Pääsin nyt yksityishenkilön velkajärjestelyyn, ja maksuohjelmat ja kaikki on selvillä. Velkaa on noin 45 000 (tullut yrittäjyydestä, ja yrittäjän hyväuskoisuudesta isoja urakoitsijoita kohtaan). Olen saamassa tulevaisuudessa perintöä, melko varmaan järjestelyn jälkeen, ja se on määrätty realisoitavaksi heti hallintaoikeuden itselleni saatua. Eli siis maksanko joka tapauksessa koko velkasumman ennenmmin tai myöhemmin velkojille, vaikka maksuohjelma(10 vuotta koska säilytän omistusasunnon) olisi jo loppunut? Ja toinen asia, jos teen reikä päässä ylitöitä, ja laskettu raja menee yli, niin tilitän huomattavan summan vuodessa velkojille, niin lyhentääkö se maksuaikaa, vai meneekö se vaan "hyväntekeväisyyteen" jo anteeks saatujen velkojen lisäksi?
Perintö velkajärjestelyn jälkeen.
13
3803
Vastaukset
- lfkldfdlfdlf
Ei se hyväntekeväisyyteen mene. Sinä ole velkaa toisille ihmisille.
Jos velkojana tietäisin, että velallinen saakin fyffet kasaan heti järjestelyn jälkeen, niin varmasti tulisin hakemaan saatavat.- Ex yrittäjä
kyse ei ollutkaan että heti, vaan tulevaisuudessa. Toisen ihmisen kuolemaa kun on vähän hankala lähteä arvioimaan. Yritänkö siis niska limassa painaa töitä töiden perään ja polttaa kynttilää molemmista päistä, jos joskus saisi vielä elämän kun tilittäis kaiken mahdollisen. Vai tehdä normaalisti töitä, ja velat olisi 10 vuoden päästä saatu anteeksi, ja perintö sitten joskus itsellä.
- Öllerö
Ex yrittäjä kirjoitti:
kyse ei ollutkaan että heti, vaan tulevaisuudessa. Toisen ihmisen kuolemaa kun on vähän hankala lähteä arvioimaan. Yritänkö siis niska limassa painaa töitä töiden perään ja polttaa kynttilää molemmista päistä, jos joskus saisi vielä elämän kun tilittäis kaiken mahdollisen. Vai tehdä normaalisti töitä, ja velat olisi 10 vuoden päästä saatu anteeksi, ja perintö sitten joskus itsellä.
Se mitä tapahtuu velkajärjestelyn päättymispäivän jälkeen, ei kuulu enää
velkajärjestelyyn.
Eli jos omaisesi jolta perit, kuolee ko. päättymispäivän jälkeen, niin et maksa
euroakaan velkajärjesteltyihin velkoihisi, vaan saat pitää perinnön itse.
Jos kuolema sattuu ennen vj. päättymistä, niin silloin perintö menee
velkajärjestelyn lisäsuorituksiin. Tonnin saat pitää itse.
Ja se, mitä työtä tekemällä tienaat yli velkajärjestelyssä määritellyn tulotasosi,
jaat puoliksi itsellesi ja velkojillesi lisäsuorituksina. - Väärä vastaus...
Öllerö kirjoitti:
Se mitä tapahtuu velkajärjestelyn päättymispäivän jälkeen, ei kuulu enää
velkajärjestelyyn.
Eli jos omaisesi jolta perit, kuolee ko. päättymispäivän jälkeen, niin et maksa
euroakaan velkajärjesteltyihin velkoihisi, vaan saat pitää perinnön itse.
Jos kuolema sattuu ennen vj. päättymistä, niin silloin perintö menee
velkajärjestelyn lisäsuorituksiin. Tonnin saat pitää itse.
Ja se, mitä työtä tekemällä tienaat yli velkajärjestelyssä määritellyn tulotasosi,
jaat puoliksi itsellesi ja velkojillesi lisäsuorituksina.Ei pidä paikkaansa.
Velkojilla on mahdollisuus hakea lisäsuoritukisia viel kaksi vuotta järjestelyn päättymispäivän jälkeen, mikäli velallisen taloudellinen tilanne, esim. perinnön vuoksi, oleellisesti muuttuu.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930057
Pykälä 61 a - Ex yrittäjä
Väärä vastaus... kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Velkojilla on mahdollisuus hakea lisäsuoritukisia viel kaksi vuotta järjestelyn päättymispäivän jälkeen, mikäli velallisen taloudellinen tilanne, esim. perinnön vuoksi, oleellisesti muuttuu.
Pykälä 61 aeli tulen maksamaan koko summan ennemmin tai myöhemmin kokonaisuudessaan. Eikö siinä vaiheessa tule fiksummaks yrittää kehittää koko summa vaikka lainalla, ja maksaa velat ohi järjestelyn, niin silloin olisi kolmen vuoden päästä luottotiedot kunnossa,ja voisi taas päästä elämään kiinni. Nyt jos näin maksan, niin saan vaan maksuaikaa perintöön asti, ja olen 13 vuotta ilman luottotietoja?
- nimimerkkikin löytyy
Ex yrittäjä kirjoitti:
eli tulen maksamaan koko summan ennemmin tai myöhemmin kokonaisuudessaan. Eikö siinä vaiheessa tule fiksummaks yrittää kehittää koko summa vaikka lainalla, ja maksaa velat ohi järjestelyn, niin silloin olisi kolmen vuoden päästä luottotiedot kunnossa,ja voisi taas päästä elämään kiinni. Nyt jos näin maksan, niin saan vaan maksuaikaa perintöön asti, ja olen 13 vuotta ilman luottotietoja?
Eli puntaroit sitä, että maksatko velkasi kokonaisuudessaan pois vai menetkö velkajärjestelyyn?
Aika moraalitonta sanoisin. Mielestäni voisit maksaa velkasi, jos kerran pystyt siihen. Loppupeleissä taitaa itsesikin kannalta tämä olla parempi vaihtoehto. - Sivusta seurannut
Ex yrittäjä kirjoitti:
eli tulen maksamaan koko summan ennemmin tai myöhemmin kokonaisuudessaan. Eikö siinä vaiheessa tule fiksummaks yrittää kehittää koko summa vaikka lainalla, ja maksaa velat ohi järjestelyn, niin silloin olisi kolmen vuoden päästä luottotiedot kunnossa,ja voisi taas päästä elämään kiinni. Nyt jos näin maksan, niin saan vaan maksuaikaa perintöön asti, ja olen 13 vuotta ilman luottotietoja?
Eihän sitä nyt yleensä joudu koko summaa velkajärjestelyssä maksamaan, ei ainakaan minun tietämäni tapaukset. Eihän siinä olisi muuten mitään järkeä, jos osaa ei saisi ns. anteeksi. Ota asioista selvää muualta, täältä et kyllä saa oikeaa tietoa.
- Öllerö
Väärä vastaus... kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Pykälä 61 aVäärää tietoa.
Se kaksi vuotta vj_n päättymisen jälkeen koskee vain ja ainoastaan
velkajärjestelyn aikana tapahtuneita muutoksia velallisen taloudellisessa tilanteessa. EI SIIS MITÄ VELKAJÄRJESTELYN PÄÄTTYMISEN JÄLKEEN TAPAHTUU. - Ex yrittäjä
Öllerö kirjoitti:
Väärää tietoa.
velkajärjestelyn aikana tapahtuneita muutoksia velallisen taloudellisessa tilanteessa. EI SIIS MITÄ VELKAJÄRJESTELYN PÄÄTTYMISEN JÄLKEEN TAPAHTUU.se on käräjäoikeuden päätöksellä kirjattu päätökseen, että perintö en realisoitava joka tapauksessa vaikka velkajärjestely olisi päättynyt. Eli siis mikäli en tee 24/7 töitä 10 vuotta, että saan maksettua velat ennen pois.
- Anonyymi
Öllerö kirjoitti:
Väärää tietoa.
velkajärjestelyn aikana tapahtuneita muutoksia velallisen taloudellisessa tilanteessa. EI SIIS MITÄ VELKAJÄRJESTELYN PÄÄTTYMISEN JÄLKEEN TAPAHTUU.Juuri näin
- selkärankaa
Mä ainakin selkärankaisena ihmisenä ajattelen, että jos olen velkaantunut joskus ja saanut apua sotkuun yhteiskunnalta tai muilta, nii siinä tilanteessa kun oma tilanne korjaantuu, niin ne asiat maksetaan takaisin.
Jos nyt olis osallisena positiivisessa pesässä, nii kyllä mä järjestäisin oman osuuteni niin, että ne jotka on tukenut, niin saa omansa takaisin omasta osuudestani sopivalla korolla.......
Tää koko velkajärjestelyhän ei ole reulua, joa tarkoitus on vain antaa velkaiselle uusi mahdollosuus epäonnistua.- Ex yrittäjä
juu, kyllä asia menee niin, että maksan ensin 10 vuotta tiettyä summaa kuukaudessa, ja tilitän vuoden alussa ylitöistä 1000 euron rajan ylimenevästä osasta puolet velkojille. Sitten aikanaan mahdollisen perinnön tullessa maksan siitä loppuosion velkojille. "hyöty" itselle järjestelystä ulosottoon nähden on se, että korko on pienempi.
- Ex yrittäjä
Ex yrittäjä kirjoitti:
juu, kyllä asia menee niin, että maksan ensin 10 vuotta tiettyä summaa kuukaudessa, ja tilitän vuoden alussa ylitöistä 1000 euron rajan ylimenevästä osasta puolet velkojille. Sitten aikanaan mahdollisen perinnön tullessa maksan siitä loppuosion velkojille. "hyöty" itselle järjestelystä ulosottoon nähden on se, että korko on pienempi.
lisäyksenä "nimimerkille" että tottakai maksaisin mieluiten kaikki velkojille ihan samantien, jos se olisi jotenkin mahdollista, mutta taitaa velkajärjestely olla ainoo mahdollinen vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34285921 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692318- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91361- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181781305RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207