Miten säädetään sytytys,menee jo hermot kun ei löydä mistään opastusta netin kautta.
Johnson 3hp jw 17 vm 1961
14
1731
Vastaukset
- Ei paha
Ota käyntiin nykimislaite vauhtipyörän päältä pois .Ja sitten näet vahtipyörässä tuumaisen reiän. Saattaa olla peltikansi reiän suojana. Ota se pois- ja sieltä näet kärjet. Jotka epäkeskon avulla auetessaan ajoittavat kipinät.
vanhojen kärkien "kantapäiden" kuluessa kärjet ei enää avaudu, jolloin kipinääkään ei tuluppa sitten anna.-Joten laita heti uudet kärjet, ja ehkä syytä olisi vaihtaa myös kondensaattorit, ne on sellaiset sormenpään kokoiset alumiininväriset mutikat, joista lähtee pikkujohto.
Jos joudut uusimaan kärjet, -se vaatii vauhtipyörän irrottamisen, ja sitten on helppo vaihtaa myös kondensaattorit.Kondensaattorit estää kärkien kipinöintiä, ja silloin myös karstapiikkejä.
Ja se sytyksen säätö : Sytytyksen ajoituksen näet siitä, kun kampiakselilla oleva pieni epäkesko pyöriessään avaa kärkiä n. yhen millin. Ja kato myös, että kärjet sulkeutuu kunnolla. Se on välttämätöntä.
Milloin sillä moottorilla on viimeksi ajettu ? Lieneekö kampiakselin stefat vielä kunnossa. Kun jos ne vuotaa, voi olla hankala saada käyntiin, vaikka kipinää antaiskin. Ja kato myös tulpat, että on oikea lämpöarvo.- roope3
ei oo stefoja vaan liukulaakerit ja orenkaat
- Tärkeä lisäsys !!!
Kato ensimmäiseksi, mihin suuntaan käynistys narusta vetämällä vauhtipyörä pyörii.
Ja älä pyöritä moottoria vauhtipyörästä päinvastaiseen suuntaa ollenkaan, kun tutkit kärkien avaumista,- sillä jos sen teet, saattaa murtua vesipumpun vanhat siivet.Jotka ovat hapertuneet vanhuuttaan.- aquador
Kiitos vaan vinkistä nyt peli rokkaa,on ikäsekseen hiljaisen pehmeä käynti.Ei muuta kun 4%seosta tankkiin ja menoksi.
- lightwin
aquador kirjoitti:
Kiitos vaan vinkistä nyt peli rokkaa,on ikäsekseen hiljaisen pehmeä käynti.Ei muuta kun 4%seosta tankkiin ja menoksi.
Tuon ikäiselle pienelle koneelle öljysuositus on 1:16, kun ei ole neulalaakereita. Voi kestää 4% seoksella, mutta tuo on suositeltu.
- Gale Buccaneer
aquador kirjoitti:
Hei, mulla on suunnilleen samanikäine moottori, mutta kopio merkiltääm Gale.
Onko omasi 1 vai 2-pyttyinen ? Mulla on 2-pyttyinen kunnostuksessa enkä tied onko se 3 vai 5 hp.... - aqudor
Gale Buccaneer kirjoitti:
Hei, mulla on suunnilleen samanikäine moottori, mutta kopio merkiltääm Gale.
Onko omasi 1 vai 2-pyttyinen ? Mulla on 2-pyttyinen kunnostuksessa enkä tied onko se 3 vai 5 hp....2-pyttinen
Mulla on tallin nurkassa nököttänyt jotain -60/70 lukua oleva Evinrude 3 hp.
Kokeilin narusta hiljaa pyörittää niin ainakin pyörii, joten voi olla kunnossa.
Uskaltaako laittaa 95 ? Meneekö 4 % öljyä vai miten ?
Mikähän tällaisen museopelin arvo on ?- RiippuuKiikkuu
Täysin kunnosta, se hinta. Hyvin pidettynä ne on ikiliikkujia, sanoo käyttäjät.
Minä laittaisin sen viimesen päälle kuntoon, ja ajelisin muinamiehinä mualiman tappiin. - evaria..
Ehdottomasti 98 ja 4%, rahallinen arvo oikein hyväkuntoiselle 200-300e.
- aquador
Ostin 2-tahti pienkone bensaa, ja laitoin 1dl kaksitahti öljyä lisää hyvin tuntuu pelaavan.
- evaria..
aquador kirjoitti:
Ostin 2-tahti pienkone bensaa, ja laitoin 1dl kaksitahti öljyä lisää hyvin tuntuu pelaavan.
Ei ole ihan paras seos, vaikka prosentit noin tehtynä 4%, niin öljyn pitäisi olla varsinaista perämoottoriöljyä, ei perus 2t-öljyä(eli mopoöljyä). Jos haluat ajaa pienkonebensalla niin osta öljytöntä(vihreä kannu) ja sekoita 2dl pm-öljyä.
- turhaa hienostelua
evaria.. kirjoitti:
Ei ole ihan paras seos, vaikka prosentit noin tehtynä 4%, niin öljyn pitäisi olla varsinaista perämoottoriöljyä, ei perus 2t-öljyä(eli mopoöljyä). Jos haluat ajaa pienkonebensalla niin osta öljytöntä(vihreä kannu) ja sekoita 2dl pm-öljyä.
Mistä 2t 3 heppanen kone tietää onko se perärutkussa vai mopossa? Edellinen vaati erikoisöljyä (ei 2t)? Ennevanhaa sotkettii sekaa mineeraaliöljyä, muita kun ei ollut, mopoihin ja rutkuihin. 4% seosta 98e bensan joukkoon vanhoihin 2t koneisiin.
- evaria..
turhaa hienostelua kirjoitti:
Mistä 2t 3 heppanen kone tietää onko se perärutkussa vai mopossa? Edellinen vaati erikoisöljyä (ei 2t)? Ennevanhaa sotkettii sekaa mineeraaliöljyä, muita kun ei ollut, mopoihin ja rutkuihin. 4% seosta 98e bensan joukkoon vanhoihin 2t koneisiin.
Kas kun se evari on vesijäähdytteinen ja perinteinen mopo ilmajäähdytteinen, eri käyntilämpötila, eri öljy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760