ÄLÄ TAPA HERMANNIA!

Herttua_1

Siis voi elämän kevät! Nyt on maailma "vinksin-vonksin" sillä ketju kirjeet ovat siirtyneet kakkuihin! :(

Sain työ kaveriltani tälläisen helvetin kirouksen... "Kasvata" kakku juttu!! Ja saatana annoin eteenpäinkin... Nyt meidän perheessä kunnon ihme epidemia oksennus ja paska lentää samaan aikaan kaikilla!! *Hyvää ystävänpäivää [YES!]... Odotas kun pääsen töihin*

Jos joku saa tälläisen "ketju" kakun, jossa osa taikinaa tulee aina ties keltä... Niin antakaa sen helvetin hermannin sitten kuolla!!!

Ja jos joku ei tiiä mistä höpisen niin googleen hakusanaksi: älä tapa hermannia kakku

ja lue alla oleva linkki:

http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/162059/ystavankakku-hermanni/


Älä ole niin tyhmä että sorrut tälläiseen, kuten hyväuskoinen MINÄ!!! :(

Ja haistata paskat työkavereillesi, sillä taka-ajatuksena heillä on ollut varmaan tuo sairastuttaminen!! En ole kovin pidetty työpaikallani! :( *Pomon arki*

Lahdessa tällä hetkellä tuota tautia, joten kannattaa varoa!

28

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenttämyyrä

      Meillä on Hermanni kiertänyt sukulais- ja ystäväpiirissä varmaan liki 20 vuotta. Ikinä siitä ei ole vatsatautia tullut. Syy tautiinne löytynee kyllä jostakin muualta. Mistä ihmeestä päättelet, että juuri Hermanni olisi tautinne syy? Harvoinpa vatsatautibasiliskot pitkästä uunikypsennyksestä hengissä selviävät.

      P.S. Hermanni selviää hengissä pakastamisestakin. Vatsatauti ei selviä.

    • Uuni 175 asteeseen

      Juu kannattaa tosiaan paistaa se kakku ennen syömistä, makukin paranee kummasti ja tappaa samalla kaiken maailman epidemiapöpöt (ellei nyt sitten tosiaan satu olemaan samoja bakteereja jotka elävät "mustissa savuttajissa" valtamerien pohjalla, tosin niidenkin infektointikykyä ihmiselle epäilen).

    • ;)

      Sä et vain osaa. :)

    • tuota noin

      Kas kummaa, että VAIN sinun perheesi sairastui mutta Hermannin teille antanut perhe ei sairastnut.. Taitaapi syy vatsatautiin löytyä jostain ihan muualta!

      • Mikrobit kulkee

        "Kas kummaa, että VAIN sinun perheesi sairastui mutta Hermannin teille antanut perhe ei sairastnut.. Taitaapi syy vatsatautiin löytyä jostain ihan muualta!"

        Jos vasta tämä edellinen perhe oli tartuttanut siihen haitalliset mikrobit ja siirsi ne tuolle kirjoittajalle ja aiemmin taikina ehkä oli vielä ok? Tässähän se ongelma onkin, kun ei tiedä mistä tarttuu ja mitä tarttuu. Moni saattaa olla ihan hygieeninen tavoissaan mutta sitten jossain kodissa esim. eläimet tartuttaa sairauksia. Mulla on yksi tuttavaperhe, missä on kaneja vapaana, kissa ja koira. Lattialla on kanin ulosteita, kissa kävelee ruokien seassa pöydällä ja koira ottaa pöydältä ruokaa. Välillä nämä eläimet tietysi putsaavat ulosteet peräpäästään nuolemalla. karvoja ja oksennuspalloja on jokapuolella jne. Lapset pitää näitä sylissään ennen kuin tulevat keittiöön jne... Monenlaista on nähty.


      • juu juu
        Mikrobit kulkee kirjoitti:

        "Kas kummaa, että VAIN sinun perheesi sairastui mutta Hermannin teille antanut perhe ei sairastnut.. Taitaapi syy vatsatautiin löytyä jostain ihan muualta!"

        Jos vasta tämä edellinen perhe oli tartuttanut siihen haitalliset mikrobit ja siirsi ne tuolle kirjoittajalle ja aiemmin taikina ehkä oli vielä ok? Tässähän se ongelma onkin, kun ei tiedä mistä tarttuu ja mitä tarttuu. Moni saattaa olla ihan hygieeninen tavoissaan mutta sitten jossain kodissa esim. eläimet tartuttaa sairauksia. Mulla on yksi tuttavaperhe, missä on kaneja vapaana, kissa ja koira. Lattialla on kanin ulosteita, kissa kävelee ruokien seassa pöydällä ja koira ottaa pöydältä ruokaa. Välillä nämä eläimet tietysi putsaavat ulosteet peräpäästään nuolemalla. karvoja ja oksennuspalloja on jokapuolella jne. Lapset pitää näitä sylissään ennen kuin tulevat keittiöön jne... Monenlaista on nähty.

        Kuulostaapa uskottavalta, että kissat ja kanit ovat molemmat vapaina keskenään..


      • Niin niin
        juu juu kirjoitti:

        Kuulostaapa uskottavalta, että kissat ja kanit ovat molemmat vapaina keskenään..

        Kyllä on, ja vielä koirakin pyörii siinä porukassa ihan vapaana. Etkö ole ennen moista tavannut? Jos sinä et ole ennen jotain asiaa nähnyt, niin sitäkö ei ole sun maailmassa olemassa? Olisit edes viitsinyt edes tarkistaa asian?

        http://www.petsie.fi/forums/14524-kani-kissojen-ja-koirien-kanssa


      • tuota noin
        Mikrobit kulkee kirjoitti:

        "Kas kummaa, että VAIN sinun perheesi sairastui mutta Hermannin teille antanut perhe ei sairastnut.. Taitaapi syy vatsatautiin löytyä jostain ihan muualta!"

        Jos vasta tämä edellinen perhe oli tartuttanut siihen haitalliset mikrobit ja siirsi ne tuolle kirjoittajalle ja aiemmin taikina ehkä oli vielä ok? Tässähän se ongelma onkin, kun ei tiedä mistä tarttuu ja mitä tarttuu. Moni saattaa olla ihan hygieeninen tavoissaan mutta sitten jossain kodissa esim. eläimet tartuttaa sairauksia. Mulla on yksi tuttavaperhe, missä on kaneja vapaana, kissa ja koira. Lattialla on kanin ulosteita, kissa kävelee ruokien seassa pöydällä ja koira ottaa pöydältä ruokaa. Välillä nämä eläimet tietysi putsaavat ulosteet peräpäästään nuolemalla. karvoja ja oksennuspalloja on jokapuolella jne. Lapset pitää näitä sylissään ennen kuin tulevat keittiöön jne... Monenlaista on nähty.

        "Jos vasta tämä edellinen perhe oli tartuttanut siihen haitalliset mikrobit ja siirsi ne tuolle kirjoittajalle ja aiemmin taikina ehkä oli vielä ok? "

        Niin eli jos tämä edellinen perhe o tartuttanut jonkun pöpön taikinaan a) he ovat itse sitä samaa taikinaa käyttäneet ja syöneet kakkua, mutta eivät ole sairastuneet ja b) kuten edellä on jo mainittu, pöpöt kyllä kuolee uunissa :)


    • Kiertokirjeitä

      Hermanni-kakusta on muuten ollut ketju ennenkin.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8849425#comment-0


      Itse kuulun niihin, joita moinen taikinan kierrätys kuvottaa. Mahtaa olla listeriaa ja kolibakteereja kun käsistä tulee jos mitä "kierrätykseen". Jo hiivalta ja happamelta haisevan taikinaklöntin näkeminen aiheuttaa pahoinvointia. Kiersi meillä kanssa työpaikalla. On tuttavissa sellaisia ihmisiä, jotka ei ole niin tarkkoja hygienian suhteen ja keittö on aika siivossa. Niin en yksinkertaisesti ilkeä tällaisiä ottaa vastaan.

      • Täysrukiista

        Varmaan te kuitenkin syötte taikinajuureen tehtyä ruisleipää? Vai onko ruisleipäkin epähygieenistä?


      • oikjåpijojpiojp
        Täysrukiista kirjoitti:

        Varmaan te kuitenkin syötte taikinajuureen tehtyä ruisleipää? Vai onko ruisleipäkin epähygieenistä?

        Onko pieni ero? Leipomon taikinajuuri valmistetaan ja säilytetään valvotuissa ja tarkastetuissa olosuhteissa oikeaoppisesti, kun taas tämä taikinaklöntti pyörii käsistä käsiin erilaisten ihmisten keittiöissä ja kipoissa?


      • Täysrukiista
        oikjåpijojpiojp kirjoitti:

        Onko pieni ero? Leipomon taikinajuuri valmistetaan ja säilytetään valvotuissa ja tarkastetuissa olosuhteissa oikeaoppisesti, kun taas tämä taikinaklöntti pyörii käsistä käsiin erilaisten ihmisten keittiöissä ja kipoissa?

        Ja molemmat paistetaan. Enkä menisi noista leipomoiden valvotuista olosuhteista niin takuuseen, koska nykyäänhän terveysvalvonnassa harrastetaan omavalvontaa. Heh :D


      • ui9hu8ioiohio
        Täysrukiista kirjoitti:

        Ja molemmat paistetaan. Enkä menisi noista leipomoiden valvotuista olosuhteista niin takuuseen, koska nykyäänhän terveysvalvonnassa harrastetaan omavalvontaa. Heh :D

        Valmistatko sitten ruokaa pilaantuneesta lihasta/kalasta/kanasta? Kun ne kuitenkin kuumennetaan, niin haittaako se sitten vaikka se olisi täynnä mikrobikasvustoa? Itse en syö mikrobien pilaamasta raaka-aineesta tehtyjä "herkkuja": Kyse ei ole pelkistä "pöpöistä" vaan pilaantuneesta ruoka-aineesta.
        Luotan kuitenkin enenmmän leipomoiden hygieniaan ja tietotaitoon mitä tulee taikunajuuren säilytykseen ja valmistukseen.


      • Hiiva-Hermanni
        ui9hu8ioiohio kirjoitti:

        Valmistatko sitten ruokaa pilaantuneesta lihasta/kalasta/kanasta? Kun ne kuitenkin kuumennetaan, niin haittaako se sitten vaikka se olisi täynnä mikrobikasvustoa? Itse en syö mikrobien pilaamasta raaka-aineesta tehtyjä "herkkuja": Kyse ei ole pelkistä "pöpöistä" vaan pilaantuneesta ruoka-aineesta.
        Luotan kuitenkin enenmmän leipomoiden hygieniaan ja tietotaitoon mitä tulee taikunajuuren säilytykseen ja valmistukseen.

        Siis yhdeksän päivää pitää leipoa kakkua, joka sitten maistuu kumiselta pas'kalta? Johan sitä menee maku hommaan siinä vaiheessa kun katselee sitä haisevaa kuplivaa hiivakäymistä. Ihan tulee mieleen kilju/ sahti, joka on ällöttävää.

        Onko tästä taikinakierrätyksestä tullut joku itsetarkoitus, kun jokainen kuitenkin voi leipoa kunnollisiakin leivonnaisia ilman mitään kierrätystavaraa, jos makeaa on vailla? Juhlahetkiin ostan laadukasta tavaraa konditoriasta tai leivon kunnollisista aineksista, enkä jonkun lattialla pyörineistä limaisista vanhoista taikinaklönteistä.

        En kehtaisi kellekään tarjota sellaista kakkua, joka maistuu ja haisee kiljulle. Ei siinä kohtaa auta tarina Hermannistakaan, kun selviää, että bakteerit on kiertäneet ties kenen siivottomat keittiöt. Sehän on kuin sukupuolitauti. Sinä olet kaverisi kautta ollut kaikkien hänen kaveriesi mikrobien kanssa yhteydessä, samoin kaikkien näiden kaverien kaverien kavereiden.


      • Kenttämyyrätär
        ui9hu8ioiohio kirjoitti:

        Valmistatko sitten ruokaa pilaantuneesta lihasta/kalasta/kanasta? Kun ne kuitenkin kuumennetaan, niin haittaako se sitten vaikka se olisi täynnä mikrobikasvustoa? Itse en syö mikrobien pilaamasta raaka-aineesta tehtyjä "herkkuja": Kyse ei ole pelkistä "pöpöistä" vaan pilaantuneesta ruoka-aineesta.
        Luotan kuitenkin enenmmän leipomoiden hygieniaan ja tietotaitoon mitä tulee taikunajuuren säilytykseen ja valmistukseen.

        Et ilmeisesti ole kovin hyvin selvillä elämän kovista tosiasioista. Pilaantunut liha sisältää bakteerien lisäksi toksiineja ja ne eivät katoa kypsennyksessä, bakteerit kyllä kuolevat tasan tarkkaan.


    • Kaikenlaisiahulluja

      Ja ihan varmasti tapan ja lopetan !" Älytöntä touhua, siis onko oikeasti kyse aikuisista ihmisistä?

    • Näin meillä

      Melkoisia superpöpöjä vissiin liikenteessä kun ei lähes tunti 175 asteisessa uunissa riitä niitä tappamaan. Taidettu skipata parit mikrobilsan tunnit...

      • Nii-i

        " tappamaan."

        Eli se Hermanni tapetaan kuitenkin?


      • Naurattaa
        Nii-i kirjoitti:

        " tappamaan."

        Eli se Hermanni tapetaan kuitenkin?

        Kyllä, kun valmis Hermanni-kakku on sitten paistettu eli "tapettu", ei siitä enää kiertokirjekakkua saa aikaiseksi. Ohjeessa käsketäänkin ottamaan taikinajuuri talteen (eli osa taikinasta) kavereille annettavaksi ENNEN kakun paistamista :D


    • Tappakaa Hermanni ;)

      Teillä nykyäideillä on näköjään tämän ketjun perusteella ainakin joillakin sontaiset keittiöt, likaiset keittiöastiat ja muutenkin peukalo keskellä kämmentä. :D

      Tokihan te itsenne ja ystävänne tunnette.

      • Tasoa leipomuksiin

        "Teillä nykyäideillä on näköjään"

        Ainakin niillä, jotka näitä vanhoja klimppejä kierrättävät on minusta aika ylimalkainen suhtautuminen puhtauteen ja kaikkeen muuhunkin elämässä. Sellainen, joka pitää hygieniasta ja jostain tasosta huolta, ei näitä jämätaikinaklimppejä kotiinsa huolikaan.

        Esim. meillä työpaikalla kierrätti tätä taikinaa sellaiset tyypit, joiden kanssa en välitä muutenkaan olla tekemisissä, ehkä siksikin mielikuva on negatiivinen. Esim. he ovat samoja, jotka kierrättävät näitä tuhanteen kertaan kuultuja sähköpostikiertokirjevitsejä/aforismeja/kuvasarjoja/jne tyyliin: "lähetä tämä kymmenelle kaverillesi niin..." (joita koskaan en itse lähtetä kellekään).

        Minusta sille on ihan evoluutioteoreettiset pohjat välttää sellaista mikä on itselle vaaraksi ja haitallista, esim. välttää sekaantumasta tiettyihin ihmisiin ja heidän käsiensä kautta tulleisiin asioihin. Se on vaistonvaraista.

        Onko tällaisten taikinoiden välttäminen sinusta merkki siitä, että peukalo on keskellä kämmentä? Väitän vastaan, sillä itse ainakin osaan leipoa ja valmistaa lähes mitä vain ja mistä vain, ja olen yhdeltä ammatiltani käsityöläinen - aina ollut tee-se-itse-henkinen. Minulle on tärkeätä maku ja ulkonäkö, enkä koskaan pihistele raaka-aineissa. Vain muutenkin elämässään fuskaavat yleensä yrittävät myös ruuanlaitossa fuskata ja tarjota keitettyä vettä kukkalautasella mainostaen sitä nimellä consommé de boeuf bouillon. Hyvää ei saa fuskaamalla ja aineissa pihistämällä.

        Kun on kaikenlaisia herkkuja itse leiponut ja pyydetty muidenkin juhliin leipomaan tarjottavat, niin juuri tässä valossa tämä kierrätyskiljutaikina tuntuukin kuvottavalta. On niin paljon parempia raaka-aineita ja laadukkaampia tapoja valmistaa ruokia ja leipoa kuin yhdeksän päivän haisevan kiljutaikinan pitäminen nurkissa. Mulla pääsee oksennus, kun yritän kuvitellakaan asiaa.


      • Tappakaa Hermanni ;)
        Tasoa leipomuksiin kirjoitti:

        "Teillä nykyäideillä on näköjään"

        Ainakin niillä, jotka näitä vanhoja klimppejä kierrättävät on minusta aika ylimalkainen suhtautuminen puhtauteen ja kaikkeen muuhunkin elämässä. Sellainen, joka pitää hygieniasta ja jostain tasosta huolta, ei näitä jämätaikinaklimppejä kotiinsa huolikaan.

        Esim. meillä työpaikalla kierrätti tätä taikinaa sellaiset tyypit, joiden kanssa en välitä muutenkaan olla tekemisissä, ehkä siksikin mielikuva on negatiivinen. Esim. he ovat samoja, jotka kierrättävät näitä tuhanteen kertaan kuultuja sähköpostikiertokirjevitsejä/aforismeja/kuvasarjoja/jne tyyliin: "lähetä tämä kymmenelle kaverillesi niin..." (joita koskaan en itse lähtetä kellekään).

        Minusta sille on ihan evoluutioteoreettiset pohjat välttää sellaista mikä on itselle vaaraksi ja haitallista, esim. välttää sekaantumasta tiettyihin ihmisiin ja heidän käsiensä kautta tulleisiin asioihin. Se on vaistonvaraista.

        Onko tällaisten taikinoiden välttäminen sinusta merkki siitä, että peukalo on keskellä kämmentä? Väitän vastaan, sillä itse ainakin osaan leipoa ja valmistaa lähes mitä vain ja mistä vain, ja olen yhdeltä ammatiltani käsityöläinen - aina ollut tee-se-itse-henkinen. Minulle on tärkeätä maku ja ulkonäkö, enkä koskaan pihistele raaka-aineissa. Vain muutenkin elämässään fuskaavat yleensä yrittävät myös ruuanlaitossa fuskata ja tarjota keitettyä vettä kukkalautasella mainostaen sitä nimellä consommé de boeuf bouillon. Hyvää ei saa fuskaamalla ja aineissa pihistämällä.

        Kun on kaikenlaisia herkkuja itse leiponut ja pyydetty muidenkin juhliin leipomaan tarjottavat, niin juuri tässä valossa tämä kierrätyskiljutaikina tuntuukin kuvottavalta. On niin paljon parempia raaka-aineita ja laadukkaampia tapoja valmistaa ruokia ja leipoa kuin yhdeksän päivän haisevan kiljutaikinan pitäminen nurkissa. Mulla pääsee oksennus, kun yritän kuvitellakaan asiaa.

        Jos kerran vältätte näitä "juuria", mistä moinen purkaus?

        Itse heräsin tänä aamuna 7:30 leipomaan ja klo 8:45 minulla oli valmiina kaksi kahvikakkua, joista kumpikaan ei ollut Hermanni. :D

        Seuraavan kerran kun teille Hermannia tarjotaan, niin sanokaa vain : "Ei kiitos."


      • Jaiks...

        Onhan se vähän outoa, että mikrobiklöntille jo keksitään nimiä, ja sen heittäminen roskiin on joidenkin mielestä tappamista. Pitääkö siitä tuntea syyllisyyttä oikein murhaamisesta, jos ei ilkeä kenenkään vanhoja taikinoita säästää?


    • Muoti mikä muoti

      Joitakin vuosikymmeniä sitten eläteltiin jugurttia samoilla periaatteeilla. Sitä mainostettiin suvussa kulkevaksi perinteeksi, jonka voi siirtää sukupolvelta toiselle.
      Jugurttijuuri eläteltiin lasipurkissa ja sille vaihdettiin kasvualusta säännöllisesti, en onneksi muista mitä sille piti tehdä.
      Myöhemmin tuli joki sinimailasviljelmä muotiin. Sitäkin hoivattiin ja huollettiin sääntäjen mukaan, ja oli niin niin terveellinen, kunnes salmonella sitten kaatoi viljelijät aikanaan.

      • Kiertojutut stopannu

        Just, vaikka jokainen voi näitä "kasvattaa" kotonakin kierrättämättä vanhaa piimäänsä kelleen.

        Entisiltä ajoilta on myös juuri aloituksessa mainitut kiertokirjeet, jotka on muuttuneet nyt sähköposti- ja facebookjulkaisukierrätykseksi. Muistan lapsuudesta ja nuoruudesta, kun tuli näitä paperisia kiertokirjeitä, missä piti lähettää joko se kirje tai sen lisäksi rahaa, karkkia, leluja, lastenkirjoja jne porukalle tai joku onnettomuus kohtaa. Jos taas teki käskyn mukaan, niin valtaisa onni oli odottamassa ja lähettämät muka roinat tuli takaisin kymmenkertaisina. En vaan tajua minkä matematiikan mukaan yhtäkkiä yhdestä karkkipussista sai muka kymmenen.. En koskaan ole kuullut että joku olisi saanut takaisin jotain.

        Nämä samat kierrättäjät tai heidän jälkeläiset piinaa nyt ihmisiä facebookissa ja sähköpostikiertokirjeinä. "Julkaise tämä seinälläsi, niin otat osaa sairaiden elämään, julkaise tämä, niin osoitat tukesi sille ja tälle" Ihan kuin näillä julkaisuilla autettaisiin kenenkään elämää! Samoin tuli jossain vaiheessa kännykkäkiertoviestejä, jossa luvattiin sitä sun tätä. Olen aina pysäyttänyt nämä omalle kohdalleni.


    • jajajajajajaja

      Minä olen ruokien, niiden säilyttämisen, valmistamisen, päiväysten ja muunkin hygienian kanssa super-tarkka ihminen, välillä kuulemma jopa rasittavan ennakkoluuloinen. Ammatiltani olen suurtalouskokki, eli mikrobiologiani olen opiskellut ja hygienipassini suorittanut.
      Silti minä, oksennusfobiasta kärsivä ja bakteerikammoinen ihminen sain viime keväänä tyttäreni ystävän äidiltä (ja ei, en tunne heitä ja heidän hygieniatasoaan) Hermannin juuren....ja kasvatin ja leivoin siitä kakun! Eikä yksikään kakkua syönyt sairastunut tauteihin, vaan kaikkien mielestä kakku oli erittäin hyvää ja maukasta!

      • Jaiks..

        Suurtalouskokit ei osaakaan laittaa ruokaa, siis maistuvaa ruokaa (heillä ei ole tietoa mitä se onkaan), he kun oppivat tekemään valmiiden kaavioiden perusteella teollisuusmoskaa ja jauhomössöjä jopa lämmittämään puolivalmisteista. Opetetaan ruokkimaan massoja mahdollisimman helpoilla konsepteilla, ei suolaa eikä mausteita saa käyttää, eikä opeteta luovuuteen ja keskittymään siihen että ruuan pitää maistua ja näyttää joltain. Kuka muka on saanut joskus koulussa tai sairaalassa tms. laitoksessa herkullista ruokaa?

        Kaksi muuta ryhmää, jotka ei hallitse ruuanlaittoa ja gourmetia on ravitsemusterapeutit ja kotitalousopettajat. Lisäksi kaikki, jotka toimii einesteollisuudessa. Mielenkiinto ei riitä maistuvan ruuan tekemiseen kun väännetään tehtaalla valmispitsaa. Kaikilta mainitsemiltani ryhmiltä puuttuu täysin luovuus ja omien aivojen käyttö. He vain toistavat opetettuja asioita, eivät osaa keksiä tai soveltaa mitään itse. Keittiömestarit ja kondiittorit on asia erikseen, ja luulisin luovien ihmisten hakeutuvan ko. aloille.

        Puolivalmistehan se kiljutaikinaklönttikin on. Homma ei sovi niille, joille on tärkeintä maistuvuus eikä se, kuinka monta vuotta on taikina tuttavissa kiertänyt.


    • suurtalouskokki:)

      Mutta nyt puhuttiinkin siitä, aiheuttaako Hermanni-kakku ruokamyrkytyksiä - ei siitä, kuka sitä osaa valmistaa ja saako siitä leivottua hyvänmakuista. Pelkkä paha maku kun ei ketään sairastuta ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe