Onko kukaan muu vanhempi ostanut lapselleen esiopetukseen suunnattua pikkumetsänkkk tehtäväkirjaa, koska päiväkoti/esikoulu ei niitä lapsille hanki.
Lapsemme tykkää kovasti tehdä tehtäviä yms. asioita ja päätin hankkia kirjan kotona tehtäväksi.
Pikkumetsän esiopetuksen tehtäväkirja
3
2209
Vastaukset
- yksiltohelsingistä
sehän on hyvä idea, jos sitä samaa ei käytetä eskarissa :) itse käytän eskariryhmässäni pikkumetsää nyt jo useampana vuonna peräkkäin, pidän siitä ja sen selkeästä rakenteesta.
toisissa eskariryhmissä toimitaan kirjojen suhteen eritavalla, käytössä voi olla joku muu kirja esim. salainen maa tai eskari- sarjat. tai sitten opettajat voivat kerätä tarvittavat materiaalit esim. monistamalla, tai osittain itse tekemällä lasten kanssa.
jos haluat nyt olla vielä vähän turhamaisempi (jota en pidä huonona asiana ajatellen lapsesi kehitystä..) voit ottaa huomioon sen, että kirjaan kuuluu opettajan opas, jossa neuvotaan miten tehtäviä avataan lapsille vielä enemmän. itse en opetuksessa noudata orjallisesti opeoppaiden ohjeita vaan sovellan itse aika paljon.
Eli pikkumetsän tehtävä kirjan tehtävät eivät ole pelkästään sitä miltä ne nopeasti katsottuna näyttävät. käy vaikka selailemassa WSOY:llä (jos asut pk seudulla, niin löytyy bulevardilta keskustasta...) ope opasta niin osaat vielä enemmän :)
kiteytetysti 'kynällä tehtävien' osuuksien lisäksi, asioista ja tehtävistä keskustellaan lasten kanssa, lasketaan lukumääriä, tavuja ja kirjaimia, opitaan paikan määreitä ja järjestyslukuja, vertaillaan yhtäläisyyksiä ja erilaisuuksia, ja opitaan perustelemaan valintoja, käyttämään muistia ja noudattamaan ohjeita ryhmässä (esim. väritä toinen perhonen keltaiseksi ja toinen punaiseksi sekä myllyhiiren paita vihreäksi) tämä tehtävä löytyy kirjan alkuosasta, oisko n. sivu 9? ) .
tuossa muutamia esimerkkejä. :)
hauskaa syksyä :) - eräs mamma
Hei, lapsellani on tuo koulussa ja on oikein hyvä esikoululaiselle, suosittelen.
- Anonyymi
Ffhdgxh'jchhgvvvvhbchvbvvvbvjzdtgjcuuchchhvghcchvvhvcub"🎟️🌎🌍🥾🛍️🛍️👢🥾🛍️🤔🔔👝🥾🥦🥾🔔👝🥣🥦🥾🥦🥣🛍️🤔🥦🥣🛍️🛍️🥣🥦🥣🛍️🥾👢👝🥣🛍️🛍️🥣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523496Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512442- 1211247
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101119Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per65997- 46904
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019900- 40815
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202731