Sunnuntaina julkistettu Yle Uutisten gallup lupaa keskustalle 16,6 % kannatuksen kuntavaaleissa. Se on 3,5 prosenttiyksikköä vähemmän kuin edellisissä kuntavaaleissa. Gallupin johdosta tv:ssa haastateltu puolueen puheenjohtaja Juha Sipilä piti tulosta lupaavana. En ole pitänyt Sipilää varsinaisena humoristina, mutta sarkasmia hänen lausuntonsa täytyy olla.
Joo, todella lupaavaa, kun jo niskaan hengittävät persut, jotka ovat nostaneet kannatustaan edellisistä kuntavaaleista yli 10 prosenttiyksikköä, 15,8 prosenttiin, tasan kaksinkertaistaneet kannatuksensa niissä saamastaan 5,4 prosentin kannatuksesta. Ja kun vauhtiin ovat päässeet, niin varmaan vaaleissa porhaltavat kepun ohi. Demaritkin ovat menettäneet kannatustaan 2,5 prosenttiyksikköä, varmaankin myös se on mennyt persuille, mutta ovat sentään selvästi kepun yläpuolella. Kokoomukselle persujen kannatuksen noususta on vähiten vaaraa, ja niinpä puolue on pysynyt jokseenkin edellisvaalien kannatuksessaan.
Mutta keskustan palstalla kun olemme, käsiteltävänä asiana pitää tietysti olla keskustan. Palaan siis avaukseni otsikon kysymykseen: mistä keskustalle nousun avaimet? Minä en sellaisia näe, vaan vahvasti näyttää siltä, että kepu on ne avaimensa lopullisesti hukannut.
Kepun puheenjohtaja Sipilä on ilmoittanut puolueen päätavoitteeksi kuntauudistuksen pysäyttämisen. Se pyrkimys ei ole avain kepun nousuun. Kuntauudistus tarvitaan, meillä ei ole enää varaa pitää nykyistä hajanaista ja resursseja turhaan sitovaa järjestelmää, joka tulee kovin kalliiksi eikä se kuitenkaan pysty turvaamaan kuntalaisilleen niitä palveluita, joita kunnilta edellytetään. Palveluita on todella keskitettävä, mutta ei hallitus pyri keskittämään ihmisiä, kuten Sipilä sanoo, ihmiset itse haluavat keskittyä sinne, missä he saavat paremmin työtä, palveluita ja muutenkin paremman elämän edellytykset. Sipilä ei halua meidän auttavan EU:n kriisimaita, mutta haluaa meidän kuitenkin pysyvän eurossa. Vaikeasti yhteen sovitettavia tavoitteita.
Sipilällä on myös ihan selväjärkisiä näkemyksiä, mutta hänen nyt esittämissään tavoitteissa oli niin paljon ristiriitaisuuksia ja hänen puheessaan muutakin höpöhöpöä – kuten hallituksen maaseutuinho ja pyrkimys viljelijän kurittamiseen – että vaikea niitä olisi vakavasti ottaa. Vaikka Sipilä lienee kepupoliitikoista liberaaleimpia, ilmeisesti kepun vanhoillista kenttää miellyttääkseen hän toi esille paljon sellaista, jonka tarkoituksena on nähtävä kehityksen pyörän pysäyttäminen ja mielellään kääntäminen pyörimään taaksepäin. Ei sellaisista ajatuksista ole kepun nousun avaimiksi.
Nokia julkistaa tänään uuden älypuhelimen, ja sen toivotaan tuovan uuden nousun Nokialle. Mikä olisi se uusi idea, joka toisi nousun kepulle? Sellaista ei ole näköpiirissä, eikä tullekaan, kun kepu hakee niitä nousun eväitä vain jostakin menneestä. Siellä ei ole ”älypuhelimia”, vain niitä raskaita kalikoita, joita minä ja monet muut yli 20 vuotta sitten kannoimme vyöllämme – kun ne eivät taskuun mahtuneet – ja olimme niistä vähän ylpeitä, vaikka ne olivat painavia, eikä niissä ollut juuri muita ominaisuuksia kuin että puhua niillä voi niin kuin puhelimella puhutaan, jos nimittäin oli verkkoa, joka puuttui suuresta osasta maata. Kepun kannatuksen verkko on jo nyt kovin heikko ja luonnollisista syistä yhä heikommaksi käy.
Se nyt on vain niin, että aika on kulkenut kepun ohitse. Ihmisiä on aina vain vähemmän niissä kitukunnissa, joiden itsenäisyyden säilyttämistä kepu siis pitää tärkeimpänä vaaliteemanaan, säilyttääkseen vallan edes siellä. Eivätkä läheskään kaikki ihmiset sielläkään ole kepun kannalla, kun ovat jo tarpeeksi kauan saaneet nähdä, ettei siellä kepun eväillä parempaan päästä, päinvastoin jäädään yhä enemmän jälkeen niistä seuduista, joilla kepulla ei ole kunnallispoliittistakaan valtaa. Toivoton on kepun tilanne.
En minä kepun nousua toivo, vaikka avaukseni otsikko saattaisi niin saada olettamaan, mutta en sitä pelkääkään. Ei kepu nouse niillä Sipilän Seppo_Ilmarisen kirjaamilla ”10 pisteen ajatuksilla”, joissa on paljon ristiriitaa keskenään, ja vaikka niissä muutama ihan hyväkin olisi, kepun vanhoillinen kenttä jyrää ne, samoin ehkä niiden esittäjänkin ennen pitkää. Tällä palstalla kepusta sanottavalla, enempää myönteisellä kuin kielteisellä , ei juurikaan ole vaikutusta kepun kannatukseen, mutta ehkä kuitenkin vähän sitä kannatusta alentavaa, jos kepulaiset täällä eivät yritä kumota jonkun esittämiä kielteisiä näkemyksiä, vaan alkavat vain solvata niiden esittäjää, kuten arvatenkin alkaa taas kohta tapahtua.
Mistä keskustalle nousun avaimet?
60
145
Vastaukset
Feedback aikaisempaan:
Viime lauantaina tekemäni avaus ”10 miljoonan euron mies”, jossa käsiteltiin Juha Sipilää, on näköjään poistettu. Seuraisikohan kepun puoluetoimisto todella tätä palstaa? Voihan olla kuitenkin niin, että avaukseni teki taas liian kipeää jollekin palstan kepulaiselle, joka sai sen poistoon. Mitäpä tuosta, mutta kun siihen ehti jo heti lauantai-aamuna tulla eräitä asiallisia vastineita, olisin nyt niihin vastaillut, kun moneen päivään en ole palstalla käynyt. Enemmän siihen avaukseeni tosin heti tuli sitä tavanomaista älytöntä törkyä. Sellaisesta en yleensä piittaa, mutta muutamaan törkyyn haluan palata:
Minun sanottiin kadehtivan Sipilän rikkautta. Sellaista ei lainkaan ollut poistetussa avauksessani. Kateellisuus ei kuulu luonteeseeni – enhän ole kepulainen. Eikä minulla olisi aihetta kadehtia kenenkään rikkautta, kun mukavasti omillani pärjäilen. Sääliksi minua Sipilä käy toivottomassa tehtävässään mm. tuon kuntavaaligallupin valossa.
Eräissä niistä vastineista oltiin huolestuneita toimeentulostani. Vakuutan, että huolenne on aiheeton. Kodistani tosin vain puolet omistan, toisen puolen omistaa vaimoni kuolinpesä, kuten sanoitte. Olen sen kuolinpesän haltija, mutta tietenkään en sen omaisuuksiin koske. Vaimoni kuten minunkin perinnönsaajia ovat kaksi poikaani ja poikapuoleni. Tämä puolikas nyt kai n. 300 000 euron arvoisesta kodistani ei toki ole ainoa omaisuuteni, eikä se toinen puolikas vaimoni kuolinpesän ainoa omaisuus, kyllä niissä kummassakin on vähän muutakin, olimme melko hyvätuloisia kumpikin ja jotain jäi sukanvarteen, jossa on myös muutama vuosi sitten myymästäni Helsingin Kalliossa omistamamme pikkuasunnon myyntituloista saatua. Ja kun kohtalaista eläkettä – kahta itse asiassa – saan, niin ei hätää. ”Ei sitä muutoin niin matkusteltaisikaan”. Omaisuuksillaan täällä minua paljon enemmän retostelleet rikkaat kepulit eivät ehdi matkustella, kun heidän täytyy aina palstaa päivystää.
Oltiin huolestuneita myös poikani toimeentulosta. Huolestuneisuutenne siitä on vielä turhempaa kuin huolestumisenne minun osaltani. En minä hänen asioistaan ala yksityiskohtaisemmin kertoa, mutta tietääkseni hänellä ei ole velkaa ollenkaan, sen sijaan melkoisesti muutakin omaisuutta kuin tuo puolikas johtamastaan pajasta, ja silläkin menee niin poikani kertoman kuin mediatietojenkin mukaan oikein hyvin.
Kyllähän se mieltäni lämmittää, että olen niin merkittävä suuruus eräille, että tuolla tavalla olen jatkuvasti heidän mielissään, avauksillani, heidän omissa avauksissaan ja nostellessaan palstalle minun vanhoja avauksiani. No, oikeasti se vain huvittaa. En minä niin suuri ole, he vain ovat niin pieniä.
Oikeasti mieltäni on lämmittänyt taas monta päivää luonani ollut naisystäväni, monta yötä vuodettanikin, ja myös hänen laittamansa erinomaiset ruoat, joita hän on laittanut pakastimeenikin niin, että riittänevät siihen asti, kunnes lähdemme yhdessä lämmittelemään Välimeren rannalle, Turkin etelärannikolle. Matka on jo tilattu ja maksettu saman tien.- Sapiens dux
Ihan kuriositeettina mainittakoon kun Veli Hyvä lähdit euromääräisenä omaisuuttasi luettelemaan, että pieniä ovat Sinun silakkasi joulukaloiksi kun verrataan hallussani olevaan mammonaan.
En leuhki varoillani, mutta nyt on pakko ilmoittaa, että painimme myös varallisuudessa ihan eri sarjoissa, Sinä höyhensarjalaisena ja minä superraskaassa seurassa.
En olisi uskonut, että noinkin köyhä edes kehtaa lähteä elvistellä senteillään. - Osmium 76
Sapiens dux kirjoitti:
Ihan kuriositeettina mainittakoon kun Veli Hyvä lähdit euromääräisenä omaisuuttasi luettelemaan, että pieniä ovat Sinun silakkasi joulukaloiksi kun verrataan hallussani olevaan mammonaan.
En leuhki varoillani, mutta nyt on pakko ilmoittaa, että painimme myös varallisuudessa ihan eri sarjoissa, Sinä höyhensarjalaisena ja minä superraskaassa seurassa.
En olisi uskonut, että noinkin köyhä edes kehtaa lähteä elvistellä senteillään.Kapi on äpäränä syntynyt Rautavaaralanen piruparka.Aliupseerin palkoilla ei rikastuta ja nekin vähät ovat huvenneet avioeroissa mustalaisten kanssa.
Jo matkakassa 200 euroa kertoo, että kyseessä on p-aukinen tollisko. - Suývin osanotto
Haista v ... t ... t .... u ...!
- Varma tieto
Tiettävästi kapin poika on ilmaissut syvästi häpeävänsä isäänsä.
Lopuksi tällä erää
En ole siis moneen päivään palstalla käynyt, mutta naisystäväni ollessa asioillaan kaupungilla tulin äsken heittämään tuon avaukseni, kun minua on näköjään niin kovin tänne kaipailtu. Pistin myös siihen pikkujatkon poistetun avaukseni tiimoilta ja vastailin Seppo_Ilmariselle ja Jarmo Tuokolle. Kun naisystäväni varmaan kohta palaa asioiltaan, alkaa laittaa meille lounasta, ja sitten on ohjelmassa muuta, en näe nyt välittömästi näe aihetta enempään olevan. Ja kun naisystäväni viipyy vielä luonani muutaman päivän, en välittäne täällä paljon pistelehtiä, mutta jäähän palstalle päivystys, se on varmaa, ja kyllä taas minäkin tulen käymään, kun siihen aihetta on.
Huvittaa vain, että rikkaan Sipilän 10 pisteen ajatuksista availee tuo Ilmarinen, jolle kapitalistit ovat kaiken pahan alku ja juuri. Millaiseksi hän mahtaisi kuvaillakaan Kataisen, jos tämä olisi yhtä rikas kuin Sipilä? Moni porvarillisemmin ajatteleva kuin Ilmarinen on saanut täällä kepulaisilta punikin leiman. Miksi ei hän? No, ”onhan hän sentään kepulainen”;)) Melko vasemmistolainen tuo Tuokkokin näkyy olevan ajatusmaailmaltaan. Kyllä minun poliittinen ajatusmaailmani – niin liberaali kuin se onkin – on selvästi oikeistolaisempi, mutta silti minä olen eräille palstakepuleille punikki. Miksi ei hän? No, ”onhan hänkin sentään kepulainen”;))
Sanon avaukseni lopussa:
”Tällä palstalla kepusta sanottavalla, enempää myönteisellä kuin kielteisellä , ei juurikaan ole vaikutusta kepun kannatukseen, mutta ehkä kuitenkin vähän sitä kannatusta alentavaa, jos kepulaiset täällä eivät yritä kumota jonkun esittämiä kielteisiä näkemyksiä, vaan alkavat vain solvata niiden esittäjää, kuten arvatenkin alkaa taas kohta tapahtua.”
Niin näkyy jo alkaneen tapahtua, tietysti minä kepulaiseni tunnen, joten kiitos siitäkin vähästä, lisänä se on rikkakin rokassa – eli kepun kuormassa.
Iloisiin näkemiin!- Osmium 76
Näin sai punikki-ruuna taas korvilleen ja pakenee paikalta...;)
- Osmium 76
Pitää muistaa, että kapi on patologinen valehtelija. sairas vanhus, entinen heikkolahjainen evp aliupseeri.
Kuvittele suuria, ei ole mitään. Vielä korjaus. Sanon avauksessani:
"persut, jotka ovat nostaneet kannatustaan edellisistä kuntavaaleista yli 10 prosenttiyksikköä, 15,8 prosenttiin, tasan kaksinkertaistaneet kannatuksensa niissä saamastaan 5,4 prosentin kannatuksesta"
En sentään niin huono ole matematiikassa, kuin tuosta luulisi, lähes kolminkertaiseksihan tuo persujen kannatus on noussut. Olisinko ensiksi vilkaissut nykykannatuksen 10,8 prosentiksi, ja siksi on lipsahtanut noin.
Mutta sitä tavanomaistaan jo roiskineiden kepulaisten matikkapää ei ole riittänyt tuota korjaamaan, varmasti olisivat niin tehneet, jos olisivat siinä virheen huomanneet. Vai olisivatko vain niin kiimassa minuun nyt monen päivän jälkeen tänne tultuani, etteivät lue ollenkaan kirjoittamaani, riittää, kun vain olen heidän näköpiirissään. Nyt häivyn siitä, mutta en suinkaan heidän mieleistään, sen saatta varmasti nähdä;))- kapi rules ok
Ne ei malttanut munakarva-aliupseeri mennä. Äsken vielä painoi kiire, ei ilmeisesti enää...;)
- minäkin lopetan?
Ei kapin valheita tarvitse kenenkään tallentaa.
Kapi suoltaa niitä loppumattomana pötkönä, päivittäin
aamusta iltaan.
Kyllä niitä riittää tallentelemattakin! - :))))))))))))))
Siellä se kapi luuseri edelleen tollottaa ruutua ja puree rystysiään. Äsken vielä oli niin kiire..ei mihinkään...:)))))))))
Nokia on toivoa tulevaisuudesta. KEPUlla sellaista toivetta ei ole. Ahneiden agraarien puolueelle ei enään ole tilausta. Juha Sipilän tehtävä on toimia KEPUn saattohoitajana.
Kunnallisvaalit käydään jokaisessa kunnassa erikseen, enkä sen takia usko valtakunnallisiin vaaliteemoihin. Olennaista puolueiden menestykselle on hyvä paikallinen ehdokasasettelu, jossa kuitenkin kaikilla näkyy olevan suuria vaikeuksia. Valtuutettujen kierto on nopeutunut takavuosista, joten uuden veren löytäminen on vaikeaa, elleivät aikoinaan valtuustoissa olleet ja tehtävästä luopuneet ole valmiita lähtemään tauon jälkeen uudelleen mukaan. Kuntauudistuskeskustelun aiheuttama havahtuminen todellisen päätäntävallan niukkuuteen ja nykyinen talouslama vähentävät motivaatiota.
Yllättävää on, että ehdokkaiden haaliminen on vaikeaa myös perussuomalaisille. Luulisi, että eduskuntavaalivoitto ja siihen liittynyt uho innostaisivat mukaan porukkaa, jolla ei ole minkäänlaista aiempaa kokemusta käytännön politiikasta ja siihen liittyvästä rahan niukkuudesta. Samoin kuvittelisi, että maahanmuuttajavastaisuus innostaisi persuehdokkaita kasvukeskuksiin. Mutta ehkä persujen kannattajat seuraavat johtajiaan siinäkin mielessä, että kieltäytyvät ottamasta vastuuta asioiden hoidosta silloin, kun pääsyä valtaan heille oikein tyrkytetään. On mukavampaa arvostella sivusta.On noinkin, mitä kuntavaalien luonteesta sanot. Mutta kyllä ne myös yleisempiä poliittisia mielialoja ilmentävät. Siinä tarkoituksessa kai kepukin on ottanut tuon valtakunnallisen kuntauudistushankkeen vastustamisenpääteemakseen.
Persujen osalta en muuta halua sanoa, kuin että ehkäpä he ymmärtävät, ettei maahanmuuttajavastaisuudella asutuskekuksissa suuria äänipotteja saada. Täällä kun se vastaisuus on paljon vähäisempää kuin siellä, missä niitä maahanmuuttajia on paljon vähemmän.
Harvinaisen hyvin aseteltujahan Sipilän kannanotot ovat olleet. Valitettavasti vain ajatusten tunnettuus taitaa olla melko vähäinen, koska vaalit ovat ovella ja uusi puheenjohtaja on ehtinyt sangen vähän esiintyä julkisuudessa. Mitään erityisiä ristiriitaisuuksia Sipilän ajatuksista en löydä juuri etsimälläkään.
Tosin siitä voidaan tietysti väitellä, mitä kuntauudistuksella tarkoitetaan, mutta asia käynee selväksi, kun täsmentää, ettei kuntauudistusta voida toteuttaa ainoastaan muuttamalla kuntakarttaa. Luulisi jo sinällään olevan selvää, ettei mikään asia korjaannu vain sillä, että piirretään kartalle uudet rajat. Seikka, joka ei näy valjenneen itseään kykypuolueena pitävälle Kokoomuksellekaan.
Keskusta on täsmentänyt asian sangen hyvin, kun Kiviniemi jossakin yhteydessä mainitsi, että kuntien ongelma on rahoituksellinen eikä mikään kuntien rajaongelma. Ilmeisesti porvareille on jäänyt alitajuntaan muinoiset valloitussodat, joissa hyvinvointia haettiin yrittämällä siirtää valtakunnan rajat alueille, joilla tiedettiin olevan paljon höyryäviä lihapatoja.
Eihän rahoitusongelma rajoja muuttamalla miksikään muutu. Voisimme hyvin yhdistää kaikki kunnat Helsingin työssäkäyntialueeseen, kuten käytännössä asian laita onkin, ja mikäänhän ei tämän manööverin seurauksena muuttuisi. Sama suuri huuto eläteistä senkuin jatkuisi. Ei tämän seikan toteamiseksi tarvitse edes mielikuvitusta.
Nokian ja Suomen maaseudun ongelmien ei tarvitse olla mitenkään erillisiä, vaan jos Nokia on erityisen innovatiivinen, niin se kykenee kyllä ratkaisemaan paitsi omat niin myös maaseudun ongelmat. Näin voisi ainakin olettaa. Yhteydethän ovat perinteisesti olleet maaseudun ongelma, johon nokialainen teknologia istuu kuin nenä päähän. Ehkä Nokian pitäisi palata juurilleen: connecting people eikä disconnecting.Kierrät varsinaista asiaa, ja taitavasti sen teetkin, mutta en tässä kiireessä ala siihen puuttua, kun olen sanonut omat mielipiteesi asiasta jo avauksellani ja myös vastineessani Sinun avauksellasi.
- Voi reppana Kapia
Hohhohhoooooooo
Tollolle feedback on takasinkytkentä. Tollo on googlettanut, takaisinkytkentä ei kuitenkana tarkoita sitä mitä Kapi on tarkoittanut.
Feedback merkityksessä takaisinkytkentä on sähkötekninen termi, joka tarkoittaa itse itseään kontrolloivaa kytkentää (signal that is looped back to control a system within itself).
Takaisinkytkentä Kapin takauma merkityksessä on tietysti "flashback"
Taas teki tollikka aliupseeriitsestään naurunalaisen- I'm back
Rottakouluenglantia... Kapi osoittaa taas osaamattomuuttaan...
Recollection sopii myös, mutta feedback ei. Kirjallisissa yhteyksissä feedback tarkoittaa palautetta, ei takaisinkytkentää. Kapi reppana on gooslettanut sanan ymmärtämättä sen merkitystä... I am back, olen selkä.... heheheheeeee
Pikkuystävilleni
Muutama asiallisuuteen pyrkivä vastine on päivän aikana tullut, ja niihin kävin pikimmiltään vastailemassa. Mutta niin paljon enemmän on tullut sitä muuta, että ihan vakavasti täytyy ihmetellä, onko tänne pesiintynyt suurikin joukko sellaisia joutilaita tyhjäpää-turhimuksia, joilta puuttuu äly sekä kyky muuhun, vai onko vain muutama elämänsä kaiken sisällön menettänyt ja tuo onneton haluaa kertoa siitä aivan käsittämättömällä ahkeruudella palstaa koko ajan päivystäen.
Niin tai näin, mutta kiihkeä on ollut kapikaipuu, kun muutamia päiviä olen poissa ollut. Polttava on ollut halu saada edes jotain kontaktia ihmiseen, jolla on oikea elämä. Paljon on lohduton yksinäisyys padonnut raukan sisälle sellaista, jota on täytynyt tulla purkamaan heti, kun palstalle tulin. Tuollainenhan huomionkipeys tietysti kumpuaa ajatuksesta ”halveksi minua edes, kunhan vain huomaat”. Niinpä osaan jättää sen omaan arvoonsa, enkä ylpisty siitä, sillä on myös niin, kuin sanon tuossa feedbackissani:
”Kyllähän se mieltäni lämmittää, että olen niin merkittävä suuruus eräille, että tuolla tavalla olen jatkuvasti heidän mielissään, avauksillani, heidän omissa avauksissaan ja nostellessaan palstalle minun vanhoja avauksiani. No, oikeasti se vain huvittaa. En minä niin suuri ole, he vain ovat niin pieniä.”
Toivottavasti jaksavat edelleen, vaikka minä en taas muutamaan päivään palstalla käy, sillä onhan myös niin, kuin sanon avaukseni lopussa:
”Tällä palstalla kepusta sanottavalla, enempää myönteisellä kuin kielteisellä , ei juurikaan ole vaikutusta kepun kannatukseen, mutta ehkä kuitenkin vähän sitä kannatusta alentavaa, jos kepulaiset täällä eivät yritä kumota jonkun esittämiä kielteisiä näkemyksiä, vaan alkavat vain solvata niiden esittäjää”
Mutta enempää en enää muutamaan päivään teille huomiotani anna, vaan kun tietysti jäätte palstalle, niin lämmitelkää sillä nuotiolla, joka taas on avaukseni eteen syttynyt.- Kapi rules ok
Resupekka kapi taas valehtelee, et sinä pois malta olla. Eihän sinulla rumalla menninkäisellä ole muuta elämää kuin tämä palsta.
- Sapiens dux
Pienessä kehässä ajatuksesi kulkee kun mahtailet noilla nuotioillasi koska ne ovat hiilloksia, jotka korventavat Sinua, eivät lämmitä.
Pystyvänä yleisjohtajana minulla on, etten sanoisi, mm. kyky asettaa oma merkitykseni suhteellisesti oikeaan skaalaan, jonne Sinulla ei missään olosuhteissa ole mahdollisuutta, lähellekään.
Niin se vain Hyvä Veljeni on. Totuus ei pala tulessakaan! Sapiens dux kirjoitti:
Pienessä kehässä ajatuksesi kulkee kun mahtailet noilla nuotioillasi koska ne ovat hiilloksia, jotka korventavat Sinua, eivät lämmitä.
Pystyvänä yleisjohtajana minulla on, etten sanoisi, mm. kyky asettaa oma merkitykseni suhteellisesti oikeaan skaalaan, jonne Sinulla ei missään olosuhteissa ole mahdollisuutta, lähellekään.
Niin se vain Hyvä Veljeni on. Totuus ei pala tulessakaan!Kuulehan vielä sinäkin, aina perässäni roikkuva pikkuystäväni:
En ole leuhkinut omaisuuksillani, mutta otin tuon asian esille siksi, kun sillä poistetuksi saamallanne avauksellani oltiin todella huolestuneita toimeentulostani ja sanottiin asuntonikin olevan edesmenneen vaimoni kuolinpesän ja sitä kautta vain poikapuoleni omistuksessa.
Mutta kun sinä leuhkit tuossakin omaisuudellasi, niin jos annat minulle yhteystietosi, voin lähettää listauksen itseni ja vaimoni kuolinpesän muusta omaisuudesta, kuten pankkitileistä, osakkeista ja sijoitusrahastoista, niin pääset huolestasi; enemmän niissä on kuin tämän asuntoni arvo, jonka senkin lienen alakanttiin tuossa hinnoitellut.
Mutta ihmettelen kyllä, jos omaisuutesi on suurempi kuin minun, jos nimittäin olet sen vain minun tehtävieni alemmissa toimiupseeritehtävissä hankkinu6t, kun sinulla ei ole sellaista siviilityöuraa, kuin minulla, joten lienet vain yhden vaatimattoman eläkkeesi varassa. Ei niillä tuloilla pitäisi suuria omaisuuksia karttua, vaikka kulut olisivat kuinka vähäiset, kuten sinulla varmasti on. Ahkerinkaan palstan päivystäminen ei kalliiksi tule, ja sitähän sinä vain teet, kun et koskaan edes matkustele maailmalla, kuten minä.
Nyt saa riittää puoleltani myös teille huomionkipeille pikkuisille.
Joten jää vain lämmittelemään sille sytyttämälleni nuotiolle, kun itse et sellaisiakaan aikaiseksi saa.- Voi kapi reppanaa
Annamme sinulle feedbackia poissaollessasi.... hehehheeeeee
Ei mennyt kapin englanti putkeen, vaan ei mene suomekielikään: "onko vain muutama elämänsä kaiken sisällön menettänyt ja tuo onneton haluaa kertoa siitä aivan käsittämättömällä ahkeruudella palstaa koko ajan päivystäen. " Monikko ja yksikkä siinä menevät ihan sekaisin. Kyllä kait jo kansakoulussa opettiin ettei yksikköä ja monikkoa voi sotkea samassa virkkeessä. Vaan oppimatta jäi Kapi-reppanalta tuokin. Kuten niin moni muukin asia, kovin moni muu. - Kapi ei petä
kapi_korhonen kirjoitti:
Kuulehan vielä sinäkin, aina perässäni roikkuva pikkuystäväni:
En ole leuhkinut omaisuuksillani, mutta otin tuon asian esille siksi, kun sillä poistetuksi saamallanne avauksellani oltiin todella huolestuneita toimeentulostani ja sanottiin asuntonikin olevan edesmenneen vaimoni kuolinpesän ja sitä kautta vain poikapuoleni omistuksessa.
Mutta kun sinä leuhkit tuossakin omaisuudellasi, niin jos annat minulle yhteystietosi, voin lähettää listauksen itseni ja vaimoni kuolinpesän muusta omaisuudesta, kuten pankkitileistä, osakkeista ja sijoitusrahastoista, niin pääset huolestasi; enemmän niissä on kuin tämän asuntoni arvo, jonka senkin lienen alakanttiin tuossa hinnoitellut.
Mutta ihmettelen kyllä, jos omaisuutesi on suurempi kuin minun, jos nimittäin olet sen vain minun tehtävieni alemmissa toimiupseeritehtävissä hankkinu6t, kun sinulla ei ole sellaista siviilityöuraa, kuin minulla, joten lienet vain yhden vaatimattoman eläkkeesi varassa. Ei niillä tuloilla pitäisi suuria omaisuuksia karttua, vaikka kulut olisivat kuinka vähäiset, kuten sinulla varmasti on. Ahkerinkaan palstan päivystäminen ei kalliiksi tule, ja sitähän sinä vain teet, kun et koskaan edes matkustele maailmalla, kuten minä.
Joten jää vain lämmittelemään sille sytyttämälleni nuotiolle, kun itse et sellaisiakaan aikaiseksi saa.Viides lähtöilmoitus tähän samaan ketjuun, hyvä Kapi. Et petä koskaan, aina samat litaniat.
Siis ihan normaali päivystyspäivä (tähän mennessä 7 tuntia, ja iltaitku vielä pirauttamatta) taas yhden lepopäivän jälkeen - Osmium 76
kapi_korhonen kirjoitti:
Joten jää vain lämmittelemään sille sytyttämälleni nuotiolle, kun itse et sellaisiakaan aikaiseksi saa.Itkien ja hammasta purren pakenee taas heikkolahjainen evp aliupseeri murjunsa pimeimpään nurkkaan .Itkemään yksinäisyyttään, yksinkertaisuuttaan, ilman naista ja ystäviä.
Oikeastaan säälittää tuo resupekka... - Sapiens dux
kapi_korhonen kirjoitti:
Joten jää vain lämmittelemään sille sytyttämälleni nuotiolle, kun itse et sellaisiakaan aikaiseksi saa.Minulta jäi tietysti mainitsematta henkinen pääoma, joka on Keskustan monille ihmisille hyvinkin tyypillistä. Se kasvaa myös korkoa koko ajan. Mitenkäs Sinun laitasi on?
- Kapi pääomat
Sapiens dux kirjoitti:
Minulta jäi tietysti mainitsematta henkinen pääoma, joka on Keskustan monille ihmisille hyvinkin tyypillistä. Se kasvaa myös korkoa koko ajan. Mitenkäs Sinun laitasi on?
Kapilla sitä henkistä pääomaa riittää. Kepukauna, siinä on pelkistettynä Kapun koko henkinen pääoma. Tämä saitti ainoa elämä jota tuolla pääomalla on.
Mitapä muuta koko työuransakin kopioijana tehnyt, rättien ja papereiden pyörittelijä olisi kuin yksinkertainen, kaunainen......jne jne jne
Aika matala on henkisen pääomankin aste jos matalaa murjua ja paria sataatuhatta euroa joku pitää vaurautena. Itsellänikin miljoona menee reippaasti yli kun omaisuudelle hintaa arvioidaan, enkä silti itseäni vauraana pidä.
- Näin on näreet???
Mistä kapin nysälle nousun avaimet? Ei mistään. evp aliupseeri on eunukki, joka pystyy vain imemään homokavereitaan....;)
- KauKe
Ei ole mitään väliä onko kepun kannatus 23% vai 13 % kun ne puuttuvat äänet ovat menneet lähes saman aatteisille pressuille. Mutta olisi hirveä katasrofi jos yksikin ääni lisi mennyt demareille tai heidän lempikaverille kommunisteille.
Keskusta- oikeisto enemmistö on suuri edelleen noin 75%, ja punanutut vaivaiset 25% joten kapin höpötykset ovat täyttä punikki paskaa. Hän ei ole koskaan äänestänyt kuin kommareita tai demareita, sillä ei ole mahdollista tuo kepu viha joka on lähempänä demareita kuin kokoomus tai ruottsalaiset.
Näillä lukemilla on hyvä mennä kohti kunnallisvaaleja kun tiedetää että punaiset ei hypi silmille muussa kuin media toimittajien taholta kun niitä on suurin osa toimittajista piiitkän demari presidentti kauden suosimisen johdosta.
Mitenkä muuten Tarja Halonen on ottanut takaisin demarien jäsenkirjan, median mukaan. Sillä hän ei käytännössä ole koskaan sitä luovuttanutkaan pois vaikka niin pitäisi. Joten Sauli Niinistö ota oppia edellisestä, ja vaihda ainakin jokatoinen Halosen nimittämä komukka pois virastaan.
Keskiviikon kevennys:
Nyt tiedän mistä lapset tulee, sanoi pikku Kalle äidilleen kun tuli pihalta.
Äiti silmät pyöreinä ihmetteli mitä isot pojat on noin pienelle mennyt kertomaan.
Johon Kalle. ne joilla on reppu selässä tulevat koulusta, ja joilla ei ole reppua tulevat tarhasta.
Öitä kaikille myöskin kepun vihamiehille.....Useimmissa kunnanvaltuustoissa äänestystulokset jakautuvat harvemmin puolueittain, kun ei ole hallitus-oppositio -asetelmaa, vaan jos valtuusto joutuu äänestämään, kaikista suurista puolueista löytyy sekä esityksen puoltajia että sen vastustajia. Yllättävän monesti valtuuston enemmistö myös päätyy toiseen ratkaisuun kuin mitä kunnanhallitus esitti.
Näin ainakin pienten ja keskisuurten kuntien valtuustoissa. Siksi voi sanoa, että kuntavaalien puoluekohtaisella tuloksella ei ole suurta käytännön merkitystä. Tärkeämpää on minkälaisia valtuutettuja valitaan.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Useimmissa kunnanvaltuustoissa äänestystulokset jakautuvat harvemmin puolueittain, kun ei ole hallitus-oppositio -asetelmaa, vaan jos valtuusto joutuu äänestämään, kaikista suurista puolueista löytyy sekä esityksen puoltajia että sen vastustajia. Yllättävän monesti valtuuston enemmistö myös päätyy toiseen ratkaisuun kuin mitä kunnanhallitus esitti.
Näin ainakin pienten ja keskisuurten kuntien valtuustoissa. Siksi voi sanoa, että kuntavaalien puoluekohtaisella tuloksella ei ole suurta käytännön merkitystä. Tärkeämpää on minkälaisia valtuutettuja valitaan.Vaikka et minulle tuota osoitakaan, otan siihen hieman kantaa sivusta:
Voi olla noin pienissä kunnissa, mutta kyllä näissä pääkaupunkiseudun suurissa kaupungeissa puolueiden ryhmät näkyvät pysyvän varsin yhtenäisinä esityksissään ja myös suhtautumisessaan muilta ryhmiltä tulleisiin esityksiin. Mutta varsinaisia kiinteitä poliittisia blokkeja ei ole; eräissä asioissa näkyvät yhtyvän demarit ja kokoomus, mm. eräitä vihreiden esityksiä vastustaessaan. Toisaalta vihreät voivat antaa tukeaan niin kokoomukselle kuin demareillekin noiden esityksistä riippuen. Muilla puolueilla kuin noilla kolmella täällä ei ole juuri mitään roolia, kepulla kaikkein vähiten.
Kyllä niissä pikkukunnissakin näkyy joskus muodostuvan varsin yllättäviä poliittisia yhteenliittymiä. Synnyinpitäjässäni Rautavaaralla perussuomalaiset pääsivät viime kuntavaaleissa toiseksi suurimmaksi puolueeksi, mutta yhdessä enemmistön muodostavat kepulaiset ja vasurit yhdistivät voimansa niin, että persut jäivät kokonaan ilman lautakuntapaikkoja. Siitähän rautavaaralainen persujen kansanedustaja Pentti Oinonen suivaantui niin, että muutti pois paikkakunnalta, Kuopioon.
- Kapia ei mötkön
pipari paljon kiinnosta?
Paljon kiinnostavampaa on riehua kepusaitilla haukkumassa "pikkuisia" ;)))
On meillä siinä maankuulu panomies. Siis omasta mielestään... Heitin vastineen Mielipidepankin erinomaiseen, suorastaan loistavaan avaukseen, ja vastasin tässä Pystyyn_kuolleelle, Enempään en näe nyt olevan aihetta.
Sitä kuitenkin ihmettelen, että yhtenään saan kuulla väheksyvässä tarkoituksessa ”rottakoulustani”, kun samaa ei saa kuulla koskaan tuo Sapiens dux – nikistään päätellen ironisen huumorin suosija – vaikka hän on samalla rottakoulupohjalla, varmaan paljon huonommalla todistuksella ja vähemmällä muulla sotilaskoulutuksellakin. Häntä korkeammalle ylenin sotaväessä, kun sain vaativammissa tehtävissä palvella; ei sitä muutoin olisi Valion isännöitsijäksi päässyt, vaan olisi pitänyt jäädä vain pienen sotilaseläkkeensä varaan, kuten hänkin.
Siis miksi eräiden mielestä hänet ”rottakoulu” on pätevöittänyt minua paremmin? No, ”onhan hän sentään kepulainen”;))
Tyhmiä ovat nuo ”rottakoulun” halveksijat, kun eivät tuota ristiriitaa puheissaan huomaa. Mutta vaikka eräät viisaammat keskustalaiset yrittävät selittää, että nuo eivät olisi kepulaisia, niin tuolla tavalla he vahvistavat, että ”ovathan hekin sentään kepulaisia;))
Kun tänään on vielä viikkojumppani, ja huomenna saatan naisystäväni junalleen ja myöhemmin lähden katsomaan Suomi-Ranska futismatsia – lippu on jo ostettu – ja kun viikonloppuna käyn tapaamassa jälkikasvuani Länsi-Uudellamaalla ja Varsinais-Suomessa, en ainakaan ennen sunnuntai-iltaa palstalla käy, joten toivottelen jo nyt kaikille – myös palstapäivystäjille tärkeässä tehtävässään
hyvää viikonloppua!- Minulla kaunis vaimo
Saattohoitoon kuiva mötkonrukkanen jo joutaa. Sinä myös, sikisi tolloja lauot punikki-päästäsi.
- Sapiens dux
Hyvää viikonloppua myös Sinulle, ymmärtämätön Juntti!
- No kerrotaan
"Sitä kuitenkin ihmettelen, että yhtenään saan kuulla väheksyvässä tarkoituksessa ”rottakoulustani”, kun samaa ei saa kuulla koskaan tuo Sapiens dux"
Ei tuossa mitään ihmettelemistä
Toinen on rehvastellut oppineisuudellaan, korostanut ja tuonut esiin joka käänteessä tuota kurssiaan (kurssihan se on, ei koulu), väittänyt olevansa sivistynyt jne. Tuollaiseen pohjaa vailla olevaan rehvasteluun täällä on reagoitu väheksyen.
Kun vielä olet mm. huvittavalla (suorastaan naurettavalla) sivistys- ja vierasperäisten sanojen (väärin)käytöllä sekä asiavirheilläsi keskustelussa kuin keskustelussa osoittanut, ettet omaa itse väittämääsi oppineisuutta, niin se on vaan lisännyt vettä myllyyn. - Sapiens dux
Ehkäpä syy minun hyväksymiseen on sääli koska ei ole edes kunnon kameraa, jolla kuvata itseäni. Mene ja tiedä!
- Maj evp
Niin tuo kapin käymä "koulu" oli viralliselta nimeltään aliupseerien peruskurssi. Vuoden mittainen kurssi Lappeenrannassa ja sieltä valmistui kersantteja. Kapi palveli suuurimman osan ajastaan juuri aliupseerin toimessa ja kun nimikkeitä myöhemmin muuteltiin toimiupseereiksi ja sittemmin opistoupseereiksi, nin tottahan kapi alkoi pitämään itseään upseerina.
Näitä rottakoulun paperitaan reppana on sitten palstalla ylpeänä esitellyt, vaikka ne tosiasiassa ovat kapin munakarvakuvien arvoisia.
Niitä ja muita kapireppanan toilauksia olemme kyllin saaneet täälä naureskella.- Mutta miksi
tään Spaniel Duxin rottakoulun todistus on arvokkaampi kuin kapin, vaikka se varmaan on heikompi. Jos olisi yhtä hyvä, olisi näyttänyt vaikka nimensä peittäen.
Eikä kapi ole rehvastellut johtamis saavutuksillaan ollenkaan niin kuin tää toinen, sille kuitenkaan koskaan todisteita esittämättä. Mutta onhan hän sentään kepulainen, sanoisi kapi.
- Kepu pudotuksessa
Voisivat aloittaa Kepupolitikot vaikka sillä, että lupaisivat varastaa ja kämmäköidä vähemmän omiin ja kaverin taskuihin. Se ei välttämättä kanna viellä näissä kuntavaaleissa, sillä jälki Kepulaisten politikkojen jäljiltä on todellakin rumaa ja kallista veronmaksajien vinkkelistä. Ensimmäiseksi olisi hyvä tukkia hieman "super-rahanpolttaja" Pekkarisen uhoja, hänellä kun tuo piikki on jo aikamoinen. "Epäonnistuneita" hankkeita kaveripiirissä veronmaksajien tuella jo liikaa. Kepu vie kaiken yleensä liian pitkälle, kyse lienee ylimilisyydestä, kuten puoluesihteerin touhuista ja naamastakin näkee.
- Kysyvä inehmo
Joukossa tyhmyys tiivistyy. Miksi se ei pitäisi paikkaansa kaupungeissakin?
- Keskustaporvari
Vaikkapa täältä. Suurin osa menee toki Soinin laariin.
http://www.hs.fi/talous/EKP alkaa ostaa euroalueen maiden joukkolainoja/a1305597565370#kommentit Kun naisystäväni junalle vietyäni tulin vilkaisemaan palstaa –onko tuttu sana;)) – ja näin pohjattoman yksinäisyyden vaivaamien pikkukepulien palstaa uupumatta päivystäessään minua niin kiihkeästi kaivanneen, täytyi tulla nostamaan tämä avaukseni heidän lohdukseen:
Monia avauksiakin on minusta tehty. Jossakin niistä on julisteltu minun jääneen toiseksi palstalla. En ole kokenut ykkönen koskaan olleenikaan, itseäni tietorikkaampina ja parempina politiikantuntijajana ka parempina kirjoittajinakin olen aina pitänyt Mielipidepankkia ja nimimerkkiä niinpa.niin. Mutta olen toki huomannut, että palstan pikkukepuleille olen joka suhteessa ehdoton ykkönen, eivät he ketään muuta samanlaisella innolla ole seuranneet. Eivätkä muuten olisi niin epätoivoisesti yrittäneet itselleen uskotella toiseksi jäämistäni.
Tähänastisten näyttöjensä perusteella en ainakaan varauksitta asettaisi Jarmo Tuokkoa kepulaistenkaan ykköseksi. Arvostettavaa kyllä on, että hän haluaa puhua asioista, eikä vain toisista keskustelijoista, kuten nuo häntä ihailevat pikkukepulit, eikä heidän tavallaan törkyile. Mutta tyhjän päällä perusteiltaan on esim. tuo hänen avauksensa ”Suomen Keskustalla on historiallinen tilaisuus”. Tilaisuus yritykseen nostaa kannatustaan myös pääkaupunkiseudulla kepulla on ollut aina, mutta ei sen teemoilla siihen mahdollisuutta koskaan eikä nytkään. Hieman samanlaista huu-haata tuollainen on kuin jonkun Sapiens duxin ”keskusta ja jotakin” – avauksissa .
Kyllä ainakin Pystyyn_Kuolleen ja Seppo_Ilmarisen avauksissa on vahvemmilla perusteilla olevaa ja ajatellumpaa asiaa, yhtä hyvin ilmaistunakin, oltakoon heidän mielipiteistään mitä mieltä tahansa. Tuokkoa on kyllä arvostettava myös siksi, että hänkin rohkenee esiintyä rekisteröidyllä nikillä ja jopa henkilötiedoillaan. Ihmettelen, miksei Keskustaporvari tee niin, sillä asiallisuudessaan hän myös olisi hyvinkin Tuokkoon rinnastettava.
Jospa tämä toisi taas sisältöä tyhjään elämäänne edes sunnuntai-iltaan asti, sillä sitä aikaisemmin en usko ehtiväni teille enempää tuomaan. Ellei nyt Suomi voita Ranskaa myöhäisillan futismatsissa, jota menen katsomaan; jos niin tapahtuisi, kyllä kai siitä pitäisi ilonsa kertoa joko-joko-peliä ihaileville kepuleillekin huomenaamulla, ennen kuin lähden ajelemaan Länsi-Uuttamaata ja Varsinais-Suomea kohti tapaamaan jälkikasvuani, josta palannen vasta sunnuntai-iltapäivällä.- Korjaus edelliseen
Kun naisystäväni junalle vietyäni tulin kiireenvilkkaa päivystämään palstaa –onko tuttu sana;)) –sillä pohjattoman yksinäisyyden vaivaamana halusin pikkukepulien joukkoon uupumatta päivystämään, ja täytyi tulla nostamaan tämä avaukseni jotta olisin ykkänen:
Monia avauksiakin on minusta tehty. Jossakin niistä on julisteltu minun jääneen toiseksi palstalla. En ole ykkönen koskaan ollutkaan, itseäni tietorikkaampina ja parempina politiikantuntijajana ja parempina kirjoittajinakin olen aina pitänyt kaikkia muita kuin itseäni, Mielipidepankkia ja nimimerkkiä niinpa.niin. Mutta olen toki harhoissani väittänyt, että olen omasta mielestäni joka suhteessa ehdoton ykkönen.
Tähänastisten näyttöjensä perusteella varauksitta asetan Jarmo Tuokon kepulaisten ykköseksi. Arvostettavaa on, että hän osaa puhua asioista, eikä vain toisista keskustelijoista, kuten nuo häntä moittivat pikkupunikit, eikä minun tavallani törkyile. Hyvin asian päällä perusteiltaan on esim. tuo hänen avauksensa ”Suomen Keskustalla on historiallinen tilaisuus”. Tilaisuus nostaa kannatustaan myös pääkaupunkiseudulla kepulla on ollut aina, ja sen teemoilla siihen on mahdollisuus nyt jos koskaan.
Myös ainakin Pystyyn_Kuolleen ja Seppo_Ilmarisen avauksissa on vahvasti perusteltua ja ajateltua asiaa, yhtä hyvin ilmaistunakin. Tuokkoa on kyllä arvostettava myös siksi, että hän rohkenee esiintyä rekisteröidyllä nikillä ja jopa henkilötiedoillaan, eikä koskaan ruiki puskasta kuten minä.
Jospa tämä palsta toisi taas sisältöä tyhjään elämääni edes sunnuntai-iltaan asti, sillä sitä aikaisemmin en usko ehtiväni täältä pois. Ellei sitten Suomi voita Ranskaa myöhäisillan futismatsissa, jota menen katsomaan; jos niin tapahtuisi, kyllä kai siitä saattaiisi pieneksi palstan unohtaa, mutta heti huomenaamulla, ennen kuin lähden ajelemaan Länsi-Uuttamaata ja Varsinais-Suomea kohti tapaamaan minut jättänyttä jälkikasvuani, palaan varmasti palstalle. Korjaus edelliseen kirjoitti:
Kun naisystäväni junalle vietyäni tulin kiireenvilkkaa päivystämään palstaa –onko tuttu sana;)) –sillä pohjattoman yksinäisyyden vaivaamana halusin pikkukepulien joukkoon uupumatta päivystämään, ja täytyi tulla nostamaan tämä avaukseni jotta olisin ykkänen:
Monia avauksiakin on minusta tehty. Jossakin niistä on julisteltu minun jääneen toiseksi palstalla. En ole ykkönen koskaan ollutkaan, itseäni tietorikkaampina ja parempina politiikantuntijajana ja parempina kirjoittajinakin olen aina pitänyt kaikkia muita kuin itseäni, Mielipidepankkia ja nimimerkkiä niinpa.niin. Mutta olen toki harhoissani väittänyt, että olen omasta mielestäni joka suhteessa ehdoton ykkönen.
Tähänastisten näyttöjensä perusteella varauksitta asetan Jarmo Tuokon kepulaisten ykköseksi. Arvostettavaa on, että hän osaa puhua asioista, eikä vain toisista keskustelijoista, kuten nuo häntä moittivat pikkupunikit, eikä minun tavallani törkyile. Hyvin asian päällä perusteiltaan on esim. tuo hänen avauksensa ”Suomen Keskustalla on historiallinen tilaisuus”. Tilaisuus nostaa kannatustaan myös pääkaupunkiseudulla kepulla on ollut aina, ja sen teemoilla siihen on mahdollisuus nyt jos koskaan.
Myös ainakin Pystyyn_Kuolleen ja Seppo_Ilmarisen avauksissa on vahvasti perusteltua ja ajateltua asiaa, yhtä hyvin ilmaistunakin. Tuokkoa on kyllä arvostettava myös siksi, että hän rohkenee esiintyä rekisteröidyllä nikillä ja jopa henkilötiedoillaan, eikä koskaan ruiki puskasta kuten minä.
Jospa tämä palsta toisi taas sisältöä tyhjään elämääni edes sunnuntai-iltaan asti, sillä sitä aikaisemmin en usko ehtiväni täältä pois. Ellei sitten Suomi voita Ranskaa myöhäisillan futismatsissa, jota menen katsomaan; jos niin tapahtuisi, kyllä kai siitä saattaiisi pieneksi palstan unohtaa, mutta heti huomenaamulla, ennen kuin lähden ajelemaan Länsi-Uuttamaata ja Varsinais-Suomea kohti tapaamaan minut jättänyttä jälkikasvuani, palaan varmasti palstalle.Hei, palstapäivystäjä! Miksi olet halunnut vahvistaa minun olleen oikeassa kaikessa sanomassani? Olisivat sen kaikki uskoneet muutenkin. Olisit sentään yrittänyt saada aikaiseksi jotain ihan omista eväistäsi. Kovin avutonta tuollainen puskaruikullekin, liian lapsellista murrosikäisellekin.
En toki pyydä mahdottomia, eli että jättäisit hetkeksi palstan päivystämisen, mutta jos sinulla on haluakaan aikuistumiseen ja itsenäistymiseen, koettaisit edes pikkuhetkittäin ajatella muutakin kuin minua. Siitä se kasvu voisi alkaa. Mutta et taida pystyä siihen? Ehkä haluat sen vielä kertoakin.- Hyviä korjauksia
kapi_korhonen kirjoitti:
Hei, palstapäivystäjä! Miksi olet halunnut vahvistaa minun olleen oikeassa kaikessa sanomassani? Olisivat sen kaikki uskoneet muutenkin. Olisit sentään yrittänyt saada aikaiseksi jotain ihan omista eväistäsi. Kovin avutonta tuollainen puskaruikullekin, liian lapsellista murrosikäisellekin.
En toki pyydä mahdottomia, eli että jättäisit hetkeksi palstan päivystämisen, mutta jos sinulla on haluakaan aikuistumiseen ja itsenäistymiseen, koettaisit edes pikkuhetkittäin ajatella muutakin kuin minua. Siitä se kasvu voisi alkaa. Mutta et taida pystyä siihen? Ehkä haluat sen vielä kertoakin.Hei Kapi, palstapäivystäjistä ahkerin!
Tuo jota moitit teki vain oikein hyviä korjauksia kirjoitukseesi, valaisi asiain todellista laitaa..
Kun ilmoitat ettet tule palstalle ennen sunnuntaita muutoin kuin ilmoittamaan Suomen mahdollisesta jalkapallo-ottelu voitosta, niin asianlaita vain korjattiin tuossa jatkoviestissä, sillä kaikkihan sinun tiesi tulevan päivystyspaikallesi tänäkin aamuna, aivan kuten tulet illallakin vielä "pistelehtimään" matkoilta palattuasi.
Kun Kapilla ei muuta elämää ole, kepupalsta täyttää yksinäisen reppanan mielen.
Nytkään et osannut poissa olla
- Sapiens dux
Huuhaata tai ei, arvioin Keskustaa erittelemällä sen toimintaa ja niiden keskustalaisten kautta, jotka tunnen. He ovat kelpo porukkaa. Minkä tahansa puolueen porukkaan verrattaessa he pärjäävät erinomaisesti.
Sinulla ei tietääkseni yhtä laajaa kontaktiverkkoa eri puolueen ihmisiin ole, vai?
Itse urheilijoita valmentaneena pidän pesäpalloa huomattavasti vaativampana pelinä kuin jalkapalloa. Siinä on enemmän "liikkuvia osia". Jalkapallon suurta suosiota maailmalla selittää pelin kohtalainen helppous ja kaiken läpitunkema kaupallisuus.
Vähäiselläkin älyllä pärjää jalkapallossa. Siitä on paljon esimerkkejä. Toki siinä tarvitaan fiksujakin ihmisiä kokonaisuutta rakentamassa. - 23+2
Nousun avaimet ovat samassa paikassa kuin puoluetoimiston avaimet, Sipilän pöytälaaatikossa. Kun antaa toiset pois jollekin puhetaitoiselle ja - haluiselle, toisetkin seuraavat, Kepu kuuluu valtaan, ja Paavo on sen ministeri!
Tuskinpa niitä kepun nousun avaimia on Sipilän pöytälaatikossa, tai muuallakaan kepun puoluetoimiston tietämässä paikassa, eivätkä ne ole Paavo Väyryselläkään, vaan hukassa ne ovat, niin kadoksissa, että ei niitä mistään löydetä. Hyvä niin.
Kepu varmaan jää vielä syksyn kuntavaalienkin jälkeen valtaan monissa kitukunnissa, niiden vahingoksi, mutta ei pääse enää valtaan Suomessa, ja siitä meillä isänmaan parasta toivovilla on syytä laittaa kädet ristiin ja kiittää kaitselmusta, olkoon se sitten Korkein tai vain Suomen järkevöitynyt kansa.
- Keskisuurten sarjaan
Otetaanpa tällekin palstalle mukaan vähän totuuden siementä. Kepun kannatus tulee laskemaan melkoisella tavalla jo näissä kuntavaaleissa.
Vielä pahemmin tulee käymään parin vuoden päästä ek-vaaleissa vuonna 2015. Silloin mikään ei enää pidättele Kepua putoamasta tuonne keskisuurten puolueiden sarjaan eli Vassareiden ja Vihreiden seuraksi noin 12 % kannatuksella.
Mutta, nyt tällä kuntavaalikierroksella Kepu pääsee vielä mainioon 15 % kannatukseen valtakunnallisesti. Siitä kannattaa olla tyytyväinen, koska ainoa suunta tulevaiudessa on tästä alaspäin.
Kepulla ei ole enää mitään näköalaa maan suurimmaksi puolueeksi, ei pääministeripuolueeksi - tasavallan presidentin tehtävistä puhumattakaan. Eiköhän se Kepun presidenttikiintiö tullut täyteen jo Urho Kaleva Kekkosen kaudella - ainakin seuraavasi sadaksi vuodeksi. Hyvä niin.Vahvasti uskon minäkin olevan niin kuin sanot, mielestäni hyvin uskottavilla perusteilla.
Lupasin eilen tulla käymään täällä aamulla, jos Suomi voittaa Ranskan futiksen EM-karsintamatsissa. Emme voittaneet, mutta kun päädyimme vain 0 - 1 tappioon, melkein voitto se on meille. Sijalukumme futiksen maailman ranking-listalla on nyt 96, ja vaikka Ranskakaan ei tällä hetkellä kuulu kärkikymmenikköön, onhan se sentään maailman parhaita futismaita, historiassaan Euroopan ja maailmankin mestaruuksia.
Suomi pelasi varsin hyvin, meille epätavallisesti loppua kohti paremmin kuin alussa, mutta maalinteko on edelleen vaikeaa, monta hyvää maalipaikkaa hukattiin. Helppoihin virheisiin myös sorruttiin muutaman kerran, sellaisesta tuli Ranskan maalikin. Silti oli upea tunnelma Olympiastadionillamme. Enpä usko, että missään joko joko –pelin katsomossa samanlainen tunnelma voisi olla. Kun katsomot olivat ihan täydet, niin meitä oli tunnelmaa jakamassa kai lähes 40 000 futiksen ystävää, joukossa mm. presidenttimme Sauli Niinistö. Ei, en ollut hänen seurueessaan, en edes samassa katsomossa hänen kanssansa, mutta vastapäisessä, ja kyllä Saulin sieltä bongasin.
Emme siis saaneet kentällä ihan kylmää kyytiä, mutta katsomossa oli varsin kylmä. Vaikka olin pukeutunut lämpimästi, tarpeen oli taskumatissani oleva lämmittävä neste. Sama tarve näytti olevan eräillä muillakin.
Mutta nyt auton nokka kohti länttä, monille kepulaisille varmaan epämieluista ilmansuuntaa, mutta siihen suuntaan minä olen aina poliittisissa ihanteissani suuntautunut, vaikka itämaillakin olen paljon matkustellut. Mutta nyt suuntaan länteen tapaamaan jälkikasvuani.
Näkemiin!- Kuinka helvetin
tyhmä sinä oikein olet?
Nolla pistettä maajoukkueelle on NOLLA pistettä. Ymmärsitkö?
- Ääliö korhonen
on ulvonut koko syksyn Helsingin elättävän muun Suomen.
Ääliö ei ole kiirehtinyt kopioimaan tämän aamuista hesaria, jossa kerrotaan Helsingissä yksityisen alan työpaikkojen osuuden olevan vain 26% työpaikoista!!!
Loput työpaikat ovat julkisen sektorin työpaikkoja, eli 213 500 helsinkiläistä loisii veronmaksajien piikkiin julkisen sektorin työpaikoissa !!!!!
Miettikääpä sitä.- tilastomies 55
Lukihäiriö?
Julkisen sektorin työpaikkoja on Helsingissä 79 500 ja yksityisen sektorin työpaikkoja 209 000. Näin lukion laajalla matikalla tuosta ei kyllä tule mitenkään 26% yksityisen osuudeksi vaan siinä jutussa kerrottiin että jokaista kymmentä julkisen sektorin työpaikkaa kohden on 26 kpl yksityisen sektorin työpaikkoja, toisin sanoen jokaista julkisen sektorin työntekijää kohden on 2,6 yksityisen sektorin työntekijää.
HS:n juttu oli kyllä ihan asiallinen kuten huomio siitä että maatalousvaltaisissa ja monissa pienissä kunnissa jutun kartta antaa täysin virheellisen tiedon koska kuten tiedetään maatalous pyörii pääasiassa valtion rahoittamana.
Ihmettelin kun pieni synnyinkuntani oli merkitty vihreällä ja väitettiin että siellä on paljon yksityisiä työpaikkoja ja olisi täten elinkelpoinen, kuitenkin kunnan tuloista yli puolet tulee valtionavuista, selitys tälle löytyi kun hiukan selvittelin, tuossa lukemassa mm. kunnan suurin yksityinen työnantaja on vanhustenhoitopalveluja tuottama yritys jonka työpaikat on merkitty yksityisiksi eikä kunnallisiksi toisin kuin jos kunta hoitaisi vanhustenhullon, vaikka molemmissa rahoitus tulee kunnalta. Pelkästään tämä vääristää useita vertailulukujen yksiköitä noita lukemia.
ps. PK-seutu on muuten kaupunkiseuduista selkeästi elinkelpoisin, tilastoissa on varmaan jotain muutakin laskentavirhettä tai -vääristymää onhan tuon tilaston mukaan yksi elinkevottomia alueista Vaasan seutu, tämä tuskin pitää paikkaansa. - Kappas vain,
tilastomies 55 kirjoitti:
Lukihäiriö?
Julkisen sektorin työpaikkoja on Helsingissä 79 500 ja yksityisen sektorin työpaikkoja 209 000. Näin lukion laajalla matikalla tuosta ei kyllä tule mitenkään 26% yksityisen osuudeksi vaan siinä jutussa kerrottiin että jokaista kymmentä julkisen sektorin työpaikkaa kohden on 26 kpl yksityisen sektorin työpaikkoja, toisin sanoen jokaista julkisen sektorin työntekijää kohden on 2,6 yksityisen sektorin työntekijää.
HS:n juttu oli kyllä ihan asiallinen kuten huomio siitä että maatalousvaltaisissa ja monissa pienissä kunnissa jutun kartta antaa täysin virheellisen tiedon koska kuten tiedetään maatalous pyörii pääasiassa valtion rahoittamana.
Ihmettelin kun pieni synnyinkuntani oli merkitty vihreällä ja väitettiin että siellä on paljon yksityisiä työpaikkoja ja olisi täten elinkelpoinen, kuitenkin kunnan tuloista yli puolet tulee valtionavuista, selitys tälle löytyi kun hiukan selvittelin, tuossa lukemassa mm. kunnan suurin yksityinen työnantaja on vanhustenhoitopalveluja tuottama yritys jonka työpaikat on merkitty yksityisiksi eikä kunnallisiksi toisin kuin jos kunta hoitaisi vanhustenhullon, vaikka molemmissa rahoitus tulee kunnalta. Pelkästään tämä vääristää useita vertailulukujen yksiköitä noita lukemia.
ps. PK-seutu on muuten kaupunkiseuduista selkeästi elinkelpoisin, tilastoissa on varmaan jotain muutakin laskentavirhettä tai -vääristymää onhan tuon tilaston mukaan yksi elinkevottomia alueista Vaasan seutu, tämä tuskin pitää paikkaansa.kävi kapit :)
Sillä erolla, ettei kapi sitä myönnä suurin surminkaan...
Etlan heppu tosiaan sanoo: "antaa virheellisen kuvan.." mutta ei sano "antaa täysin virheellisen kuvan..." . Tosin hän samalla unohtaa sujuvasti yritystukien vaikutuksen olevan huomattavasti suurempi kuin maataloustukien.
Mutta tuollaiset pikku lipsahdukset eivät tunnu sinuakaan haittaavan kunhan päämäärä toteutuu? - kepu=valehtelua
Kappas vain, kirjoitti:
kävi kapit :)
Sillä erolla, ettei kapi sitä myönnä suurin surminkaan...
Etlan heppu tosiaan sanoo: "antaa virheellisen kuvan.." mutta ei sano "antaa täysin virheellisen kuvan..." . Tosin hän samalla unohtaa sujuvasti yritystukien vaikutuksen olevan huomattavasti suurempi kuin maataloustukien.
Mutta tuollaiset pikku lipsahdukset eivät tunnu sinuakaan haittaavan kunhan päämäärä toteutuu?minkä yritystukien, työ- ja elinkeinominosteriön tutkimuksen mukaan yritystukia maksetaan noin 1,77 miljardia yhteensä, kun tukia maksetaan noin 30 000 yritykselle (joissa noin miljoona työntekijää) ympäri maata ei yritystuet merkittävästi vääristä tilastoja, suurimmat vääristymät tulevat siitä että syrjäseuduile maksetaan eniten yritystukia mm. sotu-maksujen helpotuksina, näistä yritystuista muuten merkittävä määrä menee maatalousyrityksiin.
Miten siis 1,77 miljardin yritystukien maksaminen miljoona ihmistä työllistäville yrityksille vääristää enemmän kuin suuremman summan maksaminen maatalosutukena vain noin kymmenesosan tästä työllistävälle maatalousektorille.
- --------------------
Voi rähmä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3912800V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!914431Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1144114- 513678
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533371- 1203357
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul482265- 432231
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul312044On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva141718