villakilpikirvoja kaktuksessa!

shadrach

niin, eli mitenkähän pääsisin kyseisistä öttiäisistä eroon? Veden ja mäntysuovan sekoitusta olen käyttänyt "täsmäaseena" sivelemällä sitä pensselillä suoraan ötököiden päälle. Mutta ei mitään hyötyä. Olen myös poiminut ötököitä ja liiskannut ne. Mutta niitä vain tulee jostain. Onko todella pakko turvautua malationiin vai onko vielä jokin muu keino????

3

1795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putte Puutarhuri

Muutama kysymys ensin. Oletko vaihtanut kaktuksen paikkaa tai jotain muita sen kasvuolosuhteita. Jos olet vienyt varjoisampaan niin se yleensä laukaisee tuholaisten esinntymisen. Oletko sumutellut viereisiä kasveja. Kaktus ei yleensä pidä sumuttelusta. Poikkeuslajeja löytyy. Oletko alkanut kastella suoraan juurelle. Ei yleensä pidä siitä. Mikähän kaktus on kyseessä. Oletko aivan varma, että ne ovat villakilpikirvoja. On harvoin kaktuksella, on kuitenkin. Koeta Tolua noin 20% liuksena.

• voi olla kaktuksessakin

Minulle tuli yhteen ostokasviin villakirvoja ja vaikka yritin torjua niitä parhaan kykyni mukaan, niin ne pahukset kyllä ehtivät leviämään toisiinkin kasveihin - tosin huomasin sen vasta liian myöhään.
        Ja niitä on sitten milloin missäkin, vaikka metsästän niitä erilaisilla biologisilla torjunta-aineilla, aivan manuaalisestikin eli käsin keräämällä tai pyyhkimällä ne talouspaperiin jne. Ja on niitä todella ollut kaktuksissakin, kun eivät ole muuta piilopaikkaa keksineet. Tietysti terve ja hyvinvoiva kasvi kestää niitä jonkin aikaa, mutta kun ne pahukset leviävät koko ajan muihinkin enkä kaikkia ehdi vahtimaan, kun suurimmat viherkasvini ovat monta metriä korkeita (koivufiikus, jukat ym.)

Eli mitäs minä niille tekisin, että pääsisin eroon. Helpoin konsti on ollut ne myrkkypuikot, mutta ne eivät auta kuitenkaan.

• minä

Minä vein kaikki 50 kaktustani pihalle ja ruiskutin näillä kukka-raid ym myrkkysumutteilla aivan märiksi.
      Annoin kasvien olla pihalla pari päivää tuon käsittelyn jälkeen.
      Nyt seuraavaksi uusin tempun noin 10 vrk:n kuluttua.
      Niitä otuksiahan on juurissakin eli juurikirvoina.
      Kovat otteet vaan.Turha leikkiä millään toluilla,ei ne auta.
      Juuripaakuille sama hoito eli upottaa myrkkyliuoksiin ainakin pari eri kertaa noin 10 vrk:n välein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6394
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3833
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3200
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      969
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe