Haluaisin oman lemmikin

Tahtoolemmikin:(

Olen 11 vuotias tyttö ja olen toivonut jotakin lemmikkieläintä jo 6 vuotta. Olen kinunnut sitä vanhemmiltani, mutta tuskin tulen koskaan saamaan. Haluaisin kissan tai koiran. Minä kyllä jaksaisin hoitaa niitä ja kiinnostukseni tuskin lopahtaisi. Hoiteelen usein tallilla hevosia, mut oman lemmikin haluaisin. Miten saisin vanhemmat suostumaan ja tajuamaan että osaan hoitaa niitä ja jaksan hoitaa niitä ja että olen valmis ottamaan lemmikin HELP

7

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloita helpommasta

      Päävastuu on kuitenkin vanhemmillasi ja kissasta tai koirasta on iso vaiva, joten niistä en suosittele aloittamaan. Sinulle parempi lemmikki alkuun lienee jokin jyrsijä, esim. hamsteri tai marsu. Itse sain ensimmäisen oman marsun 8-vuotiaana, suht helppo lemmikki ja edelleen 11 vuotta myöhemmin omistan 2 marsua.

    • vilin muisto

      kusu tallin omisytajalta, että saisitko majoittaa sinne kanin. Niin tai kissan hiiriä pyydystämään. Vanhempasi tuskin suostuvat mitään elikkoa ottamaan, joten on tyytyminen niihin hevosiin. Ole onnelline, että on edes se mahdollisuus.

    • Yhyybyää

      En saa ostaa mitään jyrsijää sillä niissä kuulemma todella kova vaiva hoidossa ja niistä tulee vanhempieni mielestä kamala haju.

      Ja tallikissoja ratsastuksenopettajallani on ja hän on myös tallin omistaja.


      Joten tuskin mitään lemmikkiä saan.. ;(

    • Pahvilaatikko

      Jyrsijät haisevat VÄHITEN eläimistä! Annan pari vaihtoehtoa jotka sopisivat ehkä teille..

      - Hamsteri
      - Gerbiili
      - Kani
      - Marsu
      - Akvaariokalat
      - Muu jyrsijä tai terraario/akvaarioeläin

      Kissasta ja koirasta on suuri vaiva sinäänsä ja ne maksavat hintansa..
      Koiran ylläpidosta tulee sen eliniän aikana n. 1300 euroa tai enemmänkin tietysti koiran hinta, kalliimmat ovat jotain 2000€ -->
      Ja kissoja saa milteimpä ilmaiseksi netistä ja löytöeläinkodeista!

      • LolaRose

        Mutta vaikka kissan sitten saisikin halvemmalla, kissan tai minkään muun eläimen hyvinvoinnista ei kuulu livistää. Hieman sama kuin illalla 2 vuotiaan tytön äiti miettii "hmm, en jaksa laittaa Liisaa nukkumaan." ja menee itse tai "Äh, vaihdan Emman likaisen vaipan huomenna." Tai jättää lapsen ruokkimatta koska täytyy lähteä viettämään iltaa ystävien kanssa.
        Eläimet ovat eläviä olentoja siinä missä ihmisetkin, muistakaa se :)


    • lovegame2

      jos jommankumman noista otat, niin kissan. koiraa sinun pitäisi jaksaa käyttää lenkillä, oli sää mikä hyvänsä. muutenkin koira on mielestäni vaativampi, kuin kissa. kissankin kanssa pitää kuitenkin leikkiä ja muuten olla seurana, riippuu luonteesta haluaako se olla yksin vai onko seurallinen. mutta jos oikeasti, siis ihan OIKEASTI tunnet olevasi valmis, niin kysy uudestaan, että saisitko edes jonkun lemmikin, jos et koiraa tai kissaa. kuten vaikka jonkin pienen jyrsijän, sillä tavalla voisit näyttää että osaat ottaa vastuuta lemmikistä. :)

      • nellukka söde

        hei akaattikotilo taijoku muu kotilo ne ei haise on helppohoitoisia ja kiinnostavia eivätkä niiden pitäminen ole kallista, ne ei edes ole lyhyt ikäisiä minulla on vaikka mitä kotiloita ja saan hamsterin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe