Liian mustasukkainen?

mustisavokki

Mä oon niin ahdistunu tästä mun mustasukkasuudesta etten enää tiedä mitä tehdä. Seurustelua kestänyt siis vuoden verran. (olen nainen) Musta tuntuu nyktään että jokainen nainen on uhka, että kyllä varmaan joku toinen on kiinnostavampi kuin minä ja miehelläni on myös naisia kavereina, voitte vaan kuvitella ahdistuksen määrää.. Nyt on mennyt jo niin pitkälle, että olen kytännyt esim. fb kavereita ja naisten kohdalla aina vaatinut vastausta kuka kukin on ja mistä tuntee jne. Onko ex-hoito jne. Olen myös katsonut meilejä fb:stä (mitäs jättää sen aina päälle 24h) ja aina jos näkyy uusi viesti, on aivan hirveä kiusaus avata ja katsoa keneltä viesti on. Olen myös muutaman lukenut, joissa nyt ei ollut mitään pettämiseen viittavaa. (jotain kuulumisten kyselyä jne, viestit siis naispuolisilta kavereilta opiskeluajalta, harrastuspiireistä jne.)
Mieheni on uskollista tyyppiä, mutta erittäin hyvännäkönen joten siksi pelkään jokaisen naisen yhteydenottoa, vaikka sanoisi että on vaan kaveri. Onko tässä mitään järkeä? Päiväni täyttyvät ahistuksesta ja pelosta, mietin erillä ollessamme että kenen kanssa nyt chattaa jne. FB oikein ruokkii näitä tunteita kun en voi luottaa siihen että kaikki on viatonta. Tuntuu että tuun hulluksi!
Onko mulla kohtalotovereita? Miten tästä pääsee yli vai pääseekö?

13

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgghgfh

      Itsetunto kysymys, luovu ajatuksistasi.

    • Aik'akka

      Tunnistat tilanteen, mikä on erittäin positiivista. Todennäköisesti ongelmasi ei ole edes mahdoton, vaan muutamalla keskustelutuokiolla jonkun ammattilaisen kanssa (esim. TK:n psyk. sairaanhoitaja) pääset jo eteenpäin ja saat keinoja hallita tunteitasi.

    • räfenberi

      Tiedostamalla tilanteen ja tunteet pystyt ihan itsekin opettelemaan ulos noista ajatuksista. Yritä tehdä kaikkia noita pakkomielteitä viiveellä, laske vaikka sataan ennen kuin käyt mihinkään tonkimiseen käsiksi. Olet nähnyt viestejä joissa ei selvästikään ole mitään, mitään ei siis ole! Aina kun mieleesi tulee näitä ajatuksia, mieti ensin onko ne vain mielikuvituksesi tuotetta.

      Kyllä näistä eroon pääsee.

      t. itse eroon päässyt :)

      • mustisavokki

        Kiitos asiallisista viesteistä, olen miettinyt mikä auttaisi. Yksi on tuo keskusteleminen ammattilaisen kanssa ja myöskin se että en heti kävisi käsiksi tonkimiseen. Eilen huomasin taas jonkun viestin, mutta en mennyt avaamaan vaan annoin olla kunnes mies tuli kotiin. Myöhemmin näin hänen sitä lukiessaan että viesti oli ihan harmiton. Uskon että tämä voi olla tosiaan oman mielikuvituksen tuotetta, mutta silti on epäilyjä. Tästä ahdistavasta tunteesta on nimittäin pakko päästä eroon.


    • trd53

      Ap, minulla aivan sama tilanne. Tekstisi olisi voinut olla minun kirjoittama. Itse olen miettinyt asiaa myös, sillä tämä on niin kuluttavaa. Uskon että tämä huono itsetunto ym. johtuu aiemmista suhteistani. Pettymyksiä on ollut vaikka kuinka paljon. Miehen myös hyvännäköinen, välillä koen etten ole riittävästi hänelle, että hän ehkä haluaisikin jotain "parempaa". Tiedän, että olen hänelle ainoa, mutta miksi meidän pitää jatkuvasti olla epävarma asiasta? Damn it!

    • 1909090

      Tuo olisi voinut olla minun kirjoittamani teksti myös. Ihan samojen tunteiden kanssa kamppaillut aikaisemmissa suhteissa ja suhteet minun mustasukkaisuudesta johtuen ovatkin kaatuneet. Nyt käyn terapiassa ja koitan löytää keinoja mustasukkaisuuden poiskitkemiseen itsestäni, täältäkin saa antaa neuvoja! Mielellään ottaisin vastaan :)

    • mustisavokki

      Kiva huomata etten ole yksin näiden ongelmieni kanssa...yritetään auttaa toinen toisiamme. :) Nyt on taas hirvee huoli, kun edessä on jälleen pikkujoulukausi ja miehellä on kahdet bileet tiedossa, toiset työpaikan ja toiset pelikavereiden. Tiedän että sen työpaikka vilisee kauniita naisia, niitä on myös fb kavereina... :( Ihan hirveetä kun alkaa jo nyt ahdistus, yritän olla miettimättä mutta ei vaan pysty.
      En ole vielä mennyt mihinkään keskustelemaan, jotenkin hirvee kynnys, mutta en voi näiden epäilyidenkään kanssa elää. :( Voi kunpa vois vaan olla miettimättä...

    • Mielenhallintaa

      Huh, miten helpottavaa huomata, että on kohtalotovereita! Itselläni myös täysin vastaavia tunteita ja olen kärsinyt mustasukkaisuudestani jo vuosia. Yritän kovasti päästä siitä eroon, mutta jostain se ahdistus vaan aina punkeaa ja itsetuntoni on varsin surkea. Neuvoja olisi mukava lukea!

    • mustiis

      Jep, mullakin on aivan samanlainen tilanne tällä hetkellä, viime aikoina jos mies on lähteny ulos kavereittan kanssa ja tiiän että siellä on naisia, niin saan kauheen ahdistuskohtauksen ja alan melkeempä vollottaa ja rukoilee ettei se lähtis ulos. Juuri huono itsetunto muakin raastaa, tuntuu että mies kiinnostuu heti jostain kauniimmasta ja paremmasta :S

    • voi kauhistus että,

      tämä ei ikinä lopu ,minulle riitti yksi sairaan mustis nainen, ennen kuvittelin että sehän on naisen päänsärky jos häntä se mustis vaivaa, kyllä se syö miestä kun vähänväliä mies saa kulla mitä ihmeelisempiä syytöksiä, kuten ....sä et taida rakastaa häntä enää ja aattelet vain sitä x vaimoa jokapäivä...ja välillä jumalattomia raivareita milloin mistäkin syystä, sit vaan ruikuttaa ja pyytelee anteeksi parhaaksi katsomallaan tavalla, niinkuin se muka oikeuttaisi jatkamaan taas kun olen antanut anteeksi, ties montako kertaa.
      Tervettä mustasukkaisuuta tunnen itsessänikin ja nyk. kumppanissakin olevan, ja se ei ole koskaan häirinnyt parisuhdettame.
      Joskus olen hänestä jopa ylpeä, kun joku heittää flirtiä hänen kanssaan ja kivasti se sujuu itseltänikin muiden kanssa.

    • FB

      Facebook tuhoaa ihan terveitäkin suhteita. Sano vaan että sulkee tilin koska se häiritsee sinua! Meillä ainakin toimi:)

    • ota lääkkeesi ja

      mene sitten alitse jos et yli pääse tai hyppää junan alle ennenkuin tuut hulluksi. Lähipiirissäni on monta parisuhdetta loppunut sinunlaisten naisten/miesten takia, itse en suostuisi olemaan tuollaisen kanssa edes samassa hautapaikassakaan.

    • Kissa pöydälle

      Toivottavasti miehesi tajuaa häipyä. Juosta ja nopeasti.
      Tällaiset neuvothan annetaan heti naiselle, jos sen mies on mustasukkainen. Miksei nyt toisinkinpäin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8751
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2361
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe