Hiukan arkana laitan tämän kirjoituksen tänne, koska en tiedä, onko minulla kokemusta kuinka vakavasta masennuksesta, kokemuksia on varmaan vaikea vertailla. Kirjoitin tämän ahdistusta käsittelevälle osastolle, koska siitä minulla on varmasti ihan syvää kokemusta. Jumala haluaa kuitenkin auttaa meitä missä tahansa hädässä, ja kun näen ihmisten puhuvan esim. itsemurhasta ja miettivän sitä omalle kohdalleen, ei ole syytä vaieta siitä avusta, jota Jumala tahtoo antaa. Ihan varmaa on, että Jumala ei toivo kenenkään tappavan itseään kuin myöskin se, että hän tahtoo ja voi auttaa. Missä tahansa hädässä.
--------------------------------------
Jumalassa on meidän turvamme ja apumme. Jeesus on tullut särkemään kaikki vihollisen työt ja hän voi särkeä ne sinunkin elämästäsi. Herra haluaa, että hädässämme käännymme ensi sijassa hänen puoleensa ja annamme Hänelle Jumalan paikan elämässämme. Se mistä me turvaa ja apua etsimme ensimmäiseksi, on meidän jumalamme eikä sillä paikalla saisi olla mitään mikä syrjäyttää todellisen Jumalan ja Herran. Hän odottaa, että annamme hänen auttaa meitä. Tämä voi tapahtua sitä kautta, että hädässämme käännymme hänen puoleensa ja huudamme häntä avuksi. Jumala puhuu meille ensi sijassa Raamatun ja seurakunnan opetuksen kautta, seurakunnan työntekijän pakeille ei pääse aina mutta aina voi turvautua rukoukseen ja Raamattuun. Jos ei kotoa Raamattua (vielä) löydy, niin netistä löytyy: http://www.evl.fi/raamattu/
Varsinkin psalmeista löytyy lohtua ja hädän sanoitusta tueksi itselle huonona hetkenä.
Ei ole syytä vajota epätoivoon. Itse olin jo melkein siihen vajonnut, mietin vain miten jaksan elää elämäni loppuun asti, kun ihmiset kuitenkin yleensä elävät aika vanhoiksi. Oli paniikkihäiriötä ja ahdistusta ja monenlaista. Mitään en saanut aikaan. Kun vihdoin ymmärsin kääntyä Herran puoleen, sain vähitellen avun elämääni, sen kaikenlaisiin vaikeuksiin, pahimpiin ainakin. Eikä sen tarvi jäädä tähän, Jumala ei halua vain poistaa karmeimpia ongelmiamme vaan haluaa antaa tarkoituksen elämäämme ja lahjoittaa meille yltäkylläisen elämän ja ilon. Tätä varten meidän pitää antaa Jumalan olla Jumala elämässämme ja noudattaa hänen tahtoaan siinä missä sen jo tunnemme, ja opetella tuntemaan sitä yhä lisää lukemalla Raamattua ja ehkä muitakin hyviä hengellisiä kirjoja.
Erityisen voimakkaita Jumalan säätämiä apukeinoja ovat ainakin minun kohdallani yhteinen rukous ja ehtoollinen. Eli kannattaa puhua ongelmastaan toiselle uskovalle ihmiselle tai vaikka rukouspiirille ja pyytää yhteistä rukousta. Siitä saattaa olo koheta ihan hetkessä.
Vielä yksi lohdullinen raamatunpaikka:
"Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?"
3. Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki." (Joh. 9:2)
Tässä on ehkä sinunkin kärsimyksiesi tarkoitus. Jumala haluaa tehdä voimansa ja hyvyytensä tiettäväksi sinunkin kauttasi. Hän kutsuu meitä julistamaan hänen hyvyyttään.
"Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa." (1. Piet. 2:9)
Herra tahtoo auttaa
63
568
Vastaukset
- Auta Jumala
"Kuka on tehnyt sen synnin..."
Eli minä sairastin aivoinfarktin ja kärsimykseni tarkoitus on että Jumala tekee voimansa ja hyvyytensä tiettäväksi????? EN YMMÄRRÄ.
molemmat jalkani toimivat vajavaisesti ja liikun rollaattorilla jonkin verran, siksikö minun pitää julistaa hänen hyvyyttään????
Ihan oikeasti en ymmärrä. en halua pilkata. MuttA vihainen olen, miksi Hän ei auta vaikka apua hudan tuskissani?????- ei se kuule
sun pitää huutaa lujempaa
- riski on suuri
Kaikki me täältä joksu lähtemme, sairatumme ym. Joku kuolee aivo- tai sydäninfarktiin, syöpään tai onnettomuuden seurauksena. Kun ihminen lankesi alussa syntiin niin kuoleman ja sairauden kirous on meidän kaikkien osa. Sinnulle tuo sairaus ei ole erityinen rangaistus vaan geenien ja olosuhteiden summa.
Sairaus on voi olla sinulle pysäytys tai koulutus, että oppisit joitkain ja ymmärtämään lähimmäisiäsi. Voi liittyä vaikka tuelvaan tehtävääsikin. Itsellänikin piilee juuri tuon sairauden vaara.
- Avun saanut
Aika oleellinen on vielä jatko tuolle kertomukselle sokeana syntyneestä, eli Jeesus siis paransi hänet ja se oli se Jumalan teko, jonka oli tarkoitus tulla hänessä julki. Ei pelkkä sokeana syntyminen siis tietenkään.
- Avun saanut
Ohoh, vastauksia tuli juuri tuohon kohtaan jota olin korjaamassa... no hyvä että lisäsin puuttuvan osan kertomuksesta.
Niin. Miksi emme aina parane heti? Eri tilanteisiin on erilaisia vastauksia. En halua yrittää tällä saralla liian varma olla. En silti halua sen takia jättää kertomatta, että äärimmäisessä hädässä kannattaa ehdottomasti kääntyä Jumalan puoleen. Ei siinä ainakaan mitään voi menettää, ja moni on kertonut saaneensa Jumalalta avun.
Itse kuulin vast´ikään, että erään tuttavan äiti heräsi tänä kesänä koomasta tai jostain tajuttomuustilasta, vaikka lääkärit pitivät tilannetta jo lopullisena ja johtojen irroittamisesta jo keskusteltiin. Herääminen oli jonkin sortin ihme kaikille. Tässä taisi olla aivoverenvuodosta kysymys alunperin.
Kaikesta vaivasta emme toki parane, elämme langenneessa maailmassa johon kuuluu kuormansa toisinaan. Kuitenkin Jumala on jonkinasteisen huolenpidon luvannut...
Joskus sairaus on hengelliseksi siunaukseksi, jonka on tarkoituspysäyttää ihminen ja saada hänet etsimään apua Jumalalta. On ehkä eletty Hänestä kaukana. Pistetäänpä tämä tähän väliin, että saadaan tuo eka korjaus näkyviin nyt heti... jatkuu...- Avun saanut
Yksi oleellinen kysymys on, onko Jumala elämässämme sillä paikalla, joka hänelle kuuluisi. Jeesus neuvoi meitä etsimään ensiksi Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, ja näin toimiessamme saisimme kaiken muunkin mitä tarvitsemme. Meidän tulisi rakastaa Jumalaa kaikesta sydämestämme, voimastamme, mielestämme ja sielustamme. Aika usein ollaan hyvin kaukana tästä ja voi olla, että Jumala odottaa jonkinlaista kurssin korjausta tässä kohden.
Siksi toisekseen nykyajan kirkot ja seurakunnat ovat usein aika vieraantuneita Jumalan todellisuuksista... arki pyörii hyvin maallisissa puuhissa. Messua lukuunottamatta. Ei tavoitellakaan enää parantamisen armolahjaa, papit eivät meinaa osata yhdessä rukoillakaan tms.
Oletko kokeillut SAIRAAN VOITELUA? Oma käsitykseni on, että se usein parantaa sairaan oloa nopeammin tai hitaammin. Kirkossa on sellainen saatavilla, hyvä voisi olla etsiä käsiinsä sellainen pappi/muu työntekijä, jolla olisi sitä uskon henkeä.
"Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
17. Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
18. Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä." (Jaak. 5.)
Raamatussa on muitakin tällaisia erityisiä lupauksia. Usein ihmiset eivät ole niistä tietoisia eivätkä siksi osaa niihin turvautua. Olisiko tässäkin yksi syy siihen, miksi niin harvoin parannutaan? Ja tässä yksi syy siihen, miksi kannattaa lukea Raamattua.
Entäpä sopimusrukous sitten, oletko siihen turvautunut?
"Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä." (Matt. 18.)
Tuossakin erityinen lupaus siis. Pystyisitkö kokeilemaan niitä, "Auta Jumala" -nimimerkillä kirjoittanut?
Tärkeintä tietysti on saada välit Jumalan kanssa kuntoon. Se on pääpointti. Jos Jumala on tukena ja turvana elämässä, niin että on rauha sydämessä ja saa nähdä ja kokea Jumalan toimintaa omassa tai toisten elämässä, niin se vahvistaa uskoa ja on helpompi jaksaa niidenkin vaivojen kanssa, joita joutuu kantamaan syystä tai toisesta. Mutta ei sitä tiedä, vaikka Jumala sen vaivan vielä poistaisikin! Tai soisi ainakin helpotusta.
Seurakunnan kokoukset ovat myös sellainen juttu, joissa tulisi uskovan käydä. Jos jättää niitä väliin paljon, voi hyvinkin jäädä vaille jotain siunausta, jonka kokouksista/jumalanpalveluksista voisi saada. Entä ehtoollinen, onko sitä tullut nautittua? Se kyllä poistaa masennusta ainakin minulta, ja toki näin voi olettaakin, että Jumalan Pojan ruumis ja veri karkottaa pimeyden ja pahan vallan ympäriltään. Ainakin joiltain osin ja joksikin aikaa.
Muistan sinua rukouksessa Auta Jumala! - Avun saanut
Avun saanut kirjoitti:
Yksi oleellinen kysymys on, onko Jumala elämässämme sillä paikalla, joka hänelle kuuluisi. Jeesus neuvoi meitä etsimään ensiksi Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, ja näin toimiessamme saisimme kaiken muunkin mitä tarvitsemme. Meidän tulisi rakastaa Jumalaa kaikesta sydämestämme, voimastamme, mielestämme ja sielustamme. Aika usein ollaan hyvin kaukana tästä ja voi olla, että Jumala odottaa jonkinlaista kurssin korjausta tässä kohden.
Siksi toisekseen nykyajan kirkot ja seurakunnat ovat usein aika vieraantuneita Jumalan todellisuuksista... arki pyörii hyvin maallisissa puuhissa. Messua lukuunottamatta. Ei tavoitellakaan enää parantamisen armolahjaa, papit eivät meinaa osata yhdessä rukoillakaan tms.
Oletko kokeillut SAIRAAN VOITELUA? Oma käsitykseni on, että se usein parantaa sairaan oloa nopeammin tai hitaammin. Kirkossa on sellainen saatavilla, hyvä voisi olla etsiä käsiinsä sellainen pappi/muu työntekijä, jolla olisi sitä uskon henkeä.
"Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
17. Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
18. Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä." (Jaak. 5.)
Raamatussa on muitakin tällaisia erityisiä lupauksia. Usein ihmiset eivät ole niistä tietoisia eivätkä siksi osaa niihin turvautua. Olisiko tässäkin yksi syy siihen, miksi niin harvoin parannutaan? Ja tässä yksi syy siihen, miksi kannattaa lukea Raamattua.
"Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä." (Matt. 18.)
Tuossakin erityinen lupaus siis. Pystyisitkö kokeilemaan niitä, "Auta Jumala" -nimimerkillä kirjoittanut?
Tärkeintä tietysti on saada välit Jumalan kanssa kuntoon. Se on pääpointti. Jos Jumala on tukena ja turvana elämässä, niin että on rauha sydämessä ja saa nähdä ja kokea Jumalan toimintaa omassa tai toisten elämässä, niin se vahvistaa uskoa ja on helpompi jaksaa niidenkin vaivojen kanssa, joita joutuu kantamaan syystä tai toisesta. Mutta ei sitä tiedä, vaikka Jumala sen vaivan vielä poistaisikin! Tai soisi ainakin helpotusta.
Seurakunnan kokoukset ovat myös sellainen juttu, joissa tulisi uskovan käydä. Jos jättää niitä väliin paljon, voi hyvinkin jäädä vaille jotain siunausta, jonka kokouksista/jumalanpalveluksista voisi saada. Entä ehtoollinen, onko sitä tullut nautittua? Se kyllä poistaa masennusta ainakin minulta, ja toki näin voi olettaakin, että Jumalan Pojan ruumis ja veri karkottaa pimeyden ja pahan vallan ympäriltään. Ainakin joiltain osin ja joksikin aikaa.
Muistan sinua rukouksessa Auta Jumala!Sellainen varoituksen sana on vielä paikallaan, että nykyaikana on myös epäraitista toimintaa kristillisissä piireissä tämän paranemisen ympärillä. Jos toiminta vaikuttaa epäterveeltä, se luultavasti on sitä. Ihmisten kaatamiseen satsaavia julkkisrukoilijoita kehotan varomaan. Näitä ovat ainakin Pirkko Jalovaara, Markku Koivisto ja ehkä myös Seppo Juntunen. Uuden Testamentin mukaiseen sairaan voiteluun riittää tavallinen seurakunnan pappi tai muu työntekijä. Rukoukseenkaan ei tarvita mitään suurta nimeä, kyllä lupaukset on tarkoitettu kaikille ihmisille yhtä lailla.
- Auta Jumala
Avun saanut kirjoitti:
Muistan sinua rukouksessa Auta Jumala!Kiitos!
- ....
Avun saanut kirjoitti:
Sellainen varoituksen sana on vielä paikallaan, että nykyaikana on myös epäraitista toimintaa kristillisissä piireissä tämän paranemisen ympärillä. Jos toiminta vaikuttaa epäterveeltä, se luultavasti on sitä. Ihmisten kaatamiseen satsaavia julkkisrukoilijoita kehotan varomaan. Näitä ovat ainakin Pirkko Jalovaara, Markku Koivisto ja ehkä myös Seppo Juntunen. Uuden Testamentin mukaiseen sairaan voiteluun riittää tavallinen seurakunnan pappi tai muu työntekijä. Rukoukseenkaan ei tarvita mitään suurta nimeä, kyllä lupaukset on tarkoitettu kaikille ihmisille yhtä lailla.
Nyt kyllä mokasit. Kerroit ihmisten nimiä.
Hetken jo luulin sinun puhuvan asiaa, mutta oletkin vain .... - Minun kokemustieto
Avun saanut kirjoitti:
Sellainen varoituksen sana on vielä paikallaan, että nykyaikana on myös epäraitista toimintaa kristillisissä piireissä tämän paranemisen ympärillä. Jos toiminta vaikuttaa epäterveeltä, se luultavasti on sitä. Ihmisten kaatamiseen satsaavia julkkisrukoilijoita kehotan varomaan. Näitä ovat ainakin Pirkko Jalovaara, Markku Koivisto ja ehkä myös Seppo Juntunen. Uuden Testamentin mukaiseen sairaan voiteluun riittää tavallinen seurakunnan pappi tai muu työntekijä. Rukoukseenkaan ei tarvita mitään suurta nimeä, kyllä lupaukset on tarkoitettu kaikille ihmisille yhtä lailla.
Muutoin puheenvuorosi, kiitos Jumalan, tosi tervetullutta, mutta 'kaatamiseen satsaavista julkkisrukoilijoista (!!)' mainintasi, kokouksia pitävien ihmisten nimiä kirjoittaen on väärin.
Eikä asia, jota väität, minun kokemukseni mukaan ole totta! Et saisi mainita, jollet tiedä. Tekisit vain kuin Luther, että nostat hattua ja kävelet ohitse.
Myös näitä em. kokouksia tarvitaan (yhden niistä toiminta on nyt loppunutkin). Et saisi mennä tuollai mollaamaan tosiaan, nimiä mainiten! Minä itse olen saanut ratkaisevasti apua menemällä rukoiltavaksi näistä kahden kokouksessa, vaikka säännöllisesti en lainkaan käy juuri tämänlaisissa.
Kunnioitan, arvosta ja kiitän Herraa noista kokouksista.
Kukin eläköön uskoaan todeksi itselleen, persoonalleen sopivissa kokouksissa! Terv. myös avun saanut, 35 v uskovana - Minun kokemustieto
Minun kokemustieto kirjoitti:
Muutoin puheenvuorosi, kiitos Jumalan, tosi tervetullutta, mutta 'kaatamiseen satsaavista julkkisrukoilijoista (!!)' mainintasi, kokouksia pitävien ihmisten nimiä kirjoittaen on väärin.
Eikä asia, jota väität, minun kokemukseni mukaan ole totta! Et saisi mainita, jollet tiedä. Tekisit vain kuin Luther, että nostat hattua ja kävelet ohitse.
Myös näitä em. kokouksia tarvitaan (yhden niistä toiminta on nyt loppunutkin). Et saisi mennä tuollai mollaamaan tosiaan, nimiä mainiten! Minä itse olen saanut ratkaisevasti apua menemällä rukoiltavaksi näistä kahden kokouksessa, vaikka säännöllisesti en lainkaan käy juuri tämänlaisissa.
Kunnioitan, arvosta ja kiitän Herraa noista kokouksista.
Kukin eläköön uskoaan todeksi itselleen, persoonalleen sopivissa kokouksissa! Terv. myös avun saanut, 35 v uskovanaPoistattaisiks tuon keskusteluosuutesi (joka alkaa "Sellainen varoituksen sana..") ! Kiitos. Suututtaa ihan :( .
- saatanan omia
Avun saanut kirjoitti:
Saatanasta ovat nuo ihmiset, jotka mainitsit.
- enhaluaisi
Auta Jumala kirjoitti:
Kiitos!
En haluaisi joutua helvettiin, siellä voi olla vielä ahdistavampaa olla kuin täällä
- Minun kokemustieto
Pssssst, oottelen vaan, koska tulloo yks huutelemaan, jotta menkää uskontopalstalle siitä, hysss-hyss. No eipä tartte. Ihminen vaan on kokonaisuus ja sikälihän masennuskin on paljon mukana sisäisissä maailmoissamme, joihin hengellisyys aina myös auttaa. Eipä ole kyse us-kon-nos-ta. ..
- !
Nyt!
Menkää uskontopalstalle!
Ja kuka väittää, että pitäisi uskoa kristittyjen tapaan ja parantua...
jos täällä uskonnosta puhutaan, huomioidaan kaikki uskonnot. - riuttala76
On se outoa et vielä nykyään ihminen uskoo joihinkin hölynpöly Raamatun satuihin. Ihminen on keksinyt vaikka mitä hienoa ja ei olisi ihme jos jossain päin maailmankaikkeutta olisi jotkut fiksummat keksineet jotain hienompaakin. Jotkut ne vaan rukoilee parannuksia sairauksiin, vaikka ihminen keksii koko ajan hienompia lääkkeitä joilla parantaa sairaudet. Ei varmaan pitkään mene kun ihminen alkaa manipuloimaan seuraavien sukupolvien geenejä paremmiksi joka suhteessa. Se ois kyl aika hienoa. Koskahan geenimanipulointi valtaa esim. urheilun dopingin sijasta? www.rael.org
- Kerro se ennen tiede
Eipä taida sinullakaan olla paljon eväitä näille epätoivoisille itsemurhaa suunnitteleville. Hukut ja vähättelet niitä jotka ovat kokeet saaneensa avun Jumalalta. et sinä voi kumota heidän henkilökohtaista kokemustaan. Toivot ja luotat että pian tiede löytää keinon kärsimysken poistammiseen ja lievittämiseen. Jos niin aikaa ei olisi paljon tuhlattavissa niin paljon on pahaa oloa ja adistusta.
Mikä sitten sinun ohje on näille epätoivoisille, joille ei tarpapia lääkeet ym. taho ole voinut antaa apua? - Avun saanut
Herra voi tänäkin päivänä todistaa olevansa totta antamalla joitain tunnustekoja eli ihmeitä... itse kristittynä oon saanu nähdä niitä ja kuulla niistä siinä määrin, ettei epäilykset nouse enää mieleen. Koko todellisuus puhuu selvää kieltään kaiken hyvästä Luojasta.
- Avun saanut
Ihan mahtavaa opetusta Jumalan valtakunnasta: http://www.onewaymission.fi/index.php/kotimaa/opetuslapseuskoulu/netti-opetuslapseuskoulu
Todella hyvää opetusta vasta-alkajille kristityn identiteetistä, itsetunnosta ja asemasta Jumalan lapsena:
Kannattaa katsoa! Varsinkin masentuneelle ja alavireiselle ihmiselle hyvin nostavaa ja terapeuttista kuunneltavaa. :) Jumala voi pistää elämäsi ihan uuteen uskoon!
Alussa on järjestön toiminnan esittely, kiinnostava sekin, mutta opetus alkaa sitten sen jälkeen. Parempaa opetusta et löydä ehkä mistään...
Hyvää aikaisemmin ilmestynyttä opetusta samalta taholta iso paketti: http://www.tv7.fi/vod/series/?series=47 - vapauden kaipuu
"20 Jumala ei hylkää viatonta
eikä anna väärintekijälle tukeaan.
21 Vielä hän täyttää sinun suusi naurulla
ja avaa sinun huulesi riemun huutoon!"
Tää piti mua uskossa tosi kauan, raamatun ainut oikeasti lohdullinen lause... mä oon jopa lukenu mokoman opuksen ja ollu uskossa vielä moisenki urakan jälkeen. Sitte homokysymys nous pinnan päälle ja mun usko valu ojaan ja virtas pois. Usko ei koskaa helpottanu mua mun paskassa olossa... ehkä yksinäisyydessä tosin, mä en koskaa tuntenu olevani niin yksin ku mä oon nyt. Jumala ei kuitenka koskaa auttanu mua, eikä kuunnellu mua ja ne ihmiset joita tapasin seurakunnassa tuomitsi mun seksuaalisuuden ja mun koko olemuksen.
Jumala ei rakasta kaikkia eikä se halua auttaa kaikkia. Mä oon sille yks ja sama, merkityksetön ihmisolento. Mä uskon että on olemassa jotain, en tiiä onko se Jumala vai ei ja vaikka olisikin, Jumala ei usko muhun eikä se halua pelastaa mua.
Jumala vihaa mua. - avun saanut
Ei Jumala vihaa Sinua... onhan totta, että kristitylle kuuluu kuormansa. Minullakin on omani... tällä hetkellä elän yksin, eronneena, ja voi olla, ettei minulla ole lupaa uuteen parisuhteeseen ikinä. Eli siinä suhteessa olen samassa veneessä homoseksuaalien kanssa. Samassa veneessä on myös esim. jokainen huonossa parisuhteessa elävä kristitty, joka ei koe mitään myönteistä puolisoaan kohtaan ja eläisi mieluummin ihan yksin, mutta ei koe olevansa oikeutettu eroon tai ainakaan uuteen avioliittoon sitten... seksuaalisuuden saralla kristinuskon rajoitukset voivat tuntua joskus tiukoilta. Kuitenkin Jeesus on sanonut, että hänen kuormansa on kevyt ja ikeensä sopiva. Minun kuormani, jota kannoin ilman Jumalaa, ei ollut kevyt eikä sopiva, vaan meinasi murskata minut maahan. Valitsen mieluummin sen kuorman, joka minulle kristittynä kuuluu.
Ja yritän kääntää kaiken voitoksi! Nyt minulla on mahdollisuus keskittyä Jumalan valtakuntaan ja etsiä tyydytystä elämääni sieltä, eikä tarvitse pyöritellä mielessään puolisonetsintäkuvioita. Ja toki löytyy myös yhtä sun toista maallista juttua, joista minulla on lupa nauttia. Kuin myös Sinulla.- avun saanut
Ja muistan sua rukouksessa, vapauden kaipuu!
- vapauden kaipuu
avun saanut kirjoitti:
Ja muistan sua rukouksessa, vapauden kaipuu!
Jumala tai Jeesus ei koskaan puhunu sanallakaan homoseksuaaleista. Kristittyjen piiriin mä en enää palaa, en pysty. Kristinusko ja siihen kirkkoo kuuluvat ihmiset on lyöny mua ja satuttanu mua ja vihannu mua, mulle on täysin osotettu että en oo tervetullu siihen yhteisöön. Antaa olla siis. Ehkä mä kuolen jumalattomana, mutta jumalattomat sentää hyväksyy mut. Mä saan olla kuka mä oon ja tuntee mitä mä tunnen, eikä ne sano pahaa sanaa.
Nää ei kristityt ihmiset tietää rakkaudestaki enemmän. Ne osaa rakastaa lähimmäisiää ja vihamiehiää ku itteää, toisinki ku kukaa niistä uskonnollisista ihmisistä ketä tunnen. Ne on kaikki kieroja ja julmia ja on ottanu oikeudeksee tuomita jokasen maalla päällä kävelevän ihmisen sen perusteella mitä ne on raamatusta lukenu.
- god is bad
Miksi se KAIKKIVOIPA jumala loi masennuksen (ja kärsimyksen, pahan yms)? Kiusatakseen ihmistä? Eihän pahaa luova voi olla hyvä! Miksi etsisin apua niin pahalta tyypiltä, joka ensin KAIKKIVOIPANA luon sen kärsimyksen ja sitten tahtoo auttaa. melkoinen psykopaatti tyyppi :O.
Jos jumala ei sitten luonutkaan sitä masennusta, kärsimystä, pahuutta yms, hän ei olekaan kaikkivoipa, eli täyttä valhetta koko homma.... - avun saanut
Minä ajattelen niin, että varmassa turvassa olemme vain Jumalan lähellä... usein kärsimys voi osaltaan johtua siitä, että on ajauduttu kauas Jumalasta. Silloin ollaan kohtalon armoilla. Jumalan läheisyydessä ollaan turvassa. Vaikka sekään ei tietty säästä kaikilta kärsimyksiltä... kristitytkin ihmiset yleensä kuolevat jossain vaiheessa. Mutta sen jälkeen onkin ikuinen onni todellisuutta, eikä enää kärsimyksiä. Lisäksi voi saada Jumalalta apua tuskiinsa, ja moni on saanutkin. Kärsimys on myös keino, jolla Jumala kutsuu ihmistä puoleensa. Usein eivät hyvin menestyvät ihmiset välitä Jumalasta tai iankaikkisuuskohtalostaan.
Minustakin on Jumala tuntunut usein epäreilulta ja olen etääntynyt hänestä. Onnekseni hän on ottanut minut takaisin vastaan, koska häneltä olen saanut ainoan todellisen, kestävän avun. Ja iloa elämääni. Niitä vastaan on jo helpompaa nöyrtyä kaikkivaltiaan Jumalan edessä ja antaa hänelle Jumalan paikka ja ottaa itse ihmisen paikka. Kyllä se kumminkin kannattaa jo maallisen hyvinvoinnin kannalta, vaikka jotain ei jaksaisikaan ymmärtää. - !!
On Yksi Jumala , ei kolmiyhteinen. Jumala ei ole ihmisten määriteltävissä. On väärin käyttää tätä palstaa uskonnon tyrkyttämiseen. Kyse on yhden ihmisen psykoosista jota hän tyrkyttää totena rasittavuuteen asti.
Suomessa on tosin uskonnonvapaus, mutta kun sanotaan " kiitos ei" , niin silloin pitäsi ymmärtävän lopettaa käännytystyönsä tällä palstalla. - joku surkimus
jännä juttu muuten, olen keski-ikäinen, nuorempana käytin varmaan valehtelematta 15 vuotta iltarukouksissani, että vapautuisin masennuksesta, ahdistuksesta, yksinäisyydestä.
MIKÄÄN EI MUUTTUNUT.
Olen edelleen yhtä masentunut, ahdistunut, yksinäinen.
Lopetin nämä rukoilut pikkuhiljaa 2000-luvulla.
Miten ketjun aloittaja perustelet tämän? 15 vuotta iltarukoilua on aika pitkä aika...
Mikä Jumala on sellainen joka ei auta hädässä? Sori vaan mutta tällainen kokemus vie sen vähäisenkin uskon pois.- Avun saanut
Hmm... kokeilitko mitään muuta "keinoa" kuin iltarukousta? Raamatunlukua, uskovien yhteyttä, jumalanpalveluksessa käymistä, ehtoollista, parannuksentekoa, sielunhoitoa, rukousta kaverin kanssa...?
Ei minuakaan aikanaan pelkkä iltarukous auttanut, eikä auta edelleenkään... kyllä ainakin minä tarvitsen enemmän uskonelämäni kunnollista hoitamista varten. - joku surkimus
Avun saanut kirjoitti:
Hmm... kokeilitko mitään muuta "keinoa" kuin iltarukousta? Raamatunlukua, uskovien yhteyttä, jumalanpalveluksessa käymistä, ehtoollista, parannuksentekoa, sielunhoitoa, rukousta kaverin kanssa...?
Ei minuakaan aikanaan pelkkä iltarukous auttanut, eikä auta edelleenkään... kyllä ainakin minä tarvitsen enemmän uskonelämäni kunnollista hoitamista varten.olisi se pitänyt arvata; vika on MiNuSsA! "Pelkkä iltarukoilu ei riitä"
Kyllä: olen lukenut Raamattua
- nainen 778877
nimim. Vapaudenkaipuu.
Mun on pakko kirjoittaa että itse tunnen monta homoa jotka on tosi hyviä tyyppejä suurin osa.
Jos vain pystyt ja haluat, niin en tuomitsisi Jumalaa siitä jos seurakunnassa tai muualla jotkut uskovaiset ovat tuominneet sinut. Itsenikin on tuomittu (olen hetero, mutta vaatetyylistäni, musamaustani ym. asioista) ja sanottu pahasti joittenkin uskisten toimesta seurakunnassa, mut oon jättänu ne omaan arvoonsa. En ole sitten enää käynyt sellaisissa paikoissa.
Jumala rakastaa kaikkia luotujaan, myös sinua. Eikä Hän varmasti pidä siitä että sua ei hyväksytä kuvioihin mukaan, tulee oikein paha mieli tosta sun puolestasi.
Noissa seurakunnissa ja uskovaisten piireissä on joka sorttia ihmisiä, osa on aidosti uskovia jotka on kivoja ja rakastavia ihmisiä, sit on näitä jotka tuomitsee kaikki ja kulkevat itse rengas pään päällä kuin olisivat täydellisiä.
Toivon ettet hylkää Jumalaa sen takia että jotkut idiootit uskovaiset on ollu sulle kurjia, kaikki ei oo sellaisia...oikeesti!
Tsemppiä sulle elämässäsi
Mä oon huomannu että aika moni srk on tosi sisäsiittoista suomessa ja heillä on ns. omat piirit. Itsekään en ole päässyt kaikkiin niihin kuvioihin ja ihmisten sakkeihin "sisään", koska olen rock-tyylinen nuori nainen. Mut siis painotan ettei kaikki oo tällaisia. Esim. nuorten illoissa on otettu hyvin vastaan ja meininki on ollut avoimempaa ja nuorekkaampaa kuin näissä perinteisissä vanhempien ihmisten kokouksissa ja kuvioissa.- Sister -
Minua lapsena seksuaalisesti hyväksikäyttänyt henkilö oli syvästi kristitty ja 'vanhurskas'!!!! saarnasi raamatun viisauksia samalla törkeästi manipuloiden ja raiskaten 5 - vuotiasta.
Toisekseen kirkko syrjii homoseksuaaleja ja mm. naispappeutta.
Mutta olisihan se hienoa jos jokin uskonto vaikka auttaisi. Buddhalaisuus?
- 2+13
Käväisepä katsastamassa kuinka Autismifoorumilla voidaan.
Kiitos jo etukäteen avustasi, jos Herra voi auttaa.- avun saanut
Toki Herra pystyy auttamaan autistejakin. :) Käyn kurkkaamassa sinnekin, kuten pyysit! Ja enköhän jotain kirjoitakin...
- 15+11
avun saanut kirjoitti:
Toki Herra pystyy auttamaan autistejakin. :) Käyn kurkkaamassa sinnekin, kuten pyysit! Ja enköhän jotain kirjoitakin...
Toivottavasti käyt siellä mahdollisimman pian!
- minä itse
Herran apu vaan ei minua auttanut. Ei tuon kertominen auta ketään. Sairastin 14 vuotta vakavaa masennusta ja yritin itsemurhaa 5 kertaa joista teholle letkuihin meni muutama.
Mä olin uskossa ja rukoilin polvillani päivittäin sen 10 vuotta että joku auttais mua. apua ei tullut vaan ainoastaan elämäni meni yhä enemmän palasiksi. Tapahtui aina vain enemmän pahaa ja kokoelämäni romahti yhä pahemmin. Romahdin itkemään koulussa vessassa polvilleen ja rukoilin armoa. (olin ala ikäinen suurimman osan masennus ajasta)
Mut ainakin Jumala löi täysin maahan. Tuntui melkein että multa lyötäs kerta toisensa jälkeen kepillä täydellä voimalla polvet hajalle niin että vain romahdan polvilteni. Itkin tunti kausia eteisen lattialla ja rukoilin..
10 vuoden jälkeen luovutin. ja päätin että enää en vieritä masennuksesta parantumista toisten vastuulle. En edes sen Jumalan.
Masennus on mussa mutta se ei ole parantumaton sairaus. Kysymys vain on motiavaatiosta ja tahdon lujuudesta. Päätin että nyt riittää avun anominen. mun kohtalo on mun omissa käsissä. Tahdon parantua ja siinä hetkessä päätin että teen kaikkeni että paranen. Alan taisteleen sairauttani vastaan. en enää' tee niinkuin sairaus käskee (millään ei ole mitään väliä, missään ei ole järkeä, en jaksa.. jään tähän nukkuun koko päiväks.. ei oo järkeä nousta... oon huono, kaikki on niin mustaa ja synkkää.. kukaan ei mua rakasta.. jne jne jne..) sivuutan nuo ajatus kuviot. Ne on masennuksen tekemiä. Ei mua itseäni.
Lainasin kirjastosta kirjoja joissa oli masennnuksen itsehoito ohjeita. Tein itselleni viikko lukujärjestyksen (olin pitkällä sairaslomalla ja aikaa oli)
Aloin herään väkisin joka päivä täsmälleen samaan aikaan aamusta, lähdin ensimmäisenä juoksu tai kävely lenkille ja sitten tein aamupalan.
Aloin huolehtiin että syön säännöllisesti tismalleen samoihin kellon aikoihin ja menin nukkuun tismalleen samaan kellon aikaan joka päivä.
täytin saikku päiväni harrastuksilla joista pidän ja tein listan miten jaan rempallaan olevat kotityöt tasaisesti viikolle niin etten väsähdä liikaa tai vaadi liikoja itseltäni kerrasta.
Loppu tulos se että vuoden päästä unilääke lopetettiin ja sain unirytmini normalisoitua. Liikuntan oli auttanu minua kohottaan hiukan itsetuntoani ja mielialaani ja 1,5 vuoden kuluttua alettiin masennuslääkettä laskemaan hitaasti alaspäin. (cipralex)
Nyt tilanne se että olen ollut täysin terve vuoden ajan. vuoteen ei ole ollut lääkityksiä ja mielenterveystoimistoon lähete umpeutui tasan vuosi sitten.
Pitkä tie piti kulkea mutta mä sanon.. olet oman itsesi herra. Masennus on sussa. se on äärettömän vaikeaa masennus oireiden keskellä löytää se tahto, voima ja motivaatio.. mutta jos tahdot parantua ja yrität oikeasti laittaa masennukselle kampoihin. et jää sinne sängyn pohjalle itkeen ja nukkuun koko päiväks. vaan alat taistella vastaan sitä mitä masennus sulle korvaan kuiskuttaa.
se kyllä kertoo syitä miksi mikään ei huvita, miksi kuolema olis parasta ja miksi ei ole järkeä edes yrittää.. mutta.. se silti on sen sairauden oireita EI SUA.
Jumala ei mua auttanu. mutta mä itse autoin hoitohenkilökunnan ja läheisteni tuella itseni takas jaloilleen - Avun saanut
Olen eri mieltä tuosta, että Jumalan avusta kertominen ei auta ketään... kovin paljon löytyy todisteita päinvastaisesta meidänkin maasta. Mutta toki muitakin apukeinoja masentuneelle löytyy, eivätkä ne ainakaan useimmiten ole mitenkään ristiriidassa Jumalalta saatavan avun kanssa. Yleisintä lienee kristittyjen kohdalla, että vaikeuksien äärellä sekä rukoillaan että autetaan itse itseä. "Rukoile ja tee työtä", kuten muistaakseni Luther sanoi. Kai se on ihan Jumalan tahtokin, että itsekin toimimme, jos kykyjä siihen on. Aina ei vaan ole. Joskus -tai monesti- Jumala on viimeisen oljenkorren asemassa. Onneksi hän selviää tuosta roolistaan hyvin... ;) Meiltä ihmisiltä tosin on viisautta pitää häntä ensimmäisenä oljenkortena. :)
- myself.
"Masennus on mussa mutta se ei ole parantumaton sairaus. Kysymys vain on motiavaatiosta ja tahdon lujuudesta."
Kyllä minun masennukseni ainakin on. Tapauksessasi ei todennäköisimmin ole ollut kliininen vakava depressio, joka ei parane koskaan. Psykofyysisestä sairaudesta joka depressio on, ei parannuta motivaatiolla tai tahdonvaoimalla.- minä itse
Kyllä on. Minulla oli 10 vuoden ajan vakava syvä psykoottistasoinen masennus. olen ollut psykiatrisella osastolla hoidossa 3 kk ja 10 kk jaksot sekä päiväosastolla kaksi 5 kk jaksoa sairasushistoriani aikana. olen yrittänyt itsemurhaa monia keroja ja yksi päätyi sydänpysähdykseen. JA paranin. minulla on riski sairastua uudelleen masennukseen. mutta masennus ei ole kuin kakssuuntainenmielialahäiriö tai skitsofrenia. (ne ovat parantumattomia ja tarvitsevat usein elinikäisen lääkityksen ja hoidon)
masennus on sairaus joka paranee. se vie aikaa ja uusiutumis riski on iso. mutta siitä paranee. kysyppä kuules vaikka psykiatriltasi. - minä itse
minä itse kirjoitti:
Kyllä on. Minulla oli 10 vuoden ajan vakava syvä psykoottistasoinen masennus. olen ollut psykiatrisella osastolla hoidossa 3 kk ja 10 kk jaksot sekä päiväosastolla kaksi 5 kk jaksoa sairasushistoriani aikana. olen yrittänyt itsemurhaa monia keroja ja yksi päätyi sydänpysähdykseen. JA paranin. minulla on riski sairastua uudelleen masennukseen. mutta masennus ei ole kuin kakssuuntainenmielialahäiriö tai skitsofrenia. (ne ovat parantumattomia ja tarvitsevat usein elinikäisen lääkityksen ja hoidon)
masennus on sairaus joka paranee. se vie aikaa ja uusiutumis riski on iso. mutta siitä paranee. kysyppä kuules vaikka psykiatriltasi.psykoottistasoinen depressio oli ihan diagnoosi jonka psykiatrisella osastolla hoidossa ollessa sain. myöhemmin diagnoosi lieveni vakavaan depressioon. hetkittäin olen ollut keskivaikeasti masentunut ja taas humpsaj´htanut vakavaan kja syvään masennuukseen. 10 vuoteen mahtuu paljon lääkärin tilanne kartoituksia. masennuksen rinnalla mulla kulki kokoajan paniikkihäiriö diagnoosi. joten... teidän hyvin mistä puhun
ja 10 vuoden ponnistelun tuloksena. vuoden olen nyt nyt ollut täysin terve. psykiatrini onnitteli mua ja toivotti hyvää jatkoa ja ihmetteli kuinka sisukas nuori nainen olen rankasta elämän alusta huolimatta ollut. - s.hoitaja
ja PASKAT SANON MINÄ! Olen psykiatrinen sairaanhoitaja ja vedän myös depressio ryhmää. Arjen hallinta, säännöllinen uni ja syömisrytmi sekä liiikunta ovat asioita joihin potilaitamme yrititetään siellä opettaa. Emme mielellään kirjoita sairaslomaa koska silloin potilas passivoituu ja masentuu entisestään. Potilaat sairasloman aikana onnistuvat sekoittamaan unirytminsä. Nukkavat liikaa päivällä ja yöhön ei uni sitten riitäkään.
Sosiaalinen elämä kapenee sairasloman myötä useimmiten neljänseinän sisään. Depressio on sairaus mistä paranee ja terapian päätarkoituksia on kaivaa potilaasta esiin toivo paranemisesta, kyky käsitellä ja hallita tunteitaan ja motivoida potilasta toipumiseen, sekä kannustaa yrittämään.
edellisen tekstin kirjoittaja ilmeisesti on vakavasti masentunut eikä vielä toipunut. Näkee tilanteesa toivottomana ja luulee ettei tietä ole ulos. tyypillistä masennuspotilaan puhetta. - psyk. prof. dos.
minä itse kirjoitti:
masennus on sairaus joka paranee. se vie aikaa ja uusiutumis riski on iso. mutta siitä paranee. kysyppä kuules vaikka psykiatriltasi."mutta masennus ei ole kuin kakssuuntainenmielialahäiriö tai skitsofrenia."
Olet oletuksinesi todella väärässä.
Kliininen depressio aiheuttaa fyysisiä sairauksia useammin kuin mainitsemasi sairaustilat eikä ole parannettavissa KOSKAAN.
Ennen kuin tulet tänne esittämään näkemyksiäsi kannattaa ottaa yhteyttä johonkin sellaiseen tahoon jolla on tutkimuksellista, omaan kokemukseensa perustuvaa tietoa asioista. - 3+6
s.hoitaja kirjoitti:
ja PASKAT SANON MINÄ! Olen psykiatrinen sairaanhoitaja ja vedän myös depressio ryhmää. Arjen hallinta, säännöllinen uni ja syömisrytmi sekä liiikunta ovat asioita joihin potilaitamme yrititetään siellä opettaa. Emme mielellään kirjoita sairaslomaa koska silloin potilas passivoituu ja masentuu entisestään. Potilaat sairasloman aikana onnistuvat sekoittamaan unirytminsä. Nukkavat liikaa päivällä ja yöhön ei uni sitten riitäkään.
Sosiaalinen elämä kapenee sairasloman myötä useimmiten neljänseinän sisään. Depressio on sairaus mistä paranee ja terapian päätarkoituksia on kaivaa potilaasta esiin toivo paranemisesta, kyky käsitellä ja hallita tunteitaan ja motivoida potilasta toipumiseen, sekä kannustaa yrittämään.
edellisen tekstin kirjoittaja ilmeisesti on vakavasti masentunut eikä vielä toipunut. Näkee tilanteesa toivottomana ja luulee ettei tietä ole ulos. tyypillistä masennuspotilaan puhetta."Depressio on sairaus mistä paranee"
Haista sinä paska ja käy ajoissa päivittämässä tietotaitosi ennenkuin on liian myöhäistä. Depressiosta ei parane kuten ei esim. diabeteksesta tai epilepsiastakaan jotka johtuvat aivojen välittäjäaineiden synnynnäisestä epätasapainotilasta.
- ex hullu
AHA! MITES SITTEN MINÄ OLEN PARANTUNUT NIINKIN HYVIN ETTÄ TAAS TYÖELÄMÄSSÄ. OLIN PITKÄNIEMEN SAIRAALASSA 10 KK OSASTOHOIDOSSA VAKAVAN MASENNUKSEN TAKIA. JA 6 KERTAA TEHOLLA 120 KPL PILLERIN LÄÄKEYLIANNOSTUSTEN TAKIA. AMBULANSSISSA KOURISTELU ALKOI JA HIENOSTI TAJUTTOMUUS SYVENI JA LOPULTA MONITORISSA SYDÄN KÄYRÄT NÄYTTI VIIIIVAAA. NUORISOPSYKIATRIAN POLIKLINIKKA OS. 2 PITKÄNIEMI OLI KUULES PAIKKA MISSÄ OLIN. JA NYT OLEN TÄYSIN PARANTUNUT. JOTEN MITES HELVETISSÄ???
masennus voi olla oireena esim. tunne-elämältään epävakaassapersoonallisuushäiriössä ja se on parantumaton diagnoosi. se kyllä lievenee iän karttuessa mutta siitä ei "parane" Masennus on oireena myös muissa mt-diagnooseissa kuten anoreksia nervosa, bulimia, kaksisuuntainen mielialahäiriö.. on olemassa myös masennus (depressio) diagnoosin sisällä eri tyyppisiä masennuksia. kuten aaltoileva masennus, toistuva masennus psykoottinen masennus, ja sit nää perus.. eli lievä, keskivaikea ja vakava masennus.
on myös sekamuotoinen masennus, synnytyksen jälkeinen masennus, jne.. ota itse selvää psikatriasta enempi. itse lukenut harrastuksena paljon.
pahemmat ihan mielisairaudet (masennusta ei luokitella varsinaisiin mielisairauksiin vaikka se onkin mielen sairaus) omaavat myös masennusta oireenaan. esim. harhaluuloisuushäiriössä.
masennuksesta paranee, mutta kuten esim mulla on ennuste että saatan sairastua elämäni aikana uudelleen, minulla on myös iso riski sairastua synnytyksen jälkeiseen masennukseen, UUsiutumisriski on iso mutta masennus paranee. Mä itse tiedän aika paljon masennuksen hoidoista.
Psykoterapiat, taideterapiat, teraplay, musiikkiterapia,liikunta terapia on käyty läpi.
minulla oli erittäin vaikea masennus ja mikään lääk ei meinannut tehota. olen syönyt remeronia, truxalia, cipralexia, sepramia, zoloftia, mirtazapinia, opamoxia, tenoxia, triptylia, klotriptylia, ketipinoria, froidiria.. jne.. mut on aikoinaan pumpattu täyteen lääkkeitä vakavaan masennuksen takia.
suurin annostus oli remeron 30 mg x 1 aamulla, truxal 50 mg x 5/pv ja opamox 15 mg X 3/pv tarvittaessa.
linkkejä maallikolle joka nyt ei taida itse oikein tietää mitä masennus on:
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/.../khp00044
http://www.terve.fi/masennus/masennus- 10+
Masennus eli kliininen depressio aiheuttaa fyysisiä sairauksia ja on Suomen itsemurhatilastojen mukaan suurin kuolinsyy maassamme.
Bipolariteetista johtuvan masennuksen saa lääkityksellä hoidettua muttei kliinisestä kroonisesta depressiosta voi parantua koskaan.
terveisin, 30 vuotta kliinistä depressiota sairastanut jonka vuoksi pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä, henkilö, joka ei tiedä mitä kliininen depressio on, joka pystyy olemaan päivässä hereillä enintään 6 tuntia depressiostaan johtuen - 17
Linkit sisältävät vanhentunutta tietoa. Voisit myös vaihtaa palstaa tuonne kaksisuuntaisten osastolle.
- hehheh
17 kirjoitti:
Linkit sisältävät vanhentunutta tietoa. Voisit myös vaihtaa palstaa tuonne kaksisuuntaisten osastolle.
sä voisit skitsofrenia puolelle. sulla on harhaluuloja
- feikkiheikki you
17 kirjoitti:
sä taidat olla vanhentunut :D et taida juurikaan tietää kuin vain olettaa omia oletuksia. taidat olla aikas vanha jo. nuoren depressio on kuules ihan eri tyylinen ja monessa suhteessa rajumpi.
vanhalla ihmisellä ei pakosti ole edes masennusta vaan joku fyysinen sairaus jonka oireisiin kuule masentunu mieliala. esnm. sydänsairaus tai kilpirauhasen vajaa/liika toiminta/diabetes jne.
älä puhu kun et näköjään mitään kovin rajua masennusta ole kokenu. sulla on vain yksinäisyys ja olet valitellut vähän lääkärissä ja sitten pakoillut töitä.
oikea masennus on niin helvetillistä tuskaa aiheuttava että et olis noin lylmä ja julma ja ilkeä tai katkera jos olisit oikea potilas.
- jep jep
sanos neropatti mitäs se kliininen tarkoittaa??? mulla on kakssuuntaista sairastava ystävä ja hän on työkyvytyttömyys elääkkeellä koska ei koskaan parane. ja tiedoks kuntoutustuki ei sitten ole sama asia kuin lopullinen eläke.
isäni sai sairaseläkkeen masennuksen takia koska oli jo niin vanha ettei ollut hyötyä tehdä muunlaista päätöstä.. mutta parantui masennuksesta ja sairastuikin sitten syöpään.
aikas mielenkiintoista että väität tällaista.. oletkohan käsittänyt eläkkeen jotenkin lopullisena?? vai onko sulla jokin muu ajatus jonka takia kuvittelet että masennus ainoastaan olis elinikäinen. masennuksella on riski että aiheuttaa esim verenpainetautia ja diebetestä ja on tutkimuksia v'hän joka suuntaa, mutta ne on riskejä.. minullekin oli 90 % todennkököisyys kuolla ennen 35 vuoden ikää itsemurhaan. se on vain todennäköisyys.
oletko niin vitun ääliö että uskot todennäköisyyksiin?? mähän voisin siinä tapauksessa lopettaa heti yliopisto opintoni (opiskelen psykologiaa) ja alkaa dokaan ihan hulluna sekä tuhlata kaikki säästöni ja panna kaikkea mikä liikkuu. sillä mulla on isot riskit aivoinfarktiin, diabetekseen, leukemiaan, uuteen masennus jaksoon ja todellakin kuolla itsemurhaan ennen 35 vuoden ikää.
olin 3 vuotta sairaspäivärahalla ja sairaslomalla masennuksen takia.
mutta parannuin ja nyt teen töitä ja opiskelen samalla.
aika kummallista että jos jossain lukee että masennus voi uusiutua, tai se voi antaa fyysisiä sairauksia sitten joskus 25 vuoden päästä tai että voi kuolla itsariin niin se muka sitten olisi ihan pätevä ja pitävä totuus.
täytyypä sitten mennä munkin heti ostaan isomäärä lääkkeitä ja tehdä itselleni eutanasia ettei tarvi kokea näitä' todennäköisyyksiä - sdfafdsfs
Itselleni uskosta on ollut apua vaikeina aikoina. Muuten en olisi tässä. En voi kuin suositella rukoilemista, siinä ei mitään häviä, voi vain voittaa.
- -------+++
Pitää vaan hyväksyä ne kortit jotka on saanut. Mulla on kaksisuuntainen, psykoottista masennusta, rajatila ja estynyt persoonallisuushäiriö. Silti pienessä mielessäni elän toivossa että joku päivä olen taas työelämässä
- koira korjaa
-------+++ kirjoitti:
Pitää vaan hyväksyä ne kortit jotka on saanut. Mulla on kaksisuuntainen, psykoottista masennusta, rajatila ja estynyt persoonallisuushäiriö. Silti pienessä mielessäni elän toivossa että joku päivä olen taas työelämässä
Kun minä sairastuin keskivaikeaan masennukseen ja tuntui,että en millään pääse siitä mustasta tunnelista eroon.Yritin liikkua ja kävelin luonnossa kunnes eräänä päivänä hankin koiran.Olin sitä jo miettinyt pitkään.Masennus hellitti otettaan pikkuhiljaa suosittelen muillekkin.
- Avun saanut
Herra, muista tänäkin päivänä masennuksen kouriin joutuneita! Sinä olet tullut särkemään vihollisen teot, suo myös että moni epätoivoon ajautunut saisi löytää toivonsa ja apunsa sinusta. Kiitos siitä, että tahdot osoittaa voimasi ja hyvyytesi, auta meitä kääntymään sinun puoleesi!
- apua kaipaava
Kiitos. Tulisitko käymään huomenna luonani? Ilmoitan sinulle huomenna illalla mikäli en ole saanut apua sairauteeni lupauksistasi huolimatta. Rukoilen koko yön tukeutuen Sinuun. Mitään muuta en toivo kuin saavani jonkin näköistä helpotusta sairauteeni pikaisesti.
- apua kaipaava
Odotin koko eilisen päivän apuasi eli petit lupauksesi, koska et tullut luokseni tai lähettänyt jotain sellaista henkilöä puolestasi tulemaan luokseni, joka olisi voinut auttaa minua! En koskaan enää voi luottaa sanoihisi, koska jo ensimmäisellä kerralla rikoit lupauksesi. Ohitan jatkossa kaikki tyhät lupauksesi tarpeettomina ja etsin tukea sellaisilta tahoilta, joilta löytyy vastuuntuntoa pitää sanansa valheilla lähimmäistensä rikkomisen sijaan.
- Salla K.
apua kaipaava kirjoitti:
Odotin koko eilisen päivän apuasi eli petit lupauksesi, koska et tullut luokseni tai lähettänyt jotain sellaista henkilöä puolestasi tulemaan luokseni, joka olisi voinut auttaa minua! En koskaan enää voi luottaa sanoihisi, koska jo ensimmäisellä kerralla rikoit lupauksesi. Ohitan jatkossa kaikki tyhät lupauksesi tarpeettomina ja etsin tukea sellaisilta tahoilta, joilta löytyy vastuuntuntoa pitää sanansa valheilla lähimmäistensä rikkomisen sijaan.
Kyllä minun ensin pitäisi tietää, missä asut, ennen kuin voin tulla luoksesi... :/
- Avun saanut
Anteeksi, menipä sekavaksi kun kirjoitin väärällä nimimerkillä tai siis omalla nimelläni tuon vastauksen. Olen kirjoittanut omalla nimelläni toisella palstalla ja laitoin sen nyt vahingossa tähän... pahoitteluni!
Nyt pois nuo sähköpostiosoitteet täältä! Niiden jakaminen on kielletty!
Hauskaa masennuksen jatkoa :)
- odotetaan nyt
Eipä oo auttanut,vaikka sitä on tässä rystyset veressä rukoiltu.
Missä sun jumalas on? - Avun saanut
Todella hyvää ja hoitavaa videoitua opetusta löytyy näistä osoitteista: http://www.onewaymission.fi/index.php/kotimaa/opetuslapseuskoulu/netti-opetuslapseuskoulu
http://www.tv7.fi/vod/series/?series=47
One Way Mission on hengellisesti raitis yhteiskristillinen seurakunta ja lähetysjärjestö, jonka kautta Jumala on tehnyt todella voimallisesti työtään. :) - *ei mainoksia*
Kuka uskoo mihinkin. Kyllä mä ainakin olisin närkästynyt jos avautuisin masennuksestani esim. tällä palstalla ja joku linkittelisi onewaymission-linkkejä mulle
- Avun saanut
Nosto...
- Ei muuten apua
Soittele kun herra haluaa pistää ton Euron helvettiin,
tai kun se lopettaa kokoomuksen palauttaa tupon ja järjestää yleislakon.
Soitellaan sit lisää. - K Allas
Pointti on siinä ettei Jumala ole ihmisten ulkopuolella!
Jumala on jakanut itsensä aspekteihin kokeakseen. Me jokainen olemme yksi aspekti.
Siksi on masennusta ja kaikkea koska se on yksi kokemus lisää, sen sijaan, että kaikki soittelisivat harppuja.
Tämän näkökulman mukaan kaikki on täydellistä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675