linja-auton kuljettajan ammatin hyvät puolet

masa headhill

- erimittaiset päivät
- jokainen päivä erilainen
-ajaminen on mukavaa
-työkaverit mukavia
-vuorojen vaihteleminen kohtuullisen helppoa omia pakollisia menoja varten
- palkka on riittävän hyvä

Vielä ei itsellä ole tullut kyllästymistä vastaan, eikä juurikaan aamuja/iltoja, jolloin ei olisi mukava töihin lähteä. Noo kai tämä on kutsumusammatti..:)

Ei muuta kuin lisää ammatin hyviä puolia esiin. !!

35

3541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äly hoi .

      Yksi hyvä puoli on että on näitä HULLUJA joilla ei ole muuta elämää kuin Bussit sitten me muut joudumme kärsimään joille työ on vain yksi osa elämää ....

    • Äly hoi

      Yksi hyvä puoli on että kun olet tehnyt pitkän päivän ja seuraava päivä on lyhyt saat sen helposti vaihdettua pitempään ja ei tarvitse yksin olla kotona vaan voit viettää laatuaikaa työpaikalla vapaa päivinä voit mennä tekemään ylitöitä että se yksinäisyys ei rupea masentamaan kun kaikki ystävät ja suhteet ovat kariutuneet työntakia mutta hei onhan sinulla TYÖ .

    • Paluu tulevaisuuteen

      -erimittaiset päivät RASSAA ELIMISTÖÄ
      -jokainen päivä erilainen SAMAA YKSITOIKKOA SE VAAN ON
      -ajaminen on mukavaa BUSSILLAKO?
      -vuorojen vaihtelu kohtuullisen helppoa JOO-JOO. EI MEILLÄ
      -palkka on riittävän hyvä SILLÄ ON TULTAVA TOIMEEN

      Työkaverit kivoja TÄMÄ PITÄÄ PAIKKANSA

      Palataan asiaan 50nen vuoden kuluttua ja katsotaan sitten onko:
      -työpäivä vielä silloin 14-12 tuntinen.
      -Lasketaanko työpäivää 20kin tunnilla pidentävät sidonnaistunnit vielä työaikaan kuulumattomiksi.
      Onko ruokis vielä tunti vai onko se puolituntia jollonka ei syömään ehdi.
      -Teemmekö vielä 4,5 tunnin yhtämittaista tauotonta työtä 2 kertaa päivässä.
      -Puhuvatko kaikki työtoverit silloin afrikkalaista mutumbaa

    • masa headhill

      ; ) ; ) LOL

    • Isomelainen kuski

      - Palkka on parempi kuin yleensä kuljetusalalla.
      - Sunnuntaivuorot jos pyörii niin hyvä korvaus ja vapaapäivän ylitöistä sama.
      - Jos hyvät vuorolistat niin pääsee suht helpolla
      - Usein aamuyöllä tai illallakin tiettyjä linjoja saa ajaa lähes tyhjää bussia, rentoa.
      - Kansainvälinen ilmapiiri ;)

    • masa headhill

      On se silti ihmeellistä, miten perhe-elämä kukoistaa 3. lapsen ja vaimon kanssa. vaikka kuljetusalasta ja sen vaihtelevuudesta pidänkin.
      Onko se nyt niin ihmeellistä "elää", jos on kuljetusalalla?. Voisiko teissä ja teidän asennoitumisessa olla alaa kohtaan yhtään parantamisen varaa? Ehkä se kuuluisa pysähtyminen peilin eteen ja sormella sinne osoittaminen. On hyvin erikoista, ettei saisi olla erimieltä kuljetusalalla työn mukavuudesta. Viittaako tämä ay-henkeen?
      Te valittajat;
      Ryhtykää toimenpiteisiin itse jos meidän AKT ei mielestänne tee/pysty/ole tarpeeksi tehnyt alan olojen parantamiseksi!
      Kukaan ei estä perustamasta "parempaa" liittoa AKT: n rinnalle. Siitä vaan näyttämään taitonne. Täällä osaatte jatkuvasti valittaa, näyttäkää, että teistä on muuhunkin kuin tänne seinille kirjoittamaan!! Ja hei, minua saa haukkua vapaasti, siihen lapselliseen kuittailuun en lähde mukaan!

    • isomelamies kuski

      Mites toi vuodatus liittyy bussikuskin ammatin hyviin puoiin?

    • Ratsu vantaa veolia

      Masa on nuolija eturivistä, märkäkorva, joka ajanut vähän vuosia ja kilometrejä. Kehuu aina työnantajaa kun notkuu itse niiden edessä, ei näe metsää puilta.
      Masa ajaa mieelellään 12 tunnin päiviä, kun vähäisellä ajokokemukselaaan yleensä saa ajaa...

    • Minäkin ajanut vasta vähän aikaa(17 vuotta) ja Masan kanssa täysin samaa mieltä :D

      • Ala Vaihdettu

        No hyvä että myönnät sen samankaltaisuuden. Siis nuolija eturivistä , märkäkorva jne . kuten Ratsu vantaa veolia kommentoi.
        Olen samaa mieltä.


      • Niin kyllä munkin on pakko olla Masan kanssa samaa mieltä, vaikka en ole vasta ku 34,5 vuotta ajanut. Perhekkin on perustettu (aikana jolloin oltiin töissä jopa 16 tuntia pv) ja lapsien kanssa on kerinnyt olemaan ja heitä kasvattamaan ja mikä parasta erillaisiin harrastuksiin ja yhteiskunnallisiin toimiinkin on jäänyt aikaa. Asennevamnmaisuus paistaa tällä palstalla, mutta onneksi vain joidenkin tiettyjen henkilöiden kautta. Mitään yleistystä noista mielipiteistä ei voi tehdä, sillä ne keskustelut alasta ja sen vapauksista/ vaatimuksista eri kolleegoiden kanssa, antaa kuitenkin ihan eri kuvan. Useampi on tyytyväinen työhönsä, kuin että olisivat ratsun tai vst. henkiöiden kanssa samaa mieltä.


    • masa headhill

      Silti tätä palstaa on kiva lukea, vaikka täällä ei saisi olla eri mieltä :).

      Oikein aurinkoista loppuviikkoa kaikille alasta pitäville. Ja te, jotka olette ärrinmurrin huomenna bussin ratissa; älkää purkako kiukkanne matkustajiin, muistakaa hymyillä!!

      Lähdenpä tästä vielä lenkille, vaikka "piiitkä päivä" takana. Valaistulla pururadalla on kiva juosta! :)

    • Laillista Huijausta

      "Hyvä korvaus ylitöistä" Joka alalla maksetaan ylitöistä ja tasan tarkkaan työehtosopimuksen mukaan. Bussikuski ei sen enempää saa. Päinvastoin. Bussikuskille maksetaan vähemmän.

      TÄSSÄ ESIMERKKI KUINKA BUSSIKUSKEJA SAHATAAN SILMÄÄN PALKKAUKSESSA:
      Ylitöitäkään ei bussialalla makseta seuraavassa:
      Työ alkaa arkipäivänä 07:00 ja päättyy 18:45. Bussikuski on työssä 11h45min.
      Työpäivässä on maksettuja työtunteja 8.20 tunnin palkaton ruokatauko ja loput sidonnaista pohjapalkalla. Sidonnainen ei ole työtunteja eikä sitä lasketa tilin 80een tuntiin mukaan.
      MUILLA ALOILLA ed.esimerkki 11h45 min työmaalla olisi ollut
      -8 tuntia työtä lisineen,
      -0,5h ruokataukoa, 3 kahvitaukoa yht 48min
      -LOPUT YLITYÖTÄ 2 ensimmäistä tuntia 50% ja seuraavat 100%.

      MUILLA ALOILLA palkkaa olisi tuosta bussikuskin työväivästä tullut YLItyöstä 2 h 50%illa ja 1 h 100%illa. Bussikuski tyytyi yksinkertaiseen 8h20min palkanmaksuun ja pohjapalkalla maksettuihin sidonnaisiin.......

      TÄSSÄKIN muilla aloilla palkkapussi olisi lihonut PALJONenemmän kuin bussikuskilla.
      TÄMMÖSIÄ TYÖPÄIVIÄ TULEE TILIIN 5-6-7 KAPPALETTA ja silti vapaata on vain tilikaudessa 4vrk.
      Bruttoansio olisi 2 viikon tiliin erittäin tuntuva

      • atte vuorinen

        Näytä, että sinussa on miestä. Perusta oma liitto, tai ryhdy lakkoon. "Työn orjat sorron yöstä nouskaa" Kauheita vääryyksiä kuljetusalalla tapahtuu, (kirosana)


      • Miten on

        Eli itsehän tuossa kerroit työtä olevan vain 8t 20min joten ylityö jonka ns mukamas menetät on tuo 20min ei enempää.
        Kerro millä allalla maksetaan tekemättömästä työstä ylityö korvaus?

        Oletko liiton jäsen?


      • Jäsen vielä
        Miten on kirjoitti:

        Eli itsehän tuossa kerroit työtä olevan vain 8t 20min joten ylityö jonka ns mukamas menetät on tuo 20min ei enempää.
        Kerro millä allalla maksetaan tekemättömästä työstä ylityö korvaus?

        Oletko liiton jäsen?

        Tuossa juuri joku aika sitten keväällä alalle tullut nuori kollega näytti listaansa. Hän ajaa 2 viikkoa samaa noin 06:00-18:00 vuoroa jossa työtunteja tulee päivää kohti 7h 20 min.
        Ettäs silleen. Arvaa onko hän kauaakaan alalla?

        Ylityö tuossa nm. 'laillista huijausta' esimerkissä olisi 4kymppää 50%lla tai otetaan liukumissa huomioon ilman ylityökorvausta.

        Joka alalla maksetaan tekemättömästä työstä jopa ylityökorvaus. Riittää se, että on työmaalla käytettävissä kuten bussikuski sidonnaisellaan. Palkka on maksettava jos työmaalla yleensä ollaan työaikana. Bussikuskilla tekemätön työ on sidonnaisella oloa työaikana. Työaika on se kun se aamusella alkaa ja loppuu kun pääsee lähtemään kotiin.

        Ruoka- ja kahvitauot ovat yrityskohtaisia. Jossain työmailla ne sisältyvät 8aan tuntiin. Jossain työmailla ne pidentävät päivää 30 6 6 = 42 min. Se pidentää työpäivää 42 min. Esim. 07:00-15:42. Siinä on se normaali 8n tunnin työpäivä.

        Kerro minulle, millä alalla työväkeä ei pidetä työssä (kuten bussikuskia sidonnaisella) pohjapalkalla. ?.?


      • Jäsen vielä kirjoitti:

        Tuossa juuri joku aika sitten keväällä alalle tullut nuori kollega näytti listaansa. Hän ajaa 2 viikkoa samaa noin 06:00-18:00 vuoroa jossa työtunteja tulee päivää kohti 7h 20 min.
        Ettäs silleen. Arvaa onko hän kauaakaan alalla?

        Ylityö tuossa nm. 'laillista huijausta' esimerkissä olisi 4kymppää 50%lla tai otetaan liukumissa huomioon ilman ylityökorvausta.

        Joka alalla maksetaan tekemättömästä työstä jopa ylityökorvaus. Riittää se, että on työmaalla käytettävissä kuten bussikuski sidonnaisellaan. Palkka on maksettava jos työmaalla yleensä ollaan työaikana. Bussikuskilla tekemätön työ on sidonnaisella oloa työaikana. Työaika on se kun se aamusella alkaa ja loppuu kun pääsee lähtemään kotiin.

        Ruoka- ja kahvitauot ovat yrityskohtaisia. Jossain työmailla ne sisältyvät 8aan tuntiin. Jossain työmailla ne pidentävät päivää 30 6 6 = 42 min. Se pidentää työpäivää 42 min. Esim. 07:00-15:42. Siinä on se normaali 8n tunnin työpäivä.

        Kerro minulle, millä alalla työväkeä ei pidetä työssä (kuten bussikuskia sidonnaisella) pohjapalkalla. ?.?

        Kerrotko vielä missä firmassa kuljettajelle teetetään kahdessa viikossa vain 72 tuntia työtä ja maksetaan 80 tunnista?


      • Old Gubbe
        helbkuski kirjoitti:

        Kerrotko vielä missä firmassa kuljettajelle teetetään kahdessa viikossa vain 72 tuntia työtä ja maksetaan 80 tunnista?

        En tapausta tunne mutta ainakin se on mahdollista. Kyllä meillä on sellaisia listoja paikkureissa.
        Onhan meillä olemassa toi 80 tunnin palkkatakuu. Ei sitä voi jättää vähemmäksi.
        Tossa esimerkissä itse työtunteja tulee 73 ja puoli.
        Itse työssä joutuu oleen kiinni 120 tuntia miinus palkattomat ruokatunnit joita on 10 tuntia! Loput on sidonnaista.
        110 tuntia per kaksi viikkoa on aikas paljon enemmän kun ns normitöissä. Tässä vois laskee ansiomenetyksen normitöihin verrattuna.....
        Ei ihme jos kaveri on kypsynyt kun vapaatakin on vain 4 tilissä. Paljoa ei muuta ehdi kuin työssä olemaan ja kaikki on AKT siunannut lailliseksi!


    • ala vaihdettu

      älä valita, vaihda alaa!

    • VaihdetaankoVuoroja?

      OLD GUBBE puhuu täyttä asiaa eikä oo kehityksen jarruna.

      Onko nimimerkki ALA VAIHDETTU vaihtanut ammattia bussikuskiksi vaiko toisinpäin, muulle kuin bussialalle?
      Jos oot muulla alalla, miks ihmeessä kiinnostus tähän bussialaan?

      • siksi kun

        se on niin "fiksu" että sen täytyy täällä jatkuvasti keulia alan vaihdollaan kuinka nyt menee hyvin kun ei enää tarvitse ajaa bussia. Tuntuu olevan päivän kohokohta päästä tänne urpoilemaan.


    • Rautalanka22

      Onhan noita tunnin palkattomia vieläkin. Itse käytän ne hyödyksi käymällä sillä välin vaikka varikon kuntosalilla, tai vaihtoehtoisesti lenkillä. Pysyy selkä kondiksessa ja veri alkaa kiertämään muutenkin. Pysyy virkeämpänä nuo pitkät päivät.
      Ne on juuri nuo vanhat patut jotka ovat väärässä ammatissa kun eivät jaksa kouluttautua, ensin 20 vuotta seisty tolpalla ja sitten lyhyellä koulutuksella ajelemaan pitkää autoa.

      • Rautalanka22

        Niin lisään siis, että alalla paljon ihmisiä jotka tekevät vain "työnsä" eli ajavat autoa ja unohtavat, että työ on pohjimmiltaan kuitenkin asiakaspalvelua. Niitäkin kuskeja löytyy jotka eivät moikkaa vaikka olen työvaatteet päällä siirtymässä esim. varikolle. Tuijottavat vain eteensä ja tekevät työstä yksitoikkoista. Vaihtaisivat vaikka hautausalalle, siellä ei tarvitse moikkailla asiakkaita.


    • Scaniaki

      Työ on työtä ja kuljetusala on oikeasti vaativa ala.Koulun penkiltä tulee non-stoppina uusia kuljettajia mutta aika vähän jää porukkaa alalle.Meillä on epäsäännölliset työajat ja paljon vastuuta joten ei ihme että palkka/työn vaativuus ei ole oikein tasapainossa.Tässä vähän asiaa miksi ala on mitä on mutta karavaani kulkee vaikka koirat räksyttää.

    • Alasta kiinnostunut

      "Työ alkaa arkipäivänä 07:00 ja päättyy 18:45. Bussikuski on työssä 11h45min.
      Työpäivässä on maksettuja työtunteja 8.20 tunnin palkaton ruokatauko ja loput sidonnaista pohjapalkalla. Sidonnainen ei ole työtunteja eikä sitä lasketa tilin 80een tuntiin mukaan."

      Voisiko joku selventää mitä ylläolevassa tarkoittaa "...loput on sidonnaista pohjapalkalla - sidonnainen ei ole työtunteja eikä sitä lasketa tiliin"?

      Siis olet työmaalla, vaikkapa bussivarikolla odottelemassa seuraavan ajorupeaman alkua saamatta palkkaa? Jos näin niin mitä sitten "sidonnaista pohjapalkalla" tarkoittaa?

      Kyselee alasta (kaukoliikenteen kuskinhommista) kiinnostunut.

    • ex kuski

      Esim se meinaa sitä että työ alkaa 07.
      Jonka jälkeen ajat 4 tuntia jonka jälkeen tunnin safkis joka palkaton.
      Klo12 ajamaan 2 tuntia. Klo 14 tauko jossakin päättärillä 2 tuntia. Se on sidonnaista.
      Klo 16 ajamaan 2 tuntia ja klo 18 varikolle ja päivä täys.
      Elikkä siinä bussikuskin 8 tunnin päivä :)
      näitä voi olla vaikka koko viikko.
      Palkan päälle tulee päivässä siis se 2 tuntia sidonnaista joka on siis pohjapalkalla eikä ylityönä jolloin tulisi % tunteja.

    • masa headhill

      Katoppas, täällä on joku aukaissut minun kiinnostavan aloituksen vuodelta jotain :).
      Tulin(mme) juuri kohtuu pitkältä ulkomaan reissulta etuajassa perheenlisäyksen vuoksi, mutta täällähän ei ole tapahtunut mitään uutta.
      Samat jutut ja kommenttien laatu -no....ei sekään ole muuttunut. Viikko vielä lomaa ja sit duuniin. Saas nähdä, miten tarkenee ajaa kun viime kuukaudet ollut yli 35 lämmössä koko ajan
      Noo, akut on suorastaan yliladatut.
      Mut siinäpä ne tärkeimmät, nyt ulkoileen! :)
      Ps. Mikähän se buscom-kortin koodi oli....

      • AriKähärä

        Hyviksi puoleksi laskettakoon sekin, että taloa voi vaihtaa niin halutessaan.
        Ainoa vaan että toisessa talossa ei välttämättä pomojen suosikkineidiksi pääse pullaa kantamalla.


      • vaiettäetu

        Onko jossain työpaikka jota ei saa vaihtaa niin halutessaan?


      • AriKähärä

        Eivät millään minua olisi Nobinalta pois päästäneet, vaan pakko oli kun puhalsin eräänä aamuna lähtölukemat.
        Jos hoidat hommasi hyvin ja jaksat kantaa pomoille pullia ja hengailla muutenkin heidän seurassaan vieroksuen ja haukuskellen työtovereitasi ja etenkin Ay-aktiiveja jotka ovat nämä vähätkin oikeudet kieltämättä meille taistelleet, mutta suosion ylläpitämiseksi heitä haukuttava. Myöskin orientoiduttava työntekoon kuten työnarkomaanin tulee, niin silloin ei poispääsystä tietoakaan, kunnes alkolukko pelastaa.


      • Anonyymi
        AriKähärä kirjoitti:

        Eivät millään minua olisi Nobinalta pois päästäneet, vaan pakko oli kun puhalsin eräänä aamuna lähtölukemat.
        Jos hoidat hommasi hyvin ja jaksat kantaa pomoille pullia ja hengailla muutenkin heidän seurassaan vieroksuen ja haukuskellen työtovereitasi ja etenkin Ay-aktiiveja jotka ovat nämä vähätkin oikeudet kieltämättä meille taistelleet, mutta suosion ylläpitämiseksi heitä haukuttava. Myöskin orientoiduttava työntekoon kuten työnarkomaanin tulee, niin silloin ei poispääsystä tietoakaan, kunnes alkolukko pelastaa.

        Ammatin hyviä puolia ovat myöskin juurikin nämä, että pullankantamisista ei ole hyötyä, vaikka joku sitä luulee saavansa sen jälkeen tehdä mitä tahansa ja miten tahansa. Alkoholinkäytön nollatoleranssi juurikin Käden kaltaisia varten hyvä olla.
        Myöskin korkea AKT.n järjestäytyneisyysaste kuljettajakunnassa takaa sen ettei pomot hypi silmille ja muutenkin reilu meininki.
        Alkolukko oli Kähärän kompastuskivi.
        Siksi kantaa pyhää vihaa meitä toisia Hanurilan kuskeja kohtaan.

        Parta Jugi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammatin hyviä puolia ovat myöskin juurikin nämä, että pullankantamisista ei ole hyötyä, vaikka joku sitä luulee saavansa sen jälkeen tehdä mitä tahansa ja miten tahansa. Alkoholinkäytön nollatoleranssi juurikin Käden kaltaisia varten hyvä olla.
        Myöskin korkea AKT.n järjestäytyneisyysaste kuljettajakunnassa takaa sen ettei pomot hypi silmille ja muutenkin reilu meininki.
        Alkolukko oli Kähärän kompastuskivi.
        Siksi kantaa pyhää vihaa meitä toisia Hanurilan kuskeja kohtaan.

        Parta Jugi

        Ei kannata AKT liittyä, vievät vaan rahat 600e vuodessa.
        On halvempiakin vaihtoehtoja, helbillä suurin osa kuskeista eri liitossa.
        Joku seuraavaks että mitä jos tulee ongelmia.
        No ei ne liitonmiehet asialle tee yhtään mitään, tietynlaisia hyödyllisiä idiootteja.
        Heillä ja pienellä äänekkäällä vähemmistöllä hyvät vuorot ja muut tekee paskavuorot ja aikaiset aamut ja myöhäiset illat. Ja kaiken siltä väliltä.
        Vuoden mittaan seurannut vierestä vaikka mitä tapauksia ni ei mitään tehty.
        Ihan samalla tavalla ne ongelmat voi hoitaa itse, ottamalla vailla kuukauden saikun ni kummasti asiat muuttuneet.. saikulla sit kortti toimistoon palmun alta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata AKT liittyä, vievät vaan rahat 600e vuodessa.
        On halvempiakin vaihtoehtoja, helbillä suurin osa kuskeista eri liitossa.
        Joku seuraavaks että mitä jos tulee ongelmia.
        No ei ne liitonmiehet asialle tee yhtään mitään, tietynlaisia hyödyllisiä idiootteja.
        Heillä ja pienellä äänekkäällä vähemmistöllä hyvät vuorot ja muut tekee paskavuorot ja aikaiset aamut ja myöhäiset illat. Ja kaiken siltä väliltä.
        Vuoden mittaan seurannut vierestä vaikka mitä tapauksia ni ei mitään tehty.
        Ihan samalla tavalla ne ongelmat voi hoitaa itse, ottamalla vailla kuukauden saikun ni kummasti asiat muuttuneet.. saikulla sit kortti toimistoon palmun alta.

        Niinhän minäkin tein, paitsi en korttia lähettänyt palmun alta vaikka saikun aikana siellä olinki lämmössä ja kesäloma jatkui sitten saikun päätyttyä jatkuen täällä Suomen lämmössä.
        Se puri Syvämulkkuun ja syvältä.
        Otti oppia eikä mulle ainakaan uskalla ääntään enää korotella täällä.
        Liittoon kuulun silti tottakai ja saanut apua aina kun tarvinut olen.

        Helbheikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän minäkin tein, paitsi en korttia lähettänyt palmun alta vaikka saikun aikana siellä olinki lämmössä ja kesäloma jatkui sitten saikun päätyttyä jatkuen täällä Suomen lämmössä.
        Se puri Syvämulkkuun ja syvältä.
        Otti oppia eikä mulle ainakaan uskalla ääntään enää korotella täällä.
        Liittoon kuulun silti tottakai ja saanut apua aina kun tarvinut olen.

        Helbheikki

        Vieläkö siellä on piham...eikun pihaneitinä tämä eräs ent pomo, propellikorva "korkokenkä-sika-mika "?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö siellä on piham...eikun pihaneitinä tämä eräs ent pomo, propellikorva "korkokenkä-sika-mika "?

        Onhan se saatanan mikkihiirennäköinen propellikorva sikamika täällä ja suurin nautinto sillä lienee päästä vittuilemaan kavereille.
        Ennen vielä sen pomona ollessaan oli vähällä saada VK.ssa turpaan kun eräs alaisensa kävi jo riveleistä kiinni sitä.
        Porukalla ois kaljat tarjottu jos olis tintannut.

        Helbheikki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe