minulle ei kerry tai synny kaatopaikka jätettä.mutta tyjästä jätepöntöstä pitää maksaa kuljetus maksu.siitä ei pääse eroon millään.kaiken plavan jätteen vien viereiseen jäteasemaan ja muuta ns kaatopaikka jätettä ei tuu kun noin 50 litraa vuodessa,jonka vien jäteasemalle 7 km päähän.nyt pitää kuitenkin kattaa tyjän jäteastian tyjäämisestä aiheutuneet kulut.yks firma maksoi mulle muutaman kympin ongelmajätteiden hävityksestä.nyt ei ponttö mee aivan tyhjänä.
tyhjästä pitää maksaa
7
167
Vastaukset
- Lasku ja Roska
Sain laskun jäteyhtiöltä vapaa-ajan kiinteistöstä. Kiinteistöllä on ollut jo vuosia mökki, jota käytän alle 10 kertaa kesässä. Siellä ei ole omaa jäteastiaa, koska jätettä ei tietenkään juurikaan synny ja kaikki syntyvät jätteet tuodaan äitini vakituisen asunnon jäteastiaan.Kirjeen mukaan minut onkin rekisteröity ns. aluekeräyspisteen käyttäjäksi, mikä tietysti vastaisi eniten totuutta, jos nyt jotain jätettä mökiltä tuotaisiin. Mökillä ei olla talvella eikä ole talvikunnossapidettävää tietä, silti ovat laskuttaneet tammikuusta alkaen elokuun loppuun joka kuukausi ! Ja aluekeräyspistettä ei ole kirkonkylässä lainkaan ja mökki on kuitenkin ihan kirkonkylän tuntumassa (2 km). Ja miksiköhän ovat nyt yhtäkkiä päättäneet lakaa laskuttaa, kun ei ole vuosiin kuulunut mitään eikä laskua tullut ?
Aion soittaa ja protestoida ja jättää laskun maksamatta. Tyhjästä en maksa mitään. En edes asu mökkipaikkakunnalla. Kuka tälläisen typerän lain on ajanut säädettäväksi ? - maksa pois
Lain mukaan kesämökkiläiselläkin pitää olla voimassaoleva jätesopimus. Mitään poikkeuslupia ei myönnetä. Maksua ei voi siis mitenkään laistaa.
http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=142653&lan=FI - Maksu kaikille
Aina te jaksatte valittaa samasta asiasta. Jälleen kerran: Kunnat on lakisääteisesti velvoitettu järjestämään jätteiden keräys. Koska sekään ei ole ilmaista, niin jokaiselta kiinteistöltä rahastetaan jätemaksu. Jos ei asuta vakituisesti niin maksu on pienempi. Voihan sitä tehdä selvityksen, jos mökillä ei koskaan käydä niin silloin välttää jätemaksun, mutta jos sitä käytetään "normaalisti" eli käydään vaikka vain kerran kesässä niin maksu kerätään. Laki määrää niin.
- turhasta en maksa
Jos jätettä ei kerry normaalisti ja laskuja tulee, niin sitten pitää alkaa duunaan sitä jätettä. Maalla näihin yhteispönttöhin voi ajaa traktorilla kantoja, maata ja talvella lunta, pienemmät astiatkin voi täyttää maalla, kaivaa vaikka ojaa ja kuljetuttaa maa-aineksen muovisäkeissä 50 km päähän kaatopaikalle. Tulee hupaisan kallis oja! Joskus kovakouraisessa käsittelyssä saattaa vitutuksen vallassa hajota astiakin, joten ei ainakaan tule maksettua turhasta.
Jos eletään kommunismissa, eikä saa itse päättää asioistaan, silloin laitetaan paikat paskaks, näin tehtii neukkuissa ja systeemi kaatui.- maalainen.......
Asun maalla, keväällä huomaa jätepisteillä kun mökiläiset saapuu
paikkakunnalle jätepisteet täyttyy vanhoista sohvista, helloista, televisioista.....
Mökkiläisten maksut saisi triplata!!!
No onneks tuli sentään kiinteistövero saa pikku maalaiskunnat mökkiläisistä jotakin tuloo. - Olette ääliöitä
Oletko tyhmä vai lukutaidoton? Pönttöjen kyljessä on ohjeet mitä sinne saa laittaa. Siis ei maata eikä kantoja eikä myöskään lunta. Mutta kuten joku sanoi, keväällä huomaa kun mökkiläiset tulevat, pöntöt täyttyvät KAIKELLA ROJULLA MITÄ PÖNTTÖIHIN EI SAISI LAITTAA. Sitten jotkut vielä valittavat maksuista. Mutta ainahan kaupunkilaiset ovat pitäneet maaseutua kaatopaikkanaan.
- okt....
Jos jätekulut tuntuu liian suurilta niin katsokaa naapurimaihin, siellä jokainen vie astiansa keräyspaikalle ja kärrää sen sitten tyhjänä takaisin. Jollet vie niin astiaa ei tyhjennetä.
Meillä jäteauto ajaa kymmenenmetriä ja pysähty muutaman tuhatkertaa päivän aikana ja vielä sama kierros eri viikkoina sen mukaan kuinka usein kenenkin astia tyhjennetään. Täysin järjetöntä ja kallista, ympäristöstä puhumattakaan.
On myös järjetöntä mikesei matkapuhelimen keksijämaassa saada aikaan jäteastiaa omakotitaloille joissa olisi edes 2-3 lajittelulokeroa, jotka sitten autoon kipatessa menisi omiin säiliöihinsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559