Octavian öljynkulutus

Moro. Minulla on 2004 1.6 Octavia. Aivan loistava auto, mutta minusta se syö liikaa öljyä. Vaihdan öljyt 10 000 välein. Käytän nyt Castrolin 5 W 40:stä, jota joutuu lisäilemään tuolla vaihtovälillä aika paljon. Mikä olisi sellainen öljy, joka pysyisi hyvin koneessa? Käynti ja savutus on aivan normaalia, mitään teknistä vikaa ei ole. Mitä öljyä suosittelette ja itse käytätte?
Ilmoita


Onhan öljysi muuten VW:n normien mukaista?
1 VASTAUS:
LL-öljy on sika kallista ja VW-normien mukaista, mutta ei pysy koneessa senkään vertaa. Caltava määrä lisäyksiä mukamas 30.000 "vaihtovälillä" .
+Lisää kommentti
Öljyssä on muitakin merkintöjä kuin merkki ja viskositeetti ja ne muut ovat niitä tärkeitä.
1 VASTAUS:
Joku dieselkuormureille tehty Delvac varmaan pysyisi Skodankin moottorissa, mutta VW ei salli sen käyttöä.
+Lisää kommentti
Paljonko ajettu? Mitä tarkoitat normaalilla savutuksella? Ei bensakoneen pitäisi savuttaa lainkaan. Minulla Octavia -02 RS elikkä 1.8 turbo, ajettu liki 300 000. Ei kuluta ainakaan Neste City Pro 5W-40. Eikä savuta. Niissä purkeissa on aina VW:hyväksymismerkintöjä ja ohjekirjasta löytyy selvitystä mitä pitää olla.
1 VASTAUS:
Ajettu 154 th. Savutus on normaali eli ei savuta yhtään. Täytyy kokeilla tuota Neste City prota seuraavassa vaihdossa, jos toimisi paremmin.
+Lisää kommentti
Kannattaa panostaa Castrolin tuotteisiin, niin ei tarvi lisäillä alvariinsa.
Ilmoita
Itselläni on Octavia 2005 1.6 mpi.(bensa)
Öljykorkissa aina töhnää ja auto kuluttaa öljyä noin 0.5 litraa/1000km eli eipä tarvi vaihtaa kuin suodatinta..

Merkkihuollossa sanoivat että vw-konsernin 1.6 ja 2.0 bensat kuluttaa tosi usein paljon öljyä eikä mitään vikaa ole. Töhnä johtuu kondensiovedestä eikä haittaa. Päästömittauksessa loistavat arvot ja katsastuksessa vain kehuivat.

Haluaisin silti tietää mistä kulutus johtuu ? Tietääkö kukaan ??
8 VASTAUSTA:
Semmonen juttu on sitten totta, että saman merkin eri moottoreissa on eroja. Yksi kuluttaa öljyä ja toinen on pirun pihi polttoaineelle. Mutta, ne moottorit on myös yksilöitä. Itse työskentelen kuorma-autojen parissa ja eroja on havaittavissa. Jokin tietty malli ei kuluta yleisesti katsoen öljyä, mutta jokin yksilö kuluttaa aivan helvetisti. Toinen pihiksi tunnettu moottori saattaa jossain tietyssä autossa olla varsinainen polttoainerosvo. Aiemmin olin henkilöautohommissa ja sama suuntaus. Yhden yksilön perusteella ei siis voi koko merkkiä tai mallia tuomita hyväksi tai huonoksi.
Mie vaan kirjoitti:
Semmonen juttu on sitten totta, että saman merkin eri moottoreissa on eroja. Yksi kuluttaa öljyä ja toinen on pirun pihi polttoaineelle. Mutta, ne moottorit on myös yksilöitä. Itse työskentelen kuorma-autojen parissa ja eroja on havaittavissa. Jokin tietty malli ei kuluta yleisesti katsoen öljyä, mutta jokin yksilö kuluttaa aivan helvetisti. Toinen pihiksi tunnettu moottori saattaa jossain tietyssä autossa olla varsinainen polttoainerosvo. Aiemmin olin henkilöautohommissa ja sama suuntaus. Yhden yksilön perusteella ei siis voi koko merkkiä tai mallia tuomita hyväksi tai huonoksi.
En tiedä oliko Skodassa sitä VW:n kuuluisaa 1,8 T-moottoria, mikä linkosi öljyä kuin separaattori. Audeissa ja volkkareissa niitä ainakin oli .
Nyt ollaan ongelmissa näiden TSI-myllyjen kanssa, kun koko Euroopan lehdistö niistä kirjoittelee. Ei ole luottoa siihen konserniin.
nippondenso kirjoitti:
En tiedä oliko Skodassa sitä VW:n kuuluisaa 1,8 T-moottoria, mikä linkosi öljyä kuin separaattori. Audeissa ja volkkareissa niitä ainakin oli .
Nyt ollaan ongelmissa näiden TSI-myllyjen kanssa, kun koko Euroopan lehdistö niistä kirjoittelee. Ei ole luottoa siihen konserniin.
Meidän taloudessa 2 kpl Octaviaa 1.8T-koneella eikä kumpikaan vie öljyä. Toinen RS -03 160kW ja toinen -04 turbo-farkku 110kW. Kilometrejä keskivertoa enemmän, mutta toimii kumpikin eikä öljyä kulu. Jospa nää poikkeukset vahvistaa sen säännön........................
Octavius kirjoitti:
Meidän taloudessa 2 kpl Octaviaa 1.8T-koneella eikä kumpikaan vie öljyä. Toinen RS -03 160kW ja toinen -04 turbo-farkku 110kW. Kilometrejä keskivertoa enemmän, mutta toimii kumpikin eikä öljyä kulu. Jospa nää poikkeukset vahvistaa sen säännön........................
Kappas vain , maahantuojan Skodan-päivystys tekee myös yövuoroa.
Vilpitön onnittelu, jos olette maanantaiauton sijaan saaneet ihan toimivia yksilöitä. Näinhän niiden pitäisikin raksuttaa eli ainakin sen 200.000 km ilman mainittavia vikoja. Eikä öljyäkään saisi kulua kunnossa olevissa moottoreissa. Tiesitkö, että VW-group käyttää juuri tuota 200 tkm elinkaarena, kun se määrittelee muutamia remontin maksuosuuksia takuuajan jälkeen. Eli jos olet ajanut jo 100 tkm , niin maksat puolet remontista, vaikka rikkoutuva osa olisi sellainen, mikä noissa autoissa hajoaa yleisesti ennen aikojaan.
En ihmettele lainkaan, että jenkkien viranomaiset pakottivat DSG-takuun jatkumaan 100.000 mailiin eli 160.000 km:iin asti . Samoin on tehty Kiinassa joidenkin VW-groupin tuotteiden kanssa. Eli pakotetaan pitkään takuuseen.
Milloin eurooppalaiset ostajat heräävät peräämään oikeuksian.
macao/olio kirjoitti:
Kappas vain , maahantuojan Skodan-päivystys tekee myös yövuoroa.
Vilpitön onnittelu, jos olette maanantaiauton sijaan saaneet ihan toimivia yksilöitä. Näinhän niiden pitäisikin raksuttaa eli ainakin sen 200.000 km ilman mainittavia vikoja. Eikä öljyäkään saisi kulua kunnossa olevissa moottoreissa. Tiesitkö, että VW-group käyttää juuri tuota 200 tkm elinkaarena, kun se määrittelee muutamia remontin maksuosuuksia takuuajan jälkeen. Eli jos olet ajanut jo 100 tkm , niin maksat puolet remontista, vaikka rikkoutuva osa olisi sellainen, mikä noissa autoissa hajoaa yleisesti ennen aikojaan.
En ihmettele lainkaan, että jenkkien viranomaiset pakottivat DSG-takuun jatkumaan 100.000 mailiin eli 160.000 km:iin asti . Samoin on tehty Kiinassa joidenkin VW-groupin tuotteiden kanssa. Eli pakotetaan pitkään takuuseen.
Milloin eurooppalaiset ostajat heräävät peräämään oikeuksian.
Ruotsissa Toyota Yarikset takaisinkutsuttiin ruosteen vuoksi mutta ei Suomessa. Milloin suomalaiset oppivat peräämään oikeuksiaan?
macao/olio kirjoitti:
Kappas vain , maahantuojan Skodan-päivystys tekee myös yövuoroa.
Vilpitön onnittelu, jos olette maanantaiauton sijaan saaneet ihan toimivia yksilöitä. Näinhän niiden pitäisikin raksuttaa eli ainakin sen 200.000 km ilman mainittavia vikoja. Eikä öljyäkään saisi kulua kunnossa olevissa moottoreissa. Tiesitkö, että VW-group käyttää juuri tuota 200 tkm elinkaarena, kun se määrittelee muutamia remontin maksuosuuksia takuuajan jälkeen. Eli jos olet ajanut jo 100 tkm , niin maksat puolet remontista, vaikka rikkoutuva osa olisi sellainen, mikä noissa autoissa hajoaa yleisesti ennen aikojaan.
En ihmettele lainkaan, että jenkkien viranomaiset pakottivat DSG-takuun jatkumaan 100.000 mailiin eli 160.000 km:iin asti . Samoin on tehty Kiinassa joidenkin VW-groupin tuotteiden kanssa. Eli pakotetaan pitkään takuuseen.
Milloin eurooppalaiset ostajat heräävät peräämään oikeuksian.
Jos siis minua tarkoitit "maahantuoja Skoda-päivystyksellä", niin ohi meni. Joskus menneisyydessä olin Skodien kanssa tekemisissä työkseni, mutta se oli viime vuosisadalla se. Nyt ihan muissa hommissa ja japsit on vaihtuneet Tsekkien tekeleisiin.

RS muuten ajettu 260.000 km eli yliajalla ollaan. Farkkulla vielä joitain kymppejä jäljellä ennen totaalista tuhoutumista.

Ai niin, vastaus kysymykseesi: en tiennyt. Eikä edes kiinnosta, kun takuuaika on mennyt aikaa sitten ohi niin autoilta kuin kuljettajiltakin meidän taloudessa.

Hyvää jatkoa sinulle, ole tulevaisuudessakin tarkkana siitä, mitä meidän muiden pitää pelolla odottaa. Ja muista informoida myös. Itse kun liikut paikasta toiseen kävelemällä, paljain jaloin, niin sinun ei tarvitse välittää kulkuneuvon laadusta. Onhan se paras mahdollinen, eikö niin? Olethan yli-ihminen, lähes jumala
mulla sama vika,sitä töhnää kertyy täyttökorkkiin.Ei se kulutus ole siitä öljyn laadusta kiinni vaan se päästää öljyä palotilaan ,kun venttiilivarren ohjurikumit on käyneet väljäksi.Itellä oli ajettu 112000 km.Mutta tota kondenssiovettä paremminkin ihmettelen.Joku kirjoitti että se johtuis siitä kun öljypohja kylmenee alta tulevan viiman vuoksi,mutta ei sen pitäis kesähelteillä niin jäähtyä että se kondensiovettä aiheuttaa,muutenhan tämä vaiva olisi melkein joka autossa.Olisko mahdollista että se valskaa täyttöaukon korkista ja ottaa ilmasta sen kosteuden.Eikö se muuten pelkkää suodatinta vaihdettaessa valuta öljyä enempää kun mitä suodattimeen menee?(kun en tiedä)
Octavius kirjoitti:
Meidän taloudessa 2 kpl Octaviaa 1.8T-koneella eikä kumpikaan vie öljyä. Toinen RS -03 160kW ja toinen -04 turbo-farkku 110kW. Kilometrejä keskivertoa enemmän, mutta toimii kumpikin eikä öljyä kulu. Jospa nää poikkeukset vahvistaa sen säännön........................
Joo ei 1.8 turbolla tai ilman vie öljyä, eikä vuoden vanha 1.4 t vw-kone. Sen sijaan 2002 vuoden 2.0 syö 1-2 litraa / 10000 km. Kaikki bensakoneita, ja omat kokemukset, ovat siis totta ..
+Lisää kommentti
Minulta meni 1.6 koneesta katti uusiksi liiallisen öljyn kulutuksen ja siitä seuranneen katin palamisen vuoksi 140 tkm paikkeilla. Ostin käytetyn tilalle, katsastuksesta läpi ja auto vaihtoon.
Ilmoita
Sellainen homma noissa VAG autoissa on, että automaatti-öljyjen vaihtoväli on Saksan VW-konsernin määrittelemä, HUIKEAT 240 tkm. Se on aivan liian pitkä, suomalaiselle autolle, jota ei ajeta autobaanoilla saati sitten alle 240tkm joten suosittelen vaihtoväliksi 100tkm, oli laatikossa sinetti tai ei. Kuluttaja-asiamies on samoilla linjoilla, että asiakas voi vaihdattaa laatikko-öljyt "valtuutetulla" korjaamolla vaikka kympin välein, menettämättä mitään takuita. Sinetin rikkominen ei voi estää asiakkaan halua pitämään autoa huollettuna.

Nyky TSI-moottorien tuplaahdetut moottorien öljynkulutus on aivan normaalia. Kun yritetään saada pienellä kuutiotilavuudelle suurempaa voimaa, kuin tavallinen vapaasti hengittävä, niin siihen auttaa oljyn kulutus. Näin karrikoidusti sanottuna. Liian tiivis kone aiheuttaisi jo venymisiä tai halkeilemisia. Onhan TSI:n lohko Alumiinista, joka vaikuttaa asiaan välillisesti.

Itse en omista DSG:tä Skodassa, vaan minulla on keppi-vaihteinen.Ei siksi etten olisi halunnut, mutta "kun halvalla saa" niin.....tiedätte varmaan lopun siitä Suomalaisesta sananlaskusta :).
Olenkin jo hyvin ehtinyt tutustua Audin tarjoamiin tip/multironic vaihteistojen epäluotettavuuksiin, joten DSG ei varmasti poikkea niistä. Lehdistä lukee ja autokaupoista kuulee. DSG kaipaa vielä muutaman pilotin, jotta se alkaisi toimimaan.

Herra-74 mainitsi töhnän? Vaalea töhnä merkitsee kannentiivisteen elämänkaaren loppua. Tummempi on taas öljyn ylitäyttöä tai liian paljon kilometrejä samoilla öljyillä. Saattaa mukana olla myös väärät öljyt, mutta se, miksi vaihtaa öljyt toiseen, johon valmistaja ei sano JUU:ta on sitten vähintäänkin outoa.

RS kuskit ovat sitten siinä listalla(pahoittelen etukäteen) johon auton toimivuus on jo äärirajoilla. Sanoohan se RS jo heti kättelyssä, ettei kyseessä ole "nuhapumppu" joten hanat kaakkoon ja niin päin pois. RS:t kuluvat keskimäärin nopeammin loppuun kuin tavallinen. Varoituksen syvällä rinta-äänellä sanon. Osta RS:ä itsellesi uutena tai enintään 100tkm ajettuna, kaikki muut menevät lihoiksi romuttamoon. RS:t kannattaa siis ajaa loppuun omassa käytössä.

Huh, tulipas paljon txt:ä....annetaan puheenvuoro toisillekin.
3 VASTAUSTA:
Kuten jo tuolla aiemmin mainitsin, minulla RS-Octavia jolla ajettu 260 000 km. Ja on saanut sitä hanaa ja tulee saamaan. Kuitenkin kestänyt hyvin. Tosin olenkin ihmetellyt sitä romuttamon miestä, että mitä se minua kyttää tuossa aidan takana. Ei se minua taida kytätä, vaan odottaa koska se RS kypsyy. Mutta setä vaan ajelee ja vähät välittää.
Octavius kirjoitti:
Kuten jo tuolla aiemmin mainitsin, minulla RS-Octavia jolla ajettu 260 000 km. Ja on saanut sitä hanaa ja tulee saamaan. Kuitenkin kestänyt hyvin. Tosin olenkin ihmetellyt sitä romuttamon miestä, että mitä se minua kyttää tuossa aidan takana. Ei se minua taida kytätä, vaan odottaa koska se RS kypsyy. Mutta setä vaan ajelee ja vähät välittää.
.

Onko siellä RS Octavian ohjekirjassa mainittu mitään RS version öljynkulutuksesta onko se suurempi kuin vakioversiossa

.
RS Octavia:. kirjoitti:
.

Onko siellä RS Octavian ohjekirjassa mainittu mitään RS version öljynkulutuksesta onko se suurempi kuin vakioversiossa

.
Enpä ole niin tarkkaan lukenut eikä minun auto kuluta öljyä. Tänään ihan uteliaisuuttani irrotin kaasuläppäkotelolle välijäähdyttimeltä tulevan putken etää onko märkä. Eipä ollut. Kaasuläppä kotelon alapinnalla oli öljytippa, mutta kaikkiaan kuivaa oli.
+Lisää kommentti
Itsekin epäilin kannentiivistettä mutta merkki huollossa tosiaan väittivät ettei mitään vikaa ole. Kuulemma töhnä korkissa johtuu kondensiovedestä eikä kuulemma haittaa mitään. Öljynkulutukselle en ole saanut mitään vastausta mutta ainakin päästöarvot oli loistavat ja en ole huomannut mitään savutusta enkä kyllä mitään vuotoakaan.

Jostakin luin että ainakin vw:ssä kondensiovettä kertyy kun ilmavirta jäähdyttää alumiinista öljypohjaa, en tiedä onko skodassa sama homma vai ei.
2 VASTAUSTA:
"Kylmälimaa" kertyy helposti siihen öljynlisäyskorkkiin varsinkin jos ajomatkat ovat lyhyitä. Pitkillä matkoilla öljy lämpenee kunnolla ja vesi haihtuu öljytilasta korkeampien lämpöjen vuoksi.
Paljon huolestuneempi olisi siitä, mihin tuo lisätty öljy aina haihtuu.
.

Paljon huolestuneempi pitää olla silloin jos öljytikusta löytyy jotakin mähmää

Muutenkin hyvä tarkistaa jos käytettyä on hankkimassa niin ensimmäiseksi öljytikku mitä siinä näkyy

.
+Lisää kommentti
syö ne
Ilmoita
Jouduin lisäämään lähes 3 litraa öljyä 10 000 kilometrillä. Ei tuolla kulutuksella tarvitse kohta enää edes öljyjä vaihtaa. Tosin tuosta moottoritietä ja 120 km/h suurin osa. Ei tuo silti ole normaalia kulutusta. Viimeinen Skoda, jonka minä ostan. Yritän seuraavaksi kokeilla tuota Mobilia, jos se pysyisi koneessa. Alkaa mennä hermot tuohon jatkuvaan lisäämiseen. Sitäpaitsi se täyttökorkki on aina siinä paksussa harmaassa tahmassa. Vesi on kuitenkin puhdasta, eikä sitä häviä mihinkään. Muuten kone toimii hyvin ja vedot tallella.
11 VASTAUSTA:
Sen jälkeen kun aloin käyttämään skodan omaa moottoriöljyä ei ole tarvinnut öljyä lisäillä. Skoda motorovy olej 5W40 öljyä.
No ei tuollainen öljynkuluts ole normaalia, ei Skodassa eikä missään muussakaan autossa. Johonkin sen öljyn täytyy hävitä. Ei öljy voi mitenkään vain haihtua, joko se palaa sylinterissä tai sitten se vuotaa johonkin. Jos sylinterissä on ohivuotoa, niin täytyyhän sen näkyä savuna pakoputkessa. Tai sitten on öljyläikkä auton alla. Tutkituta autosi.
yeti! kirjoitti:
Sen jälkeen kun aloin käyttämään skodan omaa moottoriöljyä ei ole tarvinnut öljyä lisäillä. Skoda motorovy olej 5W40 öljyä.
.

Tämän näköinen purkki?

http://bparts-bg.com/userfiles/productlargeimages/product_109.jpg

.
Tämän näköinen:??? kirjoitti:
Kyllä, juurikin tuo, koska "Skoda motorovy olej" tarkoittaa suomeksi käännettynä Skodan moottoriöljy, joka ei siis ole öljymerkki eikä tuotemerkki. Kyseinen pänikkä juurikin edustaa normien mukaista Skdan moottoriöljyä.
L.ong L.ife kirjoitti:
Kyllä, juurikin tuo, koska "Skoda motorovy olej" tarkoittaa suomeksi käännettynä Skodan moottoriöljy, joka ei siis ole öljymerkki eikä tuotemerkki. Kyseinen pänikkä juurikin edustaa normien mukaista Skdan moottoriöljyä.
.

Onko mitään vinkkiä minkä puljan pakkaamaa öljyä se on

.
Tämän näköinen:??? kirjoitti:
Tuohan on piilomainos myynnin lisäämiseksi. Ei sitä kannata ostaa, kun purkin alalaidan parasta ennen päiväyskin on jo mennyt 17.07.09 .
Se on merkkivaraosahinnoittelun kautta arvatenkin tähtitieteellisen kallista, kun honkkarista saisi samat vaatimukset täyttävää 502.00 , 505.00 -öljyä pilkkahinanalla. Niin tämähän ei ole siitä LL-öljyä vaan tarkoitettu 15.000 vaihtoväleille sekä rutkaan öljynlisäykseen.
Taitamatonta? kirjoitti:
No ei tuollainen öljynkuluts ole normaalia, ei Skodassa eikä missään muussakaan autossa. Johonkin sen öljyn täytyy hävitä. Ei öljy voi mitenkään vain haihtua, joko se palaa sylinterissä tai sitten se vuotaa johonkin. Jos sylinterissä on ohivuotoa, niin täytyyhän sen näkyä savuna pakoputkessa. Tai sitten on öljyläikkä auton alla. Tutkituta autosi.
Tuota. Kaikki Volkkarit ja sen sukulaiset polttelee öljyä
enemmän tai vähemmän. On ominaisuus. Minullakin
Transportteri on kuluttanut sitä koko elinkaarensa ajan
enemmän tai vähemmän. Lisätä sitä on aina pitänyt
vaihtojen välissä vaikka vaihtovälinä olen pitänyt 10.000 km
Mobil 1 pysynee parhaiten sisällä. Parin litran lisäys riittää.
Mobil superista se piti kuin hullu puurosta.
Koko kannullinen piti lisätä vaihtojen välissä.
Auto ei savuta kuin kylmänä käynnistettäessä.
Kone on 1.9 tdi
Onko mitään vinkkiä: kirjoitti:
.

Onko mitään vinkkiä minkä puljan pakkaamaa öljyä se on

.
Ostaessasi varmista että öljy on tsekissä purkitettua laatua, se on aito skoda öljy.
Joopajoo kirjoitti:
Tuota. Kaikki Volkkarit ja sen sukulaiset polttelee öljyä
enemmän tai vähemmän. On ominaisuus. Minullakin
Transportteri on kuluttanut sitä koko elinkaarensa ajan
enemmän tai vähemmän. Lisätä sitä on aina pitänyt
vaihtojen välissä vaikka vaihtovälinä olen pitänyt 10.000 km
Mobil 1 pysynee parhaiten sisällä. Parin litran lisäys riittää.
Mobil superista se piti kuin hullu puurosta.
Koko kannullinen piti lisätä vaihtojen välissä.
Auto ei savuta kuin kylmänä käynnistettäessä.
Kone on 1.9 tdi
Yetissä pysyy Skoda Strojni 5w40 hyvin sisällä, ei ole tarvinnut ollenkaan lisäillä.
Kannattaa pyytää merkkihuollossa vaihtamaan Skodan omat öljyt.
takuuöljy kirjoitti:
Yetissä pysyy Skoda Strojni 5w40 hyvin sisällä, ei ole tarvinnut ollenkaan lisäillä.
Kannattaa pyytää merkkihuollossa vaihtamaan Skodan omat öljyt.
Täytyypä itsekin pyytää tuota öljylaatua seuraavassa 60 000km huollossa Octaviaan. Mobil 1 ainakin tuntuu kuluvan.
Scoda Oc kirjoitti:
Täytyypä itsekin pyytää tuota öljylaatua seuraavassa 60 000km huollossa Octaviaan. Mobil 1 ainakin tuntuu kuluvan.
.

Pysyykö mobil 1 ylipäänsä missään autossa

.
+Lisää kommentti
Mulla on ohjelmoituna 30000 km:n huoltoväli. Huollossa vaihtavat rasvat moottoriin, itse en lisäile, vaikka toimenpiteenä se on vaikeudeltaan tankkauksen luokkaa. Eipä ole syytä uikuttaa.
1
Ilmoita
Ocu -11 1.4 TSI koneella ajettu 20000 km ei ole öljyjä vaihdettu eikä ole tarvinnut lisätä.
6 VASTAUSTA:
Onneksi olkoon, olette virkistävä poikkeus näiden öljyn suurkuluttajien joukossa !
macao' kirjoitti:
Onneksi olkoon, olette virkistävä poikkeus näiden öljyn suurkuluttajien joukossa !
Oletko oikein tehnyt tutkimusta aiheesta, vai heitteletkö vain trollia ihan mutu-pohjalta?
Arpa¨noppa kirjoitti:
Oletko oikein tehnyt tutkimusta aiheesta, vai heitteletkö vain trollia ihan mutu-pohjalta?
Olen ollut työpaikassa, missä oli runsaasti Transporter, Golf ja Octavia mallisia autoja. Kyllä niiden kanssa askarrellessa sai olla melko useasti öljykannu käsissä, joten olen vuosien aikana kaatanus ainakin tynnyrillisen LISÄYSöljyä noihin VW-groupin koneisiin. Itse öljynvaihto ja ne lukuisat korjaukset tehdään valtuutetussa huollossa, joten niistä ei tarvi huolehtia. Riittää kun saa nilkuttavan auton vietyä jotenkin sinne huollon harmiksi.
macao' kirjoitti:
Onneksi olkoon, olette virkistävä poikkeus näiden öljyn suurkuluttajien joukossa !
Täällä täsmälleen sama tilanne:

Ocu -11 1.4 TSI koneella ajettu 20000 km ei ole öljyjä vaihdettu eikä ole tarvinnut lisätä. Öljyä vieläkin maksimin verran öljytikun mukaan.
.................. kirjoitti:
Täällä täsmälleen sama tilanne:

Ocu -11 1.4 TSI koneella ajettu 20000 km ei ole öljyjä vaihdettu eikä ole tarvinnut lisätä. Öljyä vieläkin maksimin verran öljytikun mukaan.
Täältä löytyy Skoda Octavia 1.4TSI DSG ostin uutena 2010 ajettu 28300km ei lisätty öljyä tippaakaan maksimissa on meilläkin öljytikussa pinta joten väitän teidän ketkä valitatte öljyn kulutusta, olevan moottorin rääkkääjiä minä olen ottanut tankkauksista laskettuna ylös bensankulutuksen ja se on 28000km matkalta 6.41l/100km katsokaahan omat kulutuslukemanne tällaiseen kuin minulla ei pääse revittämällä moottoria. Itseppä autonne rikotte ei liikuta yhtään mutta älkää sitten valittako vaan tyytykää osaanne.
toinen ------------- kirjoitti:
Täältä löytyy Skoda Octavia 1.4TSI DSG ostin uutena 2010 ajettu 28300km ei lisätty öljyä tippaakaan maksimissa on meilläkin öljytikussa pinta joten väitän teidän ketkä valitatte öljyn kulutusta, olevan moottorin rääkkääjiä minä olen ottanut tankkauksista laskettuna ylös bensankulutuksen ja se on 28000km matkalta 6.41l/100km katsokaahan omat kulutuslukemanne tällaiseen kuin minulla ei pääse revittämällä moottoria. Itseppä autonne rikotte ei liikuta yhtään mutta älkää sitten valittako vaan tyytykää osaanne.
mun autoo ei ole revitetty ja fabiaan saa lisätöljyä noin parin tuhannen välein.
sun auto on joku poikkeus kun skoda huoltokin sanoo et kuuluu auton piirteisiin
öljynkulutus
+Lisää kommentti
on käyty automerkeissä ijät ja ajat jos joku aloittaa keskustelun se paisuu,kun mummon pullataikina.
Ilmoita
Olen pahoillani mutta en usko noihin litra tolkulla öljyn kulutuslukemiin.
Meillä on firmassa yli 30 volkkari konsernin autoa kun saan tiedostoista niiden huoltotiedot helposti luettua katsoin öljynkulutukset ja totesin että kaksi tuplaturbolla varustettua on kuluttanut öljyä liikaa nekin näin suurelle asiakkaalle laitettiin kuntoon eli uudet moottorit ja tarkistin niiden huoltohistoriasta ei ylimääräistä öljyä lisätty.
Itselläni käytössä 1.4TSI moottorinen sillä ajettu alle 30000km mutta huollatamme autot tiheämmin kuin huoltoohjelma suosittaa ja siinäkö syy ettei öljyä kulu siihen en voi vastata kun ei ole vertailu autoja. Kyllä jotenkin tuntuu että joukossa on yksilöitä mutta miksei meidän firmalla ole ollut kuin kaksi?
Ilmoita
No, jos haluat niin saat ilomielin ostaa tämän minun öljynpolttimen. Sitten on kolmaskin :)
Ilmoita
Poikani, joka on tankkerissa konemestarina, väitti että Castrolin öljyt on heikosti lisäaineistettuja ja tämän vuoksi niitä ei käytetä esimerkiksi laivakoneissa. Mene ja tiedä? Omassa autossaan hän käyttää Teboilin diomondia. Kuulemma Suomen Haminassa tehtyöä laatuöljyä.

Itse käytin vähän aikaa vuonna kivi ja kilpi Shellin öljyjä Ladassani ja silloin tein sen havainnon, että öljynkulutus kasvoi aikaisempiin autoihini verrattuna. Näillä autoilukokemuksillani väitän, että öljyn laadulla on merkitystä.
Ilmoita
1 VASTAUS:
skoda fabialla vuosimalli 2000 voi ajaa noin parituhatta kilsaa ja sit
mittatikku alarajassa.tulee ainakin öljyt vaihettua ja pitemmille reissuille
pöntöt mukaan et selviää.
+Lisää kommentti
Aika hämmästyttävä öljyn kulutus ajoin aikanaan skoda fabiaa 2008 1.6 16v
parasvarustelu eleganse.

Tehdas ölylillä 17000km eikä kuluttanut yhtään öljyä jota ihmettelin
mutta sehän ei olekkaan alun perin ww konsernin suunittelema
moottori tosin ehkä
kansi ja moottorin ojaus on WW:n ketjukone ei jakohinaa?
1 VASTAUS:
Ei tietenkään kuluta jos on tehdasöljyt skoda strojnit sisällä. Mutta kun menet laittamaan mobilia tai castrolia niin johan kuluttaa.
+Lisää kommentti
http://motonet.fi/fi/tuote/590040/Mobil-1-0W-40-4l

Ostin tollaista kun myyjä suositteli? mulla on skoda ostavia 1.8rs, 03...
Ilmoita
14 tuhatta ajettu OCU 1.4 TSI ja 2014 ja öljystä riippuen vie pahimmillaan jopa 7 dl per 1000 km
1 VASTAUS:
Ajat aika vähän. Kun vaihtelelet ilmeisesti koko ajan kuitenkin öljyjä, niin olisko pohjapropussa vuoto?
+Lisää kommentti
Minulla oli sama vika mun 09 Octaviassa, se on 1,8L TSI. Minulle se kulutti 1,4L/1000km. Remontti maksoi 5600 euroa. Autoliike joka myi auton mulle oli pakko maksaa kaikki mekaaniset via joka tulee autoon 6kk sisällä siitä kun ostat auton liikestä vaikka auto on vanhempi. Ne eivät antanut periksi ennen kuin sanoin että mun lakimies soittaa niille. Autoliike ja auton maahantuojalla on velvollisuus. Minä löysin paljon hyödyllistä tästä sivusta.

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/
Ilmoita
Minulla oli Skoda Octavia 1.8TSI Combi Elegance M6 vm. 2010 vuodesta 2012 vuoteen 2015. Sillä oli ajettu n. 190.000 km, kun vaihdoin sen uudempaan. Päällisin puolin auto oli kuin uusi. Öljynkulutus oli noin litra per 4000 km kokoajan. Jakoketju rapsahti joskus käynnistettäessä. Muuten auto toimi moitteettomasti. Siksi uskalsin hankkia uudemman vähän käytetyn Skoda Octavia 1.8TSI Liftback Ambition M6 vm. 2013 viime vuonna. Uudempi Skodani kuluttaa öljyä litran per 10.000 km, joten parempaan suuntaan on menty. Kerron omista kokemuksistani, vaikka niistä ei pidetä tällä palstalla.
Ilmoita
87t ajetussa 2013 kolmos ocussa auttoi kun vaihtoi öljyksi Valvolinen loppuunajettujen autojen Valvoline Maxlife 5w40. Nesteen city proota taisi mennä lähemmäksi litra tuhannella mutta Maxlifeä enää muutama dl. Testattu kerran myös öljyn sekaan kaadettava tiivisteiden eheytysaine ja vaikutus oli suunnilleen sama kuin Maxlifellä.
Ilmoita
Minulla skoda octavia vm. 2004 ajettu nyt 271000 ja 1000km /litra öljyä. Shellin helixiä 5w-40. Viduttaa kun ostin ja ajanut 1000km ja oon joutunut ostamaan uudet etu ja takalambadan kun taisi myyjä kusettaa minua kaupassa.. ja 500 egee oon laittanut siihen autoon nyt. No ensiviikolla minun asianajaja tulee lomilta niin lähtee kaupanpurku kysely myyjälle.. inhottaa tupollaiset myyjät jotka pimittäävät tietoa kaupan tekohetkellä joka olisi sillä hetkellä kaupan hyväksymiseen tärkeä tieto.
Ilmoita
Mikähän on mennyt.. venttiilivarrenkumitko? vai väärä öljy koneessa??
1 VASTAUS:
Järki. Ja taju.
+Lisää kommentti
Jos öljynkulutus harmittaa kokeile sae140 yksiasteöljyä. Pyörii hyvin sillä varmaan? TSI!
Ilmoita
skodalle on tehtaan mielestä normaalia kuluttaa 1litra öljyä tuhannelle kilometrille. Mielestäni tuommoinen väite on vastuun kiertelyä, mikään nykyaikainen ajopeli ei vie moisia määriä öljyä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Octavian öljynkulutus

Moro. Minulla on 2004 1.6 Octavia. Aivan loistava auto, mutta minusta se syö liikaa öljyä. Vaihdan öljyt 10 000 välein. Käytän nyt Castrolin 5 W 40:stä, jota joutuu lisäilemään tuolla vaihtovälillä aika paljon. Mikä olisi sellainen öljy, joka pysyisi hyvin koneessa? Käynti ja savutus on aivan normaalia, mitään teknistä vikaa ei ole. Mitä öljyä suosittelette ja itse käytätte?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta