Kuljetuspalvelukortista..Kiitos neuvoista etukäteen

Taksin suurkuluttaja

Vammaisen kuljetuspalvelu kortin käyttäjänä törmäsin ongelmaan, kolmannen kerran.

Olen kepin kanssa "klenkkava keskikäinen suht normaali akka" , minulla on Vantaan kaupunkikortti liikunta esteisyyden takia.

Tänään lähdin Hkiin asioille, kuljetuspalvelukortti ei toiminut: Kuljettajan vetäessä kortin maksutilanteessa, kone ilmoitti ,ettei matkoja jäljellä..

Tässä kuussa olin kuitenkin vasta 1kertaa liikenteessä, joten menessä oli 18, palatessa olisi olut 17 matkaa käyttämättä.

Kyselenkin nyt neuvoa taksiihmisiltä, miten te toimitte, ko tilanteessa?
kaupungin kirjeessä, ohjeena lukee , meille liikuntaesteisille, että mikäli kuljetuspalvelu kortti, ei toimi, taksi laskuttaa vpo. (kuitti, asiakkaan nimi, synt.vuosi jne taksi kysyy ja asiakkaan kuittaus, asiakas maksaa normalisti omavastuun..)

Minulla on aina mukana käsiveskassa tämä ohje, ns. virallinen 2-sivuinen ohje kirje,ja näytin tämän kuljettajalle.

Mennessä "kiukkuuntunut" kuljettaja laskutukseen laittoi ok, mutta naama oli nyrpeä ja tuntui, ettei tietoa miten toimia ollut.. Kysyin oliko hän tietoinen tästä kuljetuspalvelun ohjeesta jne, niin totesi, kai se kirje joskus hänellekkin tiedoksi tullut vaan ei tällaista tilannetta..

Paluu matkalle sattui kuljettajaksi ulkomaalainen kuljettaja, joka ei ilmeisesti edes ymmärtänyt??!!!!? mitä tarkoitin Vantaan ohjeella jos kortti ei toimi.

Noin 2kk sitten oli sama tilanne, ja silloinkin maksoin itse, kun kuljettaja ei suostunut laskuttamaan.. Vammaispalvelun kuljetusasioita hoitava nainen sitten tarkisti kortin, ja totesi toimivaksi ja asiat ja päätös jne ok..

On erittäin hankalaa, kuljetetuspalvelua kaikkeen matkustamiseen käyttävänä, taas maksaa itse ensin matkat Vammaspalveluun kun asiaa menee selvittämään.

MITEN toimitte kuljettajat vastaavassa tilanteessa? Laskutatteko vai maksaako asiakas vai miten? Olen kiitollinen neuvoista jos joku vaivautuu vastaamaan.

Mikä on taksiisännän ohje, kuljettajille asiasta?

Taksihan näkee nimeni ja syntymävuoteni taksikortista, voi pyytää henkilöllisyystodistusta ja siten varmistaa että kyseessä on oma korttini..Tätä kumpikaan taksi ei tehnyt..

Valitettavasti nyt tulee olo, että ei uskalla taksia edes käyttää, koska menee näin hankalaksi..Ja esim. minulla ei pienen eläkkeeni takia, edes ole mahdollisuutta maksaa toistuvasti matkoja vaikka ne takaisin saakin.

Ja muuten, mielipiteeni noin kuljettajista ylleensäkkin..on että Suomalaisisyntyiset kuljettajat palvelee hyvin. liikuntaesteistä matkustajaa, mutta valitettavasti samaa ei voi sanoa kaikista, huonoa suomea puhuvista ulkomaalas peräsistä kuljettajista.

18

854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+17

Kerran oli tilanne, ettei kaupunkikortti toiminut. Silloin jouduin soittamaan ja kysymään neuvoa kuinka toimia koska ei tuollaista tilannetta ole valmiiksi ohjeistettu tai jos on, niin se on näitä harvinaisia yksittäistapauksia, joita ei aina automaattisesti muista. Sillä kerralla matka laskutettiin tosin siitäkin tuli myöhemmin sanomista ja jouduin vielä selvittelemään asiaa laskutuksesta vastaavan kanssa. En muista otinko omavastuuta vai menikö se omaan piikkiin siinä sählätessä.

• PiupaupouUup

Meidän pikkukaupungissa vastaavassa tilanteessa asiakas maksaa koko matkan itse ja kuittia vastaan saa kaupungilta rahat takaisin omavastuu vähennettynä. Meillä ei onnistu, että taksi laskuttaisi kaupunkia suoraan. Kai siinä on kyse, että on ainakin varmasti ajettu kyyti, kun asiakas esittää kuitin kaupungille.

• espxx

Onnettomia nää sossun piikkiin ajelijat. Jos kortti sattuu toimimaan, niin rahat jää kuitenkin lähitaksin ja semelin jatkuvien ongelmien takia saamatta.
      Lähitaksi tapaa panna kaikki viivästykset ym ongelmat muiden syyksi jos jostain valittaa. Yleensä mukama pankin, elisan, kaupungin tai autoilijan oma syy kun rahaa uupuu tai keikka menee ohi yllättäen kaverille.
      PS: lähitaksista tai taksiliitosta et koskaan tule apuja saamaan koska vantaan taksin ikioma lobbari tukkii kaikki suut. Istuu myös niissä hallinnoissa.

• jaques666

Typerä vantaalainen lantavarvas, et vaan osaa. Pakkoko niitä kyytejä on ottaa vastaan?

• Inva autoilia

Laskulle tietenkin ja avustetaan vielä tarvitaessa.
      Näin pohjois suomessa

• ei-luottoa-köyhille.

itketkö kanssa tankattuas luottokortilla 100€ löpöä sun mannemopiiliin, ja sitten pääte sanoo, että ei myyntilupaa... laskutetaan, tuskin.. asiakas on taksissakin vastuussa maksusta, vaikkakin kaupunkikortti jälkikäteen tarkastettaessa toimisikin...

• Vastaaja............

Lähitaksin autojen kuljettajilla on selkeät ohjeet miten toimitaan mikäli kuljetuspalvelukortti ei toimi. Kortista otetaan asiakkaan tiedot, kunta ja kortin numero kuittiin ja se toimitetaan Lähitaksin toimistoon. Autoilijan ei tarvitse kirjoitella mitään laskuja vaan laskutus tässä yhteydessä tarkoittaa edellä kerrottua. Asiakas maksaa vain omavastuun kuljettajalle. Hyvin hyvin yksinkertaista. Mikäli kuljettaja toimii annetun ohjeen vastaisesti ota yhteyttä Lähitaksin taksitarkastajaan, yhteystiedot löytyvät www.lahitaksi.fi.

Alempana tässä keskustelussa eräs sankari haukkuu kuljetuspalvelukortilla matkustavia johon toinen kansankynttilä vastaa, että pakkoko niitä kyytejä on ottaa vastaan? Lähitaksin kaikkien autojen ja niitä ajavien kuljettajin on pakko ottaa vastaan kaikki keskuksen tarjoamat kyydit. Kuljettajilla ei ole oikeutta valikoida asiakkaita heidän käyttämänsä maksutavankaan vuoksi. Kaikki kuljettajat ovat allekirjoittaneet tästä asiasta Lähitaksin kanssa kirjallisen sopimuksen.

Tällä foorumilla, et saa ongelmaasi asiallista vastausta, koska tämä on lähinnä taksiasioiden kaatopaikka. Katso vaan niin tämäkin vastus saa osakseen saman kohtalon:)

• ¢

Ei ei ei.

Jos ennen kyytiä jo todetaan että joku erikoismaksutapa ei pelitä, niin maksu on hoidettava muulla tavalla. Jos ei se sovi niin ei tule kyytiäkään. Jos kyyti on jo ajettu ja asiakas ei kykene maksamaan niin sitten menee sovitteluksi ja sen koko kyydin hinnan maksaa silloin se asiakas myöhemmin. Ei taksi lähde selvittelemään minkään kolmannen osapuolen kanssa jonkun asiakkaan kyytivelkoja.

Pitäisi olla ihan selvä juttu.

• Tulis talvi ja......
        ¢ kirjoitti:

Ei ei ei.

Jos ennen kyytiä jo todetaan että joku erikoismaksutapa ei pelitä, niin maksu on hoidettava muulla tavalla. Jos ei se sovi niin ei tule kyytiäkään. Jos kyyti on jo ajettu ja asiakas ei kykene maksamaan niin sitten menee sovitteluksi ja sen koko kyydin hinnan maksaa silloin se asiakas myöhemmin. Ei taksi lähde selvittelemään minkään kolmannen osapuolen kanssa jonkun asiakkaan kyytivelkoja.

Pitäisi olla ihan selvä juttu.

¢ Minä arvasin tämän :) Näillä kyseisillä korteilla matkansa "maksavat" kun sattuvat nyt olemaan ihan vain matkustajia joiden on maksettava matkastaan vain omavastuu ja lopun maksaa kortin matkustajalle myöntänyt kaupunki/kunta. Eli rautakangesta, maksaja on kaupunki.

"Jos kyyti on jo ajettu ja asiakas ei kykene maksamaan niin sitten menee sovitteluksi ja sen koko kyydin hinnan maksaa silloin se asiakas myöhemmin."

Maksaja nissä korteissa on=kaupunki, kortilla kulkevan vastuu kyydin hinnasta jää siihen omavatuuseen ja se kyllä kaikilta löytyy ja näin kaupungit ovat heitä ja takseja ohjeistaneet. Ihan turha vängätä vastaan on nimittäin sen verran tietoa takana kun tätä kerron.

"Ei taksi lähde selvittelemään minkään kolmannen osapuolen kanssa jonkun asiakkaan kyytivelkoja."

Tässä tapauksessa asiaa ei tarvitse selvitellä mitenkään. Mikäli kortti ei jostain syystä autossa toimi, asiakkaalta saa periä vain omavastuun ja kuten aiemmin kirjoitin asiakkaan tiedot kortista ylös ja kuitti tässä tapauksessa Lähitaksiin joka hoitaa homman eteenpäin. Mitään laskuja ei tarvitse edes lähetellä, riittää kun vaikka skannaa em. tiedot ja toimittaa ne Lähitaksiin.

¢, haaveiletko jostain valtakunnan vänkärin tittelistä, vai onko sinulla oikeanjalan kenkä vasemmassa ja päinvastoin? Olen seurannut kirjoitelmiasi ja sinä tunnut olevan tällä foorumilla oikessa elementissäsi. Oikean tiedon jakaminen ja asiallinen vastaaminen näyttää sopivan sinulle yhtä hyvin kuin sialle satula ;) Älä kuitenkaan raasu loukkaanu jos joku tietää asioista enemmän kuin sinä:) :)

Kaltaisesi vänkärit pilaavat kaikkien taksien ja kuljettajien maineen. Täten lyön sinut Teboilin kulmapöydän vänkäreiden ritariksi!

• intiaanikesä tulee.
        Tulis talvi ja...... kirjoitti:

¢ Minä arvasin tämän :) Näillä kyseisillä korteilla matkansa "maksavat" kun sattuvat nyt olemaan ihan vain matkustajia joiden on maksettava matkastaan vain omavastuu ja lopun maksaa kortin matkustajalle myöntänyt kaupunki/kunta. Eli rautakangesta, maksaja on kaupunki.

"Jos kyyti on jo ajettu ja asiakas ei kykene maksamaan niin sitten menee sovitteluksi ja sen koko kyydin hinnan maksaa silloin se asiakas myöhemmin."

Maksaja nissä korteissa on=kaupunki, kortilla kulkevan vastuu kyydin hinnasta jää siihen omavatuuseen ja se kyllä kaikilta löytyy ja näin kaupungit ovat heitä ja takseja ohjeistaneet. Ihan turha vängätä vastaan on nimittäin sen verran tietoa takana kun tätä kerron.

"Ei taksi lähde selvittelemään minkään kolmannen osapuolen kanssa jonkun asiakkaan kyytivelkoja."

Tässä tapauksessa asiaa ei tarvitse selvitellä mitenkään. Mikäli kortti ei jostain syystä autossa toimi, asiakkaalta saa periä vain omavastuun ja kuten aiemmin kirjoitin asiakkaan tiedot kortista ylös ja kuitti tässä tapauksessa Lähitaksiin joka hoitaa homman eteenpäin. Mitään laskuja ei tarvitse edes lähetellä, riittää kun vaikka skannaa em. tiedot ja toimittaa ne Lähitaksiin.

¢, haaveiletko jostain valtakunnan vänkärin tittelistä, vai onko sinulla oikeanjalan kenkä vasemmassa ja päinvastoin? Olen seurannut kirjoitelmiasi ja sinä tunnut olevan tällä foorumilla oikessa elementissäsi. Oikean tiedon jakaminen ja asiallinen vastaaminen näyttää sopivan sinulle yhtä hyvin kuin sialle satula ;) Älä kuitenkaan raasu loukkaanu jos joku tietää asioista enemmän kuin sinä:) :)

Kaltaisesi vänkärit pilaavat kaikkien taksien ja kuljettajien maineen. Täten lyön sinut Teboilin kulmapöydän vänkäreiden ritariksi!

Matkustaja mikä matkustaja. Kyyti pitää maksaa ja mitä se kuskille kuuluu jos asiakkaan kortti ei toimi.
        Lähetätkö asiakkaan tiedot lähitaksille myös jos möttösen käyttämä tilpehööri oy:n amexi ei toimi taksissa?
        Ei se sossun kontulan visa yhtään sen kummallisempi ole. Tavis asiakas se sossupummikin on vaikka meidän verorahoilla ajaakin.
        Taisit lopuksi eksyä vähän aiheesta? Onx lähitaksin suunnittelun suojatyöläiset ottanu taas kirkastus nestettä?

• Korttipakka
        intiaanikesä tulee. kirjoitti:

Matkustaja mikä matkustaja. Kyyti pitää maksaa ja mitä se kuskille kuuluu jos asiakkaan kortti ei toimi.
        Lähetätkö asiakkaan tiedot lähitaksille myös jos möttösen käyttämä tilpehööri oy:n amexi ei toimi taksissa?
        Ei se sossun kontulan visa yhtään sen kummallisempi ole. Tavis asiakas se sossupummikin on vaikka meidän verorahoilla ajaakin.
        Taisit lopuksi eksyä vähän aiheesta? Onx lähitaksin suunnittelun suojatyöläiset ottanu taas kirkastus nestettä?

"Onx lähitaksin suunnittelun suojatyöläiset ottanu taas kirkastus nestettä? " Kyseiset kortit eivät taida olla Lähitaksin suunnittelemia vaan setä semelin ja kaupunkien!

• 3+10
        intiaanikesä tulee. kirjoitti:

Etpä taida taksikuski ollakaan. Eiköhän se mene sillä tavalla, että kortti on taksarille aika riskitön maksutapa ja fyrkat tulee, vaikka asiakas käyttäisi korttia väärinkin. Se on sitten kunnan ja asiakkaan välinen asia otetaanko kortti pois tulevaisuudessa tjms. jos sillä ajellaan sääntöjen vastaisesti. Taksin ei siitä tarvitse välittää kunhan hakee rahansa pois. Homma perustuu luottamukseen ja siihen perusajatukseen, ettei sitä vanhusta tai liikuntavaikeuksien kanssa kamppailevaa jätetä koskaan matkalle, vaan asiakas pääsee määränpäähänsä mahdollisista tietoliikenneyhteyksien ongelmista huolimatta.

• asko
        3+10 kirjoitti:

Etpä taida taksikuski ollakaan. Eiköhän se mene sillä tavalla, että kortti on taksarille aika riskitön maksutapa ja fyrkat tulee, vaikka asiakas käyttäisi korttia väärinkin. Se on sitten kunnan ja asiakkaan välinen asia otetaanko kortti pois tulevaisuudessa tjms. jos sillä ajellaan sääntöjen vastaisesti. Taksin ei siitä tarvitse välittää kunhan hakee rahansa pois. Homma perustuu luottamukseen ja siihen perusajatukseen, ettei sitä vanhusta tai liikuntavaikeuksien kanssa kamppailevaa jätetä koskaan matkalle, vaan asiakas pääsee määränpäähänsä mahdollisista tietoliikenneyhteyksien ongelmista huolimatta.

Sori pojat, itse en ainakaan ole missään talkoo töissä. Luottamus lähitaksiin ja kuntiin ei kovin korkealla joten ilmaista kyytiä ei tule edes vanhuksille.
        Yhtä tietoliikenneongelmaahan tää ollu jo pisemmän aikaan näitten kanssa. Tavallisen torveloita olleet kun luottaneet alunperinkään setä semelin laitteisiin.

• ¢
        Tulis talvi ja...... kirjoitti:

No kun kyse oli nimenomaan tällaisesta tapauksesta jossa erikoismaksutapa ei pelitä. Ei siinä taksikuskin päätöksellä ketään muuta laiteta maksajaksi, joka ei siinä autossa edes ole.

Pari kertaa tullut tällainen tapaus ja aina kaikki syyt on syljetty minun päälle. Loppuselvittelyjen jälkeen olen kuitenkin toiminut niinkuin kuuluikin.

• ¢
        ¢ kirjoitti:

No kun kyse oli nimenomaan tällaisesta tapauksesta jossa erikoismaksutapa ei pelitä. Ei siinä taksikuskin päätöksellä ketään muuta laiteta maksajaksi, joka ei siinä autossa edes ole.

Pari kertaa tullut tällainen tapaus ja aina kaikki syyt on syljetty minun päälle. Loppuselvittelyjen jälkeen olen kuitenkin toiminut niinkuin kuuluikin.

tyypillinen pulmatilanne näissä vammaiskuljetuksissa täälläpäin:

Asiakkaalla on asiakasnumero, joka näppäillään kyydinvälityslaitteeseen. Vastaus tulee hetken päästä joko: "Asiakkaan nimi se ja se ja matkoja jäljellä niin ja niin monta." Tai sitten tulee txt, että asiakasta ei tunnistettu, tai että asiakas on se ja se, mutta ei ole oikeutettu korvattavaan kyytiin. Jos homma on ok, niin asiakas näyttää henkilökorttinsa ja homma selvä. Jos taas homma ei ole ok, niin alkaa helvetinmoinen huutaminen ja taksikuskin sättiminen. Ei taksi voi tällaisessa tilanteessa muuta kuin tarjota asiakkaalle normaalia kyytiä. Jos asiakas saa siitä sitten jostain korvausta, niin se on asiakkaan asia, eikä sen taksin. - Yksinkertaista.

Näitähän on vaikka minkälaisia tapauksia sattunut. Mikään kunta ei nimittäin rajattomasti korvaile näitten vammaisten matkustelua takseilla. Siinä on rajat määritelty niille hyvinkin tarkkaan. Yleensä pulmatilanteessa vaan on kyse tietämättömyydestä, siis asiakkaan tietämättömyydestä. Minulla oli kerran tapaus, jossa vammainen oli niin vammainen, että tarvitsi saattajan. Tällä saattajalla taas ei ollut hajuakaan mistään rajoituksista, joita näissä yhteiskunnan avustamissa kuljetuksissa on. Esim täällä voi taksilla ajaa linja-autotaksalla oman kunnan alueella ja naapurikuntaan. Kyseinen asiakas saattajansa kanssa oli kuitenkin saanut jonkun törpön taksin ajamaan yhden kunnan yli kolmanteen kuntaan tänne minun alueelle. No se paluukyyti osui sitten minulle. Eikä tietenkään tällä asiakkaalla ollut mitään oikeuksia ajella taksilla kuntansa laskuun täällä. Asiakasta ei edes saatu keskuksen kautta tunnistettua mitenkään jostain ihmeen syystä. Selvitin tälle avustajalle mikä on tilanne ja mitä se kyyti suunnilleen tulee maksamaan. Alkoi sitten saatananmoinen rähjääminen. Se nimittäin pistää hieman mietityttämään kun saattaa tulla melkein 100 € hyväntekeväisyysajelu rähjäävän asiakkaan kanssa. Rautaisella ammattitaidolla sain kuitenkin tilanteen hallintaan. Ajattelin että ei tähän nyt muutakaan taksia ole syytä kutsua neuvvottelemaan sekopää asiakkaan kanssa. Vein sen vammaisen avustajineen sitten keskellä yötä kotiinsa ja otin pelkän omavastuun. Otin siis aikamoisen riskin. Loput rahat tuli hitonmoisten selvittelyjen jälkeen eri sosiaaliviranomaisten kanssa parin kuukauden päästä. Tämä asiakas teki minusta vielä valituksen jonnekkin sosiaalivirastoon, mutta se katsottiin täysin aiheettomaksi ja pyytelivät anteeksi että olin joutunut tällaiseen välikäteen. - että näi!

• ¢
        ¢ kirjoitti:

tyypillinen pulmatilanne näissä vammaiskuljetuksissa täälläpäin:

Asiakkaalla on asiakasnumero, joka näppäillään kyydinvälityslaitteeseen. Vastaus tulee hetken päästä joko: "Asiakkaan nimi se ja se ja matkoja jäljellä niin ja niin monta." Tai sitten tulee txt, että asiakasta ei tunnistettu, tai että asiakas on se ja se, mutta ei ole oikeutettu korvattavaan kyytiin. Jos homma on ok, niin asiakas näyttää henkilökorttinsa ja homma selvä. Jos taas homma ei ole ok, niin alkaa helvetinmoinen huutaminen ja taksikuskin sättiminen. Ei taksi voi tällaisessa tilanteessa muuta kuin tarjota asiakkaalle normaalia kyytiä. Jos asiakas saa siitä sitten jostain korvausta, niin se on asiakkaan asia, eikä sen taksin. - Yksinkertaista.

Näitähän on vaikka minkälaisia tapauksia sattunut. Mikään kunta ei nimittäin rajattomasti korvaile näitten vammaisten matkustelua takseilla. Siinä on rajat määritelty niille hyvinkin tarkkaan. Yleensä pulmatilanteessa vaan on kyse tietämättömyydestä, siis asiakkaan tietämättömyydestä. Minulla oli kerran tapaus, jossa vammainen oli niin vammainen, että tarvitsi saattajan. Tällä saattajalla taas ei ollut hajuakaan mistään rajoituksista, joita näissä yhteiskunnan avustamissa kuljetuksissa on. Esim täällä voi taksilla ajaa linja-autotaksalla oman kunnan alueella ja naapurikuntaan. Kyseinen asiakas saattajansa kanssa oli kuitenkin saanut jonkun törpön taksin ajamaan yhden kunnan yli kolmanteen kuntaan tänne minun alueelle. No se paluukyyti osui sitten minulle. Eikä tietenkään tällä asiakkaalla ollut mitään oikeuksia ajella taksilla kuntansa laskuun täällä. Asiakasta ei edes saatu keskuksen kautta tunnistettua mitenkään jostain ihmeen syystä. Selvitin tälle avustajalle mikä on tilanne ja mitä se kyyti suunnilleen tulee maksamaan. Alkoi sitten saatananmoinen rähjääminen. Se nimittäin pistää hieman mietityttämään kun saattaa tulla melkein 100 € hyväntekeväisyysajelu rähjäävän asiakkaan kanssa. Rautaisella ammattitaidolla sain kuitenkin tilanteen hallintaan. Ajattelin että ei tähän nyt muutakaan taksia ole syytä kutsua neuvvottelemaan sekopää asiakkaan kanssa. Vein sen vammaisen avustajineen sitten keskellä yötä kotiinsa ja otin pelkän omavastuun. Otin siis aikamoisen riskin. Loput rahat tuli hitonmoisten selvittelyjen jälkeen eri sosiaaliviranomaisten kanssa parin kuukauden päästä. Tämä asiakas teki minusta vielä valituksen jonnekkin sosiaalivirastoon, mutta se katsottiin täysin aiheettomaksi ja pyytelivät anteeksi että olin joutunut tällaiseen välikäteen. - että näi!

siis oikea menettely tuossa olisi ollut ajaa se kyyti normaalina taksikyytinä ja asiakas olisi kuittia vastaan perinyt jostain korvauksensa, jos on siihen kerta oikeutettu. Jos taas asiakkaalle ei olisi sopinut maksaa normaalia hintaa, niin taksi olisi kylmästi vaan kääntänyt auton kohti tolppaa ja odotellut seuraavaa, mahdollisesti maksavaa asiakasta.

Helekutin yksinkertaista. Turha täällä on valheellista tietoa levitellä näistä asioista.

• pirssari03
        ¢ kirjoitti:

siis oikea menettely tuossa olisi ollut ajaa se kyyti normaalina taksikyytinä ja asiakas olisi kuittia vastaan perinyt jostain korvauksensa, jos on siihen kerta oikeutettu. Jos taas asiakkaalle ei olisi sopinut maksaa normaalia hintaa, niin taksi olisi kylmästi vaan kääntänyt auton kohti tolppaa ja odotellut seuraavaa, mahdollisesti maksavaa asiakasta.

Helekutin yksinkertaista. Turha täällä on valheellista tietoa levitellä näistä asioista.

Jätkä on kyl ihan taksi kunkku.

Juotko aamukahvisi kupista missä lukee "OLEN PARAS!"

Buhaahaaa haaaa

• Siffra

Alkuperäinen kysymys olikin vaikeampi kuin Se mihin vastasit. Asiakkaan kohdalla laite ilmoitti että matkoja ei ollut jäljellä. Miten kuljettaja voi tietää että kyseessä on korttiongelma. Jos kuukauden matkat oikeesti on loppu kuuluu asiakkaan maksaa matkan kustannukset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2216
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1644
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      123
      1303
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1068
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1044
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1017
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe