Taloyhtiön laajakaistan 10/1 hinta vastikkeessa 19€/kk -kallis?

Uusi asukas

Olen juuri muuttanut kerrostaloon jossa 24 asuntoa.

Valokuitu laajakaista 10M sisältyy vuokraan 19e/kk ja itse piti hankkia vdsl modeemi. Oli yli 100 euroa.

Nyt mietityttää tuo taloyhtiön kautta tulevan pakkolaajakaistan hinta.

Mitä tällaisesta yleensä maksetaan?

29

3354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nopea netti

      Olisit muuttanut isompaan taloyhtiöön. Tuo taitaa kuitenkin olla käypä hinta per talo.

      • Väkisin Sonera

        On reilusti ylihinnoiteltu ja lisäksi pakkomyyty, ainakin Soneran pakkolaajakaistat.
        Kuluttajansuoja hoi!


      • oiudrtuytr
        Väkisin Sonera kirjoitti:

        On reilusti ylihinnoiteltu ja lisäksi pakkomyyty, ainakin Soneran pakkolaajakaistat.
        Kuluttajansuoja hoi!

        kaikki on ollut ylihintaista kun valuutta vaihtui!

        tyhmä kansa EI vaan halua sitä tunnustaa!

        sempä vuoksi olettekin kovin kovin ylivelkaisia.

        ja tilanne vain pahenee.koska heräätte?puupäät!


    • mk

      Meidän yhtiössa nettiliittymä ilmainen koska kuluu yhtiövastikeeseen että silleen. Ennen jaettu netti oli 9,5 € kuussa ja aika halpa.

      • ilmainen vastike?

        Missä on ilmaisia yhtiövastikkeita?
        Maksat yhtiövastikkeessa laajakaistasta neliömäärän mukaan jyvitettynä vaikka olisit yksin sitä käyttämässä, ainakin näissä ökytaloyhtiöissä joissa istutetaan sypressejä portinpieliin.
        Kohtuullisempaa olisi käyttäjäkohtainen hinnoittelu.


    • seva

      Aika turhaa narinaa hinnasta...itsellä ok talossa asuvalla on 29.9e/kk. Ei pysty kilpailuttamaan koska Sonera on täällä itsehaltias.

      • ------------

        Näin meilläkin.


      • herraasiallinen

        Omakotitalossa maksavia asiakkaita 1, ap:n kerrostalossa 24. Siinä ero.


    • Laajakaistan kuukausimaksu on mielestäni aika ok, sillä itse maksan 29,98€/kk
      ja joku noin korkeintaan 8 megan yhteys. Mutta modeemi on mielestäni kallis, kai
      noita luulisi halvemmallakin löytyvän, ja olisiko sinulla ollut mahdollisuus ostaa
      käytetty modeemi, niin hinta olisi tippunut roimasti, ja ihan saman asian ajanut.

    • N

      Voisimpa sanoa.

    • N

      Huomenta.

    • dfgh

      Hanki seksilelu

    • laajakaistaa

      Kahdessa taloyhtiössä olen ollut, joihin on tullut taloyhtiön laajakaista.
      - En tiedä maksoiko vastikkeessa jotain kun olin vuokralla, mutta oma sopimus 36€/6kk ja riitti että pisti piuhan seinään.
      - Nyt on Dna/welho, langaton modeeni tuli ilmaiseksi, kk-hinta on leivottu meidän vastikkeeseemme (joka ei noussut enempää kuin aiemminkaan:)

    • Tunturi61

      Mulla oli Soneran kiinteä laajakaista,nopein mahdollinen mitä Soneralta oli tarjolla,asun omakotitalossa,hinta kuussa 56e,,sanoin keväällä Sonerat irti ,,oli myös kaapeliliittymä tv,lle.Mulla pöytäkone,,nyt DNA;mokkula noi 20euroa kuussa,sisältää f-securen tietoturvan,,ja on yhtä nopea kun Soneran kiinteä laajakaista,,,

      • Veikon poika

        Taloyhtiössämme 2/2 megan yhteys sisältyy vastikkeeseen. 10/2 -yhteys maksaa 3€/kk, tähän verrattuna 19 euroa kuussa samanlaisesta yhteydestä on paljon.


    • Motormouth

      ite maksan 19,90kk ja se on 100/10 netti ja kyseessä on elisan viihde

    • ....................

      Samaa olen yrittänyt tänne... Mutta ei se uusi isännöitsijä kuuntele mitään, ihan tyhmä... 100 metrin päässä menee kuitu.

      • Kuka on tyhmä?

        "Samaa olen yrittänyt tänne... Mutta ei se uusi isännöitsijä kuuntele mitään, ihan tyhmä... 100 metrin päässä menee kuitu."

        Vaikuttaa siltä, että asukkaat ovat vielä tyhmempiä kuin isännöitsijä. Isännöitsijä on taloyhtiön palkkaama ja hänelle on syytä antaa kenkää, jos hän ei suostu panemaan täytäntöön yhtiökokouksen ja hallituksen päätöksiä. Isännöitsijällä ei ole taloa koskevissa päätöksissä minkäänlaista päätäntävaltaa.


    • AINA ELISA

      TIEDOKSI MOTORMOUTH EI ELISA VIIHDETTÄ SAA 19.90 VAAN TAIS JÄÄDÄ KOLMENEN POIS YKKÖSEN EDESTÄ ITSELLÄ ELISAVIIHDE 100 MEGAA HINTAAN 0.00 EUROO KOSKA KUULUU VUOKRAAN HYVIN PELITÄÄ VALOKUITUKAAPELILLA MODEEMI TULI KAUPANPÄÄLLE

    • Logistikko

      Liikaa maksat. Meillä viiden perheen rivitalo ja 10 M laajakaistan kustannus 6 €/kk.
      Ja se on jaettu suoraan laskusta, jonka hyväksyn!

    • qw1

      Saispa nopean netin noin halvalla, mutta Anvia nappaa nelisen kymppiä kuussa vähän hitaammasta (omakotitalo, haja-asutusalue).

    • Naapurin Erkki

      1 megan uppi VDSL:llä... huoh.

    • Öhömmmm

      Suomessa nuo laajakaista maksut on aina korkeita ja pelkkää ryöstöä. 10M / 20 eurolla on kyllä korkea hinta suomenkin tasoilla 10M...Meillä on 25 Euroa noin ja kyseessä on 100/10...

    • Laajaaaaaaaaaaaaaaa

      Ei auta muu kuin,taloyhtiön hallitukseen vakituiset asukkaat (omistajat) vuokralaiset kessun polttajat eivät katso nokkaa pidemmälle.

      Kilpailuttamista sitä tarvitaan

    • Yetska

      Normisettiä. Onko taloyhtiön hallitus täynnä vanhoja ukonkääpiä?

      Tällöin heille tietenkin myyty laajakaista normihinnoin by Särinä.

    • tyyne täti

      Kyllä työ kaopunklaeset naisetta tyhjeä.
      Minä naotin nyt 100M vauhista ja maksan siitä (ei soneralle) vähän vaille 80 €/kk ja jotta peäsin maksammaan sitä niin ensin piti maksoa vähän vaelle 1300€ siitä jotta vetävät kuitua tuohon talon nurkalle.


      jotta silleen

    • jyipppi

      Meilläpä maksaa DNA/Welho taloyhtiössä 10/1 megaa 9,90 e.

      Perusnopeus 2 megaa tulee yhtivastikkeessa maksettua vaikka ei nettiä käyttäiskään :)

      • kilpailuttamisen.tulos

        Tiedän, että mm eräässä suuressa taloyhtiössä( kuopio) on vuokraan kuuluva 2 megan ( Dna) nopeus, jos haluaa 10 megaa, asukas maksaa siitä n 4e/kk, ja 100 megan yhteys maksaa vain 10 e/kk.


      • soneralaskuuttaa

        Ja kaupunkialueella kuparin perässä sonera laskuttaa 24,90 kk 12 megan ADSL ästä taloon ei tule kuin kuparit ja soneran keskukseen on kuulemma matkaa n. 2km. liittymä 24 mutta maksiminopeus 12. 8 megan liittymä saman hintainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe