välttää. Kuulostaa ehkä raa'alta, mutta näin se on. Itseään ei toki saa liikaa pakottaa, mutta alussa vähän täytyy ja voin kyllä kertoa, että on aluksi aivan pirun vaikeaa ja ahdistavaa, mutta kun jaksaa sinnikkäästi jatkaa, niin helpottaa. Nimim. kokemusta on.


      • Sivullinen, köyhä
        Siis miten... kirjoitti:

        ...rikas voisi juuri sillä miljoonalla ostaa 30 asuntoa á 100 000 euroa ? Eihän SE miljoona siihen riittäisi ! 30 asuntoa maksaisi silloin 3 miljoonaa.
        Et taida itsekään olla kovin rikas - meinaan tuolla matikkapäällä vois olla vaikee pysyä kärryillä...

        Miten olis lainaraha!? Ei siihen mitää matikkapäätä tarvita, vähän järkee vaan :D

        Mun kaveri, ihan tavallinen yksityisyrittäjä/duunari, osti sijoitusasunnon. Muttaku se on yrittäjähenkinen tyyppi, valmis ottamaan vähän riskejäkin (toisin kuin esim mä perusduunari), ni niin vaan haki vähä lainaa lisää ja siinähä se omaisuus nyt karttuu ku toinen hänen lainarahakämpässä asuu ja makselee vuokrien muodossa tavallaan kaverin lyhennyksiä.

        Eiköhä se sama siis onnistu sitte miljoonallakin ja useammalla vuokrakämpällä!


      • ...
        paris hilttoni kirjoitti:

        Paris Hilton ON lahjakas. Paris tietää oman mainosarvonsa ja käyttää sitä.

        Parisilla on todella hyvät lähtökohdat, sitä ei voi kieltää. Kuitenkin pimperon vilautuskuvalla Paris tekee enemmän rahaa kuin sinä ja minä yhteensä. Hän on tuotteistanut itsensä hienosti.

        Paris on osaava businessnainen, sano mitä sanot: Rahaa hän osaa tehdä siinä missä isovanhampansakkin

        Parisilla on ADHD. Hän myöskin kirjoittaa tikkukirjaimilla niin kuin joku 7v. lapsi. Lapsenmielisiä olivat myös hänen rustaamat rakkauskirjeet, kuin alakoululainen olisi niitä kirjoittanut. Ainut missä Paris on lahjakas, on markkinointi.


      • asdsadsasad3123
        oi joi kirjoitti:

        Voi elämän kevät...
        Rikkaus ei varmastikaan tarkoita automaattisesti fiksuutta. Rahantekotaitoa omaavilla persoonoilla on useimmiten aika nousukasmainenja häikäilemätön luonne ja ahneus on heillä verissä. Mikä näistä luonteenpiirteistä kuuluu yhteen sanan fiksu -kanssa ? Ei yksikään.
        Rikkaissa toki on sekä fiksuja että kusipäitä. Enemmän valitettavasti jälkimmäisiä kuitenkin. Köyhissä on myös molempia, mutta elämän ja köyhyyden koulimat monesti ovat kuitenkin empaattisempia ja - niin - fiksumpia käytökseltään kuin rikkaat nousukkaat, jotka ovat täysiä kusipäitä halveksuessaan huono-onnisempia. Aina vaan onnen lahjat eivät käy tasan ja työtä tekemällä ainakaan ei rikastu. Eikä fiksulla odotan vuoroani -taktiikalla. Vaan narsistisella minä itse - ajattelutavalla.

        Eiköhän se häikäilemätön luonne oo ihan kaikilla. On myös näitä kelan elättejä jotka käy samaan aikaan pimeissä töissä ja nostavat toimeentulotukea. Silti kaikki ylimääräinen raha kuluukin sitten uhkapeleihin, tupakkaan, huumeisiin ja alkoholiin.

        Jos syntyy rikkaaseen perheeseen niin alkuasetelma on jo valmiiksi hyvä, todennäköisyys saada vanhempien hyvät geenit, vanhempien elämäntilanne takaa ettei lasta laiminlyödä. Jos lapsi myös saa paljon aktiviteetteja pienenä se myös parantaa aivojen kehittymistä kuin puuhevosella leikkiminen. Tosin nykyaikana on jo kaikenmaailman pelikoneita joita saa ostettua jo lapsilisillä.

        "Köyhissä on myös molempia, mutta elämän ja köyhyyden koulimat monesti ovat kuitenkin empaattisempia "
        Tuo tuskin pitää paikkaansa. Yleensä ne elämässä täysin päin persettä eläneet ihmiset ovat niitä agressiopesiä joilla riittää vihaa jakaa lähimmilleen ja ylipäänsä kaikelle. Rikkovat paikkoja ja sotkevat yleisen pahan toivossa. Halveksunnalla ja totuudenkertomisella lienee lievähkö ero. Jos rikas vain toteaa että hänellä on käynyt tuuri tai että hän on onnistunut luomaan jonkin myyvän brändin ja markkinoimaan sitä niin eikö hän ole silloin myös ollut osaksi myös oman onnensa seppä? Olisiko voinut olla mahdollista ettei mm. facebook olisikaan noussut niin suureen suosioon kuin nyt? Tuskin. Innovaatiot eivät synny tyhjästä vaan tarpeesta.

        Nassismilla ei pärjää minnekkään. Vain yrittäjyydessä voi menestyä, siis saada yli 10k kuukausiliksaa. Jos taas tyytyy vähempään niin kova työnteko/opiskelu voi taata vaikka 5k kuukausipalkan. Kunhan jaksaa panostaa omaan työelämäänsä eikä vain tehdä sokeasti hulluna hommia voi elämässä päästä sen köyhyysrajan yläpuolelle.


      • Ameriikoissa asunut
        näin on kirjoitti:

        monessa maassa mailmassa ihmiset tekee paljon työtä, mutta koska valtio vie ihmisten rahat verojen kautta niin ihmisille ei jää rahaa ja köyhinä pysyy. vanhassa neuvostoliitossa ihmiset teki töitä mutta köyhinä pysyivät, koska neuvostoliitossa ei saannut ihminen paljon omistaa ja myös nykyään on paljon köyhiä venäjällä, mutta myös amerikassa. amerikassa täytyy olla rahaa vanhemmilla että lapsi pääsee hyvään yliopistoon että saa hyvän ammatin. suomessakin on köyhiä kun eu vie rahat. köyhä kansa maksaa eun pankkien omistajien tappioita. monissa maissa työläiset saa mitätöntä palkka rahaa ja valtion johto vie suurimman osan rahoista. aikoinaan etelä afrikassa mustat teki paljon työtä, mutta valkoiset omistajat veivät melkein kaikki rahat. samoin yhdysvalloissa puuvilla pelloilla viellä kauvan orjuuden lakkauttamisen jälkeen mustat tekivät mitätömän vähellä rahalla paljon töitä.

        Nykyisin tämä tunnetaan KFC: nä


      • Intressi vapaa.
        Vaan jos kirjoitti:

        ne Pariisin isovanhemmat olisivatkin Hiltonin sijaan tavan Järviset tai Niemiset jostain Luu- tai Kärsämäeltä, niin tuskin olisi neito osannutkaan ihan yhtä hyvin saada massia pimperonvilautuskuvistaan. Taitaisi esitellä jalojaan ja sulojaan jossain Jallun sivuilla.

        Bisnesnaisen uraa helpottaa kummasti kun on Hiltonin sukua ja juurta.

        Se on iso ero perityn rikkauden ja köyhyyden välillä. Rikas perii rahojen mukana muutakin kuin mammonaa. Siinä tulee suhteet mukana. Köyhä ei peri kuin köyhyytensä.

        Ei rikaskaan voi syödä ja juoda sen enempää kuin köyhäkään joten kovin samanlaista elämä on.Rikkaaksi ei yleensä voi tulla kuin hyvillä ratkaisuillaan oma elämänsä kohdalla.Rikkaat maksaa moninverroin veroja enemmän yhteiskunnan tarpeisiin joilla voidaan heikompiosaisia avittaa.En puhu nyt veroprosentista.Rikkaus on hyvä asia kaikinpuolin yhteiskunnassamme.Rikkaus luo yritystoimintaa joka mahdollistaa työtä ja toimeentuloa muille.Jne..................................


    • Tosimies.

      Ihminen on köyhä laiskuuttaan ja SDP varastaa rikkailta ja antaa laiskoille

      • Vai niin!

        Sinä siis väität maailman kaikkien köyhien olevan omaa syytään, eli laiskuuttaan köyhiä ja juuri sen takia suuri osa heistä elää myös toimeentulorajan alapuolella.
        Paljon olen idioottimaisuuksia lukenut Suoli24-palstoilta, mutta en olisi ihan noin idioottimaista "ajatusta" kuvitellut kenenkään lähettävän tähän viestiketjuun.

        Mitä SDP:n tulee niin asia on juuri päinvastoin, eli se varastaa köyhiltä ja antaa rikkaille!


      • SDP varastaa muilta

        Kuinka kauan sinä, laiska, makaat, milloinka nouset unestasi? Nuku vielä vähän, torku vähän, makaa vähän ristissä käsin, niin köyhyys käy päällesi niinkuin rosvo ja puute niinkuin aseistettu mies.
        Snl 6:9-11


      • Tosimies.
        Vai niin! kirjoitti:

        Sinä siis väität maailman kaikkien köyhien olevan omaa syytään, eli laiskuuttaan köyhiä ja juuri sen takia suuri osa heistä elää myös toimeentulorajan alapuolella.
        Paljon olen idioottimaisuuksia lukenut Suoli24-palstoilta, mutta en olisi ihan noin idioottimaista "ajatusta" kuvitellut kenenkään lähettävän tähän viestiketjuun.

        Mitä SDP:n tulee niin asia on juuri päinvastoin, eli se varastaa köyhiltä ja antaa rikkaille!

        Laiskuuttaan ja tyhmyyttään, vaon tyhmä on laiska.
        Ja kateellinen.


      • TimppaTT
        Tosimies. kirjoitti:

        Laiskuuttaan ja tyhmyyttään, vaon tyhmä on laiska.
        Ja kateellinen.

        Mikähä taas siinäkin sitten, kun just kaikki SUURIMMAT tyhmyydet ja möläytykset kuullaan aina Noitten RIKKAITTEN suusta? (kuten nyt tämänkin "valaan", esmes Romneyn & Bushin ja onhan näitä)


    • laiska ja kateelline

      Afrikassako ne kaivokset? No, kai sitten niin, Australia onkin hiton pieni maa, ei siellä ole mitään hyvää. Tosin suomalaisethan sinne rynnivät työn ja mukavan elämän perässä. Ihme kyllä, harva on Suomeen nälkiintyneenä palannut!
      Raha siis kasvaa auseilla puussa!

      • mallia Suomeen

        Hehheh. Ilmankos Australia ei enään vuosiin ole ottanut vastaan siirtolaisia. Rahathan siellä puusta loppuisivat, jos pitäisi elättää kieli- ja ammattitaidottomia elintasopakolaisia!


      • Taitaa niillä

        ausseilla olla jo Suomessakin kaivoksia. Joka maastahaan ne rikkaat ottaa kaiken irti minkä saavat ja työläisten oloilla ei yhtään mitään väliä.


      • ei kelpaa työtkään
        Taitaa niillä kirjoitti:

        ausseilla olla jo Suomessakin kaivoksia. Joka maastahaan ne rikkaat ottaa kaiken irti minkä saavat ja työläisten oloilla ei yhtään mitään väliä.

        No eipä suomalaiset osanneet omia rikkauksiaan käyttää. Mutta eikö ole jännä, sotkamossa esim. on valitettu ettei ole töitä, nyt olisi talvivaarassa, mutta ei siellä ole kuin muutama hassu sotkamolainen töissä. Miksei siis työ kelpaa ? Kaivoksella tienaisi sitä rahaa, jos työt kelpaisi, pulaa on tekijöistä.


      • köyhä maa...hehe

        Kyllä Australia on pieni ja köyhä maa...

        "Australialla on rikas, länsimainen markkinatalous, jonka bruttokansantuote henkeä kohti on hieman korkeampi kuin Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Saksassa, Ranskassa ja Suomessa. Maa on toisella sijalla Yhdistyneiden kansakuntien vuoden 2007 inhimillisen kehityksen indeksillä mitattuna[3] ja kuudentena The Economist -lehden maailmanlaajuisessa elämänlaatuindeksissä vuonna 2005.[14]

        Vuonna 2011 Heritage Foundationin julkaisemassa Economic freedom -raportissa Australia määriteltiin maailman kolmanneksi vapaimmaksi markkinatalousmaaksi heti Hongkongin ja Singaporen jälkeen. Raportin mukaan liberaalit rahoitusmarkkinat, minimaalinen työmarkkinoiden sääntely, korkea liiketoiminnan vapaus, vahva yksityisomaisuuden suoja ja kaupankäynnin esteiden redusoiminen ovat pääsyitä Australian korkeaan sijoitukseen.[15]

        Sydneyssä päämajaansa pitävä australialainen Qantas-lentoyhtiö nimettiin saksalaisen Aero International -aikakauslehden listalla maailman turvallisimmaksi lentoyhtiöksi.[16]

        Australialla on maailman suurimmat tunnetut uraanivarannot, ja se on merkittävä uraanin tuottaja. Australian kolme uraanikaivosta tuottavat yhteensä keskimäärin 9 600 tonnia uraanioksidia vuodessa.[17]

        Vuonna 2008 Australian bruttokansantuote oli 38 200 Yhdysvaltojen dollaria henkeä kohti, eli maailman 24:ksi korkein. Palvelusektori tuotti siitä lähes 70 %, teollisuus 27 % ja maatalous 3,4 %. Työttömyysaste oli 4,2 %[2]

        Australian merkittävimpiin luonnonvaroihin kuuluvat kivihiili, rautamalmi, bauksiitti, kupari, uraani, hopea, tina, jalokivet ja kulta.[2] Merkittävimmät vientituotteet ovat villa, kivihiili, vehnä, koneet ja kulta.[2] Australiassa harjoitetaan vehnänviljelyä erityisesti Australian lounaiskulmassa Perthin ympäristössä."


      • mikä säätiö säkä mii
        köyhä maa...hehe kirjoitti:

        Kyllä Australia on pieni ja köyhä maa...

        "Australialla on rikas, länsimainen markkinatalous, jonka bruttokansantuote henkeä kohti on hieman korkeampi kuin Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Saksassa, Ranskassa ja Suomessa. Maa on toisella sijalla Yhdistyneiden kansakuntien vuoden 2007 inhimillisen kehityksen indeksillä mitattuna[3] ja kuudentena The Economist -lehden maailmanlaajuisessa elämänlaatuindeksissä vuonna 2005.[14]

        Vuonna 2011 Heritage Foundationin julkaisemassa Economic freedom -raportissa Australia määriteltiin maailman kolmanneksi vapaimmaksi markkinatalousmaaksi heti Hongkongin ja Singaporen jälkeen. Raportin mukaan liberaalit rahoitusmarkkinat, minimaalinen työmarkkinoiden sääntely, korkea liiketoiminnan vapaus, vahva yksityisomaisuuden suoja ja kaupankäynnin esteiden redusoiminen ovat pääsyitä Australian korkeaan sijoitukseen.[15]

        Sydneyssä päämajaansa pitävä australialainen Qantas-lentoyhtiö nimettiin saksalaisen Aero International -aikakauslehden listalla maailman turvallisimmaksi lentoyhtiöksi.[16]

        Australialla on maailman suurimmat tunnetut uraanivarannot, ja se on merkittävä uraanin tuottaja. Australian kolme uraanikaivosta tuottavat yhteensä keskimäärin 9 600 tonnia uraanioksidia vuodessa.[17]

        Vuonna 2008 Australian bruttokansantuote oli 38 200 Yhdysvaltojen dollaria henkeä kohti, eli maailman 24:ksi korkein. Palvelusektori tuotti siitä lähes 70 %, teollisuus 27 % ja maatalous 3,4 %. Työttömyysaste oli 4,2 %[2]

        Australian merkittävimpiin luonnonvaroihin kuuluvat kivihiili, rautamalmi, bauksiitti, kupari, uraani, hopea, tina, jalokivet ja kulta.[2] Merkittävimmät vientituotteet ovat villa, kivihiili, vehnä, koneet ja kulta.[2] Australiassa harjoitetaan vehnänviljelyä erityisesti Australian lounaiskulmassa Perthin ympäristössä."

        "..Heritage Foundationin julkaisemassa Economic freedom -raportissa.."


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Heritage_Foundation


      • ei kelpaa
        ei kelpaa työtkään kirjoitti:

        No eipä suomalaiset osanneet omia rikkauksiaan käyttää. Mutta eikö ole jännä, sotkamossa esim. on valitettu ettei ole töitä, nyt olisi talvivaarassa, mutta ei siellä ole kuin muutama hassu sotkamolainen töissä. Miksei siis työ kelpaa ? Kaivoksella tienaisi sitä rahaa, jos työt kelpaisi, pulaa on tekijöistä.

        kaikki jotka ruinaa ettei oo töitä niin mikään työ ei vaan kelpaa ne odottaa pankinjohtajan paikkaa. kaivoksella joutuu pian tekemään oikein töitä että saa rahaa. kun täälä maksetaan kotona makaaville yli tonnia kuussa


    • Peli menetetty

      Rikkaalla on turpa sennäköinen että miljardit ei enää auta.

      Katkeruuttaan purkaa, kohta kuolee johonkin sairauteen.

      Hyvä niin!

    • borwari

      Kyllä tuo ruustinna siinä oli oikeassa, kun kehotti juomista ja tupakointia vähentämään; monen rahat uppoavat viinaksiin ja muihin tuhoisiin turhakkeisiin ja niin on ihminen rahaton: kotitalous hunningolla, ja sairaudet uhkaavat.
      Ennen vanhaan sanottiin, että kun saadaan markettien yhteyteen "oma" viinakauppa, niin se muka toisi lisää asiakkaita kauppaan - ja paskat . ei juoppo käy kaupassa vaan ostaa VIINAA.

      Se muutos tuli, että nuo viinanlotraajat varastivat parkkipakkoja kaupan pihasta!

      • pulkka_mäki

        Jospa valtio inhimillistäisi viina ja tupakka veroa ei menisi rahaa niin kauheasti niihin.
        Köyhän arki on niin ruutinimaista ja pienessä ympyrässä elämistä, että arkinen savuke ja perjantai kännit vievät ajatuksia hieman pois masentavasta arjesta.

        Köyhä elää monesti sellaisessa elementti kerrostalossa, missä kolisee ja mölisee seinien ja kattojen ja lattioiden läpi. Sellainen ihminen on harvassa kuka sieltä ilman suhteita nousee rikkauksiin työnteolla. Ei siellä saa nukuttua kun tarvitsee ja töitä hakiessa leimautuu lähiö asukiksi.

        On aivan erillaista puhua elämisestä päihteettömänä omakotitalossa ja mukavaa palkkaa nauttivalla kuin ankeassa betonikopissa asuvalla, jonka täytyy ruokarahansa saadakseen käytävä kerran kuukaudessa kuuntelemassa soskuvirkailijan vittuilua.


    • selkeää

      Köyhyys on aina oma valinta. Köyhä on valinnut jo nuorena, ettei hoida opintojaan ja usein myöhemmin, ettei tee työtä. Lisäksi köyhälle jää tähteeksi samanlainen köyhä ja laiska puolisoksi, kun parhaat viedään päältä. Nämä köyhät lisääntyvät ja heidän lapsistaan tulee köyhiä, koska vanhemmat opettavat lapsilleen laiskan ja välinpitämättömän loispummikulttuurin. Köyhät ovat ahneita ja röyhkeitä, koska vaativat itselleen etuja tekemättä mitään itse.

      • Valtakunnanoikeuteen

        Köyhyys ei todellakaan ole kenenkään "valinta".

        Valtionjohdon, nykyisenkin eduskunnan harjoittama taloudellinen, henkinen ja fyysinen väkivalta, kaikkein heikoimmassa asemassa olevia kohtaan, on rikollista, perustuslain vastaista.

        Isot talousrikolliset pois puolueita tukemasta, korruptio ja virka-asemien väärinkäytökset selvitettävä.


      • Äänestäjän valinta
        Valtakunnanoikeuteen kirjoitti:

        Köyhyys ei todellakaan ole kenenkään "valinta".

        Valtionjohdon, nykyisenkin eduskunnan harjoittama taloudellinen, henkinen ja fyysinen väkivalta, kaikkein heikoimmassa asemassa olevia kohtaan, on rikollista, perustuslain vastaista.

        Isot talousrikolliset pois puolueita tukemasta, korruptio ja virka-asemien väärinkäytökset selvitettävä.

        Demari- ja vasemmistotyperykset ovat pahoinvointiyhteiskunnan puolustajia. He haluavat äänestäjiensä olevan työttömiä, jotta heidät saadaan valtion orjatyöhön.

        Toinen syy köyhyyden ja työttömyyden ylläpitoon on heidän omat hyväveli- ja korruptiovirat. Sossu, kela ja te-keskuksien loispummivirkailijat menettäisivät valetyöpaikkansa, jos työttömyys ja köyhyys poistuisi. Siksi demarit eivät hyväksy mm. Kokoomuksen kannattamaa kansalaispalkkaa.

        Tyhmä kansa on äänestänyt itsensä työttömäksi.


      • Yritykset

        rakentaa verorahoilla tuotantolaitoksia Suomeen joissa köyhät raataa heille rahaa ja sitten siirtävät tuotannon maihin joissa saavat vielä enemmän rahaa ja sielläkin veronmaksajat kustantaa kaiken. Jotkut idiootit täällä sitten syyttävät suomalaisia laiskoiksi. Ilmaiseksiko pitäisi töitä tehdä, että herroille jäisi enemmän miljoonia.


      • sumusa

        ei se niin mennyt. koko ikäni kovasti työtä tehneenä ja läksyt lukeneena tiijän, että kun et varasta etkä pimitä verottajalta niin mittään ei kassao. Eikä se rikas ja ahkera akkakaan tuonu onnea van rupesi ja köyhty minun kelekassa.


      • kaikki valittavissa

        "Köyhyys on aina oma valinta"

        mutta kuitenkin "..köyhät lisääntyvät ja heidän lapsistaan TULEE köyhiä, koska vanhemmat OPETTAVAT lapsilleen laiskan ja välinpitämättömän loispummikulttuurin."

        Eli köyhyys on oma valinta, muttei kuitenkaan olekaan oma valinta vaan ainoastaan köyhien vanhempien kasvatuksen tulos.

        Missä kohden elämääsi sinä painoit valintanappia nimeltä Idiootti?


      • työttömiltä
        Valtakunnanoikeuteen kirjoitti:

        Köyhyys ei todellakaan ole kenenkään "valinta".

        Valtionjohdon, nykyisenkin eduskunnan harjoittama taloudellinen, henkinen ja fyysinen väkivalta, kaikkein heikoimmassa asemassa olevia kohtaan, on rikollista, perustuslain vastaista.

        Isot talousrikolliset pois puolueita tukemasta, korruptio ja virka-asemien väärinkäytökset selvitettävä.

        kaikki etuudet pois, jos ei mee töihin nii ei saa rahaa. Rupeaa työnteko huvittamaan ku muuten kuolee nälkään. Turha täällä on muitten laiskoja elättää


      • Yuukkis
        työttömiltä kirjoitti:

        kaikki etuudet pois, jos ei mee töihin nii ei saa rahaa. Rupeaa työnteko huvittamaan ku muuten kuolee nälkään. Turha täällä on muitten laiskoja elättää

        Entä ku on työttömyydestä jo niin pitkäaikaismasentunut ja psyykannut itsensä jo siihen kuntoon ettei kuolema pelota. Miten sitten suut pannaan? :P

        Itsehän olen tällainen. Syön ehkä aterian päivässä, laihdun kokoajan ja tunnen kyllä pientä nälkää 24/7, mut en välitä. Kuolleena on onneksi vapaa JA ENNENKAIKKEA TURVASSA riistoporvareilta.

        Ei kuolemassa ole mitään kamalaa. Miksi ihmiset aina värittää sen niin surulliseksi ja dramaattiseksi asiaksi? En ymmärrä.


      • mulla on sillä ei
        työttömiltä kirjoitti:

        kaikki etuudet pois, jos ei mee töihin nii ei saa rahaa. Rupeaa työnteko huvittamaan ku muuten kuolee nälkään. Turha täällä on muitten laiskoja elättää

        Ja sulle turpaan, jos et just nyt osoita perheen työttömälle töitä. Se haluaa töihin, ANNA OSOITE ! IHAN MIKÄ VAAN !!??
        No ? Mikä mättää ?????????


    • lyhytjaytimekäs

      Muistakaa kunnallivaaleissa että jokainen, joka ikinen kokoomuslainen ajattelee samalla tavalla. Ne ovat pelkkiä ihmisvihollisia.

      • ihana aamu

        Montakos työpaikka olet itse antanut....jos ei olisi niitä teidän haukkumianne porvareita ei olisi työpaikkojkaan? Eli kiittele vain siitä, että sinulla on porvari joka sinut työllistää. Se valtiokapitalismi oli aikoinaan naapurissamme ja pieleen meni.

        Vapaan valinan maassa voita valiat olla työntekijä tai työnantaja! Ja kun olet valintasi tehnyt , nauti elämästäsi ja iloitse: Lopeta kadehtiminen.


      • Ne porvarisi
        ihana aamu kirjoitti:

        Montakos työpaikka olet itse antanut....jos ei olisi niitä teidän haukkumianne porvareita ei olisi työpaikkojkaan? Eli kiittele vain siitä, että sinulla on porvari joka sinut työllistää. Se valtiokapitalismi oli aikoinaan naapurissamme ja pieleen meni.

        Vapaan valinan maassa voita valiat olla työntekijä tai työnantaja! Ja kun olet valintasi tehnyt , nauti elämästäsi ja iloitse: Lopeta kadehtiminen.

        työllistävät enää pääasiassa kiinalaisia. Sinne ne verorahat menneet on ja paratiisisaarille omistajien pankkitileille.


      • Älä kehtaa

        työntää päivästä toiseen tuota "propagandaasi" tälle palstalle kun sillä on päinvastainen vaikutus mitä kuvittelet.
        Kunhan vanhenet ja toivon mukaan viisastut, niin mielesi muuttuu vielä moneen kertaan ja alat jotakin ymmärtämään..toivottavasti.
        Pidä nyt pieni tauko ja tuuleta päätäsi höpelöiltä "ajatuksilta", eli käy vaikka kuluttamassa ne pönttöeläkerahasi baarissa, sillä niiden maksupäivä näyttää olevan nyt alkukuulla.

        "Työeläke maksetaan kerran kuukaudessa. Maksupäivä vaihtelee eläkelaitoksittain, mutta monella eläkelaitoksella se on kuukauden ensimmäinen pankkipäivä".


      • Neljäs päivä.
        Älä kehtaa kirjoitti:

        työntää päivästä toiseen tuota "propagandaasi" tälle palstalle kun sillä on päinvastainen vaikutus mitä kuvittelet.
        Kunhan vanhenet ja toivon mukaan viisastut, niin mielesi muuttuu vielä moneen kertaan ja alat jotakin ymmärtämään..toivottavasti.
        Pidä nyt pieni tauko ja tuuleta päätäsi höpelöiltä "ajatuksilta", eli käy vaikka kuluttamassa ne pönttöeläkerahasi baarissa, sillä niiden maksupäivä näyttää olevan nyt alkukuulla.

        "Työeläke maksetaan kerran kuukaudessa. Maksupäivä vaihtelee eläkelaitoksittain, mutta monella eläkelaitoksella se on kuukauden ensimmäinen pankkipäivä".

        Eikö juoppoa nukuta, kun kalja loppui ?


      • no
        Ne porvarisi kirjoitti:

        työllistävät enää pääasiassa kiinalaisia. Sinne ne verorahat menneet on ja paratiisisaarille omistajien pankkitileille.

        perusta firma ja palkkaa suomalaisia töihin ja maksa huippu liksaa nii ei tarvi kitistä.


    • Justiina oikeassa

      OIkeessahan tuo hirmu varmaan on. Mutta kun se tupakki vaan maistuu ja kuppiakin tulee kallisteltua. Työntekokin on myrkkyä, mutta minkäs sille mahtaa. Se on varmaan geeneistä kiinni, että ei voi kun jatkaa samaan malliin. Kippis.

      • ei kuppia enää

        Miksi minun pitää maksaa ninun kuppisi ja elämisesi? Eipä mene oikein....mutta kohta siitä loppu tuleekin!


      • Justiina ei tykkää
        ei kuppia enää kirjoitti:

        Miksi minun pitää maksaa ninun kuppisi ja elämisesi? Eipä mene oikein....mutta kohta siitä loppu tuleekin!

        Koita vaan maksella, milläs sen lopettaisit. Tai tuleehan se eläkeikä joskus. Joutilaisuus on kallista nykyään. Kippis taas.


    • Howard Hughes

      Truth hurts, hah...

      • 567890

        Meillä suomalaisilla on asiat hyvin, kun on mahdollisuus käytännössä päästä presidentiksi vaikka olisit köyhästä perheestä.

        MONISSA MUISSA MAISSA sen sijaan ei ole asiat ihan näin hyvin. Tiedätkö kuinka monessa maassa koulutus on todella kallista (köyhälle mahdotonta)? Tiedätkö että sadoilla miljoonilla ihmisillä ympäri maailmaa ei ole mahdollisuutta edes peruskoulutukseen? Onko tuollainen ihminen syyllinen omaan köyhyytensä?

        Se joka sanoo että köyhyys on oma vika, on harvinaisen tietämätön ja todellisuudesta vieraantunut.


    • ghdfhfdgdfgdfgd

      Maailman rikkain nainen, australialainen kaivoskuningatar Gina Rinehart, on käynyt hyökkäykseen köyhiä vastaan.
      ...
      Rinehartin varallisuus on arviolta noin 24 miljardia euroa, mikä tekee hänestä MYÖS Australian rikkaimman henkilön.

      Australia > Maailma

      • Eikö työnteko

        kiinnosta, köyhät paskat.

        Älkää huoliko, maailma on täynnä köyhiä ihmisiä, jotka mielellään tulevat töihin Suomeen.

        Te suomaalaiset köyhät vasuripellet voitte jatkaa aivojenne pihalle juomista.

        KETÄÄN EI KIINNOSTA!


      • Niistä
        Eikö työnteko kirjoitti:

        kiinnosta, köyhät paskat.

        Älkää huoliko, maailma on täynnä köyhiä ihmisiä, jotka mielellään tulevat töihin Suomeen.

        Te suomaalaiset köyhät vasuripellet voitte jatkaa aivojenne pihalle juomista.

        KETÄÄN EI KIINNOSTA!

        mamuistahan onkin moni töissä, eivät vaan kestä päivänvaloa ne hommat.


      • Helvetin moni
        Niistä kirjoitti:

        mamuistahan onkin moni töissä, eivät vaan kestä päivänvaloa ne hommat.

        tosiaan on.

        Bussikuskeista (täällä ihmisten ilmoilla) aika harva on enää suomaalainen työläispaska.

        Siivoojista ei ainutkaan...


      • Jepahjee
        Helvetin moni kirjoitti:

        tosiaan on.

        Bussikuskeista (täällä ihmisten ilmoilla) aika harva on enää suomaalainen työläispaska.

        Siivoojista ei ainutkaan...

        Jaa mitennii? Mun kaikki työkaverit nii edellisellä kuin nykyiselläkin paikkakunnalla ovat aina olleet täysin suomalaisia.

        Olin töissä SOL: lla ja nyt ISS: llä molemmissa siivoojana.


    • kyllähän se

      eveliina de rothschild on paljon tuota rikkaampi.

      • Jaa, vai niin.

        Kukahan tuo Eveliina de Rothschild oikein oli tai on. Varmaankin teiltä päin joku tuntematon suuruus?


    • Luuviulu täällä

      Porsaan näkönen hiiva ämmä....
      Tämä Hiivapullukka ei koskaan kävele, vaan istuu ökylimusiinissa, joka kuskaa tämän ihraolennon mässäilemään kermapullilla.
      Tämän ämmän tuloilla eläis miljoona ihmistä joka päivä eli tämä akan elintaso vastaa miljoonan ihminen elintasoa ja tämä läskiporsas kuluttaa luonnonvaroja miljoonan ihmsen edestä joka ikinen päivä.

    • Ryypänneen näkönen

      ylisyönyt porsas voisi edes tukkansa pestä tai varmaan rahat riittäis että joku sen pesis kun on sammunut, tommonen lihava akka haisee aika helvetisti_

      • Miltäs sinä

        näytät?

        Tuskin Hiltonin tai Abramovitchin sukuun kuuluvalta kuitenkaan?


    • voi voi sentään

      Tulee jotenkin mieleen tästä tarinasta erään suomalaisen kommentit suomalaisista. Esim. kenellä olisi oikeus äänestää ja kenellä ei, tuleeko ketään mieleen..

    • Seinästä repäisty

      Ei ole rahat tuoneet tuollekkaan eukolle kauneutta ja hoikkaa vartaloa.

    • Rikkaat tapettava?

      Rikas kehottaa köyhiä tekemään enemmän töitä, sillä vain köyhien työpanoksen anastamalla rikas voi säilyttää asemansa ja rikastua lisää.

      Vuosi vuodelta rikas anastaa köyhien työpanoksen yhä halvemmalla.

    • piparitassu

      Juu minäkin katselin tuota kuvaa ja mietin, että täti muistuttaa etäisesti Mervi Tapolaa. Hyvähän tuo on sanoa kun ei itse ole laittanu tikkua ristiin omaisuutensa eteen. Kai. Mutta otinpa heti neuvosta vaarin ja hankin itselleni toisen työpaikan. Katsotaan miten käy kun ensin käy päivätyössä ja sitten iltatyössä ja osan viikosta viettää illat koulussa ja... ja.. ja silleen. Voipi olla että jossain vaiheessa ratkeankin ryyppäämään. :) Niin ja eikös jokin aika sitten eräs toinen nero sanonut, että raiskauksesta ei tule raskaaksi?

    • Onnellinen köyhä

      Köyhyys voi olla myös vapaaehtoista ja eettistä. Muuhun kuin materiaan keskittyvä saa onnea syvemmällä tasolla. Eri asia on nähdä nälkää vai onko varaa ostaa uusi iphone.

    • mitokondrio

      Tuollaista kommentointia ja suuria "viisauksia" tulee ainoastaan alkueliöiltä, joiden virtsarakko on yläpäässä ja ulostaminen tapahtuu konkreettisesti suun kautta.

    • älyho o

      mitä ne on ne työttömät? kaikille siis riittää töitä ja kunnollinen palkka, jos he vaan haluavat????

      • 9 e orja

        Töitä on.

        Työttömiä on.

        Työhaluisia työttömiä on.

        Työttömiä on töissäkin. Ja paljon.

        Vain palkanmaksuhaluiset työnantajat puuttuu.


    • Ain laulain työtäs teen

      Lähempääkin olisi viitettä löytynyt: tuohan on ollut Kansallisen Kokoomuksen asenne ja linja kautta historian.

    • aika totta

      No toisaalta turha märistä ettei ole rahaa ruokaan, jos on just juonut vähät rahansa. Usko huvikses näitä riittää maailmassa, hauskaa on sen yhden illan ja sitten nälissään viikkoja ja valitetaan. Opiskelijoissakin on tämmöisiä, eräs opiskelukaverini (vuosia jo aikaa mutta...) valitti ettei ole jääkaapissa kuin ketshuppi purkki, sitten joku kysäisi että lähtiskö kukaan baariin, tämä valittaja oli ensimmäisenä lähdössä illalla baariin.

      Töitä joutuu hakemaan, itsekin ole hakenut vuosia, väliin pääsee haastatteluun asti ja kyllä se vielä tärppää tai sitten ei. Mutta totuus on, se että vähätkin rahat riittää jos ne oikein käyttää. Eikä aina odota että joku muu maksaa ruokalaskut ja muut menot.

      • HALOOOOOOOOOOOOOOOOO

        eikö köyhä saa koskaan juhlia.


      • kunhan maksat itse
        HALOOOOOOOOOOOOOOOOO kirjoitti:

        eikö köyhä saa koskaan juhlia.

        Juhli menemään, mutta älä ruikuta sitten kun on nälkä ! Juhlia voi ilman viinaakin. Opettele edes tai mene töihin ja juhli sitten. Köyhällä ei kyllä ole juhlan aiheitakaan.


      • VApa-VApa
        HALOOOOOOOOOOOOOOOOO kirjoitti:

        eikö köyhä saa koskaan juhlia.

        ENEMMÄN RIKKAITA VUODEYSTÄVIKSI JA VAPAA-AIKAA


    • Sampo

      Asiallisempaa keskustelua, pyydän.

      Aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä, vai onko netti tehnyt teistä jotain törkyturpia ja ihmishirviöitä?
      Ite oon 29 v työkyv.eläkeläinen. Tuun toimeen sillä tulolla, ja koiran ulkoilutuksia teen lisätienestin toivossa verokortille. Rahaa ei ole liikaa, mutta toimeen tulen. Säästöönkin menee, jos jotain jää yli. Harvoin tosin. En ymmärrä teitä kateelliset: mulla oma elämä hyvin, raha riittää jos ei törsää, vaan ostaa tarpeelliset. Harrastukset (sali, lenkkeily, uinti...) pitää kunnossa, ja vaik sairaudet tuottaa tuskaa, niiden kanssa voi elää. Pitäkää itsestänne ja toisistanne huolta, älkää loukatko, vaan kehukaa ja kannustakaa. Pätee myös niihin "rikkaisiin."

      • }60{

        HALUAN ESITELLÄ OMAN MAHDOLLISEN KÖYHYYS/RIKKAUS KAUDEN OLIPA SUOMESSA RIKAS/KÖYHÄ - muuta ei voi!


    • Jussi88

      Ei voi sanoa että köyhä on köyhä omaa syytää, koska syntyä voi minne päin maapalloa ja millaiseen perheeseen hyvänsä. Sen sijaan sivistysvaltioissa, joissa kaikille taataan mahdollisuus koulunkäyntiin, aletaan jo lähestyä tätä väittämää pikkuisen. Esimerkiki Suomessa lähes jokaisella on mahdollisuus kouluttautua ja luoda millainen ura hyvänsä jopa kouluttautumatta. Kehitysmaissa, vaimmaisilla, ja vaikeasti sairaillla tätä ei kuitenkaan ole

      • Tuulen huuhtoma

        Kokoomuslaiseen logiikkaan kuuluu, että syy on kehitysmaan köyhyyteen syntyvän lapsen vanhemmissa. Vielä laajemmin tarkasteltuna syy on kansoissa: mitäs ovat menneet niin epäedullisiin paikkoihin asumaan. Tämä oli siis sarkasmia Kokoomuksen suuntaan.


    • Köyhä on köyhä siksi, etteivät miljonäärit hoida omaa työtään, vaan keskittyvät vain rahakasojensa kasvattamiseen. Jos nämä rahakasat jakautuisivat tasaisesti, myös hyvinvointi jakautuisi tasaisesti ja talous toimisi terveesti.

      Sieltä rahakasan päältä on tietysti hyvä huikkia aivan kuten kotimaiset "miljunäärimmekin".

    • Piipa muori

      Olen syntynyt Köyhänä!
      En juo!
      En polta!
      Saan 1550 e/kk
      Asun vuokralla,
      kuolenkin köyhänä mutta ONNELLISENA SIITÄ, että minulla on ystäviä, olen nähnyt kokenut ilot&surut vuorottain!
      Jos saisin suurehkon summan rahaa, jakaisin sen heti ystävilleni!
      Kiitos Elämä!

      • Tukikelpoinen

        Olen taipuvainen uskomaan tuohon. Köyhää ymmärtää parhaiten toinen köyhä ja he, joilla niukasti on, ovat valmiita antamaan vähästäänkin. Tämä on tutkittu juttu ja myös isompi systeemi, jolla itä- ja etelänaapurien köyhät selvisivät yli vaikeiden aikojen: toinen toisiaan tukien. Tähän myös Kokoomus meitä ahkerasti kannustaa, ettemme rasittaisi hyvin toimeentulevia veroilla.


      • et ole köyhä

        Jos asut yksin, et ole köyhä. Asumiseen menee n. 500 yksinelävällä, eli 1000 euroa jää muuhun, sähkö ja puhelin yhteensä n. 50 kuussa. Jää vielä 950 käytettäväksi. Eli sinulle jää yli 30 euroa päivälle kuukaudessa.


    • Phil_Mikkelssoni

      Just viikonloppuna käytiin keskustelu jossa todettiin että ryyppääminen ja röökin polttaminen on kalliiimpi harrastus kun golf joka mielletään juppilajiksi. Kyllä todellisia juppeja on baarikansa. Taidan alkaa harrastamaan köyhäillistön lajia golf.

      • ... k . m

        Mä oon monesti ihmetelly, että miten näillä lähiobaarien kanta-asiakkailla yleensä on varaa istua niissä aamusta iltaan. Sen vielä jotenkin ymmärrän, etta noilla tuilla on varaa olla vaikka kiljusta tai halvimmasta oluesta koko kuukausi humalassa, mutta vielä baarihinnoilla?! Osaisko joku selittää? Luulisi kuitenkin kunnon ammattilaisen upottavan ainakin sen 12 tuoppia päivässä ja harvasta paikasta taitaa tuoppia ainakaan alle 3 euron saada, sehän on jo 36 euroa päivässä, 30 päivässä yli 1000e. Siihen päälle vielä muut juomat, tupakat, ruuat, asuminen niin kuukausimenot on jo aika isot "köyhälle työttömälle"...


    • antuanette34

      Olen ulkomaalainen ja minulla on 2 lasta. Alotin ihan pohjasta - päivällä opiskelin ja siivosin. Nyt minulla on hyvä työ.

      Tonen lapsista, keväällä valmisunut, myös tekee töitä ja saa hyvan palkan. Toinen vielä opiskelee...

      Täällä,Suomessa aikuisen ihmisen köyhyys on oma valinta. En laske mukaan vammaisia, joilla oikeasti on tosi rajalliset työmahdollisuudet.

      Ihan turhaa roikkua täällä ja itkeä. www.mol.fi!!!!

      Kaikki on omaa laiskuutta... Pitää opiskella, opiskella ja viellä opiskella... Ja sitten vain reippaasti työelämään.

      • zuippi

        On kuitenkin silti myös niin, että usein korkeasti koulutetut ihmiset eivät työskentele kovinkaan korkean tuottavuuden aloilla. Tarvitaan halpaa tuottavassa työssä olevaa työläisarmeijaa, joka pikkupalkalla pitää yhteiskuntaa ja porvaristoa pystyssä. On mahdoton yhtälö, että kaikki olisivat rikkaita tai edes hyvin toimeentulevia ja tähän pyritään myös poliittisessa päätöksenteossa.


      • Leo62

        Tässä on oikea asenne!
        Nimenomaan täällä Suomessa köyhyys on oma valinta.
        Kyllä kuppiloissa istuksijoita riittää niin kauan aikaa, kuin muut ahkerat ja työlliset ihmiset kustantavat heidän laiskottelunsa.

        Olen itse tehnyt aikoinaan 10 vuotta kahta työtä.
        Turhaa roikkua täällä ja valittaa - menkää syöttiläät ja laiskat töihin - töitä kyllä löytyy kun niitä vaan viitsii tehdä.

        t suomalainen yrittäjä


    • Yksi Monista

      Toiset on "Köyhä" eli Rahattomia, joillain toisilla on rahaa mutta, silti ne on "Köyhiä" eli Pää on Pipi.

    • Ainakin mitä minuun tulee, harppu on täysin oikeassa. En tosin ole kovin köyhä, mutta se, etten ole rikaskaan on täysin omaa syytäni, itseasiassa oma valinta.

      Ja olen sitä mieltä, että ei muiden, siis ei myöskään harpun, tarvitsisi olla sen rikkaampia kuin minuinkaan.

      Tämä ei kuitenkaan ole kateutta, vaan kannanotto epikuroslaisuuden puolesta.

    • zuippi

      Miksi puhutaan työnteosta ja rikastumisesta samassa topicissa ? Ei näillä asioilla ole mitään yhteyttä toisiinsa. Monissa maissa raadetaan todella pitkää päivää, mutta eivät ihmiset ole rikkaita, päinvastoin. Suomessakin rehellisellä työnteolla voi korkeintaan elää kohtuullista pientä elämää, mutta rikkauksiin on matkaa.

      • asdasdasdy124

        Jos työnteko onkin sitä että tehdään samaa asiaa mitä 10 000 euron kone koko elämänsä ajan niin ei sillä rikkaaksi voi tulla tekemälläkään!

        On myös sellaista työntekoa jossa voi kehittyä.


    • Rich bastards

      Tuo ämmä ei ole omilla ansioillaan rikastunut vaan se on PERINYT rahansa!!

    • Äly hoi .

      No enpä ole ennen hölmömpää naista kuullut luulis tajuavan että nämä tupakoivat ja alkoholia nauttivat työntekijät ovat hänelle sen rahan antaneet taas yksi hyvä syy lopettaa työnteko ja odottaa että nämä maailman rikkaimmat ihmiset menevät tekemään sitä tavallista fyysistä työtä kellonympäri =D

    • liikaa veroja joo-oh

      "Hänen mielestään hallituksen pitäisi alentaa minimipalkkaa ja veroja, muuten Australia päätyy Kreikan tielle."

      Ne ei vaan Kreikassa ole alentaneet veroja tarpeeksi ja niinpä ovat ajautuneet Kreikan tielle. Kreikassa maksetaan siis ihan liikaa veroja, siinä se ongelma on.

    • No joopas joo

      Noinkohan on itse omaisuuttaan luonut, sellaiset ovat yleensä kärkkäitä antamaan yksinkertaistettuja lausuntoja ja neuvoja "rikastumiseen". Useimmiten kuiten omaisuus perittyä, joten eipä noiden "neuvoilla" hirveästi merkitystä ole, eivät tiedä itksekään kuinka likaista peliä on rikastua, työnteolla tai sen määrän lisäämisellä ei juurikaan siihen ole merkitystä, ja viellä vähemmän tupanakapoltolla ja juomisella.

    • x-x-x-x-x-u

      Vähemmällä ruoalla tämäkin nainen olisi varmasti rikkaampi...

      Mutta ei hän täysin väärässäkään ole, alkoholi ja tupakka lyövät lovea lompakkoon. Tätäkin rajummin sitä tekee ylenmääräinen autoilun nimiin vannominen.

      Ihan oman onnensa seppiä eivät kaikki ihmiset silti kykene olemaan. Esimerkiksi sairaus ajaa monet peruuttamattomasti sivuraiteile.

    • kehitysmaiden juopot

      Kyllä. Kehitysmaidenkin ihmiset ovat köyhiä sen takia kun he juopottelevat ja heitä ei vain työ kiinnosta.

      Nalle Walhroos on puhunut asiasta jo vuosia.

    • ihastunut mies

      Ahkeran näköinen sotanorsu kyllä tuo nainen. Pakko uskoa että hänen fysiikallaan tiedetään työn teosta.

    • =DDD

      Vaikka ois 44 Miljardia rahaa eikä sitä osaa käyttää kun äly on kuin ameeballa niin sääliksi käy heh heh heeeeeeeeeeee =DDDD

    • Tuota tuota. Itsellä ei ole rikkauta vastaan mtn (siis rahallista rikkautta) Mutta suurempi ongelma tässä on se että kun se rikkaus yleensä hankitaan epärehellisin ja jopa sikamaisin keinoin millä ei välttämättä ole mtn eettistä taustaa, sellaista toimintaa ei voi hyväksyä.

    • Köyhät kyykkyyn

      Tuskin toi alkuperäinen lehmäkään koskaan on töitä tehnyt, onkohan koskaan edes käynytkään kaivoksillaan. Hyvähän sitä on kettuilla...

    • no Suomessa nuo mainitut tuotteet ovat sen verran hinnakkaita että köyhien tulisi kyllä välttää niitä ,. esim jos juo 20€ edestä alkoholia 20€ tupakkaa viikossa niin vuodessa siitä tulee jo n.2000€ ja kymmenessä vuodessa 20000€ ,. jos siis parikymppinen luopuisi noista harrasteistaan niin kolmikymppisenä hänellä olisi tuon verran säästöjä plus niistä tulleet korot tai osingot ,.

    • Äly hoi

      Rikkaus on niin suhteellinen käsitys toiset omistavat rakkautta vapaa - aikaa ystäviä jne sekä niitä numeraalisia paperipinoja ja metallin palasia joihin on painettu eri numeroita .

    • Yhtä juhlaa..!!!

      Mitä muuta tekemistä köyhällä - työttömällä työmarkkinatuella elävällä - on kuin syödä, naida ja ryypätä aamusta iltaan ja illasta aamuun?

      • asdasd12356

        Köyhien kannattaisi lakata tekemästä lapsia niin rikkaiden lapset joutuvat tekemään tavallisen kansan duunit.


      • Työtielläpitää

        Nousta laiskalta perseeltään ja MENNÄ TÖIHIN EIKÄ ELÄÄ MUIDEN KUSTANNUKSELLA!!!!!


    • 2b-smart

      Vai niinkö??

      Ensinnäkin on mahdottomuus yhtälö, että kaikki rikastuisivat, vaikka onkin kaikki edellytykset siihen. Rahaa ei riitä kaikille rikkauksiin asti, eikä yhteiskunta ja talous pysty tulemaan toimeen jos kaikki olisivat rikkaat. Rikkaat ovat tulleet rikkaiksi köyhien kustannuksella. Ilman köyhyyttä rikkautta ei olisi olemassakaan. Yhteiskunta ja talous ei pyöri ilman, että olisi samanaikaisesti rikkaita ja köyhiä. Tämä on karmea totuus, eli turhaa on kadehtia rikkaita, ja turhaa on myös syyttää köyhiä. Molemmat tulevat toimeen toisiaan hyväksi käyttäen.

    • viisaus on jes

      kyllä se jenkki taitaa olla oikeassa, minkä takia esim jyrki katainen on pääministeri? koska hänellä ei ilman kyseistä vähän aivoja vaativaa virkaa ole työtä kun ei ole työtä ei ole toimeentuloakaan eikä voi ostella haluamiaan kutushyödykkietä niin se vaan on kokoomuslaiset!!! siispä tämä kyseinen lausunnon antanu ämmä tänne suomeen pääministeriksi niin ne aisat hoituvat onneksi on maailmassa viisaitakin ihmiisiä:)

      • NO MONEY NO MONEY

        Suosisin ajatusta euroopan rikkaiden tilasta sellaiseksi jotta veropartiisiin vaan ei SAVOON JA EUROOPPALAISEN/NEUVOSTOLIITON MUODONMUUTOKSEEN 0 mitä meille 00000000000000000000000000000000000000000=====================


    • `uck yourself

      Clever, but totally wrong mode of thinking.

      • SHHS

        Luulen saaneeni tilaisuuden ......................


    • Hupivekkoja!

      Sen mitä tunne australialaisia, niin ovat aivan tajuttomia bilettäjiä! Minulla on siellä sukulaisia jotka ovat kertoneet aika perusteellisesti maan oloista. Olen reissannut aika paljon Euroopassa ja törmännyt tämän tuosta ausseihin milloin missäkin.
      Haluan majoittua kansan pariin, leirintäalueille ja halpoihin motelleihin vaikka olen taloudellisesti riippumaton. Jos joku bilettää baarissa vain hattu päässä, niin voit olla aika varma, että hän on australialainen.

      Eräskin porukka, n.15 henkeä juhli Venetsiassa leirintäalueella ja piti aikamoista mekkalaa, eikä nukkumisesta oikein tullut mitään. En tosin välittänytkään nukkua, vaan änkesin seuraan. Yritin tietysti piirittää erästä nuorta neitoa ja sainkin hänet kiinnostumaan. Kysyin häneltä, että milloin te olette lähteneet matkaan? Nainen laskeskeli tovin ja sanoit, että siitä tulee kohta kaksi vuotta.
      Tekivät hanttihommia jos oli tarpeen, eikä kotiinpaluusta puhunut kukaan. Siinä neljän maissa joltain läikähti olutta toisen päälle ja tämä tietysti kosti heittämällä koko mukillisen läikyttäneen kaverin päälle.
      Siitä sai tietysti osansa muutama muukin ja niin olutta oli kohta ilmassa muutama litra kerrallaan.

      Joku hiippaili ulko-ovelle ja veti perässään kasteluletkun sisään ja kohta oltiin kunnolla märkiä jokainen.
      Baarimikko vain haukotteli. Zachary alkoi riisumaan märkää paitaansa ja siitäkös naiset innostuivat ja kannustivat jatkamaan. Zachary oli tietysti imarreltu saamastaan suosiosta ja kohta hänellä oli sitten vain se hattu päässä.

      Kuuden maissa baarimikko kysyi, että paljonko kukin vielä tänä "iltana" juo, "talo tarjoaa, sillä minun on mentävä nukkumaan, koska pitäisi avata tämä paikka parin tunnin päästä".
      Pari korillista siihen sitten tuotiin.

      En usko, että nuo juhlijat olivat rikkaita, mutta se ei tuntunut ollenkaan haittaavan.
      Mitä itse luulisitte?

      Seuraavana päivänä kysyin baarimikolta, että mitä nuo kuvat seinillä vähän samantapaisista juhlijoista ovat? Hän sanoi, että he ovat australialaisia poliiseja, jotka tulevat joka vuosi pariksi viikoksi kunnioittamaan ammutun työtoverinsa muistoa!

      En tiedä vieläkö perinne jatkuu, koska siitä on jo vähän aikaa ja mahtavatko kuvat olla vielä seinällä

      Aikeeni naisen kanssa jäivät sattuneesta syystä kesken, eli kunto ei kestänyt kyydissä.
      Kymmeneltä kuitenkin porukka alkoi kömpimään taas baariin, kaljalle tietty.

      Piipahtakaa paikassa jos käytte Venetsiassa. Paikan nimi oli muistaakseni Fusilla tai jotain sinne päin.

      En tiedä oliko sama porukka vuosia myöhemmin Key Westissä, mutta meno oli samanlaista.

      Aussit eivät turhia stressaa. Luulen, että tuolla naisellakin kilot ovat ainakin osaksi tulleet kaljalla.

      Näin sitä elämäänsä voi ohjailla kukin haluamaansa suuntaan. Toiset istuvat näytön ääressä itkemässä, toiset juhlivat ja osa painaa duunia.

      Se on ainakin varmaa, että tuo nainen tietää mistä puhuu. Eri asia on, että miten hänen sanomaansa on lehdistössä väännelty ja käännelty.

    • merrix

      sehän ei ollut itse rikkautaan hankkinut joten ei ole varaa sanoa yhtikäs mitään eikä kai töitäkään tethnyt ikinä joten turhaa suunsoittoa oli

    • Konstit on!

      Mitä me voidaa olla ostamatta, jotta tämän muija pisnes ns. kusee?

    • Köyhänä pysyn

      En juo, enkä tupakoi. Olen köyhä, koska olen sairas ja vammainen, enkä saa sen takia työtä.

      • Ylipätevä?

        En juo. En tupakoi. Olen köyhä.

        En ole sairas.

        En ole vammainen.

        Olen työtön.

        Olen köyhä.

        Olen hyvin koulutettu.

        Olen ollut pitkään koulutustavastaavassa työssä ja menestynyt työssäni, enkä sen takia saa työtä?


    • Totuus tulee eteen

      Kyllä tuokin suurisuinen, materiaalisesti upporikas, henkisesti rutiköyhä läski porsas vielä saa osansa viimeisellä tuomiolla kun reppanan pumppu tilttaa laardin tukkiessa valtimot. Turha pahoittaa mieltään noin tyhmän ihmisen aivopieruista, ihan samaa ylimielistä roskasakkia kuin kotimaiset vastineemme nalle wahlroos ja "skeidanjauhaja" sarasvuo!
      Madot heidätkin syövät ja silloin loppuu suuret puheet ja pätemiset.

    • kusipää jos oisin...

      Helppo soittaa poskeaan kun on saanut yhden maailman suurimmista perinnöistä. Eipä sillä, saattaisin itsekin heittäytyä täydelliseksi k-pääksi tuollaisen perinnön saatuani ja sylkisin jokaisen köyhemmän päälle.

    • kaikkea sitä näkee

      Sanoo tää ihminen joka itse on miljoonansa perinyt. Miten mahtaa olla hänen työntekonsa?
      Vastuuseen sanoistaan jossain vaiheessa joutuu hän.
      Siis tämä mahtavan lausuntonsa köyhistä antanut.

      • Tyhjäpakkaus

        Rikkaana on helppo heittää läppää, elämän viimeinen päivä ei ihan niin kiva tai sairastuminen; rahat jää siihen. HÖH


    • minä

      niin.. köyhä on köyhä ja niin edelleen.. köyhyyttä kuitenkin on sekä rahallista sekä elämällistä... itse olen töitä niska limassa (jopa 80 h/vk) painava nuori nainen jolla ei ole rahaa.. elämässäni on kuitenkin ihana avomies jota rakastan koko sydämestäni.. eli en ole köyhä.. raha ja rakkaus kun eivät mahdu saman katon alle..

    • sen jatke

      Björn "nalle" Wahlroos julkaisi samantapaisen ajatuksen jo aiemmin.
      Hyvä Suomi, vai ????

    • baabeli

      Eihän tuokaan ite rahoja oo tienannu sehän peri omaisuutensa, joten kultalusikka suus syntyny joten ei tuon puheista kannata piitata...

    • 0udfj89wew´v

      On tu hyvin syöneen näköinen,no kaippa sillä 24 miljardillaan saa muutaman pullan jota sitten voi ahtaa kupunsa täyteen.

      On fiksuja rikkaita ja sitten taas näitä vähemmän fiksuja ja itseään täynnä olevia rikkaita, jokainen voi päätellä kumpaan kyseinen "hyvin syönyt" kuuluu.

      Rikkaita ei olis ellei duunarit tekis niitä töitä halvalla.

      • Töissä palkatta

        Monen yritys ja moni kunta menis häränpyllyä, jos ei olisi työttömiä, joilla teettää työt ilman palkkaa!


    • Onko köyhä

      = lahjaton? Tuskin. Tai ei tietenkään. Itseasiassa hyvin ( taloudellisesti) menestyvät ovat usein sellasia tylsiä ja tunneköyhiä ihmisiä, jotka eivät saa esim. musiikista mitään irti kun ei ole minkäänlaisia musiikillisia lahjoja. Ei niitä lahjoja ainakaan rahan perusteella anneta! Vaikka koreat on varmaa joululahjat rikkain kakaroilla mutta siihen ne lahjat usein jäävätkin. En minä ainakaan häpeile köyhyyttäni. Tiedän, että voin silti paljon paremmin kuin monet rikkaat ihmiset. Harrastan liikuntaa paljon jne. Pidän itseni kunnossa. Syön terveellisesti. Mitä ihminen sillä rahaan tekee tiettyyn pisteeseen asti? Ei ne miljoonat siellä pankkitilillä auta nostamaan kuntoa tai muuten pitämään itseään kunnossa. Usein näkee kauluspaitaherroja tuolla kaupoissa ja ovat vihaisia ja ärtyneitä kun ampiaiset ja just sen näkösiä, että kohta tulee sydäri. Varmaan ketuttaa kun esim. minä 28vuotias nuorimies tulen köyhässä verkkapuvussani vastaan hyvänvoivan näköisenä. Luulevat varmaan, että minua harmittaa ajaa vanhalla Ladalla mutta ei, ei itseasiassa harmita ollenkaan. Pääsen tuolla peltipurkilla ihan samalla lailla paikasta A paikkaan B kuten herrat 100 000 meceillään. Ihan sama.

      Eli älkää turhaan kanssa ihmiset vaivatko itseänne näillä tämän palstan " rikkailla " jotka haluavat kukkoilla. Ensinnäkään he tuskin ovat mitään erityisen rikkaita ja toiseksi vaikka olisivatkin niin ylläolevasta teksistäni voi päätellä, että minua se ainakaan harmita joten älkää harmistuko tekään. Eläkää omaa elämäänne ja antakaa " rikkaiden " kuolla sydäriin tai verenpainetautiin, se on heidän ongelmansa. Syökää terveellisesti ja pitäkää itsenne kunnossa!

    • Osa Ostoksilla

      Aamu-TV.ssä palastettiin, että jos Suomeen tulee ilmainen terveydenhuolto,
      niin venäläiset väärinkäyttävät sitä kuten nytkin kun tulevat väärillä passeilla.

    • Vagina Cuntheart

      >ole Gina Rineheart
      >synny miljonääri-perheeseen
      >peri suunnaton omaisuus
      >''olen rikas ihan omaa ahkeruuttani''

      Haista v[ttu.
      Ja kuole pois.

    • Hupiveikko

      Ihmetyttää, että tuosta naisesta tehdään täällä joku ylimielinen kukkoilija, mutta katsokaa hänen kuvaansa, näyttääkö hän joltain Lenitan ja Tuksun risteytykseltä? Ihan tavallisen maatiaisen näköinen, eikä ole vaivautunut rasvaimuun tai kauneuskirurgiaan. Hyvä jo käy josku edes kampaajalla.

      Totta että hän on perinyt rahaa, mutta on osannut panna sen myös poikimaan sen jälkeen. Onko siinä jotain pahaa?

      Lukekaa tuo pitkä juttuni ausseista tuolta ylempää, jos viitsitte, ennen kuin tuomitsette koko maanosan.

      Minä ainakin uskon, että tuon näköinen nainen on mukava kuin mikä, eikä taatusti mikään ylimielinen p*ska.

      • jsf0ne0wejnwf9

        Ulkonäöstä piittaamatta kyseinen ihminen on hyvinkin ylimielinen paska ja kaikkea muuta kuin mukava ja tämä koskee siis yhtä ihmistä ja yhtä rikasta ihmistä.

        Jos tuollaista pa.....sk.....aa päästää suustansa kuin hän niin ei todellakaan ole mukava ihminen ja sitä paitsi on paljon helpompaa pistää se raha poikimaan kun sitä on perintönä muutamat miljardit..ei siihen ihan hirveesti aivoja tarvi vaan sopivan korkotason omaava tili tai sijoituskohde.

        On huomattavasti vaikeampaa pistää raha poikimaan köyhällä, jolla ei jää rahaa edes sukan varteen pistettäväksi ja henkisesti tämä köyhän osa voi olla hyvinkin vit....tu..mainen jos osa hänen työstään menee tälläisten aivopierujen rikkaiden hyväksi.

        Yleisesti ottaen australialaiset on ihan kivoja ja rentoja ihmisiä, joten tämän perusteella ei kannata niin kuin ei yleensäkään arvostella koko kansakuntaa yhden mädän munan takia.


      • Vieras todellisuus

        Vaikkei välttämättä ole ylimielinen kukkoilija, on hän kummiskin pahasti kujalla siitä miten maailma toimii jos oikeasti kuvittelee että köyhyys on vain köyhän omaa laiskuutta ja taidottomuutta.
        Kylmä tosiasia on että rikkaus on suhteellista, ei ole väliä kuinka monta suuria lukuja tilillä on, ainoastaan että se on huomattavasti enemmän kuin muilla (esimerkkinä vanha Italian liira, teknisesti miljonääri muttei rikas). Jokaista äveriästä kohti tarvitaan monia köyhiä jotta rikkauden edellyttämä varallisuusero toteutuu. Harmillisesti hyvin harva rikas ymmärtää, saatika myöntää, olevansa tällätavoin köyhille 'velkaa'. On se tietenkin mukava kuvitella että omat edut on puhtaasti työllä ja taidolla ansaittua ja että muutkin voisivat saavutta kaiken saman jos vain viitsisivät.

        Valitettavasti näin ei ole, vaan vaurautta riittää vain harvoille onnekkaille. Ja se on valitettavasti enemmän kiinni siitä että onnistaa: kasvaa hyvässä perheessä, vakaissa oloissa. Saa hyvän koulutuksen (akateemisen tai käytännön). Tuntee oikeat ihmiset (melkein se olennaisin ja kaikista satunnaisin). Omaa jotain aloituspääomaa jolla päästä liikkeelle. Ennenkaikkea että on tilaa yrittää: maailma on nykyään lähes kauttaaltaankoluttu, vielä joskus oli mahdollista mennä rajaseudulle jossa infrastruktuurikin oli vasta rakenteilla ja jossa pystyi näin rakentamaan itselleen lokoisat olot vasta rakentuvassa yhteisössä. Nykyään? Jokaisella vähääkään tuottavalla alalla on jo joku valtaa ja vaurautta pitävä joka pitäisi kammeta tieltä pois jotta pääsee kalifiksi kalifin paikalle.

        Se että kaikista voi tulla ökyrikkaita oman onnensa seppiä on silkkaa utopiaa, joten soisi yhteiskunnan vauraampien muistavan keiden kustannuksella heidän omaisuutensa on rakennettu, keille he ovat kiitollisuudenvelassa, ja näinollen käyttävän varojaan useammin yhteisen hyvän eteen egonjatkeiden sijaan.

        Eivät rikkaat välttämättä itsekeskeisiä ja ylimielisiä ole, mutta sen verran usein/pahasti todellisuudesta kujalla että sellainen vaikutelma syntyy.


      • asdfgtyhjklö
        jsf0ne0wejnwf9 kirjoitti:

        Ulkonäöstä piittaamatta kyseinen ihminen on hyvinkin ylimielinen paska ja kaikkea muuta kuin mukava ja tämä koskee siis yhtä ihmistä ja yhtä rikasta ihmistä.

        Jos tuollaista pa.....sk.....aa päästää suustansa kuin hän niin ei todellakaan ole mukava ihminen ja sitä paitsi on paljon helpompaa pistää se raha poikimaan kun sitä on perintönä muutamat miljardit..ei siihen ihan hirveesti aivoja tarvi vaan sopivan korkotason omaava tili tai sijoituskohde.

        On huomattavasti vaikeampaa pistää raha poikimaan köyhällä, jolla ei jää rahaa edes sukan varteen pistettäväksi ja henkisesti tämä köyhän osa voi olla hyvinkin vit....tu..mainen jos osa hänen työstään menee tälläisten aivopierujen rikkaiden hyväksi.

        Yleisesti ottaen australialaiset on ihan kivoja ja rentoja ihmisiä, joten tämän perusteella ei kannata niin kuin ei yleensäkään arvostella koko kansakuntaa yhden mädän munan takia.

        Tuskin uskot itsekään, että juttua ei olisi ausseissa paisuteltu?


      • asdasd1432151
        jsf0ne0wejnwf9 kirjoitti:

        Ulkonäöstä piittaamatta kyseinen ihminen on hyvinkin ylimielinen paska ja kaikkea muuta kuin mukava ja tämä koskee siis yhtä ihmistä ja yhtä rikasta ihmistä.

        Jos tuollaista pa.....sk.....aa päästää suustansa kuin hän niin ei todellakaan ole mukava ihminen ja sitä paitsi on paljon helpompaa pistää se raha poikimaan kun sitä on perintönä muutamat miljardit..ei siihen ihan hirveesti aivoja tarvi vaan sopivan korkotason omaava tili tai sijoituskohde.

        On huomattavasti vaikeampaa pistää raha poikimaan köyhällä, jolla ei jää rahaa edes sukan varteen pistettäväksi ja henkisesti tämä köyhän osa voi olla hyvinkin vit....tu..mainen jos osa hänen työstään menee tälläisten aivopierujen rikkaiden hyväksi.

        Yleisesti ottaen australialaiset on ihan kivoja ja rentoja ihmisiä, joten tämän perusteella ei kannata niin kuin ei yleensäkään arvostella koko kansakuntaa yhden mädän munan takia.

        "Jos tuollaista pa.....sk.....aa päästää suustansa kuin hän niin ei todellakaan ole mukava ihminen ja sitä paitsi on paljon helpompaa pistää se raha poikimaan kun sitä on perintönä muutamat miljardit..ei siihen ihan hirveesti aivoja tarvi vaan sopivan korkotason omaava tili tai sijoituskohde."
        Kyllä sinäkin voit ihan mukavasti sijoittaa johonkin osakkeisiin ihan oman mielesi mukaan esim 5 000 euroa vuodessa, tämä tekisi about 400 euroa kuussa. Tätä kun tekisit muutaman vuoden ajan ja sijoittaisit samalla tavalla kuin tämä pulskanpuoleinen naispuolen edustaja niin kyllä se samalla tavalla muuttuu se muutaman kymmenen tuhannen euron sijoitus sadoiksi tuhansiksi.

        Rikastuminen on siis vain omasta tahdonvoimasta kiinni ja halusta uhrautua. Tämä nainen olisi voinut ihan hyvin sijoittaa rahansa johonkin joka olisi mennyt konkkaan ja menettänyt kaiken. Hänellä oli bisnes vainua.


    • Köyhät haisee pahalle!

    • Kyynikko

      Miksi on niin, että yhdet ovat rikkaita ja toiset köyhiä? Miksi ei voisi olla päinvastoin?

    • NiM19

      Totta ja toivoa syöttää ihan valtakunnan mediankin avulla myös meillä Suomessa; http://www.kokoomus.fi/ vaihtoehtona solidaarisuus, tasapuolisempi tulonjako ja kohtuullinen elämä kaikille http://skp.fi/

    • 666

      Toki jokainen voi rikastua, mutta vain kumartamalla pedolle.

    • asdsadqtt234

      Täytyy myös muistaa että köyhien juomisen ja tupakoinnin aiheuttamat kustannukset nostavat meidän tupakoimattomien raittiiden elinkeinokustannuksia.

      Jos kukaan ei polttaisi tai joisi meillä olisi enemmän rahoja valtion kassassa joita voisi käyttää mm työttömyystukien nostamiseen ja työllisyyden kasvattamiseen.

      Tämä tietenkin jossittelua, voipi olla että valtion virkamiehet päättäisivät näillä rahoilla vaan sijoittaa johonkin Guggenheim-museoon.

      Olisi myös jokaisen vammaisen velvollisuus olla tekemättä lapsia jotta ylimääräistä taakkaa ei tulisi yhteiskunnalle.

      • jtn rajaa!

        äskettäin nostettiin tupakan hintaa 10%,jonka tupakoitsijat hyväksyivät vaieten,koska heitä on jo pitkään syyllistetty kaikesta.Normaali järjellä varustettu ihminen tietää,että tupakoitsijat ja alkoholin käyttäjät ovat parhaimpia kansalaisia.Maksavat huvituksistaan törkeää veroa ja sitten vielä kuolevat nuorina.Puhumattakaan ravintolaelämän työllistävästä vaikutuksesta,tosin ravintoloihin mennään nykyisin vaan juomaan ne viimeiset drinkit,koska ravintoloissa ei saa enään polttaa.En kyllä ole huomannu siellä niitä paskantärkeitä nipottajiakaan jotka sitä tupakkalakia ajoivat...Ehkä ne on etsimässä sitä guggenheimiaan jossa luomupellolla???


      • ,,d e
        jtn rajaa! kirjoitti:

        äskettäin nostettiin tupakan hintaa 10%,jonka tupakoitsijat hyväksyivät vaieten,koska heitä on jo pitkään syyllistetty kaikesta.Normaali järjellä varustettu ihminen tietää,että tupakoitsijat ja alkoholin käyttäjät ovat parhaimpia kansalaisia.Maksavat huvituksistaan törkeää veroa ja sitten vielä kuolevat nuorina.Puhumattakaan ravintolaelämän työllistävästä vaikutuksesta,tosin ravintoloihin mennään nykyisin vaan juomaan ne viimeiset drinkit,koska ravintoloissa ei saa enään polttaa.En kyllä ole huomannu siellä niitä paskantärkeitä nipottajiakaan jotka sitä tupakkalakia ajoivat...Ehkä ne on etsimässä sitä guggenheimiaan jossa luomupellolla???

        Niin no mutta ne kaikista kovimmat alkoholin avulla veroa maksavat on kunnon ammattilaisia, jotka ei itse tienaa penniäkään vaan juo vuosia valtion varoilla. Maksavat veroa toki, mutta ne rahat on tullu muiden maksamista veroista. Osa heistä tietysti kuolee nopeasti, mutta useammalla tämä ammattilaisen ura vaatii monia käyntejä terveyskeskuksessa, poliisin kuormittamista, katkojaksoja jne. ja sitten voi vielä käydä niin, ettei se kuolema tulekaan hetkessä vaan ehkä jopa vuosia voi mennä jossain laitoksessa sitä odotellessa. Että loppujen lopuksi yksi tällainen kansalainen luultavasti maksaa yhteiskunnalle paljon enemmän kuin mitä yksi normaalipalkkainen ihminen elämänsä aikana edes tienaa, ei siinä paljon ne alkoholista ja tupakasta saatavat verot kompensoi näitä suunnattomia kuluja.


    • rikasmies39

      Kateus on perisynti köyhälläkin. Olin itse myös persaukinen räkänaama ja olin kateellinen kaikille onnistujille. Syytin kultalusikka suussa syntymisestä, milloin rahojen perimisistä jne.. Huomasin että kateus on vain perusluonne. Päätin muuttua ja sen tein. Perustin yrityksen, kehitin tuotteita, myin ja myin. Tein kolme vuotta 10-12 tuntisia päiviä, sitten sain mitä ansaitsin. Möin yrityksen, olen nyt sen toimitusjohtaja ja rikastuin. Sain 1.6miljoona euroa myynnistä ja palkkaa 250 000euroa vuosi.

      Miksi rikkaat on rikkaita kysytään? Sen takia kun kateellinen köyhä sen sallii.
      Puhutaan että rikkaat on tunneköyhiä ihmisiä!? Eivät ole, pitää olla vain kateellisten kanssa varovaisia?

    • orjajoukko köööyhien

      Jos köyhä tuhlaa vähät rahansa tupakkaan ja viinaan, on kyse muustakin köyhyydestä kuin taloudellisesta. Tällainen ihminen ei usein keksi muutakaan tekemistä kuin tissuttaa keppanaa, se on ainoa elämän sisältö. Voisi sanoa, että kyse on kulttuurisesta köyhyydestä. Miksei köyhä vaikkapa opiskele tai lue sen sijaan, että haaskaa aikansa ja rahansa itsensä myrkyttämiseen?

      Toisaalta kyse voi olla myös sosiaalisuudesta, ihmisen ikävästä toisen luo. Juopporemmikin on sentään jonkinlainen yhteisö.

    • tuhkimooooo

      Muija on periny omaisuutensa.Ja tämän hetkinen mineraalien korkea hinta on nostanut omaisuuden arvoa.Mitä toi läski ja helvetin ruma akka on tehny rahojensa eteen...No ei ole tehny samoin kuin Risto-Matti Ratia,se kai on jo ansiokasta:D PS:rahalla ei saa kauneutta

    • MIlitantti Antti

      Kyllä se Suomessa ainakin paikkansa pitää. Jos täällä on köyhä, niin se on oma vika. Nimittäin, jos on terve. Töitä kyllä tekevälle löytyy ja erilaista bisnestäkin täällä on helppo tehdä, kunhan vaan pysyy lain oikealla puolella! Olen huomannut, että kouluttamattomat ovat usein niitäköyhiä, mistähän johtuu....??

    • keskipenkki

      Tähän on tultu.
      Köyhä haukkuu köyhempää; töitä pitäsi tehdä enemmän; kahtako työtä että saisi ansionsa nousuun ja kuluttaminenkin ihan nollaan. Amerikan malli olisi Kokoomukselle ja rikkaille parasta eli ei kassatytölle tai lastenvahdille mitään tarvisikaan maksaa jolloin rikas vaan rikastuisi köyhäksi jäävän työllä.

      Yhteiskunta vaatii kuluttamistakin; euron on oltava liikenteessä ja saitojen tai nuukien elintavoilla siis turhalla köyhäilyllä jossa ei juuri mitään tarvitakaan jolloin palveluammatteja ja sen suuntaista tuotantoa olisi liikaa.

      Säästäminen keskituloiselle joita kuitenkin suurin osa ollaan on oikeasti vaikeampaa kuin miljonäärien kasvattaa pottiaan josta jaetaan kauppaneuvosten arvonimiä.

      Taannoin eräskin miljonääri kauhisteli ryöstöksi saamiaan 36464e ylinopeus sakkojaan jotka olivat siis poliisikonstaapelin vuosipalkan luokkaa, mutta onko loppujen lopuksi kysymys siitä että rikas ei voisi antaa paljostakaan vähääkään koska sama 16 päivä sakon sanktio poliisille tai muulle keskituloiselle olisi ollut viidensadan (500) euron luokka joka varmasti tuntuisi perheen taloudessa paljon enemmän kuin jonkun miljönäärin ruokapöydässä koska yksi ihmien ylipäätään kuluttaa yhden ihmisen verran ja se suurinpiirtein on samaa luokkaa oli sitten rikas tai ei niin rikas.

      Eniten näiden miljonäärien ja rikkaiden turhat viisaudet loukkavat kuin muuta tai kateutta saavat aikaan.

    • Toi akka ei oo

      tehny tuntiakaan hommia, joten sen kommenttien arvo siitä kuinka raha ui liiviin voidaan sivuuttaa sen ssiliän tein.

    • englannin osaamattomuus

      köyhä on köyhä omaa syyttään!!!

    • Ensimmäinen ja jotakuinkin ainoa taloudellisen rikastumisen edellytys länsimaissa on usko rahan symboliseen arvoon. Raha ja rikkaus ovat täysin kulttuurisia keksintöjä ja mielikuvituksen tuotetta. Siksi kysymys kuuluu: jos työstä ei saisi rahaa (tai vaikka saisi), kumpi tekee enemmän töitä se (ennen) rikas vai (ennen) köyhä? Väittäisin, että jälkimmäinen.

    • elämä on ihanaa

      Tämän maan ja maailman rikkaudet ja omaisuudet on kyllä kerätty käyttämällä hyväksi työtätekeviä. Ihan jo Amerikan orjaplantaaseilta alkaen. Rikkaudet syntyy sillä että jotkut on pakotettu myymään työpanoksensa alimpaan mahdolliseen hintaan vuoksi että joku saisi voittoa. Eli raha tulee rahan vuoksi.

      Mutta mieluimmin olen melko köyhä, asun vuokrakaksiossa, omistan vain polkupyörän, tv:n, puhelimen ja tietokoneen. En tarvitse muuta kuin leipää ja sirkushuveja. En juo enkä polta. Ei tarvitse leikata ruohoa, maksaa kiinteistömaksuja, huoltaa autoa ja pitää huolta myös kesämökistä jossain huitsin nevadassa.

      Taidan ollakin onnellinen ihminen.

      • Painolastiton

        Henkinen rikkaus on jotain ainutlaatuista ja se ei ole painolastia.


    • Ihmisillä on erilaisia kykyjä. Jos olet vaikka maailman paras valintamyymälän kassa, et työlläsi koskaan rikastu. Jos taas olet vaikka maailman paras jalkapalloilija, sinusta tulee miljonääri. Jos satut syntymäään suurvallassa, joka päivittää yhteiskuntajärjestelmänsä ja valtaapitävien salaisen poliisin miesten kamu, voit siirtää omiin nimiisi kansan yhteistä omaisuutta ja sinusta tulee miljardööri.

      Se on helppoa, kun sen osaa. Ja varmasti aina ansaittua.

    • Toodentotta

      ASIAA!
      Jos jollakin on varaa vetää röökiä ja juoda viinaa ja pitää isoja koiria ja syöttää niitä,niin täytyy olla rahaa niihin.
      Kyllä vihoiksi pistää,kun sossun elätit saavat rahaa noihin.
      Itse pienipalkkaisena en voi kuvitellakkaan,että rahani riittäisivät tupakkaa,alkoholiin tai hurttien ruokintaan.
      Ja kuitenkin me veroilla elätämme näitä,jotka aina valittavat rööki hampaissa ja kaljapullo kädessä,ettei rahat riitä!

    • Mutta onhan tuossa sen verran totuutta mukana että moni köyhänä syntynyt voisi olemalla tarpeeksi ahkera ja tekemällä työtä ja panostamalla oikeisiin asioihin (eikä vaan juhlimiseen ja muuhun turhanpäiväseen) parantaa elintasoaan melko paljonkin?
      En kylläkään usko että rikkaus on kaikille saavutettavissa mutta elintason parantaminen jossain määrin kylläkin. Joten osittain oikeassa tämä rouva kyllä mielestäni on, vaikkakaan ei ihan täysin oikeassa.

    • köyhiä ollaan kaikki! toisessa asiassa enemmän, toisessa asiassa vähemmän jne.

    • köyhä onn

      köyhä omasta syystään siinä, missä homot ovat homoja omasta syystään.
      Siitä vaan syyttelemään ;-)

    • tggf4r4455

      Ämmä on pöhöttynyt ainakin hyvin. Onkohan suomalaisia sukujuuria kun on ihan siideripissiksen näköinen ja ylimielinen. Onneksi edes reaalimaailmassa elävät ymmärtävät, että kakiki eivät voi olla rikkaita. Toiseksi nykyisin monet ovat rikastuneet vain katteettomalla rahalla tai hyväveliverkoston kautta monopoliyrityksillä.

    • Näin se on

      Itse on tullut pitkän aikaa oltua köyhä koska se on kierre.
      Kun on työtön, masentunut, yksin ja byrokratian ja rikosten uhri, alkoholi ja tupakka on ehkä ainoa ilo mitä enää jäljellä, ja ilman niitä tekisi ehkä säästöä 100e kuukaudessa, mikä tarkoittaisi että 10 vuotta kun säästäisi olisi ihan törkeän rikas.

    • Nallekin!!!

      Itseasiassa, jos en täysin väärin muista, niin meidän kotimainen Björn "nalle" Wahlroos on esittänyt hyvin samantapaisia äärimmäisen teräviä kommentteja. Hieno mies kaiken kaikkiaan. Olisko jollain faktaa tukemaan/kumoomaan tätä postia...?

    • APPA.......

      Itse en ole kateellinen itseäni varakkaammille tai rikkaille. Yleensä kuitenkin sellaiset jotka moisia möläyttelee, eivät ole rikastuneet oman kyvykkyytensä, ahkeruutensa tai yleensä fiksuutensa vuoksi. Varallisuus on joko peritty, varastettu, hujattu tai tuurilla saatu. Rikastuminen ilman edellytyksiä vaatii häikäilemätöntä ja narsistista luonnetta jossa omatunto ei juuri kolkuttele.

      Tällekin eukolle vois sanoa, että käys vähän lenkillä ja rajoita syömistä niin saat nauttia rahoistasi kaummin.

    • Wonder Why

      Anteeksi vaan, mutta täällä puhutaan vain rahasta, työstä ja opiskelusta. Pitää opiskella mahdollisimman paljon, että saa mahdollisimman hyvän työpaikan ja voi saada mahdollisimman paljon rahaa. Okei, jos haluat tienata hyvin todennäköisesti teet töitä niska limassa 10-12 tuntia päivässä, yksityisyrittäjänä sitäkin enemmän. What for? Nauttiiko joku siitä että tilillä komistelee se mijloona? Tuoko se nyt niin kamalasti onnea, jos ei ole edes aikaa kuluttaa sitä? Ja mitä sillä rahalla loppujen lopuksi saa? Hulppea talo jossa makeet kalusteet okei, mutta edelleen, olet opiskellut monta vuotta ja teet niitä töitä 10-12 tuntia päivässä. Tulet sun lukaaliin vain nukkumaan. Voit ostaa makeita autoja ja ajaa joka päivä sinne hikiseen toimistoosi uudella autolla. Se tuottaa epäilemättä iloa, mutta kuinka pitkäksi ajaksi? Samalla voi syödä joka päivä upeissa ravintoloissa, mutta todennäköisesti siitäkin menee suht nopeasti maku. Vaihtaisiko joku ihminen rahasalkun perheonneen ja rakkauteen? Olisiko kuitenkin niin, että ne parhaat asiat ja onnellisimmat hetket saa tässä elämässä ihan.... ilmaiseksi?

      • Työstä palkkaa!

        Joo, parhaat asiat on ilmaisia, mutta elääkseen pitää monesta asiasta maksaa paljon. 501 e / kk ei riitä!


    • Rahalla saa ja hevos

      Tämä sama heppu muuten osti tässä vähän aikaa sitten itselleen ison osan Australian mediasta - Network Ten-kanavan ja Fairfax-lehtikustantamon - tarkoituksenaan tehdä siitä oman, teollisuutta ja kapitalismia julistavan äänitorvensa.

    • yök!

      Mielummin olen kaunis köyhä, kuin lihava ja ruma rikas.

      • MUISTELLAAN RIKKAAKSI JÄRJESTELEVÄN SANOMAN MUOTOJA JA MAHDOLLISUUKSIA 0 "mailmankielissä" rikkaaksi/rikaskaan ei voi ....? VIITTEEKSI SANOISIN SE RIKKAUS ON NIIN JOTTEI SE NÄY ULOSPÄIN 0 JUMALA ON PARANTAJASI TÄSSÄ KOEN ONNEN


    • kikkeliskokkelis

      En tykkää rahasta, ei sillä tee mitään.
      Pitää vain pysyä terveenä ja iloisena, niin kaikki on hyvin. :)

    • apina

      Koittakaapa elää 170e kuukaudessa,maksaa vuokra,syödä ym,näin suomen tuet opiskelijalle...

      • antuanette34

        Menisit vaikka illalla töihin. Vikkonloppuisin voit vahtia vaikka jonkun vauvan. Niin kun minun tyttäreni tekee... Onhan opintolainoja myös...


    • Köyhä ja kipeä

      Voi olla, en tiedä. Kuitenkin läheskään kaikilla ei ole omaisia jolta voi miljoonaperinnön periä kuten kyseessä oleva henkilö. Tasan ei käy onnen lahjat joten ei tule kade mieleen!

    • köyhä mutta ei kipee

      Mutta eikö ole hyvä että köyhät jois ja tupakois ittensä hengiltä, niin ei olis kenenkään rikkaan silmissä.

    • helpommin sanottu.

      Aika outoa alkaa neuvomaan köyhiä, kun ei ole itse edes ansainnut rahojaan.. Eikös tuo ole perinyt isältään rahat? Periaatteessa hän kyllä puhuu asiaa.

    • FKLemfklmwefefw

      Miksi aina keskitytään köyhyyden poistoon - eikö ensin pitäisi miettiä onko rikkaus ylipäätänstä tarpeellista tai onko siitä jopa suuria haittoja?

      Rikkaat ainakin tarvitsevat tuhottomasti luonnonvaroja ja erityispalveluja elämäntapansa pönkäksi, se on selkeä ja mitallistettava haitta rikkaudesta maailmalle.

    • i love you :D

      Eihän tuossa ajatuksessa ole mitään järkeä, suurin osa maailman väestöstä on näin länsimaalaisesti katsottuna köyhiä, eikä se todellakaan ole heidän oma syynsä. Voiko muka päättää millaiseen perheeseen syntyy? Olen itsekkin suht. köyhästä perheestä.

      Kaikilla ei ole resursseja, rahaa ai älykkyyttä korkeamman tason koulutukseen. Sitä paitsi vaikka se koulunkäynti onkin ilmaista, esim. jo lukiossakin koulukirjat maksava aika paljon. Ja sitten vielä jos haluaa sitä korkemman koulutuksen, kaikilla ei ehkä kuitenkaan intoa opiskella kovin pitkään pienellä rahalla.

      Ja kaikki eivät sitä työtä saa vaikka etsivätkin. Työtön tai köyhä ei tarkoita suoraan, että olisi työtäpakoileva juoppo. Ja se rikastuminen on myös onnesta kiinni.

      Eiköhän maailman rikkaimalla naisella olisi varaa parantaa köyhien asemaa sen sijaan että haukkuisi heitä?

    • uigytuyfr

      Mul on ihan vitusti fyrkkaa ja kiinteää omaisuutta. silti mä elän kuin kirkon rotta, syön frendeillä ja kuljen vuosia vanhoissa vaatteissa. Jengi haukkuu mua kaupungilla köyhäks. V****! Ja olen vielä saanu tehdä töitä ton rahan eteen! Hassu maailma.

    • Michael84

      Köyhä pysyy niin kauan köyhänä kunnes politiikot lopettavat ylimääräisen ja suuret verot.

    • s.liyaa

      onneksi minä polttaa ja juon viinaa ja disco. autoni sain ja bensat maksetaann mutta olen köyhä

    • Nooh,

      mitä me maallisista, sillä autuaita ovat henkisesti rikkaat!

    • vapaus=ongelma

      Gina puhuu selkeästi suomalaisista nuorista miehistä, joita kiinnostaa enemmän kaljan litkiminen ja tutti suussa notkuminen baarin edustalla kuin reipas työnteko. Olisi vain rohkeasti käyttänyt termiä "whitetrash", sen nimityksen tämä kansanryhmä on ansainnut.

      • turjake

        Oot kattonu liikaa Pasilaa.


      • Finlnad =
        turjake kirjoitti:

        Oot kattonu liikaa Pasilaa.

        white trash nation.

        Kaikki´sen näkee, varsinkin turistit.

        Oli hauska taas Bourdainin suomi-jakso Jimillä, kun olivat kuvanneet kännissä kaatuilevia urpoja:)

        Noh, Bourdain itsekin vanha juoppo...


    • Köyhä ja onnellinen

      Tuo sika laukoo enempi paskaa suustaan kuin peerseeestään...

    • Rikas läski :D

      Hah, hah, muka kukkona tunkiolla.

    • verrattaen varakas

      Sama sille mitä joku rahansa perinyt kuvottava läski mistäkin sanoo. Kyllä mä tiedän, että rikkaat kieltäisi köyhiltä syömisenkin jos mahdollista.

    • Kyllähän siihen

      tuntuu noilla vasurispurguilla aika paljon rahaa menevän.

      Siis viinaan.

      Kyllä sen näkee joka paikassa...

    • niinpä niin

      Eivät kaikki juo tai polta köyhänä. Minusta hän ei vaikuttanut kovin hoikalta, ei kai hän vaan itse juo tai polta? Tms?? Miksi hän muita arvioi, ei pelkkä työnteko kaikkia rikasta. Kyllä siinä muuta täytyy tehdä että firma käynnistyy, mikäli rikastua aikoo. Hän on perinyt ilmeisesti itse jotakin ja siitä jatkanut, aika helppoa siinä asemassa aukoa päätä.

      • No tuota

        Veikkakisin, että Helsingin spurguista tuskin kukaan Kokoomusta äänestää tai KEPUa ja rahat menevät kyllä lähes joka sentti viinaan.


    • 18+14

      Lopettamalla vkl-kaljottelu ja tupakointi säästäisi noin 100 e kuukaudessa, silläkö se rikkaus tulisi? pitäisi elää monta elämää että miljoonia olisi tilillä!
      Mielummin raskaan työviikon päätteksi ottaa kaljat ja rentoutuu ja unohtaa kaikenmaailman "nallet" ja niiden älyttömät letkautukset.
      Ja tässä maassa ei rehellisellä työnteolla saa kuin rupia perseeseensä, ei edes parhaat kirurgit tienaa niin paljoa että miljonääriksi tulisi.
      Ja sama onko DI vai roskakuski, tavallisia duunareita ne on noiden miljonäärien rinnalla.

      • köyhä muttei ilkeä

        kaike maailma kaskelotit sitä aukoo turpaansa.

        eikö nuilla rikkauksilla ollu varaa hankkia hänelle sivistystä ja tapakoulutusta?

        jos ei oo tossa asemassa mitää järkevää sanottavaa, nii parree ja fiksumpaa olis pitää suunsa kiinni.


      • Juha82222222

        niin ei sitä hirveen rikkaaksi voi tulla duunilla jossa on pieni palkka...vaikka kuinka urakoisit sen eteen. TOTTA.
        Ongelma on siinä että puhutaan rahasta että kuinka tärkeää se on.
        Kuitenkin raha ei ole kaikki kaikessa.
        On aina rikkaita ja köyhempiä.
        Yleensä ne rikkaat on isojen firmojen duuneissa ja saa isoa liksaa.
        Kuitenkin on olemassa myös muita duuneja joista tosin ei makseta isoa palkkaa.
        Onko se edes ongelma välttämättä jos ihminen ei ole rahaorientoitunut ihminen`??
        Mulle se ei oo koskaan ongelma


    • --------------------

      Hevoseton mies on huoleton mies.

    • oletuksena aina

      Mistä nämä samat oletukset aina sikiää että köyhät polttavat tupakkaa ja juovat alkoholia?

      Ei mulla ainakaan ole siihen varaa. Toisaalta en kyllä haluaisikaan. Sen rahan voi käyttää niin paljon paremmin.

      • köyhä muttei ilkeä

        työtä tekemällä se köyhäki roponsa saa.

        ei kait rutiköyhät mitää viinaa pysty ostamaa, ei ainakaa näil leveysasteil.

        ja jos pystyy, nii kait se jostai muusta o pois.

        eikös se oo kuitennii oma valinta, kuis vähät varansa käyttää.

        pittääkö upporikkaitte saada viel päättä seki, kuink köyhä vähii varojansa käyttää?


    • raitistumalla..

      tuskin köyhät rikastuu mutta tuleepahan elämisestä hauskempaa. Ompahan omakohtaista kokemusta.
      Olen köyhä edelleen mutta lopetin jokunen vuosi sitten ryyppämisen ja polttamisen. Nytten olen pysynyt terveenä ja tullut hauskoja halpoja harrastuksia ja säästyyhä siinä rahaakin.
      Eihän yksinäinen ihminen hirveästi saa tuhlattua, ainakaan ruokaan. Autoa en omista joten siihenkään ei mene roposet.
      Vuokra maksaa mutta siihen saa asuntotukea. Olen työttömyys-korvaukseslla ja käyn n.s 9 euron hommissa. Kyllä tällä pärjää kun ei liikoja haikaile.

      • köyhä muttei ilkeä

        hauskempaa tulee elämästä, ilma päihteitä.

        raitis ilma o ilmasta.

        kävelle ja pyöräl pääsee pitkälle ja monee paikkaa.

        kaukomaita voi tiirailla kirjasto päätteeltä, samal ku käy lukemas sanomat ja muut lehdet.


    • perintöporsas

      "Näin suurta ja mahtavaa ajatuksen kuohuvaa virtaa ei milloinkaan ennen ole julkisuuteen tullut, joten on varmaa että sen kehittäjä tulee jäämään historiaan muiden nerojen rinnalle."

      Asuin josus kulosaaressa.
      Väestö siellä oli melkolailla tyhmää.

    • HYVÄ JUMALA SENTÄÄN.

      Juuri näin, koskaa tuo lutka oo mitään tehnyt, ainakaan raakaa työtä ja valvonut vuorokausia, saanu sydän vikaa ja muutakaan. Rikkaus on rakkaus, rakkaus on rikkautta, ystävyys, välittäminen, hyväksyntä, toiselle lämpöä ja rakkautta luominen, rikkaus on sitä, että' on terve ja on tosi ystäviä, ei se katso rahaa, materiaali ei se ole mitään. Ihminen ymmärtää sitten vasta kun kaikki on ahmittu ja rahalla saatu ja rahaa ahmittu taskuun, kun kaikki muu loppuu, ei jää mitään muuta kuin raha, mitä se antaa, rakkautta juu, lämpöä, niskojen hieromisen ja jalkojen hyväilyn =) Ihmiset ymmärtää liian moni et joo kun on rahaa on ruokaa, mutta ruoka ja juomakin on rajallista, sitten ne loppuu ihminen vasta sitten ymmärtää ettei rahaa voi syödä. Mitä sillä tekee, kun voit viljellä ruokasi, se on työsi, tarviiko itseään palaa loppuun jonkun toisen orjana, monia asioita ja liian monia tänne esitettäväksi, mut naurettavaa paskaahan toi on ja koko keskustelu jos ei ihmiset ymmärrä mitä rikkaus oikeasti on.
      Minulle rikkaus merkitsee, ystäviä, rakkautta, lähimmäisiä, terveyttä, omat kissani, perhe, harrastukset, hyvä ruoka ja moni muu oikea elämän asia. Nuokin vitun rikkaat sais antaa rahoistaan puolet niille jotka oikeesti kuolee nälkään, niille joilla ei ole mahdollista muuta kuin olla NS. köyhä, syntyä kaatopaikalle, tämähän on julmaa ja ylimielistä puhetta, onko lapsella jossain päin afrikkaa mahdollista aina saada koulutus, työ ja muu, ketkä ne ovat vieneet sieltä ne rikkaudet, no nämä rikkaat ovat hyvin niiden rovion takana, länsimaat ja muut, tai japanissa kaatopaikalla elävät perheet, sinne syntyneet, kenenkään ei tarviis olla siellä ja kuolla janoon, nälkään tai muuhunkaan. Vittu että apinoita on liikaa, MUUKALAISET millaiset tahansa jos ootte ajamassa tän pallon ohi, tiedän, että kierrätte kaukaa, mut hakekaa mut ÄKKIÄ vittuun täältä kamalasta paikasta nimeltä PERSREIKIEN MAA.

    • Tyhmyys tiivistyy ka

      Gine Rinehart puhuu asiaa, se on totta että köyhyys on köyhien omaa syytä. Otetaan esim. tämä kaivosala missä Gine on tehnyt rahaa, niin kaivostoiminta perustuu ryöstöön, siinä Gine lahjoo virkamiehet lahjoittamaan hänelle omaisuudet eli malmit. Näin käy parasta aikaa Suomessa, kun Suomen kansa on niin tyhmää että on jopa valmiiksi tutkinut Suomen maaperän ja antaa ilmaiseksi kaivosoikeudet Gina ja hänen kaltaisille ihmisille. Eli te sielä jotka luette tätä tekstiä, te olette helvetin tyhmiä, Gina Rinehart on oikeassa.

      Jos teillä on älyä, niin nousette taistelemaan Gina kaltaisia ihmisiä vastaan, ja se millä taistella on vaatia rahaa, Suomessa se käy helposti, jos ei tule Gina rahaa, niin kaivokset kansallistetaan. Ihmettelen miksi ette vaadi kaivosyhtiöitä jalostamaan mineraalit täällä Suomessa eikä niin että ne viedään Suomesta pois.

      Gine Rinehart's got a point, it is true that poverty is the fault of the poor. Let's take for example the mining sector in Gine has made money, so mining is based on the robbery, the Gine lahjoo officials to donate her possessions, or ores. This is the best time in Finland, the Finnish people are so stupid that she has even finished the National Finnish soil and provide free mining rights Gina and people like her. So you sielä who read this text, you are fucking stupid, Gina Rinehart is right.

      If you have the intelligence, so you stand up to fight against people like Gina, and how to fight it is to demand money, in Finland it is easy, if there's no money to Gina, the nationalization of mines. I wonder why you do not require mining companies to process minerals here in Finland, and not so that they are moved away from Finland.

    • missä arvot

      Mielummin olen köyhä opiskelija jalat maassa joka arvostaa omaa omaisuutta joka on hankittu ihan omalla panoksella eikä perityillä rahoilla.

      • hallava__hevonen

        Uskallan epäillä, että perintö kelpaisi sinullekin. Suomessa on ollut lukemattomia tapauksia joissa perillisten välit ovat menneet lopullisesti poikki, kun toinen on vienyt sen suvun kaappikellon tai jotain muuta minkä olisi itse halunnut.

        Tämä palsta on oiva osoitus siitä, että pitäisi saada lisää ja lisää, mieluummin tuhansien "perustulo" tekemättä yhtään mitään.

        Kateus on ehtymätön luonnonvara ja vähän enemmän perinyt on automaattisesti idiootti jos vielä kehtaa neuvoa, että ryyppääminen on tyhmää ja tulee kalliiksi.
        Se harmittaa tietysti vielä enemmän, kun perinnön saaja on onnistunut kasvattamaan omaisuuttaan huomattavasti.
        Kateellisten mielestä rahat kai pitäisi jakaa pois. Jos hän olisi jakanut koko omaisuutensa kaikkien kesken, olisit saanut pari euroa.
        Et olisi saanut sillä kuin kahvikupillisen, mutta varmasti olisi hyvä mieli, kun rikas olisi sitten köyhä.

        Hänen neuvoaan ei toki ole pakko noudattaa. Kaikki saavat ryypätä itsensä vaikka hengiltä, jos ei hyvä neuvo kelpaa.


    • twrejjk,r

      Tuolla habituksella ei kyllä kaivoksia perusteta. Olen sata varma että tälle tapaukselle on mammona tipahtanut perintönä. Muutenhan tyo näyttää valmiiksi sossupummilta. Tällaisten onnenpekkojen kannataisi pitää läpensä kiinni.

    • työtönn.

      entä jo on käyhä eikä juo eikä polta? mikä silloin tekee käyhäksi, opiskeltu ammatti sun muut niin ei vain ole töitä edes raittiille suomalaisnaiselle ...

    • ÄLLITÄLLI

      Maailman rikkain ämmä voisi tulla tähän armaaseen suomenmaahan, niin olisi äkkiä perseaukinen, kun valtio vie rahat eu-velkoihin, siinä sillekin ämmälle kyllä alkaisi häppä maistumaan ja kessu sauhumaan, kun hermot menis jokapäiväisessä leivän ettimisessä.

    • ei eksynyt kaivoksee

      Täti on ollut ruoka-aikaan kotona.

    • Köyhä ja onnellinen

      Itse vihaan rikkaita ihmisiä ja yleensäkin kokoomuslaisia kun tuntuvat suurin osa olevan niin ylimielisiä ja tietämättömiä paskoja.

      Itse opiskelijana pyrin olemaan tässä elämässä keskituloinen. Ikinä en haluaisi olla köyhä mutten myös rikaskaan sillä luulen että elämästä katoais hohto jos mistään ei tarvitsisi huolehtia kuten toimeentulemisestaan. Jatkuvaan ravintoloissa rappaamiseen ja urheiluautoilla ajamiseen kyllästyis vissiin melko nopeasti. Raha tuo turvaa mutta ei onnellisuutta.

      Siinäkin huomaa kokoomuslaisen täällä suomi24:ssä kun se perus vinkuminen kohdistuu aina sossupummeihin ja juoppoihin ja köyhälle opiskelijalle joka tekee niska limassa töitä ärähdetään että, mene iltatöihin!! Sit köyhälle ihmiselle ei suotais minkäänlaista juhlimista tai tupakkaa/kaljaa vaikka nämä asiat voivat olla ainoa tapa rentoutua esim. opiskelijalle.

      Monista rikkaista näissä palstoissa paistaa jumalaton itsekkyys. Pitäskö elämän olla pelkkää työntekoa 24/7 vaikka siinä kärsis sivussa henkinen mielenterveys ja sosiaaliset suhteet kun mihinkään muuhun ei ole aikaa? Työpaikankaan saaminen suomessa ei ole varmaa vaikka saisitkin ammatin paperit ja työttömiä jotka haluaisivat töihin on suomessa paljon.

      Mua ei pätkääkään kiinnosta nuo spurgut jotka haluaa elämänsä viettää viinaa juomalla. Se on niitten valinta ja suomen tuilla ne ei varmasti sitten pystykään mitään muuta tekemään kuin sitä. Itse en näe mitään väärää siinä jos opiskelija haluaa sossunluukulla käydä jos se on väliaikaista kunnes saa sen ammatin joka
      vastaa koulutusta. Missä se on määrätty että opiskelijan on pakko kitua koko se aika kun hän opiskelee ja miksei tällanen henkilö saisi sillontällöin myös pitää hauskaa että ne opiskelut taas maistuu?

      En ota ees kantaa tuohon lehmään joka nuita aivopierujaan huutelee. Saanut vain paremmat kortit elämäänsä kuin monet muut ja syntyny kultalusikka perseessä. Siinä yks rikas jolla raha noussu päähän..

    • ISO RIKAS

      VIHAAN KÖYHIÄ KUN NE ON NIIN RUMIA JA LIHAVIA SEKÄ HAISEVAT PAHALLE.

      • Mora69patriootti

        Tule sanomaan päin naamaa niin katsotaan miten sulle käy... on sun helppo täällä huudella


    • Köyhäkö?

      No oli vähän harhaanjohtava tuo suomi24-sivun otsikointi tästä aloituksesta. Kyllä tuon rahansa perineen, lihavan ja ruman lehmän ajatuksessa on mielestäni pointtiakin. Tupakka ja alkoholi ovat kalliita "hyödykkeitä". Leipäjonossakin vedetään kaljaa..? Ja joo, minä kävin lapseni kanssa ensimmäistä kertaa hakemassa loppukuusta sieltä ruokaa. Ja tuollaista näin. Kyllä siinä väkisinkin mieleen tulee, että on varaa kyllä ryypätä ja tupakoida, muttei varaa ostaa ruokaa? Itse en juo alkoholia enkä tupakoi ja säästän nekin rahat mieluummin ruokaan ja muuhun tarpeelliseen.

      • Survivalismi1428

        Rahalla ei tee vittuakaan kunhan on ruokaa ja juomaa eikä tarvitse kyykistellä vittumaisia tyonantajia ja tyonjohtajia... elän vaikka pelkillä luonnon antimilla... pienriistaa saa vapaasti metsästää, marjat käy villihiivoillakin ja villivihanneksia on metsät täynnä...


      • Survivalismi1428

        Rahalla ei tee vittuakaan kunhan on ruokaa ja juomaa eikä tarvitse kyykistellä vittumaisia tyonantajia ja tyonjohtajia... elän vaikka pelkillä luonnon antimilla... pienriistaa saa vapaasti metsästää, marjat käy villihiivoillakin ja villivihanneksia on metsät täynnä...


    • hersy

      Juu tähän ongelmaan on olemassa ratkaisu:Pannaan kaikki maailman rahat yhteen kekoon ja jaetaan akikiean maailmassa olevien kesken,tulisi viimeinkin TASA-ARVO :):)

      • Torvi

        Ongelma syntyisi heti uudestaan; riittäisi vain, että yksi perustaisi ponutehtaan ja muut antaisivat viinanhimossaan rahansa hänelle. Samaan aikaan joku kerää koplan joka ryöstää toisten rahoja, ja joku alkaa kaupitella itseään.

        Kierre on valmis.


    • RevolveLution

      Nykytekniikka riisuu, elämme jo tänä päivänä, kuitenkin, ihmeellistä tasa-arvon aikaa jolloin köyhä, nalle niinkuin Australian rikkainkin leidi yksinäisimpänä hetkenään incognitona vaihtaa salatuimmat mielipiteensä toistensa kanssa. . .

    • Juha8222222

      köyhä voi olla myös viisas jos se ei tee duunia paljoa vaan sillä tavalla että pärjää kuitenkin ihan hyvin mut rutiköyhyys on usein oma ongelma vain mikä juontuu mm alkoholismista jne.

      Toki sekään ei ole oikein jos veroprosentti suosii rikkaita sillä se on väärin niinku köyhiä kohtaan.

      Raha ei ratkaise kaikkia, se ei tuo onnea.
      Kyllä köyhäkin voi olla onnellinen, ei kaikki mut osa ainakin.

      Mä en välitä sillai rahasta ollenkaan mutta en ole hirveen köyhä ,mut rahasummiani en ala tässä kertoon kellekään tyypille.
      Pärjään hyvin ja voin jopa näyttää keskisormea rikkaille että pärjään mä näinkin hyvin ja mulla on silti uusi Mercedes Bench vaikka en ole porho, enkä välttämättä edes keskiluokkainen, vaan köyhän ja keskiluokkalaisen välimaastossa suunnnilleen.

      Tämä on myös näpäytys.
      Sinällään nainen on aika veemäinen koska tuli leuhkiin rahoillaan köyhille.
      joillakin köyhillä vain ei ole itseluottamusta tehdä asioita ja jotkut tyytyy vähään.

    • Ms Smith

      Puhuu harvinaisen paljon asiaa.
      Laiskat tupakkaa tupruttelevat ja viinaa juovat örisevät laiskat paskat menkää töihin tienaamaan oma elantonne älkääkä ruikuttako rahan epätasaisesta jakautumisesta täällä.
      Jokaisen on tehtävä oma osuutensa ei pelkästään omasta edestään vaan myös osansa myös yhteiskunnan edestä. Sitä tarkoittaa sivistysvaltio ja hyvinvointi yhteiskunta.
      Missä ollaan jos kaikki vetävät räkälässä viinaa ja röökiä???
      Yhteiskunta - eli me kaikki jotka käymme töissä ja maksamme veroja, ei voi kustantaa kaikkea kaikille niille, jotka ovat laiskoja paskoja ja vetävät viinaa päivästä toiseen ja valittavat kohtaloaan. Herätkää laiskottelijat!

      Pois ylimääräiset tuet laiskottelijoilta- nyky-yhteiskuntaa höösää liikaa laiskoja.

      Ja ei voi kuin ihmetellä kirjoittaneiden kommentteja naisen ulkonäöstä.
      Mitä sillä on asian kanssa mitään tekemistä?

    • JATKUU..
      • hevonen_hallava

        "Miljonääriksi tulemiseen ei ole monopolia. Jos kadehdit rahakkaita, älä jää siihen istumaan ja marisemaan, tee jotain ansaitaksesi itse enemmän. Käytä vähemmän aikaa juopotteluun, tupakointiin ja seurusteluun ja enemmän aikaa työntekoon"

        Tuo nyt vain on ainoa keino päästä edes alkuun.

        Moni istuu täällä yötä päivää märisemässä ja se on jokseenkin kaikkein varmin konsti pysyä niin köyhänä kuin se Suomessa ylipäätään on mahdollista.

        Tuo nainen on saanut ison perinnön, mutta on myös tehnyt sen eteen jotain ja kasvattanut omaisuuttaan huomattavasti.
        Ei se tyhmältä onnistu.

        Kukaan maailmassa ei ikinä voi kumota sitä asiaa, että ryyppäämisessä ja polttamisessa ei ole mitään järkeä, etenkään kun samalla maristaan, että "tuo tienaa paljon enemmän".

        Enemmän tienaavia tulee aina olemaan ja siihen on parasta vain sopeutua sillä turha itku ei auta ketään.


    • syökö köyhätkin muka

      SAMAA VIESTIÄ TULEE KOKO AJAN KOKOOMUKSELTA JA HALLITUKSELTA.

      Miksi ette tee niistä juttua???

      • ?

        Siksi tietysti, että on paljon mukavampaa istua täällä ruikuttamassa toisten suurista tuloista.
        Niin ne kai ambomallakin tekee, istuvat yötä päivää netissä märäjämässä suomalaisten kolmetuhatta kertaa suurempia ansioita?


    • Pääasia että herrat

      saavat bonuksensa ja miljoonansa, sillä ei ole mitään merkitystä, että monta sataa tuhatta ihmistä elää suomessa köyhyydessä. Sitten vielä ihmetellän miksi yhteiskuntamme voi huonosti!


      Rikkaiden pitäisi maksaa veroja enemmän, koska heillä sitä rahaa on. Tämä olisi täysin oikeudenmukaista!

      Toimeentulotukea tulee myös korottaa kuten myös kelan tukia, että kukaan ei nää nälkää eikä täten joudu myös varastamaan, tämä tulee kalliiksi veronmaksajille itselleen, eli sikäli aika typerää olla korottamatta tukia, ikuinen oravan pyörä!


      Onhan se selvää, että ihminen voi huonosti jos joutuu elämään vaikka 400-500€/kk. Olisi ihan eriasia saada vaikka 800€/kk käyttörahaa millä ostetaan siis ruokaa, maksetaan laskut jne.

      • Vaan-

        pientä on köyhyys Suomessa verrattuna kymmeniin muihin maihin joissa kuollaan nälkään ja tauteihin. Olisi paikallaan viedä tuo perkeleen akka niihin paikkouhin katsomaan kaltaistensa kanssa ja vittuilemaan että hankkikaa töitä.


    • Itse RIKAS

      MIelestäni tämä on ihan ok, köyhäthän vain elävät yhteiskunnan rahoilla. Jos ei pysty hankkimaan hyvää työtä voi muuttaa muaalle

    • etänetänettä

      On kyllä tuo nainen itsekkin sen näkönen että on pikkasen vetänyt viinaa ja tupakkia mutta kun hänellä sitä rahaa sattuu olemaan niin maan perkeleesti että ei lopu rahat kesken vaikak joisi itsensä hengiltä. Varmasti vaikuttaa se, että hän on saanut ison perinnön. Ilman rikkaita sukulaisi ei tuo nainen rahaa olisi mistään taiknonut. Raha pitää ansaita kunnon duunari-työllä. Veikkaampa, että kaikkien köyhien rahat eivät kulu viinaan ja tupakkaan.

    • Timanntinen

      Itä-Siperiassa tiedemiehet piillootteelleet timanttiesiintymää (pimittäneet, salailleet)!

    • tu34shk99

      Kuulun itse yhteen suomen rikkaimista perheistä ja olen tälläkin hetkellä New Yorkin loma-asunnossamme, mutta en halua kehuskella itseäni, vaikka rahaa minulla on. Rikkaat ovat maamme tukipilarit sanon minä. Olen 15-vuotias ja minulla on enemmän vaikutusvaltaa. :D go rich people, go!

    • jompikumpioptio

      Tässä on vain tämä maailman perusasia taas kyseessä, että: rikkaat vaan saavat vapaasti siirrellä rahojaan pankeissa, perustyötätekevät siirtelevät sitten vettä ja ruokaa keskenään.

      Se on tasapeli silloin, joko siirrellään rahaa, tai sitten syödään ruokaa.

      • jompikumpioptio

        ääh, niin tietysti ehkä setelipaperiakin voi syödä sitten nälkäänsä...


    • pissan juojatar

      mä join pissaani ja tulin sillä rikkaaksi. Tein pornoelokuvan jossa on pissafetissiä ja kyllä tulee rahaa ovista ja ikkunoista ! Mielikuvitus vain on rajana ja mitä erikoisempi juttu niin rahan tulo on taattua! Onnea kaikille menestyksen tiellä ja nauttikaa joka hetkestä ! Elämä on elämisen arvoinen !

    • Tämä tiedetään

      Köyhyys johtuu siitä että antaa ahneiden ja röyhkeiden laiskurien hyväksikäyttää itseään ja päästää ne rikastumaan sillä.

    • Anonyymi

      On maailman rikkaimmalla naisella todella köyhät mielipiteet.

    • Anonyymi

      No jotkut ihmiset eivät kykene käymään lukioita sun muita korkea kouluja esimerkiksi sairaat ja ihmiset joilla on oppimisen vaikeuksia yms, säälin köyhiä ja sairaita koska heillä on suuri sydän jota rahalla ei voi mitata, elämä on paljon tärkeämpi kuin rahat ja omaisuus ainakin uskovaisen mielestä kuten minä haluan niin ajatella. Tiedän että raha ja omaisuus uskovaisiakin houkuttelee minä myönnän itsekkin sen omalta kohdaltani. Minulla ei siis ole mitään rikkaita vastaan halusin vaan sanoa tämän omasta näkökulmastani

    • Anonyymi

      Aloituksen linkki ei johda väitetylle sivulle. En löydä väitettyä uutista.

    • Anonyymi

      Linkki ei enää johda alkuperäiseen uutiseen, mutta siitä oli helppo päätellä pointti: eli ryypätkää ja polttakaa vähemmän. Ja siinä on vinha perä. Monet sosiaalipummit tiedän ja näillä viina virtaa, tupakka palaa, baarikierrokset on yhtä tuttuja kuin rahasta valittaminen. Tupakka ja alkoholi on kallista, miten köyhillä on niihin varaa?

      On toki niitä, jotka todella joutuvat venyttämään senttiä, jotta saa välttämättömyyden maksetuksi eikä heillä tiliotteella ole merkintöjä baarireissuista ja suoratoistopalveluista. Heitä tulisikin auttaa. Mutta ne köyhät jääkööt ilman avustuksia, joilla kuukausimenot koostuu huvituksista, heillä on varaa karsia menoja välttämättömyyksiä varten, jos vain haluavat.

    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe